Vader en zes kinderen verschuilen zich jaren in een kelder.

15-10-2019 12:22 461 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vader en zes kinderen schuilen jaren in kelder in Drenthe, wachtend op einde der tijden

De politie heeft in een afgelegen boerderij in het Drentse dorp Ruinerwold een gezin aangetroffen dat in volledige afzondering leefde en zou hebben gewacht op het einde der tijden. Het gaat om een 58-jarige man met zes kinderen. Een daarvan, een 25-jarige man, meldde zich gisteren in verwarde toestand in een kroeg in zijn woonplaats. Vervolgens werd de politie ingeschakeld die de familie op het huisadres vond.

De politie doorzocht de verlaten ogende en dichtgetimmerde boerderij en ontdekte achter een kast een trap naar een kelder, meldt RTV Drenthe. Daar zaten de vader en nog vijf andere kinderen, allen tussen de 16 en 25 jaar. De vader lag in bed, omdat hij een paar jaar geleden werd getroffen door een herseninfarct..

RTV Drenthe meldt dat het gezin zichzelf in leven hield met een groentetuin en een geit. Een buurman dacht dat er alleen een man in de boerderij woonde. Het gezin is door de politie meegenomen en naar een recreatiepark gebracht. De kinderen zouden geen idee hebben gehad dat er nog andere mensen op de wereld bestonden. Op het terrein liepen alleen een paar ganzen en een hond.

De politie in Drenthe bevestigt dat het gezin is aangetroffen en dat gisteravond een onderzoek is begonnen. Het terrein rond de boerderij is afgesloten. Onduidelijk is waar de moeder van het gezin is. Er wordt rekening mee gehouden dat ze is overleden en mogelijk bij de boerderij is begraven. ,,We hebben nog veel onbeantwoorde vragen”, aldus de politie.

Volgens de politie werkte de eigenaar van het pand, de 58-jarige vader, niet mee. Hij is aangehouden.

Een woordvoerder van de gemeente De Wolden kan nog niet zeggen of het gezin bekend was bij de gemeente of bij andere instanties. ,,We zien het allereerst als onze taak om goede opvang en ondersteuning te bieden aan het gezin.” Voor verdere vragen verwijst de gemeente door naar de politie.

Het lijkt er op dat de zaak aan het rollen kwam door een bezoek van een van de kinderen van het gezin aan de plaatselijke kroeg, café de Kastelein. Eigenaar Chris Westerbeek rook onraad en tipte de politie. Volgens de kroegbaas gaat het om een 25-jarige man. Die zat zondagavond voor de tweede keer in korte tijd op het terras van de Kastelein. „Hij keek verward om zich heen", zegt hij tegen het Dagblad van het Noorden. „Deze man zag er onverzorgd uit, had lang verwilderd haar en zei dat hij hulp nodig had en nooit naar school was geweest.”

RTV Drenthe meldt dat de jongen ook vertelde dat de familie al negen jaar niet buiten geweest was.
https://www.ad.nl/binnenland/vader-en-z ... ~a814b97d/

Ik las dit net en ik ben echt een beetje geschokt. In Drenthe, niet een of andere afgelegen compound in Amerika. Hoe is het mogelijk dat mensen zo lang onder de radar blijven? Een buurman dacht dat er alleen een man woonde, de moeder is spoorloos.

Ja, niet echt een discussietopic, Maar vond dit wel nieuwswaardig en shocking.
pamelacourson schreef:
15-10-2019 12:56
Ik snap er ook helemaal niets van. Misschien dat eerst die vader wel het huis uit ging om dingen te halen, maar die ligt nu al een paar jaar op bed. Heel vreemd dus. En wat ik ook niet snap: hoe weet die oudste zoon opeens dat er meer is in de wereld en wil hij opeens ontsnappen en geholpen worden?
En dan naar een kroeg ipv de buurman...
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
15-10-2019 12:58
En dan naar een kroeg ipv de buurman...
Als het niet zo ernstig was, zou ik erom moeten lachen :-$
Heel vreemd verhaal, dat alleen maar vragen oproept.
Waar is de moeder?
Waar leefden ze van?
Hadden ze zoveel kleding dan?
Water, kaarsen (electra?), medicijnen?
Hoe hou je 6 meerderjarige kinderen in een kelder?
Ging er echt nooit iemand naar buiten?
Alle reacties Link kopieren
Gemeentelijke belastingen? Niemand die eens een deurwaarder inschakelde?
En wie oogstte dan de groente en molk de geit als vader in bed lag door de hersenbloeding? Of deed de oudste zoon dat? Maar dan wist de zoon wel dat er andere mensen bestaan.
Er ontbreken nogal wat logische verklaringen in dit verhaal.
parbleumondieu wijzigde dit bericht op 15-10-2019 13:05
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
15-10-2019 12:58
En dan naar een kroeg ipv de buurman...
in dat soort streken is buurman en kroeg vaak even ver weg
pamelacourson schreef:
15-10-2019 12:57
Qua leeftijd en leeftijd van de oudste zoon zou het ongeveer kunnen, maar ik vind het wel erg vergezocht.
Jep..
Ben heel erg benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
ik merk bij mezelf een wat zieke fascinatie: wat heeft dat met de ontwikkeling van de kinderen gedaan?
lilalinda schreef:
15-10-2019 13:02
in dat soort streken is buurman en kroeg vaak even ver weg
Een van de links hierboven had een filmpje vanuit de.lucht. de buurman leek me redelijk dichtbij. Een dorp zag ik niet zo snel.
Raar verhaal, als het daar zo stil afgelegen is zou het eventueel mogelijk kunnen zijn dat de tuin en dier verzorgd werd midden in de nacht.
Maar goed ook dit is allemaal gokken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat bizar. En wat afschuwelijk.
:(
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
15-10-2019 12:57
Qua leeftijd en leeftijd van de oudste zoon zou het ongeveer kunnen, maar ik vind het wel erg vergezocht.
Dat zou wel een enorme Midsomer Murders-plotwending zijn!
De kans is aanwezig dat moeder overleden is en op het perceel begraven ligt.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
15-10-2019 12:56
Die 2 plaatsen liggen dicht bij elkaar. Het gezin schijnt ongeveer 26 jaar anoniem te leven, Willeke is 27 jaar geleden verdwenen.
Ja maar alleen omdat twee plaatsen dicht bij elkaar liggen en dat de tijd ongeveer hetzelfde is, betekent niet dat er direct een verband is. Dat is complotdenken..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8713471 ... achterover
hij kwam er blijkbaar vaker
MeredithGrey schreef:
15-10-2019 13:08
Ja maar alleen omdat twee plaatsen dicht bij elkaar liggen en dat de tijd ongeveer hetzelfde is, betekent niet dat er direct een verband is. Dat is complotdenken..
Ja. Dat klopt.
Nog gekker. Wel weten wat bier is en waar je dat kunt bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik gelezen heb kwam de zoon 2x naar het café, waarvan hij een keer 5 bier bestelde (van welk geld??). Hij zei overdag niet te kunnen ontsnappen.

Stiekem vind ik dit wel heel interessant.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2019 13:09
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8713471 ... achterover
hij kwam er blijkbaar vaker
En wist wel wat bier was...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2019 13:03
ik merk bij mezelf een wat zieke fascinatie: wat heeft dat met de ontwikkeling van de kinderen gedaan?
Nou dat was ook mijn gedachte, vind het echt super interessant wat zoiets met je doet. Het is verder echt te bizar voor woorden. Zoveel vragen/onduidelijkheden, kan me nauwelijks voorstellen dat dit echt waar is.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
15-10-2019 12:56
[...] En wat ik ook niet snap: hoe weet die oudste zoon opeens dat er meer is in de wereld en wil hij opeens ontsnappen en geholpen worden?
En dat hij kennelijk aangeeft nooit naar school te zijn geweest, maar het fenomeen onderwijs wel kent... Heel bizar verhaal.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
15-10-2019 12:58
En dan naar een kroeg ipv de buurman...
Die kon wel een borrel gebruiken natuurlijk.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Dit bericht roept inderdaad 100 vragen op.

Ben benieuwd naar de achtergrond van de vader. Heeft die geen familie meer, vrienden/kennissen van vroeger? Wordt hij niet vermist?
En de moeder... kans bestaat inderdaad dat zij overleden is. Maar zij heeft/had toch ook wel familie/vrienden/kennissen?
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
15-10-2019 13:12

Stiekem vind ik dit wel heel interessant.
Ik ook.
misschien dat pa over 'vroeger' heeft verteld? en dat ie het zo weet, of dat hij het nog weet van voordat ze in de kelder bleven?
Baggal schreef:
15-10-2019 13:13
En dat hij kennelijk aangeeft nooit naar school te zijn geweest, maar het fenomeen onderwijs wel kent... Heel bizar verhaal.
Misschien had hij een paar jaar basisonderwijs gehad of onderwijs van ouders gekregen.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
15-10-2019 13:14
Misschien had hij een paar jaar basisonderwijs gehad of onderwijs van ouders gekregen.
Zou kunnen, maar het blijft een vreemd verhaal. Roept bij mij in ieder geval 1000 vragen op. En ook hoe de meerderjarigen ooit weer kunnen meedraaien in onze maatschappij...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven