Syriëgangers terug naar Nederland

19-05-2018 15:09 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Syriëgangers mogen hun hoger beroep (loopt een proces in Turkije) in Nederland afwachten.
Opmerkelijk verhaal, paspoort intrekken mag niet want dan zijn ze stateloos (daar zijn internationale verdragen over) ze opsluiten mag niet want er loopt al een proces in Turkije

De ambassade gaat een paspoort regelen(en vermoedelijk betalen) want dat zijn ze kwijt geraakt.

https://nos.nl/artikel/2232486-syriegan ... rland.html

En Nederland als braaf land doet het allemaal.

Ik zou zeggen, trek dat paspoort maar gewoon en laat ze maar naar de rechter stappen.
Goede kans dat de Nederlandse staat dat verliest maar dit 'brave' gedrag is tenenkrommend.

Overigens kan Nederland een paspoort wel intrekken als de betreffende persoon in vreemde krijgsdienst een dubbel paspoort heeft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... ortorder=4
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-07-2019 05:27
Het zijn - helaas - wel Nederlandse staatsburgers.
Ze hebben gewoon recht op consulaire bijstand.

Het is een beetje grijs gebied daarom zegt de Nederlandse regering ook dat ze zich moeten melden op een ambassade en worden ze niet actief opgehaald in de kampen.

Vergelijk het met een drugssmokkelaar die gearresteerd is met 10 kilo in zijn / haar koffer.
Die zijn ook vrijwillig uit Nederland vertrokken maar krijgen wel hulp.
Als die straf krijgt in dat land van smokkel dan kan de NL overheid niks doen om hem uit de cel te krijgen. Die gast die een aantal jaar terug de doodstraf kreeg dat ging gewoon door. NL kon niks doen

Maar aan het einde van de rit gaat NL ze gewoon ophalen hoor. IK maak me geen illusie dat het anders gaat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
foutje
anoniem_127384 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 11:39
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
foutje
Alle reacties Link kopieren
madelief030 schreef:
13-07-2019 19:43
Oeh die foto... heftig hoor!

Iemand overigens een idee wat er dan wel met die kinderen moet gebeuren?
Gewoon daar laten samen met hun lieve moedertjes.
Alle reacties Link kopieren
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/16/de ... s-a3957098

“…De feiten waarvoor de 27-jarige Jennifer W. sinds vorige week in München terechtstaat zijn afschuwelijk, zelfs in een context vol afschuwelijke feiten. W., een Duitse bekeerlinge die in augustus 2014 naar IS-gebied in Irak reisde, wordt ervan beschuldigd dat zij en haar IS-echtgenoot in Falluja een vijfjarig yezidimeisje en haar moeder hebben gekocht als slaven.
Toen het meisje ziek werd en in haar bed plaste, heeft W.’s man haar als straf buiten aan een ketting vastgelegd. Het kind is gestorven door uitdroging in de verzengende hitte. De moeder moest hulpeloos toezien terwijl haar dochter voortdurend om haar riep. Jennifer W., zegt het Duitse OM, „heeft haar man laten begaan en heeft niets gedaan om het meisje te helpen”.

“…kon het OM een beeld schetsen van W.’s rol in het kalifaat. Zij was lid van de hisbah, de religieuze IS-politie. „Zij moest erop toezien dat vrouwen gehoorzaamden aan de kledij- en gedragscodes van de terreurorganisatie”, luidt de aanklacht. „Om hen te intimideren droeg zij een kalasjnikov, een pistool en een bomvest.”

“…„De vrouwen waren vaak het ergst”, zegt Pari Ibrahim van de Free Yezidi Foundation, een ngo in Nederland. „Yezidimeisjes die zijn ontsnapt, vertellen ons dat zij door de vrouwen werden aangekleed en opgemaakt voor de IS-strijders om door hen verkracht te worden.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
14-07-2019 12:46
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/16/de ... s-a3957098

“…De feiten waarvoor de 27-jarige Jennifer W. sinds vorige week in München terechtstaat zijn afschuwelijk, zelfs in een context vol afschuwelijke feiten. W., een Duitse bekeerlinge die in augustus 2014 naar IS-gebied in Irak reisde, wordt ervan beschuldigd dat zij en haar IS-echtgenoot in Falluja een vijfjarig yezidimeisje en haar moeder hebben gekocht als slaven.
Toen het meisje ziek werd en in haar bed plaste, heeft W.’s man haar als straf buiten aan een ketting vastgelegd. Het kind is gestorven door uitdroging in de verzengende hitte. De moeder moest hulpeloos toezien terwijl haar dochter voortdurend om haar riep. Jennifer W., zegt het Duitse OM, „heeft haar man laten begaan en heeft niets gedaan om het meisje te helpen”.

“…kon het OM een beeld schetsen van W.’s rol in het kalifaat. Zij was lid van de hisbah, de religieuze IS-politie. „Zij moest erop toezien dat vrouwen gehoorzaamden aan de kledij- en gedragscodes van de terreurorganisatie”, luidt de aanklacht. „Om hen te intimideren droeg zij een kalasjnikov, een pistool en een bomvest.”

“…„De vrouwen waren vaak het ergst”, zegt Pari Ibrahim van de Free Yezidi Foundation, een ngo in Nederland. „Yezidimeisjes die zijn ontsnapt, vertellen ons dat zij door de vrouwen werden aangekleed en opgemaakt voor de IS-strijders om door hen verkracht te worden.
Vreselijk en voor dit soort wordt in het westen de rode loper uitgelegd. Kan iemand mij uitleggen waarom?
Geweldig dat fragment waarin een van de Oems klaagt over dat haar kind in het kamp misschien wel een soldaat met een geweer zou zien. Wat.Een.Huichelachtigheid. Eerst vrijwillig naar ISIS-gebied gaan waar de hoofden op alle hekken staan gespietst en mensen levend in kooien worden verbrand en je nu opeens zorgen maken over wat je kinderen zouden kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
Dat grut is daar in het kalifaat toch gewoon groot gebracht met Nijntje, K3 en de internationale knuffelhomo's Bert&Ernie?


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
snoesje666 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 13:23
59.94% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
14-07-2019 12:52
Vreselijk en voor dit soort wordt in het westen de rode loper uitgelegd. Kan iemand mij uitleggen waarom?
Ergens in hun familiegeschiedenis heeft één van hun voorouders Nederland ooit uitgekozen als land waar een betere toekomst voor hen lag.
Aan al hun nazaten deelde Nederland een (tweede) paspoort uit.

Het schijnt dat wat je ook doet (als terrorist) elders op de wereld, de inwoners van dat tweede paspoort land Nederland (dat zij zo verachten), dan vervolgens levenslang 'verantwoordelijk' gesteld kunnen worden voor die IS vrouwen en voor het kroost dat zij elders hebben gebaard.
Want wij zouden hier zelf voor hebben gekozen, want wij zijn een 'democratisch' land, en wij hebben het hier zó goed, en wij zijn zó'n rijk land, en 'ze zijn niet allemaal zo', iedereen heeft recht op een tweede (t/m 100e) kans, zij zijn zielig, wij zijn racistisch en wij discrimineren, etc.

Wij hebben maar één paspoort en kunnen geen kant op.
Wij betalen voor de NPO propaganda, wij betalen voor die advocaat die hun terugkeer bepleit, en wij zullen ook in de toekomst overal de prijs voor moeten betalen: het kan je buurvrouw worden en je kinderen kunnen bij die IS kinderen in de klas komen...
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-07-2019 13:02
Dat grut is daar in het kalifaat toch gewoon groot gebracht met Nijntje, K3 en de internationale knuffelhomo's Bert&Ernie?

Afbeelding


Afbeelding
Zo worden de kinderen van de Palestijnen grootgebracht/geïndoctrineerd https://www.youtube.com/watch?v=u8bIb0YBuSA Zal bij IS niet veel anders zijn denk ik
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
14-07-2019 13:15
Ergens in hun familiegeschiedenis heeft één van hun voorouders Nederland ooit uitgekozen als land waar een betere toekomst voor hen lag.
Aan al hun nazaten deelde Nederland een (tweede) paspoort uit.

Het schijnt dat wat je ook doet (als terrorist) elders op de wereld, de inwoners van dat tweede paspoort land Nederland (dat zij zo verachten), dan vervolgens levenslang 'verantwoordelijk' gesteld kunnen worden voor die IS vrouwen en voor het kroost dat zij elders hebben gebaard.
Want wij zouden hier zelf voor hebben gekozen, want wij zijn een 'democratisch' land, en wij hebben het hier zó goed, en wij zijn zó'n rijk land, en 'ze zijn niet allemaal zo', iedereen heeft recht op een tweede (t/m 100e) kans, zij zijn zielig, wij zijn racistisch en wij discrimineren, etc.

Wij hebben maar één paspoort en kunnen geen kant op.
Wij betalen voor de NPO propaganda, wij betalen voor die advocaat die hun terugkeer bepleit, en wij zullen ook in de toekomst overal de prijs voor moeten betalen: het kan je buurvrouw worden en je kinderen kunnen bij die IS kinderen in de klas komen...
Zeker gaan we voor ze betalen. Dat staat vast. Vind het alleen zo jammer dat ze altijd in mijn buurt terechtkomen waar al zoveel shit is. Zet ze lekker bij die rijke knuffelaars in de buurt. En die IS pubers kunnen dan gezellig naar hockey met de rijke nazaten van de knuffelkontjes.
Alle reacties Link kopieren
In het AD staat een interview met een radicaliseringsdeskundige uit Molenbeek (België). Hij pleit voor hulp aan IS-kinderen, maar niet hier in Nederland of België. Hij vindt dat de gezinnen beter in een moslimland kunnen gaan wonen en dat ze hier een groot gevaar gaan vormen, ook de kinderen. Waarom zijn we hier zo naïef?
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
14-07-2019 13:18
Zo worden de kinderen van de Palestijnen grootgebracht/geïndoctrineerd https://www.youtube.com/watch?v=u8bIb0YBuSA Zal bij IS niet veel anders zijn denk ik


Mickey Mouse is dood???
:woa:
snoesje666 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 13:36
84.11% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Juist Gebruna, geen woord van gelogen. Niets rasistisch in jouw post te vinden, je schetst het zoals het is. Het is on-be-grij-pe-lijk dat niemand iets doet om ons te beschermen.

Die vrouwen en kinderen horen daar. Wat mij betreft krijgen ze hulp wb onderwijs, psychische hulp wat dan ook maar daar en niet hier. Voor de jonge generatie dat daar zit voorzie ik sowieso al een gigantische haat naar het westen maar dan liever op afstand en enigszins controleerbaar dan dat ze her en der hier in volkswijken worden geplempt.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel balen voor Lily en Howick: die mochten hier blijven omdat kinderen dáár moeten blijven waar zij 'geworteld' zijn. Voor hen was dat Nederland omdat hun moeder allang een duidelijke 'nee'te horen had gekregen maar zij het proces járenlang traineerde met fraude, gedram, eindeloos rekken door steeds weer nieuwe procedures, etc.
Maar die twee moeten nu dus alsnog terug?
Ergens 'geworteld' zijn geldt nu namelijk blijkbaar niet als argument...
Snoesje666 schreef:
14-07-2019 13:32
Mickey Mouse is dood???
:woa:
Valt allemaal best mee, hij was immers martelaar, dus Mickey Mouse vermaakt zich waarschijnlijk opperbest in het paradijs met zijn 72 maagden.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
14-07-2019 13:35
Het is wel balen voor Lily en Howick: die mochten hier blijven omdat kinderen dáár moeten blijven waar zij 'geworteld' zijn. Voor hen was dat Nederland omdat hun moeder allang een duidelijke 'nee'te horen had gekregen maar zij het proces járenlang traineerde met fraude, gedram, eindeloos rekken door steeds weer nieuwe procedures, etc.
Maar die twee moeten nu dus alsnog terug?
Ergens 'geworteld' zijn geldt nu namelijk blijkbaar niet als argument...
Ergens geworteld zijn geld alleen als ze in NL verblijven. Als ze 10-jarigen meeslepen in een gammel bootje met kans op verdrinking dan is het argument dat ze een oorlogsgebied ontvluchten. En verdrinken die kinderen inderdaad dan is het onze schuld want wij hebben in 12 honderd zoveel hun land leeggeroofd. Ach wij kunnen lullen als brugman maar gelijk zullen ze ons nooit geven. En inderdaad die arme arme vluchtelingen komen nooit in een rijke buurt te wonen. Was het ook niet onze premier himself die geen arme vluchtelingen bij hem in de buurt wilde? En was het niet FvD'er Annabel Nanninga (die een racist, bruinhemd en wat voor bagger ze over haar heen kreeg) die wel een vluchteling in huis heeft genomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat het wel een goed idee is om vrouwen en kinderen uit IS-gebied terug te halen.

Wel is het mij duidelijk geworden dat sommige kinderen niet eens hier in Nederland zijn geboren.

Waarom, als zo ongeveer de hele publieke opinie tegen is, blijft dit onderwerp terugkeren en moeten we er rekening houden dat de IS-kids met hun moeders toch deze kant op komen?
madelief030 schreef:
14-07-2019 16:35
Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat het wel een goed idee is om vrouwen en kinderen uit IS-gebied terug te halen.

Wel is het mij duidelijk geworden dat sommige kinderen niet eens hier in Nederland zijn geboren.

Waarom, als zo ongeveer de hele publieke opinie tegen is, blijft dit onderwerp terugkeren en moeten we er rekening houden dat de IS-kids met hun moeders toch deze kant op komen?
Ik vrees omdat onze bondgenoot Amerika dat wil. Die zijn tegen Assad en daarom voor de opstandelingen, inclusief de Koerden. Terwijl dié in feite een illegale bezettingsmacht zijn.
Tsja, wat voor zinnigs kan je nog inbrengen tegen zoveel onzinnigheid? De waanzin ten top. Het politieke beleid in ons land is al decennia een hellend vlak op het masochistische af. Ik vrees dat het nooit meer goed gaat komen met ons land. Je kan het kind wel uit het kalifaat halen maar het kalifaat niet uit het kind.

Maar alles staat met man en macht gereed om deze kinderen te redden. Speciale opvang, jeugdzorg en de hele santemekraam. Die kinderen krijgen alleen maar meer haat tegen het westen als ze bij hun hardwerkende onschuldige moeders worden weggehaald.

Ik wil er eigenlijk heel veel meer over zeggen maar het heeft geen nut. Ik vraag me af wanneer de ogen van de politiek open gaan. Hoelang gaan ze hun eigen volk nog verloochenen en verkwanselen? Hoelang gooien de extreem linksen de toekomst van onze kinderen en ons land nog in de uitverkoop?

Ik kan echt niet begrijpen dat zoveel mensen ziende blind en horende doof (willen) zijn. Verder ga ik maar op mijn handen zitten, zij het met veel moeite.
Alle reacties Link kopieren
sistasista schreef:
16-07-2019 01:10
Tsja, wat voor zinnigs kan je nog inbrengen tegen zoveel onzinnigheid? De waanzin ten top. Het politieke beleid in ons land is al decennia een hellend vlak op het masochistische af. Ik vrees dat het nooit meer goed gaat komen met ons land. Je kan het kind wel uit het kalifaat halen maar het kalifaat niet uit het kind.

Maar alles staat met man en macht gereed om deze kinderen te redden. Speciale opvang, jeugdzorg en de hele santemekraam. Die kinderen krijgen alleen maar meer haat tegen het westen als ze bij hun hardwerkende onschuldige moeders worden weggehaald.

Ik wil er eigenlijk heel veel meer over zeggen maar het heeft geen nut. Ik vraag me af wanneer de ogen van de politiek open gaan. Hoelang gaan ze hun eigen volk nog verloochenen en verkwanselen? Hoelang gooien de extreem linksen de toekomst van onze kinderen en ons land nog in de uitverkoop?

Ik kan echt niet begrijpen dat zoveel mensen ziende blind en horende doof (willen) zijn. Verder ga ik maar op mijn handen zitten, zij het met veel moeite.
Hun ogen gaan pas open als het echt echt heel goed mis gaat. En dan is het te laat. Dat mensen zo blind zijn :cry:
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt toch alles:

https://www.geenstijl.nl/5148595/is-wel ... wsuurkamp/

Waarom zijn onze politici ziende blind?
Alle reacties Link kopieren
Om hoeveel kinderen en moeders/ouders gaat het eigenlijk?
Is dat bekend?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
16-07-2019 11:23
Dit zegt toch alles:

https://www.geenstijl.nl/5148595/is-wel ... wsuurkamp/

Waarom zijn onze politici ziende blind?
Niet alle politici zijn blind maar ja Wilders en Baudet in de kaart spelen dat moeten we niet willen met z'n allen en als zo'n Jihadsnol of haar addergebroed ooit wel een aanslag pleegt dan zijn zijn ze voor de bühne echt heel geschokt hoor.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
16-07-2019 12:29
Niet alle politici zijn blind maar ja Wilders en Baudet in de kaart spelen dat moeten we niet willen met z'n allen en als zo'n Jihadsnol of haar addergebroed ooit wel een aanslag pleegt dan zijn zijn ze voor de bühne echt heel geschokt hoor.
We pakken ze gewoon terug bij de verkiezingen.
Baudet of Wilder invullen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven