Tanja Nijmeijer
dinsdag 28 september 2010 om 21:16
Wie is er geinteresseerd in al het Tanja-nieuws en vooral: waarom?
Ik erger me aan hoe er over dit onderwerp wordt bericht (eenzijdig), de sensatiezucht die eromheen hangt en hoe sommige mensen haar "idealisme" verheerlijken.
Ik erger me aan hoe er over dit onderwerp wordt bericht (eenzijdig), de sensatiezucht die eromheen hangt en hoe sommige mensen haar "idealisme" verheerlijken.
anoniem_111470 wijzigde dit bericht op 29-09-2010 01:57
Reden: Toch maar even genuanceerd
Reden: Toch maar even genuanceerd
% gewijzigd
woensdag 14 november 2012 om 08:28
woensdag 14 november 2012 om 08:42
Hoewel ik het niet met haar idealen eens ben is ze geen terroriste maar een guerilla. Dat is niet mijn mening, maar simpelweg hoe het juridisch in elkaar zit.
En dan is niet de vraag of er strijd mag worden gevoerd, maar hoe.
Dat gezegd hebbende verbaast het me ook deze dagen weer hoe dubbel mensen zijn. Een t-shirt met Che Guevara is het helemaal, maar van Tanja worden we misselijk. Edoch hebben/hadden ze dezelfde idealen en voer(d)en ze dezelfde strijd.
Berichtgeving stoor ik me wel aan. Maar dan vooral aan de debiele manier hoe de Nederlande media überhaupt aan berichtgeving doen.
En dan is niet de vraag of er strijd mag worden gevoerd, maar hoe.
Dat gezegd hebbende verbaast het me ook deze dagen weer hoe dubbel mensen zijn. Een t-shirt met Che Guevara is het helemaal, maar van Tanja worden we misselijk. Edoch hebben/hadden ze dezelfde idealen en voer(d)en ze dezelfde strijd.
Berichtgeving stoor ik me wel aan. Maar dan vooral aan de debiele manier hoe de Nederlande media überhaupt aan berichtgeving doen.
Waar zit de any-key?
donderdag 15 november 2012 om 01:17
Ik vind het afschuwelijk dat zij zoveel aandacht krijgt. Aandachtsgeil wijf. Ik loop niet met een tshirt van Che Guevara en als ik mensen vraag om wat over hem te vertellen beginnen ze meestal te roepen dat hij vrijheid wilde en sociaal was. Ik vind idealisme erg gevaarlijk, al is het links of rechts en helemaal als er wapens bij in het spel komen.
donderdag 15 november 2012 om 01:33
Ze heeft bekend een aanslag te hebben gepleegd op een bedrijf dat weigerde de FARC van geld te voorzien. Toen dat bedrijf zich niet liet afpersen heeft Nijmeijer een strafbaar feit gepleegd. Mijns inziens hoort ze gewoon berecht te worden.
Ben wel blij voor haar ouders dat ze nu weten dat ze nog leeft.
Ben wel blij voor haar ouders dat ze nu weten dat ze nog leeft.
donderdag 15 november 2012 om 12:09
Haar idealisme is overgegaan in fanatisme. Dat maakt haar gevaarlijk, zo iemand is een speelbal voor de organisatie waar ze voor staan omdat uit naam van hun idealen heel veel gedoogd is. Aanslagen bijvoorbeeld. Of mensen gijzelen.
De FARC kokketeert met haar omdat ze het in de media "leuk" doet.
De FARC kokketeert met haar omdat ze het in de media "leuk" doet.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
donderdag 15 november 2012 om 12:15
Ik erger me aan al die aandacht in het nieuws voor Tanja Nijmeijer. Groen en geel. Net als de aandacht voor Joran vd Sloot. Tanja is voor mij een totaal oninteressant persoon die zo nodig in de jungle wil gaan vechten voor een zeer twijfelachtige zaak. Ik hoop tevergeefs nooit meer over haar te horen.
donderdag 15 november 2012 om 12:18
quote:wdr schreef op 15 november 2012 @ 12:15:
Ik erger me aan al die aandacht in het nieuws voor Tanja Nijmeijer. Groen en geel. Tanja is voor mij een totaal oninteressant persoon die zo nodig in de jungle wil gaan vechten voor een zeer twijfelachtige zaak. Ik hoop tevergeefs nooit meer over haar te horen.
+6000
Werkelijk, dat schaap interesseert me echt geen moer.
Ik erger me aan al die aandacht in het nieuws voor Tanja Nijmeijer. Groen en geel. Tanja is voor mij een totaal oninteressant persoon die zo nodig in de jungle wil gaan vechten voor een zeer twijfelachtige zaak. Ik hoop tevergeefs nooit meer over haar te horen.
+6000
Werkelijk, dat schaap interesseert me echt geen moer.
donderdag 15 november 2012 om 12:24
donderdag 15 november 2012 om 12:49
quote:wdr schreef op 15 november 2012 @ 12:15:
Ik erger me aan al die aandacht in het nieuws voor Tanja Nijmeijer. Groen en geel. Net als de aandacht voor Joran vd Sloot. Tanja is voor mij een totaal oninteressant persoon die zo nodig in de jungle wil gaan vechten voor een zeer twijfelachtige zaak. Ik hoop tevergeefs nooit meer over haar te horen.
Zonder de pers en internet had niemand wat van af geweten.
En ik maak mij totaal niet druk over.
Zonder de pers en internet had niemand wat van af geweten.
En ik maak mij totaal niet druk over.
donderdag 15 november 2012 om 17:01
quote:Houston77007 schreef op 14 november 2012 @ 08:42:
.
.Ik vraag me altijd af of mensen wel weten wat voor slecht mens Che Guevara was. Ik denk het niet want anders zouden ze niet met een t-shirt met zijn afbeelding lopen.
.
.Ik vraag me altijd af of mensen wel weten wat voor slecht mens Che Guevara was. Ik denk het niet want anders zouden ze niet met een t-shirt met zijn afbeelding lopen.
zaterdag 17 november 2012 om 14:44
quote:stefanbikkel schreef op 15 november 2012 @ 12:55:
Knappe vrouw.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar klopt het nou dat ze in Farc-kringen ook solidair met elkaar zijn als het om vrouwen gaat? Dus dat Tanja met alle mannen seks moest hebben?
Zeker een bloedmooie vrouw ,Stefan
En ze mag wat mij betreft best een keer naar Nederland komen.Bv naar het strafhof in Den Haag. En zich daar verantwoorden of/en aan hoeveel executies ze zelf heeft meegewerkt.Even kijken wat er dan overblijft van die Farc promotie..
http://www.volkskrant.nl/ ... teeds-te-verdedigen.dhtml
Knappe vrouw.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar klopt het nou dat ze in Farc-kringen ook solidair met elkaar zijn als het om vrouwen gaat? Dus dat Tanja met alle mannen seks moest hebben?
Zeker een bloedmooie vrouw ,Stefan
En ze mag wat mij betreft best een keer naar Nederland komen.Bv naar het strafhof in Den Haag. En zich daar verantwoorden of/en aan hoeveel executies ze zelf heeft meegewerkt.Even kijken wat er dan overblijft van die Farc promotie..
http://www.volkskrant.nl/ ... teeds-te-verdedigen.dhtml
Hey Lord,don't ask me questions
zaterdag 17 november 2012 om 18:49
quote:calvijn1 schreef op 17 november 2012 @ 16:12:
Che Guevara een slecht mens?
Waar baseer je dat op?
Een slecht mens zal ik hem niet noemen, dat zijn Maylea haar worden. Maar hij was een guerilla met alles wat daarbij hoort. Zijn idealen kwamen overeen met die van Tanja nu. En daar vallen we nu met z'n allen over. Maar hé, zo'n T-shirtje met Che is natuulijk wel helemaal wow en te hip gaaf.
Maar vertel eens (als je wil), warom vind jij hem een goed mens. Wat is voor jou het verschil tussen Tanja Nijmeijer en Che Guevara?
Che Guevara een slecht mens?
Waar baseer je dat op?
Een slecht mens zal ik hem niet noemen, dat zijn Maylea haar worden. Maar hij was een guerilla met alles wat daarbij hoort. Zijn idealen kwamen overeen met die van Tanja nu. En daar vallen we nu met z'n allen over. Maar hé, zo'n T-shirtje met Che is natuulijk wel helemaal wow en te hip gaaf.
Maar vertel eens (als je wil), warom vind jij hem een goed mens. Wat is voor jou het verschil tussen Tanja Nijmeijer en Che Guevara?
Waar zit de any-key?
zaterdag 17 november 2012 om 18:56
zaterdag 17 november 2012 om 19:06
quote:stefanbikkel schreef op 15 november 2012 @ 12:55:
[...]Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar klopt het nou dat ze in Farc-kringen ook solidair met elkaar zijn als het om vrouwen gaat? Dus dat Tanja met alle mannen seks moest hebben?Ja ja, net als in Nederland wordt er in Farc-kringen heel wat afgeswingd.
[...]Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar klopt het nou dat ze in Farc-kringen ook solidair met elkaar zijn als het om vrouwen gaat? Dus dat Tanja met alle mannen seks moest hebben?Ja ja, net als in Nederland wordt er in Farc-kringen heel wat afgeswingd.
zaterdag 17 november 2012 om 19:08
zaterdag 17 november 2012 om 19:41
zaterdag 17 november 2012 om 20:06
Ik ben geen voorstander van het doden van mensen, behalve als het om hulp bij vrijwillig gekozen euthanasie gaat.
Als het gaat om oorlog, guerrilla, verzet, enzovoorts vind ik de situatie vaak te ingewikkeld om zonder meer te zeggen dat die mensen in overtreding van de geldende wetgeving zijn en daarom 'dus' slecht. Ik vind dat mensen het recht hebben om voor zichzelf op te komen, tegen gewelddadige regimes (en hun wetgeving) bijvoorbeeld. En ik begrijp dat men daartegen dan de wapens op kan pakken om zich te verdedigen. Geweldloos verzet is niet altijd mogelijk.
Voor mij hangt het er vanaf of ik dergelijk verzet gerechtvaardigd vind en proportioneel. Waarmee het dus een heel subjectief oordeel is, gebaseerd op persoonlijke voorkeuren.
Als het gaat om oorlog, guerrilla, verzet, enzovoorts vind ik de situatie vaak te ingewikkeld om zonder meer te zeggen dat die mensen in overtreding van de geldende wetgeving zijn en daarom 'dus' slecht. Ik vind dat mensen het recht hebben om voor zichzelf op te komen, tegen gewelddadige regimes (en hun wetgeving) bijvoorbeeld. En ik begrijp dat men daartegen dan de wapens op kan pakken om zich te verdedigen. Geweldloos verzet is niet altijd mogelijk.
Voor mij hangt het er vanaf of ik dergelijk verzet gerechtvaardigd vind en proportioneel. Waarmee het dus een heel subjectief oordeel is, gebaseerd op persoonlijke voorkeuren.