Soeverein/ autonoom; wie, wat , waar en vooral waarom?

04-12-2023 12:59 127 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen weekend stond een kort bericht op NOS.nl. Er zouden naar schatting nu zo’n 10.000 zogenaamde soevereinen in Nederland zijn. En het aantal groeit.

Soevereinen verklaren zich autonoom, weigeren belasting, boetes en nog meer te betalen, kopen een bordje waar ‘ambassade’ op staat om op hun huis te bevestigen, in de waan dan onaantastbaar te zijn.

Het intrigeert me. Hoe komen mensen tot deze ideeën, wie zijn deze mensen? Heeft iemand zulke mensen in eigen omgeving meegemaakt en hoe gaat dat verder? Wat denken jullie?

Link naar iets meer informatie: https://www.mareonline.nl/achtergrond/d ... -meer-mee/
Champoo schreef:
04-12-2023 16:27
Voor mijn gevoel heeft het niet zozeer iets met IQ te maken. Ik herken in deze mensen (en in b.v. complotdenkers) iets dat je ook ziet bij jonge kinderen. Die denken ook dat als je iets maar genoeg hoopt, dat het ook daadwerkelijk gebeurd.
Ik las onlangs over een vrouw die ooit bekend is geworden vanwege allerlei verhalen over graancircels (Janet Ossebaard).
In de comments zegt iemand die haar persoonlijk kent dat ze geen verschil kent tussen fantasie en werkelijkheid. Er is vast een diagnose die daar bij past
https://videre.fail/vermist-janet-ossebaard/
Alle reacties Link kopieren Quote
winter2023 schreef:
04-12-2023 17:37
Ze mogen dan ook niet poepen of plassen in de riolering. Want ze betalen geen rioleringsrecht/belasting en rioolverontreinigingsheffing.
Of de politie of brandweer bellen bij calamiteiten. Sowieso over de weg rijden. En ogen sluiten als de lantaarnpalen branden.
smulrol schreef:
04-12-2023 17:47
Ik las onlangs over een vrouw die ooit bekend is geworden vanwege allerlei verhalen over graancircels (Janet Ossebaard).
In de comments zegt iemand die haar persoonlijk kent dat ze geen verschil kent tussen fantasie en werkelijkheid. Er is vast een diagnose die daar bij past
https://videre.fail/vermist-janet-ossebaard/
Ze is ook bekend geworden door de knip-en-plak film De Val van de Cabal. Onzin en kwaadsprekerij van wereldklasse, twee uur lang voluit.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
04-12-2023 17:44
Ze vinden dat ze dat allemaal al afbetaald hebben met het miljoen aan vermogen dat de staat zogenaamd per inwoner in beslag heeft

Maar waar komt dat miljoen dan vandaan? De staat krijgt dat voor elk geboren kind, van wie?
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
WEF natuurlijk :bonk:
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
04-12-2023 18:17
WEF natuurlijk :bonk:

Maar daar zijn dit soort mensen toch juist ook tegen? Ik snap het niet meer :sigh:
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
04-12-2023 18:20
Maar daar zijn dit soort mensen toch juist ook tegen? Ik snap het niet meer :sigh:
Ja, en als je ermee in discussie gaat die deze onzin ontkracht ben jij een slachtoffer van de MSM :bonk: :bonk: :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt zorgelijk dit. Deze mensen helpen zichzelf helemaal in de vernieling. En als je eenmaal met een berg schulden op straat staat, krijg je de boel zo 1 2 3 weer op de rit.

Deze mensen zijn slachtoffer van figuren die bewust verkeerde informatie verspreiden en mensen ophitsen. Misdadig gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Trixie schreef:
04-12-2023 18:33

Deze mensen zijn slachtoffer van figuren die bewust verkeerde informatie verspreiden en mensen ophitsen. Misdadig gewoon.
Ik vind ze niet perse slachtoffer hoor. Ze willen het ook wel heel graag geloven. Verdiep je een beetje in onze staat en dan kun je zelf bedenken dat je hier niet soeverein kan leven.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
04-12-2023 17:47
Ik las onlangs over een vrouw die ooit bekend is geworden vanwege allerlei verhalen over graancircels (Janet Ossebaard).
In de comments zegt iemand die haar persoonlijk kent dat ze geen verschil kent tussen fantasie en werkelijkheid. Er is vast een diagnose die daar bij past
https://videre.fail/vermist-janet-ossebaard/
Ik ken haar. Ze vertelde aan mij dat ze regelmatig contact heeft met aliens. Die aliens hebben haar genezen van haar chronische ziekte. Maar ik sprak haar destijds over de graancirkels. Toen leek het gewoon een aardig vreemd vrouwtje.

Ik had geen idee dat ze zulke enge YouTube filmpjes maakte en Rutte min of meer ging bedreigen samen met Lange Frans.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
04-12-2023 18:20
Maar daar zijn dit soort mensen toch juist ook tegen? Ik snap het niet meer :sigh:
Ik kreeg van de week van iemand die ook in die hoek denkt te horen 'wist je dat de gemeente nu ook huurhuizen opkoopt? Diegenen ze weg aan die buitenlanders'

Wel sneu voor dochter dat beide ouders best wappie zijn. Ook gescheiden maar met allebei is geen normaal gesprek te voeren sinds corona.

Moeder wil off-grit wonen of hoe je dat ook noemt.
apatura2 wijzigde dit bericht op 04-12-2023 18:57
5.82% gewijzigd
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Milestone schreef:
04-12-2023 18:13
Maar waar komt dat miljoen dan vandaan? De staat krijgt dat voor elk geboren kind, van wie?
Ze beweren geloof ik dat dit geld door de overheid uit hun "geboortetrust" gestolen is doordat bij de aangifte na hun geboorte de nageboorte in plaats van de mens zelf in is geschreven.

Sorry :rofl:
Apatura2 schreef:
04-12-2023 18:54
Ik kreeg van de week van iemand die ook in die hoek denkt te horen 'wist je dat de gemeente nu ook huurhuizen opkoopt? Diegenen ze weg aan die buitenlanders'

Wel sneu voor dochter dat beide ouders best wappie zijn. Ook gescheiden maar met allebei is geen normaal gesprek te voeren sinds corona.

Moeder wil off-grit wonen of hoe je dat ook noemt.
Ik lees mee in een Facebookgroep over Off Grid leven. Waarom ik nog lid ben vraag ik me ook nog wel eens af. Het leek me ooit leuk om te lezen hoe mensen zelfvoorzienend zijn qua voedselvoorziening en bezig zijn met moestuin, permacultuur, boomgaard, kippenhok en wecken. Tegenwoordig gaat het vooral over mensen die het land uit willen, los willen van de overheid, 'sociale permacultuur' postadressen, soeverein zijn, maar het liefst wel met behoud van uitkering. En wee gebeente als iemand daar iets over zegt in de comments, want 'geen oordeel aub'. Ook wordt er kwistig gestrooid met termen als WEF, MSM en wakker worden.

Ik denk dat de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg hier niet bij helpen, om het maar even mild uit te drukken..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk; ik zoek die Janet Ossebaard eens op en nu is ze ineens vermist?? Ik weet niet meer wat ik moet geloven tegenwoordig. Zeker meegenomen door aliens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Denneboom schreef:
04-12-2023 19:28

Ik denk dat de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg hier niet bij helpen, om het maar even mild uit te drukken..
:rofl: ja dat dus
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is hetzelfde effect als de corona-wappies.

De oorzaak is volgens mij social media, nepnieuws, een steeds grotere afkeer van de overheid, wantrouwen tegen van alles en polarisatie. En wat daar dan weer de oorzaak van is.........

Je kunt wel doen alsof het domme mensen zijn, maar ik heb inmiddels ook een superslimme hoogopgeleide en midden in het leven staande vriendin die de klimaatcrisis ontkent, de mainstream-media wantrouwt en Thierry Baudet stemt en discussiëren kan niet want ze slaat me keihard om de oren met bronnen die ook nog kloppen (het poolijs was inderdaad weer aangegroeid bleek toen ik het checkte) en ze is meer ingelezen dan ik ben.

Ik vind het super zorgelijk.

Bij die autonomen denk ik altijd aan die conservatieve Amerikanen (eeuwenlange overheidhaat daar) die in Texas zelfvoorzienend op een farm wonen en die iedereen die hun erf betreedt voor hun kloten schieten.

Jammer alleen dat dat in Nederland op 3 hoog achter niet lukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
HiltjeHillegonda schreef:
04-12-2023 19:59


Bij die autonomen denk ik altijd aan die conservatieve Amerikanen (eeuwenlange overheidhaat daar) die in Texas zelfvoorzienend op een farm wonen en die iedereen die hun erf betreedt voor hun kloten schieten.

Jammer alleen dat dat in Nederland op 3 hoog achter niet lukt.

Allemaal op het vliegtuig naar Texas zetten dan maar.
Je wordt pas nat als het regent
Milestone schreef:
04-12-2023 20:19
Allemaal op het vliegtuig naar Texas zetten dan maar.
Mogen ze het eens proberen in een samenleving zonder verzorgingsstaat en zelfs zonder collectieve ziektekostenverzekering.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat die mensen het gewoon niet volhouden in deze maatschappij waarin overal een regel voor is en waarin er veel voor ons wordt bepaald. Denk dat er ook een groot stuk autoriteitsprobleem bij zit. "Niemand gaat mij vertellen wat ik moet doen". Ik denk dat de coronacrisis dit wel heeft aangewakkerd. Savonds niet de straat op mogen, verplicht een mondkap dragen, beperkte groepsgrootte... sommige mensen gaan daar erg van steigerenen weigeren moeite te doen om die regels te begrijpen.
Ik denk ook dat het allemaal egocentrische mensen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is wat ondoordacht en eigenaardig, want wij zijn sociaal levende dieren en een mens alleen is tot sterven gedoemd. Wij vertrouwen op een systeem wat we met zijn allen hebben opgetuigd om veilig en zeker te zijn en als je "autonoom" bent dan profiteer je daar wel van (anders was je allang roemloos doodgegaan) maar je doet net of het niet bestaat.
Dan moet het maar zoals het kan
Redballoon schreef:
04-12-2023 21:17
Ik denk dat die mensen het gewoon niet volhouden in deze maatschappij waarin overal een regel voor is en waarin er veel voor ons wordt bepaald. Denk dat er ook een groot stuk autoriteitsprobleem bij zit. "Niemand gaat mij vertellen wat ik moet doen". Ik denk dat de coronacrisis dit wel heeft aangewakkerd. Savonds niet de straat op mogen, verplicht een mondkap dragen, beperkte groepsgrootte... sommige mensen gaan daar erg van steigerenen weigeren moeite te doen om die regels te begrijpen.
Ik denk ook dat het allemaal egocentrische mensen zijn.
Maar de regeltjes die de "autonoom" coaches ze voorschrijven willen/kunnen ze wel snappen? Wel geld willen krijgen van de overheid en niets willen betalen is gewoon gaan voor eigen gewin.

https://autonoomtotaal.nl/levend-verkla ... -stap-1-4/
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
04-12-2023 21:17
Ik denk dat die mensen het gewoon niet volhouden in deze maatschappij waarin overal een regel voor is en waarin er veel voor ons wordt bepaald. Denk dat er ook een groot stuk autoriteitsprobleem bij zit. "Niemand gaat mij vertellen wat ik moet doen". Ik denk dat de coronacrisis dit wel heeft aangewakkerd. Savonds niet de straat op mogen, verplicht een mondkap dragen, beperkte groepsgrootte... sommige mensen gaan daar erg van steigerenen weigeren moeite te doen om die regels te begrijpen.
Ik denk ook dat het allemaal egocentrische mensen zijn.
Dit denk ik ook.
Ik vind het enorm zorgwekkend.
Champoo schreef:
05-12-2023 09:29
Maar de regeltjes die de "autonoom" coaches ze voorschrijven willen/kunnen ze wel snappen? Wel geld willen krijgen van de overheid en niets willen betalen is gewoon gaan voor eigen gewin.

https://autonoomtotaal.nl/levend-verkla ... -stap-1-4/
voor 199 (aanbieding! Afgeprijst van 219) kan je een totaal pakket kopen met invulhulp en ondersteuning via Telegram!
Champoo schreef:
05-12-2023 09:29
Maar de regeltjes die de "autonoom" coaches ze voorschrijven willen/kunnen ze wel snappen? Wel geld willen krijgen van de overheid en niets willen betalen is gewoon gaan voor eigen gewin.

https://autonoomtotaal.nl/levend-verkla ... -stap-1-4/

Ik ben even wat gaan doorklikken op die site en het is gewoon wartaal, opgeschreven door iemand in een psychose. Niet te doen toch?
Je moet voor de grap even wat documenten openen die hier staan: https://autonoomtotaal.nl/achtergrondinformatie/
Alle reacties Link kopieren Quote
Denneboom schreef:
04-12-2023 19:28
Ik lees mee in een Facebookgroep over Off Grid leven. Waarom ik nog lid ben vraag ik me ook nog wel eens af. Het leek me ooit leuk om te lezen hoe mensen zelfvoorzienend zijn qua voedselvoorziening en bezig zijn met moestuin, permacultuur, boomgaard, kippenhok en wecken. Tegenwoordig gaat het vooral over mensen die het land uit willen, los willen van de overheid, 'sociale permacultuur' postadressen, soeverein zijn, maar het liefst wel met behoud van uitkering. En wee gebeente als iemand daar iets over zegt in de comments, want 'geen oordeel aub'. Ook wordt er kwistig gestrooid met termen als WEF, MSM en wakker worden.

Ik denk dat de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg hier niet bij helpen, om het maar even mild uit te drukken..
Helaas denk ik dit ook...

Maar ook dat het leven voor veel mensen gewoon te ingewikkeld is en de aantrekkingskracht van social media/internet. Daar hoef je niet dom of laag opgeleid voor te zijn. Het is een kwestie van jezelf verliezen in een onderwerp. Tegenwoordig met de social media is dat veel makkelijker dan vroeger, want dat is er voor gemaakt om je naar binnen te zuigen. Gebeurt mij ook wel eens, maar gelukkig is het dan in een onschuldige creahoek, maar soms kom je echt de meest bizarre, maar plausibel klinkende theorieën tegen. Dus tja...
Champoo schreef:
04-12-2023 20:25
Mogen ze het eens proberen in een samenleving zonder verzorgingsstaat en zelfs zonder collectieve ziektekostenverzekering.
Kunnen we een mooi tv-programma van maken. :lol:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven