Vakantie naar Turkije

12-03-2017 19:22 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie naar zo'n kek all inclusieve resort in Turkije: heb jij al geboekt? Wil je annuleren? Is er überhaupt een negatief reisadvies?

Kan de situatie zoals hij nu is je niet boeien, je gaat toch gewoon?



Voor mij is Turkije jaren geleden en dat laat ik maar gewoon zo. Hopelijk geen gedoe in Portugal deze zomer



Hoe staan jullie er in?

Op vakantie naar Turkije dit jaar?

Totaal aantal stemmen: 296

Waarom niet? (12%)
Die is Gek (29%)
Nu niet, nooit niet (56%)
Misschien in de herfst (2%)
Ach kom, Kinase heeft toch gewoon gelijk. Zelden een President zo tekeer horen gaan tegen welk land dan ook. Zelfs Chavez valt erbij in het niet en die man heeft ze echt niet allemaal op een rijtje.

Chapeau Erdogan.
Alle reacties Link kopieren
Degenen die het (voor zichzelf?) proberen goed te praten om naar Turkije te gaan door te zeggen dat je anders ook niet meer naar Londen, Frankrijk etc kan gaan, hebben er duidelijk niks van begrepen.



Bij terroristische aanslagen, handelen de autoriteiten van de meeste landen zo snel mogelijk om iedereen te beschermen, eventueel medische hulp aan te bieden en naar huis te helpen.



In dit geval zijn het de autoriteiten die het volk ophitsen tegen Nederlandsers. Elke figuur daar die zich laat meeslepen of simpelweg in een boze bui is, kan zich daardoor aangemoedigd voelen om je lastig te vallen. De autoriteiten zijn het immers met hem eens.

Wordt je dan lastig gevallen of zelfs aangevallen, denk maar niet dat de autoriteiten daar dan jouw kant kiezen. Mocht je opgepakt worden als je je verweert (of van iets anders beschuldig wordt), kijk dan maar of je eerlijk behandeld wordt.



Sommige westerlingen denken dat zij en hun geld nog steeds zo gerespecteerd worden als dat tientallen jaren geleden werd, maar als dat zo was, had Erdogan dergelijke uitlatingen niet gedaan.
Waarom maakt iedereen zich druk om degenen die nog steeds naar Turkije willen?

Zij nemen het risico en wagen het erop.

Hoop voor ze dat ze dat ze zo weerkomen zoals ze zijn gegaan.

Zo niet,dat risico hebben ze dan zelf genomen.....
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen ze en met voorkeur nemen ze hun buren mee. Gezellig naar oom Erdogan.
quote:Defietsboer schreef op 02 april 2017 @ 16:57:

Degenen die het (voor zichzelf?) proberen goed te praten om naar Turkije te gaan door te zeggen dat je anders ook niet meer naar Londen, Frankrijk etc kan gaan, hebben er duidelijk niks van begrepen.



Bij terroristische aanslagen, handelen de autoriteiten van de meeste landen zo snel mogelijk om iedereen te beschermen, eventueel medische hulp aan te bieden en naar huis te helpen.



In dit geval zijn het de autoriteiten die het volk ophitsen tegen Nederlandsers. Elke figuur daar die zich laat meeslepen of simpelweg in een boze bui is, kan zich daardoor aangemoedigd voelen om je lastig te vallen. De autoriteiten zijn het immers met hem eens.

Wordt je dan lastig gevallen of zelfs aangevallen, denk maar niet dat de autoriteiten daar dan jouw kant kiezen. Mocht je opgepakt worden als je je verweert (of van iets anders beschuldig wordt), kijk dan maar of je eerlijk behandeld wordt.



Sommige westerlingen denken dat zij en hun geld nog steeds zo gerespecteerd worden als dat tientallen jaren geleden werd, maar als dat zo was, had Erdogan dergelijke uitlatingen niet gedaan.Die mening deel ik. Als Erdogan de uitlating niet had gedaan dat wij in ons eigen land al niet meer veilig zijn dan kan hij een toerist al de veiligheid niet bieden. Tot mijn verdriet want het kriebelde al wel weer om naar Turkije te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in de meivakantie geweest (oa familiebezoek) en ik moet zeggen dat ik oa door de media en nieuwsberichten best huiverig was om te gaan. Ik had mijn verblijfsgegevens ook op de website van minbuza ingevuld, en het reisadvies in de gaten gehouden. Nu zijn we niet naar een westers toeristengebied geweest, maar meer naar een toeristenplaats voor de Turkse bevolking en ik heb helemaal niets gemerkt van vijandigheid naar Nederlanders toe. Ik merkte wel dat men liever niet over politiek praatte en een ober in het hotel zei dat Erdogan het voor de bevolking verpestte, waarschijnlijk bedoelde hij het teruglopende toerisme. In ieder geval hebben we een fijne vakantie gehad.
Alle reacties Link kopieren
WIj ook, Wat ik al eerder zei: er zijn meer landen , die politiek niet helemaal jofel nootje zijn en daar hoor je niemand over.
IK ben geen moment huiverig geweest.

Zoals altijd heerlijk, goed verzorgt en geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
WIj ook, Wat ik al eerder zei: er zijn meer landen , die politiek niet helemaal jofel nootje zijn en daar hoor je niemand over.
IK ben geen moment huiverig geweest.

Zoals altijd heerlijk, goed verzorgt en geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nou, wij hebben toch maar besloten om naar Griekenland te gaan dit jaar. Zoals iemand hier al zei, je kunt aan de buitenkant niet zien of ze pro of tegen Erdogan zijn en ik zou mij dan niet beschermd voelen door de regering daar.
Alle reacties Link kopieren
leclair schreef:
14-05-2017 17:19
WIj ook, Wat ik al eerder zei: er zijn meer landen , die politiek niet helemaal jofel nootje zijn en daar hoor je niemand over.
IK ben geen moment huiverig geweest.

Zoals altijd heerlijk, goed verzorgt en geen enkel probleem.
Daar hoor je anderen OOK over. Echt wel. Lees maar eens goed de topic's door.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Beaudelaire schreef:
14-05-2017 19:50
Nou, wij hebben toch maar besloten om naar Griekenland te gaan dit jaar. Zoals iemand hier al zei, je kunt aan de buitenkant niet zien of ze pro of tegen Erdogan zijn en ik zou mij dan niet beschermd voelen door de regering daar.
Inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Erg dit. :(

NRC

Ten minste 24 doden door busongeluk bij Turkse Marmaris

De slachtoffers zijn allen van Turkse afkomst. Tien mensen liggen nog in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Jorg Leijten & Heleen Gorris

13 mei 2017

[foto: Beeld van zender NTV van vlak na het ongeluk. Beeld NTV ]


Bij een busongeluk ten zuidwesten van de Turkse badplaats Marmaris zijn zaterdag vierentwintig mensen omgekomen en elf gewond geraakt. De toeristen hadden allen de Turkse nationaliteit, zo meldt persbureau AP.

Op de Turkse televisie zijn beelden te zien van een gele bus die onderaan een heuvel op zijn kant ligt. De chauffeur van het voertuig verloor door technische problemen de controle over het stuur, waarna de bus naar beneden stortte. Volgens vicegouverneur Kamil Koten van de provincie Muğla ligt een defect aan de remmen ten grondslag aan het ongeluk.

De bus was vertrokken vanuit de stad Izmir, in het westen van het land. Volgens zender CNN Turk zal het dodental vermoedelijk nog oplopen. Tien inzittenden liggen nog in kritieke toestand in het ziekenhuis. Onder de slachtoffers zijn voornamelijk vrouwen en kinderen. Er zaten geen buitenlandse toeristen in de bus.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
missie_m wijzigde dit bericht op 15-05-2017 13:01
Reden: DUBBElle post, zonder er moeite voor gedaan te hebben
99.19% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Heel triest dit, ik ken die weg wel, vind het zelfs met de auto al eng om er te rijden, laat staan met de bus. Ondanks dat hij al verbreed is tov 15 jaar geleden, blijft het een heel gevaarlijke weg.
Heel erg dat ongeluk maar wat heeft dit met het onderwerp te maken ? Verkeersongelukken gebeuren nu eenmaal echt overal vaak genoeg in Frankrijk , Spanje etc .
Alle reacties Link kopieren
Pretzel66 schreef:
15-05-2017 20:43
Heel erg dat ongeluk maar wat heeft dit met het onderwerp te maken ? Verkeersongelukken gebeuren nu eenmaal echt overal vaak genoeg in Frankrijk , Spanje etc .
Dit topic heet "vakantie naar Turkije". Het nieuwsbericht gaat over een bus met (Turkse) toeristen in Turkije.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Defietsboer schreef:
02-04-2017 16:57
Degenen die het (voor zichzelf?) proberen goed te praten om naar Turkije te gaan door te zeggen dat je anders ook niet meer naar Londen, Frankrijk etc kan gaan, hebben er duidelijk niks van begrepen.



Bij terroristische aanslagen, handelen de autoriteiten van de meeste landen zo snel mogelijk om iedereen te beschermen, eventueel medische hulp aan te bieden en naar huis te helpen.



In dit geval zijn het de autoriteiten die het volk ophitsen tegen Nederlandsers. Elke figuur daar die zich laat meeslepen of simpelweg in een boze bui is, kan zich daardoor aangemoedigd voelen om je lastig te vallen. De autoriteiten zijn het immers met hem eens.

Wordt je dan lastig gevallen of zelfs aangevallen, denk maar niet dat de autoriteiten daar dan jouw kant kiezen. Mocht je opgepakt worden als je je verweert (of van iets anders beschuldig wordt), kijk dan maar of je eerlijk behandeld wordt.



Sommige westerlingen denken dat zij en hun geld nog steeds zo gerespecteerd worden als dat tientallen jaren geleden werd, maar als dat zo was, had Erdogan dergelijke uitlatingen niet gedaan.

Geen discussie meer mogelijk. Dat is de reden waarom ik ook niet naar Turkije wil. De aanslagen kunnen overal gebeuren, de doeltreffende landen ontwijk ik niet. Wel als het om meer gaat... zie boven.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
02-04-2017 19:02
quote:

Die mening deel ik. Als Erdogan de uitlating niet had gedaan dat wij in ons eigen land al niet meer veilig zijn dan kan hij een toerist al de veiligheid niet bieden. Tot mijn verdriet want het kriebelde al wel weer om naar Turkije te gaan.
Dit.
missie_m wijzigde dit bericht op 16-05-2017 10:30
Reden: quote gaf onduidelijk aan wie wat schrijft
61.23% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven