Sinterklaas een racistisch feest?

19-11-2009 18:18 3013 berichten
Vanmorgen keek ik weer eens sinds tijden op mijn twitterpagina en zag dat Anouk iets had geschreven in de trand van:

Wat achterlijk dat er nog mensen zijn die Sinterklaas vieren, racistisch feest!

Nu weet ik wel dat ze zwanger is, en er staat nu weer een nieuwe sneer:

"for all the haters, no, I'm not short sighted at all. So please fuck off and unfollow me asap. Even better, don't buy my album!!"

De hormonen vliegen om je oren :-)

Maar vinden jullie Sinterklaas ook een racistisch feest? Ik niet.

Ik heb er echt nooit zo tegenaan gekeken.

En ook mijn vroegere Surinaamse buurvrouw absoluut niet, daar heb ik nog wel eens naar gevraagd.

Negerzoenen mocht ook al niet meer, maar waarom mag Blanke vla dan wel? En de Jodenkoeken dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Very.Cherry schreef op 09 november 2011 @ 22:51:

[...]

Iris?? WIE????

Ik kan het haar niet vragen want ik sta bij Iris in de negerstand.
quote:Very.Cherry schreef op 09 november 2011 @ 22:53:

Overigens heb ik toch al een hoog aantal Turken, Marokkanen en Surinamers gedaan liefgehad, dus echt racistisch kun je me niet noemen.

Lekker multiculti bezig, meid.

Maar als je nou geen Polen " doet " , is het dan niet toch een vorm van racisme, of simpelweg tijd te kort?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 november 2011 @ 22:59:

[...]

Lekker multiculti bezig, meid.

Maar als je nou geen Polen " doet " , is het dan niet toch een vorm van racisme, of simpelweg tijd te kort?De Polen hebben juist altijd tijd te kort B. Jeweetwel, behangen, verven, leidingen leggen, stuken, pfff, druk druk druk.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Nou...Ik heb het helder ja..Maar wil wel een poging wagen hoor, en voor mij komt hier ook de weerstand vandaan om toe te geven dat Zwarte Piet niet ok is..

Ik vermoed dat Nederland uiteindelijk gewoon een racistisch land is.

Meestal is dat al genoeg voor veel mensen om gelijk de pan uit te flippen, en te roepen dat zij niet zo zijn..maar toch is het zo. Het superioriteitsdenken zit net zo zwaar in onze samenleving als in die van Amerika en Duitsland..Eigenlijk elke blanke groep heeft daar last van, huidskleur wordt nog steeds meegenomen in het denken beter te zijn dan de ander..

Blank bepaalt..
Ja, gelukkig hebben landen in Afrika totáááál geen last van racisme en superioriteitsgevoelens. Alleen blanken en blanke landen. Dream on.
quote:rakim schreef op 09 november 2011 @ 23:03:

Het superioriteitsdenken zit net zo zwaar in onze samenleving als in die van Amerika en Duitsland..Eigenlijk elke blanke groep heeft daar last van, huidskleur wordt nog steeds meegenomen in het denken beter te zijn dan de ander..

Blank bepaalt..

Ik denk dat élke groep daar last van heeft. Dat is niet des blanks; de Hutsi's en de Tutsi's hebben er ook last van, zeg maar. Weleens Antillianen over Surinamers horen praten? Of over Marokkanen?

Waarom leverde de ene Afrikaanse stam de andere uit aan slavenhandelaren? Toch ook vanuit de gedachte dat zij zelf beter waren en dus ook beter verdienden?

Jezelf uitbeelden alseen soort van inboorling is wel ok?
Maar gelukkig zijn er op dít topic helemaal geen mensen die denken dat ze beter zijn dan een ander. Dat scheelt wel he?
quote:schommelstoel schreef op 09 november 2011 @ 23:10:

Maar gelukkig zijn er op dít topic helemaal geen mensen die denken dat ze beter zijn dan een ander. Dat scheelt wel he?Da's inderdaad wel heel fijn.
Haha, komt ze weer met die plaatjes! Waar haal je ze toch allemaal vandaan Bianca?
quote:rakim schreef op 09 november 2011 @ 23:03:

Nou...Ik heb het helder ja..Maar wil wel een poging wagen hoor, en voor mij komt hier ook de weerstand vandaan om toe te geven dat Zwarte Piet niet ok is..

Meestal is dat al genoeg voor veel mensen om gelijk de pan uit te flippen, en te roepen dat zij niet zo zijn..maar toch is het zo. Het superioriteitsdenken zit net zo zwaar in onze samenleving als in die van Amerika en Duitsland..Eigenlijk elke blanke groep heeft daar last van, huidskleur wordt nog steeds meegenomen in het denken beter te zijn dan de ander..

Blank bepaalt..

Yep, dat is waar, op wereldniveau is het inderdaad blank bepaalt en om precies te zijn: heterosexuele blanke mannen tussen de 30 en 70 (uiteraard met uitschieters naar onderen en boven).

Uiteraard vind er racisme plaats kunnen alle groepen van de wereldbevolking en men slaat hierbij graag elkaar de hersenpan in, maar niemand is zo bepalend en uiteindelijk dus "superieur" als de heterosexuele blanke man.
quote:schommelstoel schreef op 09 november 2011 @ 23:10:

Haha, komt ze weer met die plaatjes! Waar haal je ze toch allemaal vandaan Bianca?Een héél Google vol!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 november 2011 @ 23:12:

[...]

Een héél Google vol!Ja, maar jij bent altijd wel heel erg adrem met precies de juiste plaatjes! Cool!
Is Sinterklaas ouder dan 70? Ja he?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 november 2011 @ 23:07:

[...]

Ik denk dat élke groep daar last van heeft. Dat is niet des blanks; de Hutsi's en de Tutsi's hebben er ook last van, zeg maar. Weleens Antillianen over Surinamers horen praten? Of over Marokkanen?

Waarom leverde de ene Afrikaanse stam de andere uit aan slavenhandelaren? Toch ook vanuit de gedachte dat zij zelf beter waren en dus ook beter verdienden?Je wil niet wéten wat ik allemaal niet kan en niet mag, die vijf keer per jaar dat ik in Turkije zit. Ik moet sowieso al meer entreegeld betalen dan mijn Turkse gezelschap, als we ergens naar binnen willen (uitkijktorens, musea etc), en da's nog maar een klein voorbeeld. Over onderscheid maken op basis van afkomst gesproken. Ik betaal ook meer voor mijn eten en drinken (lees; ik krijg een andere menukaart dan de Turken). En ga zo maar door.
Er kan alleen racisme plaats vinden als er sprake is van een machtspositie..Blanken bevinden zich in die machtspositie en hebben deze positie eeuwenlang systematisch misbruikt..

Je kan inderdaad roepen dat dit in alle groepen gebeurt en heel gek he, de donkerste mensen zijn altijd de sjaak. Is dit nu iets menselijks of is het iets wat de blanke heerscher heeft neergelegd als zijnde de standaard...Ik denk zelf het laatste..
quote:schommelstoel schreef op 09 november 2011 @ 23:15:

Is Sinterklaas ouder dan 70? Ja he?Ja.
En vrouwen he? Ook altijd en eeuwig slachtoffer.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 november 2011 @ 23:17:

[...]

Ja.Dan is ie niet superieur. Gelukkig maar.
quote:rakim schreef op 09 november 2011 @ 23:16:

Er kan alleen racisme plaats vinden als er sprake is van een machtspositie..Blanken bevinden zich in die machtspositie en hebben deze positie eeuwenlang systematisch misbruikt..

Je kan inderdaad roepen dat dit in alle groepen gebeurt en heel gek he, de donkerste mensen zijn altijd de sjaak. Is dit nu iets menselijks of is het iets wat de blanke heerscher heeft neergelegd als zijnde de standaard...Ik denk zelf het laatste..Het is gewoon survival of the fittest of in dit geval the smartest. De blanke man was gewoon op het juiste moment op de juiste plaats en greep werelddominantie en dat heeft men tot op heden nog niet losgelaten.

Er kan alleen racisme plaats vinden als er sprake is van een machtspositie.

Niet volgens deze definitie;

Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.

Je kan inderdaad roepen dat dit in alle groepen gebeurt en heel gek he, de donkerste mensen zijn altijd de sjaak.

Ja hoor.

OP het moment dat ik in Istanbul (let wel, een wereldstad he!) de Galata-toren inloop en ik moet twee keer zoveel entree betalen als mijn donkerbehaarde gezelschap, die in exact dezelfde seconde als ik over de drempel stapt, ben in dit geval toch echt ik de sjaak.
Nigeria / Biafra

Tijdens de Biafra-oorlog richtten leden van de Haussa-stam zich tegen de Igbo. Hierbij kwamen honderdduizenden Igbo om het leven.

Oeganda

In 1972 werd de Indiase bevolking door Idi Amin uit Oeganda verdreven. Achterblijvers werden vermoord.

Rwanda / Burundi

In de jaren negentig vond de Rwandese genocide plaats waarbij Hutu's en Tutsi's elkaar naar het leven stonden.

Soedan

In 2003 brak het conflict in Darfoer uit, waarbij Arabische stammen zich richtten tegen de zwarte Afrikanen.
quote:Very.Cherry schreef op 09 november 2011 @ 23:16:

[...]

Je wil niet wéten wat ik allemaal niet kan en niet mag, die vijf keer per jaar dat ik in Turkije zit. Ik moet sowieso al meer entreegeld betalen dan mijn Turkse gezelschap, als we ergens naar binnen willen (uitkijktorens, musea etc), en da's nog maar een klein voorbeeld. Over onderscheid maken op basis van afkomst gesproken. Ik betaal ook meer voor mijn eten en drinken (lees; ik krijg een andere menukaart dan de Turken). En ga zo maar door.

Goh Cherry...Dat lijkt inderdaad op het leed van blanke mensen de donkere mensen heeft aangedaan..

Heb je wel is gehoord van fokprogramma's? Vast wel toch? Paarden fokken, hengsten uit een bepaalde lijn een merrie uit een bepaalde lijn laten dekken..Dat soort werk...Dat deden ze in Amerika met slaven..

Je houdt ze een hele tijd uit elkaar en dan breng je ze een korte tijd bij elkaar..Je moet wel zeker weten dat ze gaan dekken natuurlijk..En dan alleen die grote sterke mannelijke slaaf met die hele gezonde vrouwelijke slaaf die al een paar keer goed geworpen heeft..En die periode dat je ze bij elkaar brengt hou je ook rekening met de oogsttijd he..Er moet wel gewerkt worden..

Bovenstaande is waar het grote Amerika op gebouwd is...

En dan hebben we nog Afrika ja..Is 1 grote kolonie geweest van Europa, eerlijk verdeeld natuurlijk..Vervolgens leggen wij in Afrika ONZE grenzen aan en als we dan terugtrekken maar onze grenzen in stand houden gaan we wijzen naar die gekke Afrikanen die elkaar vervolgens in de pan hakken...

Actie reactie he..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven