Staatsgreep in Turkije

15-07-2016 22:18 2330 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/buitenla ... -coup-te-plegen~a419a948/

Sjonge, nu weer een staatsgreep. Never a dull moment in deze wereld.

Wat zou dit betekenen voor toeristen die nu daar zijn?
quote:muurbloempje66 schreef op 17 juli 2016 @ 15:26:

[...]

Niet als ze ook kritische vragen stellen op nationale tv. Dan laten ze zien dat ze niet bang voor de akp.Oh kritiek mag op Erdogan? Waarom worden er zoveel journalisten opgepakt door hem?
quote:granny71 schreef op 17 juli 2016 @ 15:24:

[...]

Nogmaals dan maar.

Totaal niet relevant omdat we NU leven en godsdienst vrijheid in het voormalig ottomaanse rijk heel erg ver te zoeken is.De Ottomanen wilden een groot islamitisch rijk. Ze zijn tot Wenen gekomen. Daar hebben de Oostenrijkers met de hulp van de Hongaren ze toen (ook al) tegen gehouden en verslagen.
Ik vind het prima dat je voor Erdogan bent, het zal mij aan m'n reet roesten. Maar die verheerlijking van die man begint enge vormen aan te nemen.
quote:granny71 schreef op 17 juli 2016 @ 15:27:

[...]

Wij hebben de vrijheid om verschillende (buitenlandse) zenders te kijken en zo onze eigen mening te vormen.

Dat hebben je landgenoten in Turkije niet en kunnen zich dus geen andere mening vormen dan de mening die ze van Erdo?an mogen hebben.

Dat mocht je ook tijdens de Joegoslavische oorlog, maar je stond erbij en keek erna. Die vrije media heeft een genocide niet kunnen voorkomen.

Overigens is deze mislukking een enorme overwinning voor social media in Turkije. Iets wat in ieder geval niet meer beperkt kan worden. Net als de samenwerking tussen de verschillende partijen. Geloof me, Erdogan is zich kapot geschrokken, en weet dat hij nu echt moet uitkijken. Je ziet de angst in zijn ogen.
quote:emmetje2 schreef op 17 juli 2016 @ 15:33:

Ik vind het prima dat je voor Erdogan bent, het zal mij aan m'n reet roesten. Maar die verheerlijking van die man begint enge vormen aan te nemen.Ik ben helemaal niet voor Erdogan.
quote:muurbloempje66 schreef op 17 juli 2016 @ 15:34:

[...]

Dat mocht je ook tijdens de Joegoslavische oorlog, maar je stond erbij en keek erna. Die vrije media heeft een genocide niet kunnen voorkomen.

Overigens is deze mislukking een enorme overwinning voor social media in Turkije. Iets wat in ieder geval niet meer beperkt kan worden. Net als de samenwerking tussen de verschillende partijen. Geloof me, Erdogan is zich kapot geschrokken, en weet dat hij nu echt moet uitkijken. Je ziet de angst in zijn ogen.Ja als een gek probeert hij nu alle politieke tegenstanders op te pakken. Zelfs 2500 rechters ziet hij nu als terroristen.
quote:muurbloempje66 schreef op 17 juli 2016 @ 15:34:

[...]

Overigens is deze mislukking een enorme overwinning voor social media in Turkije. Iets wat in ieder geval niet meer beperkt kan worden. Net als de samenwerking tussen de verschillende partijen. Geloof me, Erdogan is zich kapot geschrokken, en weet dat hij nu echt moet uitkijken. Je ziet de angst in zijn ogen.Ik denk dat Erdogan goed garen spint bij deze situatie en direct de mogelijkheid aangrijpt om nog meer mensen op te pakken.
What have we done....
Erdogan heeft geen angst. Hij is een dictator pur sang. Zonder ook maar enige terughoudendheid zal hij de doodstraf weer invoeren. Hij schakelt iedereen uit die anders denkt. Bang is hij voor niemand.
Oh en houdt een Amerikaanse legerbasis in gijzeling. Het moet niet gekker worden.
quote:muurbloempje66 schreef op 17 juli 2016 @ 15:36:

[...]

Ik ben helemaal niet voor Erdogan.You could have fooled me.
En wil uitlevering van een Amerikaan (geboren in Turkije maar zonder dubbel paspoort)
quote:muurbloempje66 schreef op 17 juli 2016 @ 15:36:

[...]

Ik ben helemaal niet voor Erdogan.Vriendin van Kuzu dan?
quote:2Italy2 schreef op 17 juli 2016 @ 15:42:

[...]

Vriendin van Kuzu dan?
Ik denk dat het met die doodstraf niet zo'n vaart gaat lopen. Het afschaffen hiervan was in het verleden een belangrijk punt om uiteindelijk toe te kunnen treden tot de EU, lijkt mij niet wijs om dit nu terug in te voeren.

Zowel, dan gaat Turkije toch zo'n 14 jaar terug vallen in de tijd.
What have we done....
Ik hoop het met heel mijn hart!
Die rechters hebben meegewerkt aan de coup. Als het was gelukt zouden er enorm veel slachtoffers gevallen zijn. Feytullah Gulen was een vriend van Erdo maar ze kregen ruzie over particulier (religieuze) scholen. Die man is mega rijk en machtig. Hij regelt nog enorm veel vanuit de VS. Heeft ook nog veel aanhangers. Die ben je liever kwijt dan rijk. En jij noemt hem een Amerikaan? Kom op zeg.

De coordinatie van de coup was vanuit de vluegbasis incirlik. Die is helemaal niet afgesloten, maar moet natuurlijk wel onderzocht worden. Goh gek he. Met instemming van VS.

Ik denk dat jij de impact van deze coup niet beseft. Dat het volk deze heeft neergeslagen is eigenlijk al helemaal bizar.

En die opmerking over Kuzu slaat nergens op. Hij is echt mijn type niet.
quote:muurbloempje66 schreef op 17 juli 2016 @ 15:52:

Die rechters hebben meegewerkt aan de coup. Als het was gelukt zouden er enorm veel slachtoffers gevallen zijn. Feytullah Gulen was een vriend van Erdo maar ze kregen ruzie over particulier (religieuze) scholen. Die man is mega rijk en machtig. Hij regelt nog enorm veel vanuit de VS. Heeft ook nog veel aanhangers. Die ben je liever kwijt dan rijk. En jij noemt hem een Amerikaan? Kom op zeg.

De coordinatie van de coup was vanuit de vluegbasis incirlik. Die is helemaal niet afgesloten, maar moet natuurlijk wel onderzocht worden. Goh gek he. Met instemming van VS.

Ik denk dat jij de impact van deze coup niet beseft. Dat het volk deze heeft neergeslagen is eigenlijk al helemaal bizar.

En die opmerking over Kuzu slaat nergens op. Hij is echt mijn type niet.Deze info heb je zeker van de Turkse tv en/of Turkse kranten? Ha! daar heb je het al.
Hoe weet jij zo zeker dat die rechters aan de coup hebben meegewerkt?

Die lijst bevat ruim 2700 rechters. Het is compleet onmogelijk dat die lijst op een avond is samengesteld en dat dat allemaal zo snel is 'onderzocht'. Dat kan gewoon niet.
En nu ga ik met mijn anti Erdogan reet weer in mijn tuin zitten. Fijne discussie nog verder mensen.
Als iets duidelijk is geworden, dan is het dat Turkije absoluut niet bij de EU moet. We hebben zonder deze nationalisten al narigheid zat.
Toen ik hoorde van de staatsgreep las ik juist dat het zou betekenen dat Turkije weer seculier zou worden. Het leger gelooft vaak in een scheiding van kerk en staat, en de politie en Erdogan's posse niet. Ik denk dat het bij de bevolking gewoon volkomen onduidelijk was wat ze wilden met die coup. Er zijn er al eerder een paar geweest en dat liep niet goed af. Nu lees ik ook weer dat mensen hamsteren en denken dat ze weer 30 jaar terug de tijd in gaan... Toerisme gaat dan weer minder worden en toetreding tot de EU kunnen ze wel vergeten als ze de doodstraf op die coupplegers opleggen. In een democratie kan een coup niet, maar ik vraag me af hoe democratisch Erdogan gekozen is.

Overigens kan ik me best voorstellen dat Nederlanders met een Turkse achtergrond bezorgd zijn over familieleden en zich verzamelen op Deventerse en Rotterdamse pleinen. Ik denk wel dat het wederom aantoont dat wij hier in Nederland erg conservatieve medelanders hebben wonen.

En die opmerking over Kuzu slaat nergens op. Hij is echt mijn type niet.Hoe denk je dat ze gelijk zouden weten dat precies deze duizenden rechters hebben meegewerkt? Daar zitten rechters tussen die werken in familierecht, commercieel recht en andere rechtsgebieden die niks te maken hebben met welke coup dan ook. Rechters worden ontslagen en gearresteerd omdat zij de rechtsstaat en de mensenrechten beschermen. Dit is een puur een makkelijke gelegenheid om deze rechters uit de weg te ruimen net zoals ook al met journalisten is gebeurd en zoals ook met academici en andere critici zal gebeuren de komende weken en maanden. Dit is het begin van een operatie om alle mensen die een positie van macht hebben en zich kritisch opstellen tegenover de regering uit te schakelen. Dit is nog maar het begin.

En die opmerking over Kuzu slaat nergens op. Hij is echt mijn type niet.

1) Het is zeer twijfelachtig of Gulen achter de aanslag zit.

2) Hoe kan je binnen 12 uur na de coupe onderzocht hebben dat precies deze rechters er iets mee te maken hebben, heel grondig is dat onderzoek niet geweest vrees ik.

3) Als die vliegbasis in gebruik is bij de Amerikanen is het logisch dat die toestemming moeten geven.

Toen ik bij defensie zat mochten de Duitsers ook niet zomaar een Nederlandse basis in hun eigen land betreden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Nymeria schreef op 17 juli 2016 @ 16:15:

[...]

Hoe denk je dat ze gelijk zouden weten dat precies deze duizenden rechters hebben meegewerkt? Daar zitten rechters tussen die werken in familierecht, commercieel recht en andere rechtsgebieden die niks te maken hebben met welke coup dan ook. Rechters worden ontslagen en gearresteerd omdat zij de rechtsstaat en de mensenrechten beschermen. Dit is een puur een makkelijke gelegenheid om deze rechters uit de weg te ruimen net zoals ook al met journalisten is gebeurd en zoals ook met academici en andere critici zal gebeuren de komende weken en maanden. Dit is het begin van een operatie om alle mensen die een positie van macht hebben en zich kritisch opstellen tegenover de regering uit te schakelen. Dit is nog maar het begin.Precies! Het het zou mij niet verbazen als Erdogan de sharia wil invoeren.
Een bevolking krijgt de leiders die het verdient.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven