Twee jongemannen opgepakt voor drugshandel Sziget festival

17-08-2019 16:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me dat hier nog geen topic over bestaat. Wat vinden jullie van die twee Nederlanders die vanuit hun tent drugs gingen verhandelen op het Sziget festival in Hongarije? Andere bezoekers vertellen dat er briefjes overal op het festivalterrein te vinden waren waarin die drugs werden aangeboden, met een 06-nummer erbij. En dat er een rij stond bij die tent, met een bordje ook erbij wat je daar kon halen.

En dan ook nog een hele auto vol nog meer drugs, samen 300.000 euro waard.

Hoe dom ben je dan? Of mis ik iets? Zijn ze genaaid door anderen ofzo? Je kan toch niet denken dat je zo open en bloot kan dealen, en ermee weg kan komen? Is het een soort schreeuw om aandacht of een heel rare actie om te ontsnappen aan hun leven in Nederland?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-08-2019 23:31
Het verbaast mij vooral dat ze het zo open en bloot deden. Dat is toch oerstom?

Las ook ergens dat ze vorig jaar ook al flink gehandeld hebben op hetzelfde festival. Drugs schijnt qua inkoop niet zo duur te zijn, maar hoe ze het de eerste keer gefinancierd hebben? Geen idee.
Dat laatste schijnt niet waar te zijn. Het was hun eerste keer op het festival.

Ik denk dat ze als 'loopjongens' zijn gebruikt. Door iemand anders aan het werk zijn gezet, en dat ze zelf een deel vd opbrengst mochten houden. Volgens ouders had zoon niet veel geld, moest voor trainingskamp geregeld geld van vader lenen. Dit leek een makkelijke manier van snel geld verdienen....
Alle reacties Link kopieren
Dom, dommer, domst.

Medelijden heb ik niet, ze zijn groot genoeg om voor hun (mis)daden te staan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
17-08-2019 19:33
€300.000 straatwaarde? Wat kosten drugs in Hongarije?
Zo duur zijn pilletjes tegenwoordig niet meer. Weet niet wat ze allemaal verkochten, want heb nog niet naar het bericht gezocht.
"Volgens de Hongaarse politie zijn er bij het duo 2.700 xtc-pillen en een hoeveelheid marihuana aangetroffen, en werd er later in hun auto nog eens 17 kilo drugs gevonden."

Ik heb er geen verstand van maar voordat je aan een kilo zit, heb je toch aardig wat porties, welke drug het ook is. En dat x17. Plus dus duizenden pillen.

En andere Sziget-bezoekers zeiden dat ze de briefjes hadden gezien met de prijslijst, bijvoorbeeld €15 per xtc-pil.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 18-08-2019 20:48
9.23% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
17-08-2019 19:41
Wat zijn die geblurde kaartjes rechtsboven, lsd ofzo??


Afbeelding
Misschien nog meer 'flyers' met de prijslijst en het 06-nummer? Daarover hadden de andere Sziget-bezoekers het: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... e-advocaat
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-08-2019 00:23
Dom, dommer, domst.

Medelijden heb ik niet, ze zijn groot genoeg om voor hun (mis)daden te staan.
Nee, niet met die jongens. Maar wel met hun ouders (heb zelf een zoon van 18 en ik moet er toch niet aan denken dat je zoiets meemaakt)
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Voor de ouders is het vanzelfsprekend verschrikkelijk.

Maar dat geldt (meestal) voor elke ouder waarvan het kind ergens van verdacht wordt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
patsy--stone schreef:
18-08-2019 20:47
Misschien nog meer 'flyers' met de prijslijst en het 06-nummer? Daarover hadden de andere Sziget-bezoekers het: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... e-advocaat
Ja is de prijslijst zie ik op het filmpje. €15 voor 1 joint
en 10 voor €110
In NL betaal je misschin €3 per stuk?
Een gram wiet voor ong. €10
Zij verkopen een gram voor 25.
Inkoopprijs ?

Van Jellinek:
Een XTC pil kost tussen de €1 en €12. De meest gangbare prijs is €4-5. Gemiddeld werd er in 2017 €4,32 betaald voor een xtc-pil in Amsterdam.

Dus 2700 pillen (ik las elders dat ze het hadden over 1700 pillen) a €1.
Zij rekenen 15 per stuk dus dat is al een straatwaarde van €40.500
En dan de rest nog waarvan ik nu geen zin heb om het uit te zoeken en te rekenen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
18-08-2019 21:20
Ja is de prijslijst zie ik op het filmpje. €15 voor 1 joint
en 10 voor €110
In NL betaal je misschin €3 per stuk?
Een gram wiet voor ong. €10
Zij verkopen een gram voor 25.
Inkoopprijs ?

Van Jellinek:
Een XTC pil kost tussen de €1 en €12. De meest gangbare prijs is €4-5. Gemiddeld werd er in 2017 €4,32 betaald voor een xtc-pil in Amsterdam.

Dus 2700 pillen (ik las elders dat ze het hadden over 1700 pillen) a €1.
Zij rekenen 15 per stuk dus dat is al een straatwaarde van €40.500
En dan de rest nog waarvan ik nu geen zin heb om het uit te zoeken en te rekenen ;-)
Ja misschien dachten zij juist slim te zijn in plaats van dom. "Hee in Nederland vang je maar een euro of 4-5 per pil, laten we ergens heen gaan waar we minder concurrenten hebben!"

Ze hadden beter in dienst kunnen gaan bij die lachgas-verkoper in Amsterdam met zijn 30 bakfietsen.... die loopt binnen en het is op dit moment nog legaal ook. https://www.at5.nl/artikelen/195838/rep ... -amsterdam (Wel een eikel verder.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ja ik snap dus ook echt niet dat je zo dom kan zijn om reclame te maken op een festival (of waar dan ook) bij je tent en visitekaartjes met telefoonnummer voor drugs.
Vorige eeuw nog wel mee mogen maken dat je bij een tent op de camping van een festival paddoos kon kopen. Was toen nog legaal.

Lachgas is in de jaren `90 ooit nog soort van verboden geweest. Blokker en Marskramer verkochten ze ahw alleen nog onder de toonbank. In ieder geval niet meer in het zicht en in de schappen.

Las daar vorige week nog iets over, dat 2 ballonnen per week zelfde soort effect had als anti depressiva.
Onder andere hier te lezen: http://www.faqt.nl/recent/lachgas-helpt ... depressie/
Misschien dat ik wat doosjes aanschaf en m'n ad aan de wilgen hang ;-)
Alle reacties Link kopieren
Iemand het interview met vader gezien bij Jinek? Afgelopen maandag. Heb het zojuist even teruggekeken.
tulpje21 schreef:
21-08-2019 10:13
Iemand het interview met vader gezien bij Jinek? Afgelopen maandag. Heb het zojuist even teruggekeken.
nee, vertel
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
18-08-2019 21:20
Ja is de prijslijst zie ik op het filmpje. €15 voor 1 joint
en 10 voor €110
In NL betaal je misschin €3 per stuk?
Een gram wiet voor ong. €10
Zij verkopen een gram voor 25.
Inkoopprijs ?
Hoe meer je koopt hoe meer korting. Kon je ook zien op die prijslijst. Per stuk is altijd duurder dan grotere aantallen.

Dat geldt ook inkoop trouwens.
We used to be friends...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven