Staatsgreep in Turkije

15-07-2016 22:18 2330 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/buitenla ... -coup-te-plegen~a419a948/

Sjonge, nu weer een staatsgreep. Never a dull moment in deze wereld.

Wat zou dit betekenen voor toeristen die nu daar zijn?
Is die Denk helemaal besodemietert. Dat gaat ze geen reet aan.
quote:oudebaas schreef op 17 juli 2016 @ 18:03:

[...]

De Duitsers stonden massaal te juichen voor Hitler. De nederlaag van 1945 hadden ze dan ook verdiend. Gelukkig hebben ze daar in Duitsland van geleerd en zijn Duitsers nu de meest vredelievende en beschaafde mensen van Europa.Klopt als een zwerende vinger! Dankzij dit verleden hebben ze van Deutschland een open huis gemaakt zonder deuren.

Dat is toch niet echt van 'Denk', hoop ik?
quote:Eindeloos schreef op 17 juli 2016 @ 19:39:

Ja mensen, verraad uw buren, vrienden familie, Denk wacht er op........

[afbeelding]Brrrr krijg nsb visioenen
Niets nieuws onder de zon. Dat doet Kuzu en zijn vrindjes al jaaaaaren.
Ik zie dit helemaal niet staan op het Denk-twitteraccount?
Het is een fake account.
quote:ThunderassMan schreef op 17 juli 2016 @ 19:50:

Dat is toch niet echt van 'Denk', hoop ik?

Niet op het eigen Twitter-account nee.

Ik heb een hekel aan Denk maar dit lijkt op stemmingmakerij.
quote:flipje2 schreef op 17 juli 2016 @ 19:49:

[...]

Niets, want dit is niet het officiële account van Denk...Opletten.. Tweet is van @beweging_Denk, niet van @DenkNL
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Niet te geloven dat er mensen zijn die nog eens even lekker olie op het vuur gooien
quote:PowerCube schreef op 17 juli 2016 @ 19:52:

Ik zie dit helemaal niet staan op het Denk-twitteraccount?Ik was ook al aan het zoeken idd.
quote:Madyn schreef op 17 juli 2016 @ 16:08:

Toen ik hoorde van de staatsgreep las ik juist dat het zou betekenen dat Turkije weer seculier zou worden. Het leger gelooft vaak in een scheiding van kerk en staat, en de politie en Erdogan's posse niet. Ik denk dat het bij de bevolking gewoon volkomen onduidelijk was wat ze wilden met die coup. Er zijn er al eerder een paar geweest en dat liep niet goed af. Nu lees ik ook weer dat mensen hamsteren en denken dat ze weer 30 jaar terug de tijd in gaan... Toerisme gaat dan weer minder worden en toetreding tot de EU kunnen ze wel vergeten als ze de doodstraf op die coupplegers opleggen. In een democratie kan een coup niet, maar ik vraag me af hoe democratisch Erdogan gekozen is.

Overigens kan ik me best voorstellen dat Nederlanders met een Turkse achtergrond bezorgd zijn over familieleden en zich verzamelen op Deventerse en Rotterdamse pleinen. Ik denk wel dat het wederom aantoont dat wij hier in Nederland erg conservatieve medelanders hebben wonen.Erg goed verwoord.
quote:PowerCube schreef op 17 juli 2016 @ 19:53:

[...]

Niet op het eigen Twitter-account nee.

Ik heb een hekel aan Denk maar dit lijkt op stemmingmakerij.Gelukkig maar, alhoewel de paranoide kant van mij denkt dat er genoeg mensen zijn die dit onder ogen krijgen en er op reageren met namen enzo.
Moet niet gekker worden. Een nep account. Wat een stemmingmakerij. Hoop dat de Nl se Turken hier niet intrappen.
Laat dat maar aan fascist democratisch gekozen Erdogan over.

Toch knap hè, binnen 48 uur gewoon precies weten welke 6000+ mensen verantwoordelijk zijn!?
quote:muurbloempje66 schreef op 17 juli 2016 @ 20:32:

Moet niet gekker worden. Een nep account. Wat een stemmingmakerij. Hoop dat de Nl se Turken hier niet intrappen.Zijn die mensen al lang ingetrapt met hun overdreven erodgan adonering.
quote:damocles schreef op 17 juli 2016 @ 20:38:

Laat dat maar aan fascist democratisch gekozen Erdogan over.

[img]http://i.imgur.com/yDtASpQ.png[/img]

[img]http://i.imgur.com/eNqOyGbg.png[/img]

Toch knap hè, binnen 48 uur gewoon precies weten welke 6000+ mensen verantwoordelijk zijn!?Kliklijnen. Best wel effectief hoor
quote:oudebaas schreef op 17 juli 2016 @ 18:03:

[...]

De Duitsers stonden massaal te juichen voor Hitler. De nederlaag van 1945 hadden ze dan ook verdiend. Gelukkig hebben ze daar in Duitsland van geleerd en zijn Duitsers nu de meest vredelievende en beschaafde mensen van Europa.

Minder dan de helft van de Duitsers. En toen wist men nog niet wat Hitler beoogde. Hitler had een schrikbewind hé. Was je niet voor hem, was je tegen hem. En dat had consequenties.

Maar kan iemand mij vertellen waarom Hitler er telkens bijgehaald wordt? Wereldwijd zijn er meer dictators geweest met ook miljoenen doden. Ik zou erdogan niet zo snel met Hitler vergelijken dus snap werkelijk niet waarom die er telkens bijgehaald wordt.
quote:oudebaas schreef op 17 juli 2016 @ 18:01:

[...]

Ik zou snel niet weten wie het beter gedaan zou hebben gezien de wereldwijde crisis die in 2008 begon.Eens. Hij is niet de beste mp ooit, maar zeker ook niet de slechtste mp ooit.
quote:muurbloempje66 schreef op 17 juli 2016 @ 17:45:

[...]

Past bij de onnozele opmerking van jou.Welke? Of jé bedoelt die over allerlei groepen in Nederland die ooit achtergesteld zijn, maar niet telkens de zieligheidskaart trekken?
quote:tvandattum schreef op 17 juli 2016 @ 20:44:

[...]

Minder dan de helft van de Duitsers. En toen wist men nog niet wat Hitler beoogde. Hitler had een schrikbewind hé. Was je niet voor hem, was je tegen hem. En dat had consequenties.

Maar kan iemand mij vertellen waarom Hitler er telkens bijgehaald wordt? Wereldwijd zijn er meer dictators geweest met ook miljoenen doden. Ik zou erdogan niet zo snel met Hitler vergelijken dus snap werkelijk niet waarom die er telkens bijgehaald wordt.Erdogan heeft hetzelfde regime als Hitler, namelijk mensen oppakken die het niet met hem eens zijn, snap die vergelijking wel.
De wet van Godwin Tvandattum. Vroeger of later wordt in elke online discussie een verwijzing naar Hitler gedaan. Om zo je eigen invalide argumenten kracht bij te zetten.

"Ja maar ten tijde van Hitler...."
quote:2Italy2 schreef op 17 juli 2016 @ 15:38:

Erdogan heeft geen angst. Hij is een dictator pur sang. Zonder ook maar enige terughoudendheid zal hij de doodstraf weer invoeren. Hij schakelt iedereen uit die anders denkt. Bang is hij voor niemand.Hij kent wel angst maar hij toont het niet, toen Poetin kwaad werd over het neerhalen van een straaljager en een toeristen boycot afkondigede was het even rustig maar hij bood uiteindelijk zijn excuses aan toen het financieel echt pijn ging doen.

http://www.nu.nl/buitenla ... lde-russische-piloot.html

Hij is bij een oorlog in de regio afhankelijk van de NAVO en financieel van de EU

Waar hij op gokt is dat de NAVO / EU deze staatsgreep ziet als een interne aangelegenheid en hem zijn gang laat gaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:tvandattum schreef op 17 juli 2016 @ 20:44:

[...]

Maar kan iemand mij vertellen waarom Hitler er telkens bijgehaald wordt? Wereldwijd zijn er meer dictators geweest met ook miljoenen doden. Ik zou erdogan niet zo snel met Hitler vergelijken dus snap werkelijk niet waarom die er telkens bijgehaald wordt.

Toen Hitler goed en wel regeerde was ruim meer dan de helft dik tevreden.

En waarom Hitler er nu mee vergeleken wordt: Hitler was een van de weinige dictators die dankzij de denocratische procedures aan de macht kwam en die, eenmaal rijkskanselier, via een wet in de Rijksdag alle volmachten kreeg. Alleen de SPD stemde daar tegen. Alle andere partijen voor.

Erdogan maakt ook gebruik van de democratie om de dictatuur te vestigen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:hollebollegijs schreef op 17 juli 2016 @ 21:05:

Hij is bij een oorlog in de regio afhankelijk van de NAVO en financieel van de EU

Waar hij op gokt is dat de NAVO / EU deze staatsgreep ziet als een interne aangelegenheid en hem zijn gang laat gaan.Hij weet dat hij de steun van de NAVO en EU al verspeeld heeft, dit zijn de acties van een man die in dat opzicht weinig meer te verliezen heeft. Tenzij hij alsnog zwaar door het stof gaat (maar daar is het misschien al te laat voor), staat hem hetzelfde lot te wachten als Saddam en Ghadaffi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven