Respect voor de Nederlandse Krijgsmacht

25-07-2014 18:51 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verloopt vlekkeloos. Nu al 3 dagen lang laat de krijgsmacht zien dat ze met respect en waardigheid haar landgenoten thuis haalt. (en mede slachtoffers uit andere landen)

Het ingetogen ceremonieel, uitgevoerd door bevlogen en meelevende mannen en vrouwen is een diepe buiging waard.

Dit kun je niet oefenen.

Ze staan er. En hoe.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:05:

[...]



Waarom? Ik heb geen behoefte aan gehalleluja voor iets wat gewoon je werk is.





En dat is dus niet zo. Wie verwacht er dat je zoveel lichamen naar huis moet halen?

Niemand.

En als jij hier geen behoefte aan hebt, reageer dan niet.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 25 juli 2014 @ 19:06:

Ik kan me wel vinden in de reactie van Istar.



De militairen doen hun werk goed en respectvol, zoals van hen mag worden verwacht.



Dit deel van hun werk is toch niet meer belastend dan deelnemen aan een oorlog of welke andere werkzaamheden dan ook die zij hebben?Dat jullie dit als vanzelfsprekendheid zien, hebben jullie mij inziens een verkeerd beeld van de krijgsmacht.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:05:

[...]



Waarom? Ik heb geen behoefte aan gehalleluja voor iets wat gewoon je werk is.Maar je hebt wel de behoefte om even te melden dat het allemaal maar onzin is, dat respect voor die mensen?
Alle reacties Link kopieren
[quote]Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:08:

[...]



Hoezo verkeerde topic? Jij hebt respect voor de jouwe die hun werk goed doen, ik voor de mijne die hun werk goed doen.

Kortom: respect voor iedereen die hun werk goed doen.[/quote



Het onderwerp is : de Krijgsmacht.

Dus niet jouw vakgebied.
Al een account? Log dan hier in.
quote:nessemeisje schreef op 25 juli 2014 @ 19:09:

[...]





Maar je hebt wel de behoefte om even te melden dat het allemaal maar onzin is, dat respect voor die mensen?Ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:apie01 schreef op 25 juli 2014 @ 19:09:

[...]





Dat jullie dit als vanzelfsprekendheid zien, hebben jullie mij inziens een verkeerd beeld van de krijgsmacht.+ 1
Al een account? Log dan hier in.
quote:Istar_ schreef op vrijdag 25 juli 2014 19:05 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="hatsetats in "Respect voor de Nederlandse Krijgsmacht"" class="messagelink">hatsetats schreef op 25 juli 2014 @ 19:04</a>:</b>

He ja, we zullen eens zomaar 1 beroepsgroep n het zonnetje zetten zeg...... Dát kan natuurlijk niet. Sjongejonge. Open dan dan zelf een topic.</div></blockquote>Waarom? Ik heb geen behoefte aan gehalleluja voor iets wat gewoon je werk is. Als jij denkt dat zij dit "gewoon hun werk" vinden, dan heb je er verdomd weinig van begrepen allemaal. Ik sta langs de kant van de weg om straks 75 (!!!) kisten een laatste eer te betuigen. Gister waren het er 74, eergisteren 40, morgen nog eens 36 geloof ik. Dat is voor helemaal niemand een normale werkdag! Godzijdank niet!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:09:

[...]



Ja.





Nou, dat is dan mooi. Genoteerd.



Over.
Al een account? Log dan hier in.
quote:yasmijn schreef op 25 juli 2014 @ 19:08:

[...]





En dat is dus niet zo. Wie verwacht er dat je zoveel lichamen naar huis moet halen?

Niemand.

En als jij hier geen behoefte aan hebt, reageer dan niet.Wat is het motto hier altijd? O ja, je mag reageren op elk topic op elke wijze die je wil.
quote:NummerZoveel schreef op 25 juli 2014 @ 19:10:

[...]





Als jij denkt dat zij dit "gewoon hun werk" vinden, dan heb je er verdomd weinig van begrepen allemaal. Ik sta langs de kant van de weg om straks 75 (!!!) kisten een laatste eer te betuigen. Gister waren het er 74, eergisteren 40, morgen nog eens 36 geloof ik. Dat is voor helemaal niemand een normale werkdag! Godzijdank niet!!!

Ik heb het toch niet over een normale werkdag?

Ik heb het over een onderdeel van je werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 25 juli 2014 @ 19:10:

[...]





Als jij denkt dat zij dit "gewoon hun werk" vinden, dan heb je er verdomd weinig van begrepen allemaal. Ik sta langs de kant van de weg om straks 75 (!!!) kisten een laatste eer te betuigen. Gister waren het er 74, eergisteren 40, morgen nog eens 36 geloof ik. Dat is voor helemaal niemand een normale werkdag! Godzijdank niet!!!





Dat.

Als dit normale werkdagen zouden zijn, dan moge god/allah/boedha en weet ik wie/ons bijstaan.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:10:

[...]



Wat is het motto hier altijd? O ja, je mag reageren op elk topic op elke wijze die je wil.Dat klopt.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:12:

[...]



Ik heb het toch niet over een normale werkdag?

Ik heb het over een onderdeel van je werk.





Het is voor niemand in de krijgsmacht een 'onderdeel'.

Nog niet misschien.
Al een account? Log dan hier in.
quote:yasmijn schreef op vrijdag 25 juli 2014 19:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Istar_ in "Respect voor de Nederlandse Krijgsmacht"" class="messagelink">Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:10</a>:</b>

[...]



Wat is het motto hier altijd? O ja, je mag reageren op elk topic op elke wijze die je wil.</div></blockquote>Dat klopt. Nou, ik stoor me er anders behoorlijk aan. Respectloos vindt ik het. Het getuigt van geen enkel inlevingsvermogen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:12:

[...]



Ik heb het toch niet over een normale werkdag?

Ik heb het over een onderdeel van je werk.Ik heb je nu al een paar keer verteld dat dit dus geen onderdeel van hun werk is en dat ze dit er nu bij doen. Maar op een een of andere manier wil je dit niet lezen.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
quote:yasmijn schreef op 25 juli 2014 @ 19:12:

[...]





Dat.

Als dit normale werkdagen zouden zijn, dan moge god/allah/boedha en weet ik wie/ons bijstaan.

Heb ik ergens gezegd dat het een normale werkdag is?



Ik neem aan dat defensie ook hun gesneuvelde soldaten repatrieert. Niet hun normale werkdag, wél onderdeel van hun werk. Hoe verdrietig ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:09:

[...]



Ja.En wat wil je daarmee "winnen"?
mee eens!



Op de nationale rouw dag keek ik, en zag er ook van die enorm jonge jongens tussen staan, weet niet waar om maar het greep me aan, die serieuze koppies, helemaal niet voor bereid op dit soort werk...



En ik ben voor een goede krijsmacht trouwens, pacifisme ja, daar ben ik helemaal voor, maar als de ander niet mee wil werken is het toch mooi dat er mensen zijn die jou en je familie willen verdedigen. Voor vrede ben je afhankelijk van een andere partij...
gesneuvelde soldaten of uit de lucht geschoten burgers waar onder 80 kinderen. in een strijd waar niemand mee te maken had.



Is een verschil, een enorm groot verschil zelfs..
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:14:

[...]



Heb ik ergens gezegd dat het een normale werkdag is?



Ik neem aan dat defensie ook hun gesneuvelde soldaten repatrieert. Niet hun normale werkdag, wél onderdeel van hun werk. Hoe verdrietig ook.





Correct.

Echter, hoeveel hebben we er gehad?

Afghanistan sinds 2006, 21 gesneuvelden? Over een tijdspanne van een paar jaar?



En het is niet een normaal onderdeel van het werk. Eenieder heeft zijn eigen vakgebied, dezelfde beroepen als in de burger.

En nu ineens moeten er zoveel slachtoffers thuisgehaald worden.

Wat denk je nou zelf, dat elke militair geoefend is in slachtoffers thuishalen?
Al een account? Log dan hier in.
quote:strikjemetstippels schreef op vrijdag 25 juli 2014 19:17 gesneuvelde soldaten of uit de lucht geschoten burgers waar onder 80 kinderen. in een strijd waar niemand mee te maken had.



Is een verschil, een enorm groot verschil zelfs.. Nou, ook het thuisbrengen van collega's went nooit voor deze mensen.
quote:strikjemetstippels schreef op 25 juli 2014 @ 19:17:

gesneuvelde soldaten of uit de lucht geschoten burgers waar onder 80 kinderen. in een strijd waar niemand mee te maken had.



Is een verschil, een enorm groot verschil zelfs..Ja? Ik vind het juist allemaal even intens verdrietig. Levens verspilt door haat.
quote:NummerZoveel schreef op 25 juli 2014 @ 19:10:

[...]

Als jij denkt dat zij dit "gewoon hun werk" vinden, dan heb je er verdomd weinig van begrepen allemaal. Ik sta langs de kant van de weg om straks 75 (!!!) kisten een laatste eer te betuigen. Gister waren het er 74, eergisteren 40, morgen nog eens 36 geloof ik. Dat is voor helemaal niemand een normale werkdag! Godzijdank niet!!!



Uiteraard zijn het geen gewone werkdagen. En zoals wel duidelijk is, heeft het enorm veel mensen beziggehouden. En hebben heel veel mensen de laatste eer staan betuigen aan de overledenen.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat voor de krijgsmacht zodanig meer belastend zou moeten zijn dan voor alle andere mensen die hier aan werken en daarom extra in het zonnetje moeten worden gezet.
Alle reacties Link kopieren
Het kan blijkbaar gewoon niet op Viva, zelfs niet over n onderwerp als dit. Er is altijd wel iemand die als een recalcitrante puber de boel moet komen versjteren.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 25 juli 2014 @ 19:13:

[...]





Nou, ik stoor me er anders behoorlijk aan. Respectloos vindt ik het. Het getuigt van geen enkel inlevingsvermogen!Ik kan niet eens zeggen hoeveel plus.
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven