Sonja en Astrid Holleeder
maandag 19 februari 2018 om 16:45
Ik erger me kapot aan hoe Astrid en Sonja Holleeder zichzelf nu als slachtoffers wegzetten. En dan nog een boek uitbrengen en cashen. Laten ze de inkomsten schenken aan een goed doel (bijvoorbeeld een stichting tegen mensenhandel in de prosititutie), maar dat doen ze niet. Inmiddels strijkt Astrid circa 2.000.000 aan royalties van de verkoop van haar eerste boek. Er is nu een tweede boek. Zal haar dochter RTL-Boulevard presentatrice Miljuschka Witzenhausen erven. Zit bloed aan. Ondertussen zichzelf maar zielig neerzetten, maar wel vergeten dat Astrid jarenlang Willem's vertrouweling is geweest en via hem Bram Moszkowicz als haar beroepsbegeleider had. Sonja was zelf ook getrouwd met grote crimineel en het brein achter Heinekenontvoering (Cor van Hout, later o.a. mafiabaas en sexexploitant met schrikregime op de Wallen). Ze hebben al die jaren goed geleefd van het criminele geld, hebben hun kinderen in het buitenland laten studeren, ieder gezin heeft zijn eigen dure woonpanden en nu zichzelf als slachtoffers wegzetten.
Ook nog uitgekookt vragen om een verhoor achter gesloten deuren, zogenaamd om die fijne broer van hun niet te hoeven aankijken, maar dat kan ook gewoon afgeschermd. De reden dat ze het achter gesloten deuren willen (verzoek is gelukkig afgewezen), is omdat ze boter op hun hoofd hebben, ook al doen ze nu voor het Nederlandse volk alsof dat niet zo is.
Ze wisten jaren lang van de vele afpersingen en aanslagen af, maar hielden hun mond. Astrid adviseerde zelf ook nog bij die praktijken, hoe de wet te omzeilen. Het is toch van de pot gerukt dat ons strafrechtssyteem dit soort medeplichten getuigenbescherming biedt en ze daarmee vrij uit laat gaan.
Zum Kotsen.
Ook nog uitgekookt vragen om een verhoor achter gesloten deuren, zogenaamd om die fijne broer van hun niet te hoeven aankijken, maar dat kan ook gewoon afgeschermd. De reden dat ze het achter gesloten deuren willen (verzoek is gelukkig afgewezen), is omdat ze boter op hun hoofd hebben, ook al doen ze nu voor het Nederlandse volk alsof dat niet zo is.
Ze wisten jaren lang van de vele afpersingen en aanslagen af, maar hielden hun mond. Astrid adviseerde zelf ook nog bij die praktijken, hoe de wet te omzeilen. Het is toch van de pot gerukt dat ons strafrechtssyteem dit soort medeplichten getuigenbescherming biedt en ze daarmee vrij uit laat gaan.
Zum Kotsen.
woensdag 21 februari 2018 om 16:44
Kan gewoon interesse zijn natuurlijk.Ariellle schreef: ↑21-02-2018 16:22Vandaar mijn vraag of ze soms de nieuwe vriendin van Holleeder is, vind het fanatisme inderdaad ook wat apart om maar een understatement te gebruiken.
Overigens is deze rechtszaak niet aangespannen omdat er niet genoeg bewijs zou zijn voor de betrokkenheid van Holleeder bij de moord op Kees Houtman, die staat vast volgens het gerechtshof, maar omdat hij simpelweg in de passagezaak niet als verdachte terecht stond. Bovendien staat hij niet alleen terecht voor betrokkenheid/opdrachtgeven t.a.v. de liquidatie van Kees Houtman, maar ook voor betrokkenheid/opdracht geven tot liquidatie van vele anderen.
Ben zelf ook nogal van de true crime en er zijn zaken waar ik veel vanaf weet. Wil niet zeggen dat ik geobserdeerd ben.
woensdag 21 februari 2018 om 16:49
Komt je dat goed uit, kan jij weer op mij gallen.Judy_Hopps schreef: ↑21-02-2018 15:29Maar daar had je dit topic niet voor geopend. Je wilde even lekker gallen over zijn zussen.
woensdag 21 februari 2018 om 17:13
https://www.youtube.com/watch?v=EHIHPGMh8LU
Een uitzending van Peter R de Vries: over Endstra. Hij (Peter) zegt aan het begin vd afl. (ca minuut 3) 'klakkeloos door de media overgenomen'.
Een uitzending van Peter R de Vries: over Endstra. Hij (Peter) zegt aan het begin vd afl. (ca minuut 3) 'klakkeloos door de media overgenomen'.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 21 februari 2018 om 17:31
Helemaal eens, en ze willen het onderste uit de kan, zus Sonja maakt bezwaar dat ze nu haar eigen beveiliging moet betalen als zijnde miljonair. Ik ben geen fan van W, Holleeder absoluut niet, maar zijn zusters deugen ook voor geen cent.Tampaxropeje schreef: ↑19-02-2018 22:10Dat is een bekende truc om van te voren te zeggen wat de verdediging zal gaan doen, om zo het gedrag van de verdediging 'verdacht' te maken. Alles wat hij nu zal zeggen om te bewijzen dat zij liegen zal nu in het licht van deze opmerking gezien worden.
Als jurist weet Astrid precies hoe het werkt. Deze opmerking is dus best wel triest. (Dit doen ze in de US bij jury rechtspraken.) Enkel om het publiek te beinvloeden. Ze is op zijn minst net zo manipulatief als haar broer.
Die ''afkoopdeal'' is ook schimmig te noemen, een afkoop met crimineel geld.
Moet de gewone burger mee aankomen, gaat echt niet lukken.
anoniem_353518 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 17:39
0.54% gewijzigd
Ja ik ben de nieuwe vriendin van Willem. Rooie Samantha. Je hebt je scoop. Knap dat je me hebt ontmasktert. Ik ga vanavond weer bij De Neus langs, zal hem de groeten van je doen.Ariellle schreef: ↑21-02-2018 16:22Vandaar mijn vraag of ze soms de nieuwe vriendin van Holleeder is, vind het fanatisme inderdaad ook wat apart om maar een understatement te gebruiken.
Overigens is deze rechtszaak niet aangespannen omdat er niet genoeg bewijs zou zijn voor de betrokkenheid van Holleeder bij de moord op Kees Houtman, die staat vast volgens het gerechtshof, maar omdat hij simpelweg in de passagezaak niet als verdachte terecht stond. Bovendien staat hij niet alleen terecht voor betrokkenheid/opdrachtgeven t.a.v. de liquidatie van Kees Houtman, maar ook voor betrokkenheid/opdracht geven tot liquidatie van vele anderen.
Het gerechtshof 'acht' het bewezen. Het is nu aan de rechtbank of ze daar in mee gaan. Daarom is de betrouwbaarheid van de criminele zussen hetgeen waar iedereen het over heeft. En ik dus ook. Dat een eenzijdig boek als de waarheid bestempeld wordt is gewoon bizar. Waarom de media erbij betrekken? Waarom het publiek jouw verhaal voorschotelen terwijl je voorheen nooit je kop liet zien/de meeste mensen niet eens van je bestaan af wisten (op de hele onderwereld na), je hard je best hebt gedaan om niet op foto's te staan. Ze zijn hun gezicht aan het redden. Waarom zou je je gezicht willen redden als je een slachtoffer bent? Dat de media op deze manier wordt ingezet vind ik echt absurd. Zelfs als hij een tiran is dan doet dat er in deze zaak niet toe (hoe verschrikkelijk ook). Het moet blijken dat zij nu tegen hem getuigen niet om hem een hak te zetten omdat hij een tiran was of om zichzelf te verrijken, maar dat ze echt de waarheid spreken en dat hiervoor bewijs is/dat het aannemlijk gemaakt kan worden. Alles is vooralsnog (hear) say van mensen die zelf ook stuk voor stuk onbetrouwbaar zijn en onderdeel zijn van het criminele circuit. Het enige dat feitelijk vast staat is dat de dames zich pas gingen keren tegen Willem toen er gezeik kwam over de erfenis.
Die hele poppenkast van Peter R. is ook niet om aan te zien. Hij die normaal altijd zegt dat het niet kan dat er jarenlang dingen gebeuren of dat iemand zich jarenlang op een bepaalde manier zou gedragen zonder dat dat anderen is opgevallen. De zussen zeggen dat ze al die jaren alsof deden. Peter R zou daar normaal gesproken op zeggen, dat ze dan al die jaren goed hebben kunnen acteren want iedereen geloofde het, dus wie zegt dat ze nu niet acteren? Maar Peter R is niet zo consequent noch objectief. Nu het Holleeder betreft is het allemaal waar, geen salvo van kritische noten, geen reeks aan doortastende opmerkingen. Hij heeft er persoonlijk baat bij dat Willem opgesloten zit dus weg grote kritische doortastende houding. Dat begrijp ik, maar ga gan niet deelnemen aan die talkshows als journalist. Hij deugt natuurlijk ook niet. In 1 aflevering bij Jinek zit Peter R op tv mee te huilen met die criminele zussen, als grote vriend van Cor van Hout, Heinekenontvoerder en prostitutie koning. Om nog geen 5 minuten later te praten over de zaak Nikky Verstappen, dat het zo ontzettend vreselijk is voor familie als je geliefde zoek is en niet thuiskomt. Ehhhh en de familie en vrienden van Heineken en zijn chauffeur Doderer dan?? Die hebben destijds diezelfde vreselijke doodangsten gekend, maar met die dader had hij een speciale diepe vriendschap, schreef hij een boek over de ontvoering en cashte hij veel geld. Toch krijgt hij een podium aan tafel bij talkshows alsof hij een objectieve partij is in dit geheel. Ja daar kan ik mij druk om maken.
anoniem_362855 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 17:33
0.04% gewijzigd
Helemaal eens, en ze willen het onderste uit de kan, Astrid maakt bezwaar dat ze nu haar eigen beveiliging moet betalen als zijnde miljonair. Ik ben geen fan van W, Holleeder absoluut niet, maar zijn zusters deugen ook voor geen cent.Tampaxropeje schreef: ↑19-02-2018 22:10Dat is een bekende truc om van te voren te zeggen wat de verdediging zal gaan doen, om zo het gedrag van de verdediging 'verdacht' te maken. Alles wat hij nu zal zeggen om te bewijzen dat zij liegen zal nu in het licht van deze opmerking gezien worden.
Als jurist weet Astrid precies hoe het werkt. Deze opmerking is dus best wel triest. (Dit doen ze in de US bij jury rechtspraken.) Enkel om het publiek te beinvloeden. Ze is op zijn minst net zo manipulatief als haar broer.
woensdag 21 februari 2018 om 17:36
Nou het is natuurlijk best raar dat Fred Ros en Peter la Serpe nieuwe identiteiten krijgen op kosten van de staat en dat Astrid niet eens beveiligd kan worden.Nieuwlid schreef: ↑21-02-2018 17:31Helemaal eens, en ze willen het onderste uit de kan, maakt bezwaar dat ze nu haar eigen beveiliging moet betalen als zijnde miljonair. Ik ben geen fan van W, Holleeder absoluut niet, maar zijn zusters deugen ook voor geen cent.
woensdag 21 februari 2018 om 17:41
Ze wordt beveiligd,anders zou er geen geschil over de kosten zijn.minnimouse schreef: ↑21-02-2018 17:36Nou het is natuurlijk best raar dat Fred Ros en Peter la Serpe nieuwe identiteiten krijgen op kosten van de staat en dat Astrid niet eens beveiligd kan worden.
woensdag 21 februari 2018 om 17:52
Tjsa. Rationeel gezien weet ik wel dat ze wettelijk gezien het recht hebben om daarover te klagen en dat te eisen volgens de constructies die ze zijn overeengekomen.minnimouse schreef: ↑21-02-2018 17:36Nou het is natuurlijk best raar dat Fred Ros en Peter la Serpe nieuwe identiteiten krijgen op kosten van de staat en dat Astrid niet eens beveiligd kan worden.
Maar man, wat kost dit ontzettend veel staatsgeld.
anoniem_362855 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 17:56
0.11% gewijzigd
woensdag 21 februari 2018 om 17:56
Ja klopt. Gebeurt alleen niet goed. Tjsa. Daarom heeft ze dit boek geschreven, ze heeft nu een podium. Als ze de onbekende zus was gebleven, werd het een klein krantenartikel op de achterpagina. Dankzij dat boek verkoopt het als nieuws.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/27/as ... r-a1578930
woensdag 21 februari 2018 om 18:15
Ja, als zij een beveiliging a la Wilders wenst gaat het erg moeilijk worden.......Tampaxropeje schreef: ↑21-02-2018 17:56Ja klopt. Gebeurt alleen niet goed. Tjsa. Daarom heeft ze dit boek geschreven, ze heeft nu een podium. Als ze de onbekende zus was gebleven, werd het een klein krantenartikel op de achterpagina. Dankzij dat boek verkoopt het als nieuws.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/27/as ... r-a1578930
Bovendien vind ik het niet meer dan redelijk dat zij een gedeelte? zelf financiert ze heeft er de middelen voor.
Wat ik niet begrijp is dat juist nu haar dochter een publiek'' figuur is geworden middels haar medewerking aan Boulevard....al W.H. inderdaad het beest is zoals de zussen hem omschrijven, had het mij verstandiger geleken de jongedame in de luwte te houden.
woensdag 21 februari 2018 om 18:52
Als ze de onbekende zus was gebleven was het een rouwadvertentie bij de familieberichten geworden.
En dat ze niet wil dat haar gezicht bekend wordt snap ik ook prima.
Mensen zijn door minder onderbuikgevoelens geruineerd. Nu kan ze nog normaal over straat zonder bang te hoeven zijn voor pek en veren.
Mensen zijn door minder onderbuikgevoelens geruineerd. Nu kan ze nog normaal over straat zonder bang te hoeven zijn voor pek en veren.
donderdag 22 februari 2018 om 17:52
De logica van jouw eerste zin ontbreekt. Kan je het toelichten?Judy_Hopps schreef: ↑21-02-2018 18:52Als ze de onbekende zus was gebleven was het een rouwadvertentie bij de familieberichten geworden.
Je snapt niet veel van de discussie. Ze wilde nooit op foto’s. Niet nu pas.
donderdag 22 februari 2018 om 17:53
donderdag 22 februari 2018 om 20:44
Het begint een smeuiig verhaal te worden, las ik dat nu goed dat Peter.r. de Vries een relatie heeft gehad met een van de zussen? En wat zal de motivatie zijn geweest om rechten te studeren voor zus Astrid Holleeder, vast niet om de misdaad te bestrijden. Een door de wol geverfde tante lijkt me dat. Plannetjesmaker net zoals haar broer.
donderdag 22 februari 2018 om 21:14
Ghe.... de dames Holleeder zullen vast niet voor hem onder doen qua manipulatie en narcististische instelling. Bijzonder hoeveel aandacht er voor deze zaak is, uiteindelijk gebruiken ze nu dan de wet maar om elkaar te grazen te nemen. Ghe...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 22 februari 2018 om 21:27
En wat weet jij ervan? Hoe het echt zit? Waar maak je je zo druk om? Alsof jij in de hoofden en harten van Astrid en Sonja kan kijken. Alsof het jou wat aangaat. Je hoeft er niks mee hè. Behalve ramptoerist zijn...en er lekker mee aan de haal gaan 'Errug hè!?"
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
donderdag 22 februari 2018 om 21:33
Ben jij een huisvriend? Natuurlijk ramptoerisme daar hebben ze zelf wel voor gezorgd lijkt me? Boek van een zus, veel foto's en ooit persoptredens van W. Holleeder. Dan vragen ze toch zelf om ramptoerisme? Die mensen gebruiken de pers en de wet, zetten het in.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 22 februari 2018 om 21:48
Precies en die dames zullen ook wel niet van de eerste leugen gebarsten zijn.
Wat een soesa met de familie Holleeder dat die mensen zich niet doodschamen.
donderdag 22 februari 2018 om 21:50
Niemand weet toch meer hoe de vork in de steel zit. Wie ben jij dan wel?
O wacht, jij bent zeker een liefje van Peter R de Vries. Nou, ga maar achteraan in de rij staan, er zijn nog zoveel wachtenden voor jou.
donderdag 22 februari 2018 om 22:05
Je reageert er enkel.
donderdag 22 februari 2018 om 22:07
donderdag 22 februari 2018 om 22:08
De roddel gaat dat hij het deed met Sonja, maar ik zie nergens bewijs. Waarom zou hij dat doen? Cor was zijn vriend.Henk-en-Roelie schreef: ↑22-02-2018 20:44Het begint een smeuiig verhaal te worden, las ik dat nu goed dat Peter.r. de Vries een relatie heeft gehad met een van de zussen? En wat zal de motivatie zijn geweest om rechten te studeren voor zus Astrid Holleeder, vast niet om de misdaad te bestrijden. Een door de wol geverfde tante lijkt me dat. Plannetjesmaker net zoals haar broer.