Tieners gijzelen man bij woningoverval

15-01-2019 18:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ar-BBShfiT

Ben toch wel erg benieuwd hoe deze tieners eruitzien, maar dat zal ik wel nooit te weten komen. Het wordt steeds erger in dit land. Ik zeg; kinderbijslag stopzetten, misschien dat de ouders er dan eens iets aan doen.
anoniem_129098 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 18:30
23.50% gewijzigd
oudebaas schreef:
15-01-2019 19:13
Kinderbijslag zou sowieso afgeschaft moeten worden. En vanaf het derde kind zou er zelfs een kinderbelasting betaald moeten worden.
Grappig, ik roep al tientallen jaren dat kinderbijslag voor mensen die toch al meer dan genoeg verdienen bs is.
Zou liever wat meer geld naar de mensen zien gaan die van het minimum rond moeten komen zodat ze écht kleding en een sportclub van de kinderbijslag betaald wordt.
Voor sommige mensen is het gewoon een leuk extraatje dat ze pas missen als ze het al 2x niet hebben ontvangen.. volgens mij krijg je ook geen kinderbijslag meer vanaf het 3e kind (als ik het goed heb, kan inmiddels veranderd zijn!?)

Als 'straf' omdat je kinderen iets krankzinnigs uithalen vind ik echter onzin, alsof alleen kinderen uit criminele gezinnen dergelijke misdaden plegen en de ouders daarom dan maar gestraft moeten worden. Ik vind dat de rechter de straf dient te bepalen en wel voor de daders zelf.

Nog even en ik krijg een boete omdat mijn oudste broer te hard heeft gereden of iemand neergeschoten, ik mis de logica.
Wat heeft kinderbijslag ermee te maken?
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
15-01-2019 20:22
Grappig, ik roep al tientallen jaren dat kinderbijslag voor mensen die toch al meer dan genoeg verdienen bs is.
Zou liever wat meer geld naar de mensen zien gaan die van het minimum rond moeten komen zodat ze écht kleding en een sportclub van de kinderbijslag betaald wordt.
Klinkt leuk, maar vergeet niet dat het hele inkomensbeleid (belastingen, heffingskortingen, toeslagen, kinderbijslag) hierop is gebaseerd. Mensen die wat meer verdienen hebben al een veel lagere arbeidskorting, een hoger belastingtarief, een hogere bijdrage voor kinderopvang, een hogere werkgeversbijdrage ZVW, etc.
anoniem_360188 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 20:30
22.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-01-2019 18:37
Ik denk dat ze blank en blond zijn.
Er zijn inderdaad best veel blonde, blanke lelijkerds. Dus de kans dat je gelijk hebt is best groot.
Ik denk dat het smurfen zijn die blauwen zijn voor geen meter te vertrouwen. Die smurfin lijkt wel zo onschuldig maar dat is maar schijn.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
15-01-2019 20:29
Klinkt leuk, maar vergeet niet dat het hele inkomensbeleid (belastingen, heffingskortingen, toeslagen, kinderbijslag) hierop is gebaseerd. Mensen die wat meer verdienen hebben al een veel lagere arbeidskorting, een hoger belastingtarief, een hogere bijdrage voor kinderopvang, een hogere werkgeversbijdrage ZVW, etc.
Het is, als je er goed over nadenkt, natuurlijk compleet idioot dat je van je salaris zoveel moet inleveren dat je vervolgens toeslagen nodig hebt om rond te kunnen komen. (Off-topic)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven