Red het forum

16-06-2021 16:49 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forum collega's,

Een belangrijk deel van ons leven wordt ontnomen: het forum zal binnenkort niet meer zijn.

Hoe nu verder?

Ik stel voor dat we allemaal massaal de LINDA en Linda de Mol herself berichten gaan sturen. Als er een partij/persoon is die ik het zie overnemen, zijn zij het.

Misschien kunnen en willen zij een doorstart maken.

UPDATE 22/06
-Linda gaat het forum niet overnemen.
- het forum ouders.nl gaat speciaal voor viva leden een geheel nieuw forum aanmaken. Dus los van het oudergebeuren.

Hier een link met een topic daar, waar input gevraagd wordt: https://www.ouders.nl/forum/viva-talk/n ... s-het-plan
mick87 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 22:15
28.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
18-06-2021 17:05
.
Ik begrijp dat iedereen naar Femme gaat of is gegaan, daardoor is het voor mij zinloos om nog enige energie in een nieuw forum te steken en staak deze werkzaamheden ook onmiddellijk..

Dat vind ik erg jammer, Bitje.
Heb zojuist even bij Femme geteld, het zijn zo'n 60 Vivaforummers, meer niet. Niet bepaald 'iedereen'.

Ik hoop dat je binnenkort nog op andere gedachten bent te brengen want dat Femme lijkt me geen vervanging voor hier.
Twee jaar geleden heb ik een paar maanden meegeschreven op SaysWho, dat was toen vrij nieuw en zat goed, mooi en professioneel in elkaar maar veel meer dan een gezellig kletsforum werd het niet omdat er te weinig mensen met uitgesproken ideeën meeschreven.
Iets zegt me dat dat voor Femme ook gaat gelden. Mij gaat dat snel vervelen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Moneypenny36 schreef:
18-06-2021 20:23
Wat jammer Bitje. Ik denk dat er nu teveel door elkaar loopt, waardoor het overzicht weg is. Wel super dat je het wilde doen!
Ja dit denk ik ook. Er loopt van alles naast elkaar.
Goed bedoeld natuurlijk, maar zo loopt het dus niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een eerste aanzet gemaakt voor een vervangend forum.
Eventuele opmerkingen er over hoor ik graag in dat forum zodat alles bij elkaar blijft.
Op dit moment kan je in 2 rubrieken schrijven zonder jezelf te registreren dus geen angst voor je privacy en geen onnodige registratie wanneer het je niet aan staat.

Het forum is te vinden op www.contactpuntje.nl
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Hey Bitje, als ik op de link klik dan kom ik hier terecht...
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
19-06-2021 11:42
Hey Bitje, als ik op de link klik dan kom ik hier terecht...
Hier hetzelfde
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Even in je browser typen ipv op de link klikken, ik had het eerst ook.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
19-06-2021 11:44
Even in je browser typen ipv op de link klikken, ik had het eerst ook.
Dank je wel!
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
We kunnen ook naar Goodreads gaan en daar een groep aanmaken. Daar zit je binnen in een boekenplatform en kun je een grote groep aanmaken zonder limieten.
Alle reacties Link kopieren
Net even op het forum van Bitje gekeken en ik vind dit tot nu toe de beste optie denk ik. Femme en FOK! vallen voor mij af. Het schaduwforum ook. Dit kan wel wat worden.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Ik vind Bitje tot nu toe de allerbeste optie.
Ik houd Femme en het nieuwe forum (contactpuntje) in de gaten. Ik vind het jammer!
Vraagje (off topic): kan iemand me vertellen waarom Mumper er niet meer is? Mis haar een beetje :)
Alle reacties Link kopieren
Welke forummers kunnen goed zingen?

Laten we een Band Aid oprichten en een liedje opnemen zodat we van de opbrengst door kunnen forummen tot onze dood.

We are the world B-)
.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit initiatief van Bitje ook graag een kans geven.
Alle reacties Link kopieren
Registreren aldaar lukt alleen niet. Ik blijf krijgen: je hebt de letters niet goed ingevoerd.... :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg dit net in mijn mailbox van ouders.nl:

“We willen een forum maken op een volledige nieuwe website mét een nieuwe naam, maar die wel deels is gekoppeld aan het bestaande Ouders.nl forum. Op het nieuwe forum komt maar één rubriek die gaat over Ouderschap, met daarbinnen de subrubrieken van de verschillende leeftijden. Daarnaast plaatsen we de huidige Viva rubrieken op het nieuwe forum. Het forum krijgt dus een volledige nieuwe naam, maar sommige rubrieken zullen een overlap hebben met Ouders.nl. Het zal niet nodig zijn om een account aan te maken op Ouders.nl : dit hoeft alleen op het nieuwe platform.

Super fijn om te horen dat jij hier enthousiast van wordt. Zou jij ook eens willen peilen bij andere Viva leden die je misschien kent en die ook al langer op het Viva Forum zitten of zij dit ook zien zitten? Of in een topic vragen? “
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
19-06-2021 15:59
Registreren aldaar lukt alleen niet. Ik blijf krijgen: je hebt de letters niet goed ingevoerd.... :-(
In de berichten op het forum staat duidelijk vermeld dat registreren nog niet mogelijk is.
Om het voor mij overzichtelijk te houden probeer ik ook alleen daar te communiceren zodat ik geen 2 fora volledig door moet gaan wurmen dagelijks maar slechts 2 topics
Niet geschoten is altijd mis
Op twitter zie ik dat de Koninklijke Bibliotheek onderzoekt of ze t minstens kunnen archiveren online, zodat t doorzoekbaar blijft. De cultuurhistorische waarde van ?20? jaar VIVA Forum lijkt me best groot :-)
Maar allemaal een mailtje aan Linda, waaromnie!
Alle reacties Link kopieren
eiknal schreef:
20-06-2021 21:15
Op twitter zie ik dat de Koninklijke Bibliotheek onderzoekt of ze t minstens kunnen archiveren online, zodat t doorzoekbaar blijft. De cultuurhistorische waarde van ?20? jaar VIVA Forum lijkt me best groot :-)
Maar allemaal een mailtje aan Linda, waaromnie!
Omdat Linda al aangegeven heeft het forum niet te willen overnemen.
Alle reacties Link kopieren
eiknal schreef:
20-06-2021 21:15
Op twitter zie ik dat de Koninklijke Bibliotheek onderzoekt of ze t minstens kunnen archiveren online, zodat t doorzoekbaar blijft. De cultuurhistorische waarde van ?20? jaar VIVA Forum lijkt me best groot :-)
Oeh linkje? Er zijn minstens twee forummers die topics kunnen downloaden. Misschien helpt dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Femme echt helemaal niks, voelt ook raar om een bestaand forum over te nemen. Ik hou het voorlopig bij contactpuntje.nl , ziet er prima uit!. Ik was hier voornamelijk een lezer, hoop dat het initiatief van Bitje een beetje gaat lopen, dan zal ik daar zeker actiever zijn!
Plaatsen jullie ook in het Grote Waar Gaan We Heen Verhuizen topic op Overig?
Alle reacties Link kopieren
eiknal schreef:
20-06-2021 21:15
Op twitter zie ik dat de Koninklijke Bibliotheek onderzoekt of ze t minstens kunnen archiveren online, zodat t doorzoekbaar blijft. De cultuurhistorische waarde van ?20? jaar VIVA Forum lijkt me best groot :-)
Maar allemaal een mailtje aan Linda, waaromnie!
Er is al iemand (niet ik) bezig het hele forum te downloaden blijkbaar
https://twitter.com/keesone/status/1405174370000158720
Misschien is die klaar tot dat moment.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
22-06-2021 00:54
Er is al iemand (niet ik) bezig het hele forum te downloaden blijkbaar
https://twitter.com/keesone/status/1405174370000158720
Misschien is die klaar tot dat moment.

Ja, die kwam ik gisteren ook tegen!
En deze van dezelfde medewerker van de KB:
Voor wie het leuk vindt om te weten hoe de #webarchivering van #vivaforum door @KB_Nederland gaat.
https://twitter.com/i/status/1407043431285903361
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-06-2021 01:09
Ja, die kwam ik gisteren ook tegen!
En deze van dezelfde medewerker van de KB:
Voor wie het leuk vindt om te weten hoe de #webarchivering van #vivaforum door @KB_Nederland gaat.
https://twitter.com/i/status/1407043431285903361
Ze gaan best snel zeg! Over de helft van de topics.
een phbbb forum kost net 100 euro per jaar, en dat is nog oude versie.
nieuwe forums met social media erbij geintegreerd zijn duurder.
maar alle deelnemers hier kunnen zich bundelen in eigen clubje en een eigen forum starten, na wat postings hier kan iedereen daar naartoe migreren.

ik ben net nieuw hier, facebook heeft mij eruit gegooid, alle accounts van mij deleted nu. Facebook heeft extreme censuur, niets mag, zwaar christelijk fundamentalistisch zijn ze.

Evt wil ik wel deze doorstart organiseren, want ik heb al eigen site gebouwd ea channels. En ik wil nu ook eigen forum bouwen voor al mijn onderzoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven