Syriëgangers terug naar Nederland

19-05-2018 15:09 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Syriëgangers mogen hun hoger beroep (loopt een proces in Turkije) in Nederland afwachten.
Opmerkelijk verhaal, paspoort intrekken mag niet want dan zijn ze stateloos (daar zijn internationale verdragen over) ze opsluiten mag niet want er loopt al een proces in Turkije

De ambassade gaat een paspoort regelen(en vermoedelijk betalen) want dat zijn ze kwijt geraakt.

https://nos.nl/artikel/2232486-syriegan ... rland.html

En Nederland als braaf land doet het allemaal.

Ik zou zeggen, trek dat paspoort maar gewoon en laat ze maar naar de rechter stappen.
Goede kans dat de Nederlandse staat dat verliest maar dit 'brave' gedrag is tenenkrommend.

Overigens kan Nederland een paspoort wel intrekken als de betreffende persoon in vreemde krijgsdienst een dubbel paspoort heeft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... ortorder=4
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
30-12-2019 13:36
Nou inderdaad. NL regelt dit gewoon heel slecht voor eigen inwoners.
Lekker hoor als je zo’n monster als buur krijgt. En dan haar kind bij jouw kleuter in de klas.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
30-12-2019 13:36
Nou inderdaad. NL regelt dit gewoon heel slecht voor eigen inwoners.
Het kenmerk van een democratisch land zoals Nederland is juist dat we ons allemaal op de wet kunnen beroepen. Je kunt daar niet iemand van uitsluiten, ook niet als die misdaden heeft gepleegd.

Overigens zit deze vrouw nu hier in de gevangenis, en wordt haar kind opvangen door de kinderbescherming. Dus helemaal geen voorrang voor een woning. Haar kind zal waarschijnlijk ook niet terugkeren, vaak wordt geoordeeld dat opnieuw verplaatsen van kinderen na een bepaalde tijd helemaal niet in hun belang is. Dus tegen de tijd dat ze uit de gevangenis komt zal haar kind waarschijnlijk allang geworteld zijn in een pleeggezin.
nimbus schreef:
30-12-2019 20:09
Het kenmerk van een democratisch land zoals Nederland is juist dat we ons allemaal op de wet kunnen beroepen. Je kunt daar niet iemand van uitsluiten, ook niet als die misdaden heeft gepleegd.

Overigens zit deze vrouw nu hier in de gevangenis, en wordt haar kind opvangen door de kinderbescherming. Dus helemaal geen voorrang voor een woning. Haar kind zal waarschijnlijk ook niet terugkeren, vaak wordt geoordeeld dat opnieuw verplaatsen van kinderen na een bepaalde tijd helemaal niet in hun belang is. Dus tegen de tijd dat ze uit de gevangenis komt zal haar kind waarschijnlijk allang geworteld zijn in een pleeggezin.
O Ja? Hoe zit het dan met Joran vd Sloot? Waarom moet die daar in de gevangenis wegrotten en moeten we volgens sommige mensen het IS tuig wel terughalen?
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
30-12-2019 20:12
O Ja? Hoe zit het dan met Joran vd Sloot? Waarom moet die daar in de gevangenis wegrotten en moeten we volgens sommige mensen het IS tuig wel terughalen?
Waarschijnlijk omdat Chili niet meewerkt, maar in principe zou dat wel kunnen onder de WOTS, Chili is wel verdragsland.

https://nos.nl/artikel/2266419-in-buite ... e-cel.html

Jaarlijks komen honderden gestraften terug naar Nederland om hier hun straf uit te zitten. Deze mensen krijgen alleen minder aandacht in de pers.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is ook dat verdrag afgesloten omdat we graag willen dat criminelen niet zomaar terug in de maatschappij komen. Door ze hier hun straf uit te laten zitten vallen ze ook hier onder de reclassering.
nimbus wijzigde dit bericht op 30-12-2019 20:27
3.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel is niet nodig
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
30-12-2019 20:09
Het kenmerk van een democratisch land zoals Nederland is juist dat we ons allemaal op de wet kunnen beroepen. Je kunt daar niet iemand van uitsluiten, ook niet als die misdaden heeft gepleegd.

Overigens zit deze vrouw nu hier in de gevangenis, en wordt haar kind opvangen door de kinderbescherming. Dus helemaal geen voorrang voor een woning. Haar kind zal waarschijnlijk ook niet terugkeren, vaak wordt geoordeeld dat opnieuw verplaatsen van kinderen na een bepaalde tijd helemaal niet in hun belang is. Dus tegen de tijd dat ze uit de gevangenis komt zal haar kind waarschijnlijk allang geworteld zijn in een pleeggezin.

Dan ken jij de functie van pleeggezinnen niet. Pleegzorg is altijd gericht op terugkeer naar de ouder(s). Nu bij de moeder weg zijn gehaald is al een groot trauma.

Als dit kind niet "ontworteld" had mogen worden, dan had het in happy-IS-country moeten blijven mét de moeder en de bijbehorende familie. Mocht de vader overleden zijn, dan gaat het gezag waarschijnlijk naar een mannelijk familielid van de vader.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
30-12-2019 20:24
Overigens is ook dat verdrag afgesloten omdat we graag willen dat criminelen niet zomaar terug in de maatschappij komen. Door ze hier hun straf uit te laten zitten vallen ze ook hier onder de reclassering.

Als je ze naar Nederland haalt dan weet je in ieder geval dat ze weer snel terug in de maatschappij zullen zijn. Dat ze hier onder de reclassering vallen, zegt verder weinig.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
30-12-2019 20:55
Dan ken jij de functie van pleeggezinnen niet. Pleegzorg is altijd gericht op terugkeer naar de ouder(s). Nu bij de moeder weg zijn gehaald is al een groot trauma.

Als dit kind niet "ontworteld" had mogen worden, dan had het in happy-IS-country moeten blijven mét de moeder en de bijbehorende familie. Mocht de vader overleden zijn, dan gaat het gezag waarschijnlijk naar een mannelijk familielid van de vader.
Een lang verblijf in een pleeggezin is altijd een mogelijke reden om niet terug te plaatsen bij de eigen ouders. Ik gaf er overigens geen oordeel over. De vooronderstelling in dit draadje dat deze moeders hun eigen kinderen op mogen voeden is waarschijnlijk onjuist. Na enkele jaren in een pleeggezin is de kans op terugplaatsing gewoon heel klein.

https://www.sterkhuis.nl/wp-content/upl ... t-2018.pdf
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
30-12-2019 20:22
Waarschijnlijk omdat Chili niet meewerkt, maar in principe zou dat wel kunnen onder de WOTS, Chili is wel verdragsland.

https://nos.nl/artikel/2266419-in-buite ... e-cel.html

Jaarlijks komen honderden gestraften terug naar Nederland om hier hun straf uit te zitten. Deze mensen krijgen alleen minder aandacht in de pers.
Wat er nu met de IS uitreizigers gebeurt is ook een stukje afschrikking.
Flink moeilijk maken, de juridische randen opzoeken in de hoop dat niemand het meer in zijn botte hoofd haalt richting een "kalifaat" af te reizen.
Daarbij komt dat er volgend jaar verkiezingen zijn, ligt bij de VVD errug gevoelig om potentiële terroristen te importeren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Werkelijk!! 400 euro voor een praatje. Er is een verdienmodel voor terroristen ontdekt. :facepalm: Angela de Jong en Thierry Baudet zaten aan de zelfde tafel en kregen alleen kerstballen met een M. De kaifaatvrouw had een interview met Margriet van der Linden van het programma 'mensen met M' dat op kerstdag werd uitgezonden

NRC
3 uur geleden
Ergernis over omroep om 'betaald' interview Laura H

............
Op haar (besloten) Twitter-account meldt Laura H. dat haar VVV-bonnen zijn verstrekt door de redactie, voor een dagje uit met de kinderen. KRO-NCRV bevestigd dat de producent het bedrag op die manier heeft uitgekeerd. Op verdere vragen ging de omroep niet in.
................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal recht op gelijke behandeling claimen....
Dus als het goed is, wordt die 400,- nu ingehouden op haar uitkering?
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
04-02-2020 23:45
Allemaal recht op gelijke behandeling claimen....
Dus als het goed is, wordt die 400,- nu ingehouden op haar uitkering?
Als ik gelijke behandeling wil claimen, dan krijgt die trut geen uitkering, maar moet ze werken voor haar centen, net als de meeste andere mensen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
04-02-2020 23:03
Werkelijk!! 400 euro voor een praatje. Er is een verdienmodel voor terroristen ontdekt. :facepalm: Angela de Jong en Thierry Baudet zaten aan de zelfde tafel en kregen alleen kerstballen met een M. De kaifaatvrouw had een interview met Margriet van der Linden van het programma 'mensen met M' dat op kerstdag werd uitgezonden

NRC
3 uur geleden
Ergernis over omroep om 'betaald' interview Laura H

............
Op haar (besloten) Twitter-account meldt Laura H. dat haar VVV-bonnen zijn verstrekt door de redactie, voor een dagje uit met de kinderen. KRO-NCRV bevestigd dat de producent het bedrag op die manier heeft uitgekeerd. Op verdere vragen ging de omroep niet in.
................
Vond het ook niet een echt interessant “praatje” beetje loos gebabbel van een onherkenbaar in beeld gebrachte dame.
Het positieve vind ik wel dat ze met kracht afstand neemt van haar voormalige gedachtegoed en geen hoofddoek meer draagt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
@(

De vrouwen liegen allemaal als ze zeggen dat ze van niets wisten
Layla Taloo


‘Nederlandse IS-vrouw wist van misbruik in Syrië en profiteerde ervan’ https://www.ad.nl/binnenland/nederlands ... haring_web

......................
Het is begin 2017 als Layla Taloo denkt dat er eindelijk een einde aan haar ellende komt. Bijna drie jaar lang is ze in handen van terreurgroep IS geweest, gebruikt als slavin door strijders en hun vrouwen. Acht keer is ze doorverkocht op slavenmarkten, keer op keer een nieuwe eigenaar die haar steeds weer verkrachtte en haar twee jonge kinderen mishandelde, zo vertelt ze aan deze site.
.......................
..........................

Terugkeer via kort geding

O. was een van de 23 Nederlandse vrouwen die afgelopen najaar via een kort geding hulp van de Nederlandse staat vroeg bij terugkeer naar Nederland. Die eis werd in hoger beroep afgewezen, maar de zaak loopt nog in cassatie. Toen de Nederlandse journalist Hans Jaap Melissen haar vorig jaar probeerde te interviewen in kamp Al Hol, zei ze ‘media te haten’ en weigerde ze een gesprek. Tegen de Deense omroep DR zei ze eerder over haar echtgenoot ‘dat hij een goede man was’ en dat ze niet wist wat hij precies deed voor IS.
.................................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De zaak was aangespannen namens de 23 vrouwen....


'Overheid moet IS-vrouwen en kinderen niet naar Nederland halen' http://a.msn.com/01/nl-nl/BB138oZ6?ocid=st

Nederland moet IS-vrouwen en hun kinderen niet terughalen naar Nederland. Dat adviseert de advocaat-generaal de Hoge Raad.
......................

Afbeelding
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
24-04-2020 14:10
De zaak was aangespannen namens de 23 vrouwen....


'Overheid moet IS-vrouwen en kinderen niet naar Nederland halen' http://a.msn.com/01/nl-nl/BB138oZ6?ocid=st

Nederland moet IS-vrouwen en hun kinderen niet terughalen naar Nederland. Dat adviseert de advocaat-generaal de Hoge Raad.
......................

Afbeelding
Eens!
Alle reacties Link kopieren
We zullen zien...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Staat hoeft IS-vrouwen niet terug te halen, oordeelt Hoge Raad - https://nos.nl/l/2338599


Zo opgelost.
Veel plezier in het Kalifaat
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
26-06-2020 12:34
Staat hoeft IS-vrouwen niet terug te halen, oordeelt Hoge Raad - https://nos.nl/l/2338599


Zo opgelost.
Veel plezier in het Kalifaat
Beter!
hollebollegijs schreef:
26-06-2020 12:34
Staat hoeft IS-vrouwen niet terug te halen, oordeelt Hoge Raad - https://nos.nl/l/2338599


Zo opgelost.
Veel plezier in het Kalifaat

Ik vind dit goed nieuws. Ze kozen met hun volle verstand voor het leven en kinderen laten opgroeien in een kalifaat. De daar geldende normen en waarden staan zo ver af van wat in Nederland gewoon is, dat het beter is als ze daar blijven.
Alle reacties Link kopieren
Maar als deze beulen zelf terugkomen? Krijgen ze dan na hun taakstraf weer voorrang op huizen, uitkering enz.
En moeten we ons dan ook weer aan deze groep aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
26-06-2020 12:57
Ik vind dit goed nieuws. Ze kozen met hun volle verstand voor het leven en kinderen laten opgroeien in een kalifaat. De daar geldende normen en waarden staan zo ver af van wat in Nederland gewoon is, dat het beter is als ze daar blijven.

Precies. Het zou cru zijn voor de vluchtelingen, die naar hier gevlucht zijn voor IS, als ze hier geconfronteerd zouden worden met de daders waarvoor ze gevlucht zijn.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ailsignout
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik wel heel erg.

https://www.nu.nl/tech/6059991/gegevens ... t-coa.html


Het gaat om privacygevoelige informatie, zoals namen, geboortedata en telefoonnummers, van slachtoffers van mensenhandel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... ieuwsbrief


Den Haag, 15 oktober 2020
De rechter heeft vandaag in een kort geding beslist dat de Staat niet verplicht kan worden om een Nederlands-Marokkaanse vrouw met een verstandelijke beperking en psychische en lichamelijke problemen, weg te halen uit het vluchtelingenkamp in Syrië waar zij zich bevindt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven