Sylvana Simons bij DENK - deel II

05-06-2016 11:51 3050 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:titta schreef op 27 november 2016 @ 18:56:

[...]

Ach, je komt uit het gemoedelijke en gastvrije zuiden.

Tja, dat snappen die zwarten niet he, die gastvrijheid.Je moet niet zo maar schrijven maar wel lezen. Ik heb zwarte mensen in mijn vriendenkring en gelukkig hebben zij niet een bekrompen denkwijze want anders zouden ze mijn vrienden niet zijn. Ik heb niks tegen welke kleur dan ook. Wel tegen bekrompen minds.
quote:Blondie456 schreef op 27 november 2016 @ 19:04:

[...]

Je moet niet zo maar schrijven maar wel lezen. Ik heb zwarte mensen in mijn vriendenkring en gelukkig hebben zij niet een bekrompen denkwijze want anders zouden ze mijn vrienden niet zijn. Ik heb niks tegen welke kleur dan ook. Wel tegen bekrompen minds.bekrompen zijn is vasthouden aan het oude en niet mee willen gaan met de nieuwe tijd
Alle reacties Link kopieren

[...]

Je moet niet zo maar schrijven maar wel lezen. Ik heb zwarte mensen in mijn vriendenkring en gelukkig hebben zij niet een bekrompen denkwijze want anders zouden ze mijn vrienden niet zijn. Ik heb niks tegen welke kleur dan ook. Wel tegen bekrompen minds.

Nou moet ik echt wel heel lang nadenken over jouw laatste zin.

Nee, sorry......ik val stil.
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 19:06:

[...]

bekrompen zijn is vasthouden aan het oude en niet mee willen gaan met de nieuwe tijdAh, bedankt.

[...]

Je moet niet zo maar schrijven maar wel lezen. Ik heb zwarte mensen in mijn vriendenkring en gelukkig hebben zij niet een bekrompen denkwijze want anders zouden ze mijn vrienden niet zijn. Ik heb niks tegen welke kleur dan ook. Wel tegen bekrompen minds.Met honderd uitroeptekens vasthouden aan een zogenaamde traditie vind ik anders ook best wel bekrompen.
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 19:06:

[...]

bekrompen zijn is vasthouden aan het oude en niet mee willen gaan met de nieuwe tijdNee want ik zie als aanpassen van zwarte piet toegeven dat het racisme is en dat zal ik nooit doen want ik zie het niet als racisme. En die kleine minderheid die het wel zo ziet vind ik zielig. De minderheid moet er maar genoegen mee nemen.
Heb ik hier ergens bekrompen gelezen?
quote:Blondie456 schreef op 27 november 2016 @ 19:11:

[...]

Nee want ik zie als aanpassen van zwarte piet toegeven dat het racisme is en dat zal ik nooit doen want ik zie het niet als racisme. En die kleine minderheid die het wel zo ziet vind ik zielig. De minderheid moet er maar genoegen mee nemen.ja dat zal wel, maar ik wilde er alleen even op wijzen dat bekrompen het tegenovergestelde is van wat jij bedoelt.
Snap het niet want ik ben heel ruimdenkend
quote:Blondie456 schreef op 27 november 2016 @ 19:16:

Snap het niet want ik ben heel ruimdenkendZolang mensen het maar met jouw ideeën eens zijn, dan.
quote:barbaracartland schreef op 27 november 2016 @ 19:16:

[...]

Zolang mensen het maar met jouw ideeën eens zijn, dan.Nee hoor maar dat maak ij ervan.
quote:barbaracartland schreef op 27 november 2016 @ 18:41:

[...]

In voorgaande topics hebben verschillende mensen verteld over hun eigen ervaringen op dit gebied. Dat werd weggelachen. Ik heb zelf ook dergelijke voorvallen meegemaakt en heb ze ook verteld gekregen van anderen. In mijn omgeving zowel mensen die Zwarte Piet genoemd worden als ook mensen die, helaas, hun kinderen leren zwarte mensen Zwarte Piet te noemen.

Jetty Mathurin heeft erover verteld, Humberto Tan, maar toch is het allemaal niet waar en onzin. Zouden al die mensen met al die verhalen dan allemaal liegen?

Een kleine groep voelt zich dus enorm gekwetst door zwarte piet en ziet een direct verband met slavernij.

Moet zwarte piet daarom veranderen? Prima. Maak hem groen met rood paars of what ever.

Het gaat erom dat nu een heel land wordt weggezet als rascistisch en intolerant.

Dat is waar het misgaat. Want Nederland is een prachtig land met ruimte voor iedereen.

Silvana heeft gezorgd voor deze enorme tweedeling. En dat is kwalijk. En intriest.

Snap het niet want ik ben heel ruimdenkendDit moet een grap zijn.

Snap het niet want ik ben heel ruimdenkendwaarom sta je dan niet open voor de mening van een minderheid?
quote:titta schreef op 27 november 2016 @ 19:22:

[...]

Dit moet een grap zijn.Volgens mij doet ze niet anders al de hele middag/avond.
quote:Blondie456 schreef op 27 november 2016 @ 19:18:

[...]

Nee hoor maar dat maak ij ervan.Jij vindt mensen met een andere mening zielig en zegt dat je je altijd keihard zult verzetten tegen mensen met een bepaald standpunt over een fictieve persoon in een kinderfeest (dit laatste vind ik wel een zinnige toevoeging, de wereld staat in brand, immers). Dat vind ik niet echt ruimdenkend.
quote:Tilo schreef op 27 november 2016 @ 19:20:

[...]

Een kleine groep voelt zich dus enorm gekwetst door zwarte piet en ziet een direct verband met slavernij.

Moet zwarte piet daarom veranderen? Prima. Maak hem groen met rood paars of what ever.

Het gaat erom dat nu een heel land wordt weggezet als rascistisch en intolerant.

Dat is waar het misgaat. Want Nederland is een prachtig land met ruimte voor iedereen.

Silvana heeft gezorgd voor deze enorme tweedeling. En dat is kwalijk. En intriest.ja nu komt je voor de derde keer met dit verhaal, er is je al een paar keer gevraagd om een link waar in staat dat het land wordt weggezet als racistisch door sylvana en haar aanhangers.
quote:titta schreef op 27 november 2016 @ 18:36:

[...]

En van IQ vrees ik.Wauw. Voelt dat nou lekker, zo arrogant en denigrerend doen?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:tanteslankie schreef op 27 november 2016 @ 19:25:

[...]

Wauw. Voelt dat nou lekker, zo arrogant en denigrerend doen?waarom zo veroordelend? het was een observatie.
quote:YellowDiamond schreef op 27 november 2016 @ 18:58:

[...]

De kwis is van Paul de Leeuw toch?

Ja sorry die kan ik niet langer dan een halve minuut aanhoren.Dat heb ik dan weer met carnaval liedjes....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Terug naar de jaren '50 lijkt mij zeer onwenselijk. Nog buiten het praktische om.

Anno 2016 is de tweedeling al lastig te behappen, als we straks terug moeten naar 3 (of 4) zuilen en er dan evenveel populistische partijen aan moeten plakken weten we straks helemaal van gekheid niet meer wat we op internet moeten gooien en wie het het hardst verdiend om te worden afgezeken
quote:tanteslankie schreef op 27 november 2016 @ 19:25:

[...]

Wauw. Voelt dat nou lekker, zo arrogant en denigrerend doen?Ik vind het wel een zinnige opmerking. Let wel: een hoog iq is geen persoonlijke verdienste en je wint er denk ik tegenwoordig ook geen oorlog mee. Maar als ik lees hoe sommigen hier redeneren, dan is enige logica ver te zoeken.
quote:Blondie456 schreef op 27 november 2016 @ 19:11:

[...]

Nee want ik zie als aanpassen van zwarte piet toegeven dat het racisme is en dat zal ik nooit doen want ik zie het niet als racisme. En die kleine minderheid die het wel zo ziet vind ik zielig. De minderheid moet er maar genoegen mee nemen.Jij ziet het niet als racisme, maar het wordt door anderen WEL als racistisch ervaren. Maar goed die minderheid moet maar niet zeuren dat ze hun leven lang worden uitgemaakt voor aap of zwarte piet
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
quote:tanteslankie schreef op 27 november 2016 @ 19:28:

[...]

Dat heb ik dan weer met carnaval liedjes....

Ik ook en dus?

Ik heb niks met Paul de Leeuw en ook niet met carnavalsliedjes.
quote:Tilo schreef op 27 november 2016 @ 19:20:

[...]

Silvana heeft gezorgd voor deze enorme tweedeling. En dat is kwalijk. En intriest.Hoe dan? Simons heeft alleen maar in televisieprogramma's en op social media haar standpunt verkondigd. Hoe sterk is onze samenleving als de uitspraken van een vrouw, die op geen enkele wijze agressief of extreem waren, tot een enorme tweedeling kunnen leiden? Of was die samenleving wellicht al wat aan het wiebelen voor Simons in de publiciteit kwam en is zij een welkome bliksemafleider voor latent racisme gevoed door ontevredenheidsgevoelens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven