vergaat de wereld komende woensdag 10-09?

09-09-2008 19:50 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dit bericht vandaag op de telegraaf website (16:50):

Wetenschappers bedreigd om oerknalexperiment

GENEVE - Wetenschappers die betrokken zijn bij de Europese deeltjesversneller nabij het Zwitserse Genève, zijn met de dood bedreigd vanwege experimenten die ze later deze week willen uitvoeren.

De experimenten worden uitgevoerd in de Large Hadron Collider (LHC), een 27 kilometer lange deeltjesversneller op de grens van Frankrijk en Zwitserland. Het gigantische cirkelvormige apparaat ligt ongeveer honderd meter onder de grond. Dat meldde de Britse krant The Daily Telegraph maandag.

Wetenschappers willen vanaf woensdag zogeheten protonen, onderdelen van atomen, op elkaar afvuren. Door de energie die vrijkomt bij de botsing te analyseren hopen de onderzoekers te zien hoe het heelal er uitzag een fractie na de oerknal, ongeveer 14 miljard jaar geleden.

Critici vrezen echter dat door de experimenten kleine zwarte gaten ontstaan. Die zouden aardbevingen en vloedgolven veroorzaken, waardoor de aarde zou kunnen worden vernietigd. Een Duitse scheikundige probeerde tevergeefs om via het Europees Hof voor de Rechten van de Mens de tests te laten verbieden.

Wat denken julie van dit artikel?
xxxRosalitaxxx schreef op 09 september 2008 @ 20:01:

[...]

Het Berninimysterie, daarin komt inderdaad CERN en de deeltjesversneller voor. Die film komt overigens pas volgend jaar uit.
Maar ja, als de wereld morgen vergaat, hebben we aan die film volgend jaar ook niks meer .... :)
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
de mensheid zal zichzelf toch ooit vernietigen, dus maakt t nog uit wanneer het is?
Dat bericht staat nu in de Telegraaf, maar vanaf de bouw van de deeltjesversneller zijn deze geluiden er. Punt is dat er een experiment wordt uitgevoerd dat nooit eerder op die schaal, in die grootte is uitgevoerd. Een dat ze ook niet precies weten wat het resultaat zal zijn. Ze zullen enorme krachten gaan opwekken omdat ze weer kleinere deeltjes hopen te vinden door vanalles tegen elkaar op te laten botsen. Tsja, en de krachten die daarbij vrijkomen...

Ik ben er overigens niet bang voor. Que sera sera (of zoiets)
Vaarwel forummers.......Zamirah, Fleurtje all is forgiven!

Hoewel.....in Australie is het al morgen en ze zijn er nog!
Kan ik maar heel effe genieten van de miljoenen die ik morgen met mijn staatslot ga winnen. Bah.
Een zwart gat?

Gewoon je piemel der in.

Droog.
shit dat is morgen al
nou de large hadron collider is zonet om half negen opgestart.

vooralsnog ben ik er nog...

nog meer overlevenden?
Yep hier Danivo,en ik zal er ws nog wel'n tijdje zijn.Heb begrepen dat het maanden kan duren voor ze alle gegevens hebben geinterpreteerd.Ben toch benieuwd of ze iets meer meer te weten komen over de Higgs deeltjes ("DNA van God").

Maar als zelfs Stephen Hawking 100 verwed dollar dat er niets spectaculairs zal gebeuren,ben ik wat pessimistisch.Hij ziet het als een soort Betuwelijn.Peperduur, maar werkt niet. :no:
Hey Lord,don't ask me questions
Hallo !!

Ik ben er nog !!
Nee hè... |-)
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Kweenie hoor, tóch voel ik me anders vandaag... 8-P
Hebben ze ook internet in dat zwarte gat?
Dit ís het zwarte gat.
Ik heb m'n roeping gemist... Ik had scheikundige moeten worden. Dan krijg ik van het rijk (?) 7 miljard om te gebruiken aan een project waarmee ik dan uiteindelijk heel misschien kan aantonen hoe het was direct na de oerknal. Want dat is nuttig. Pfff.... ik noem het werkverschaffing.
Lizzl schreef op 10 september 2008 @ 12:34:

Ik heb m'n roeping gemist... Ik had scheikundige moeten worden. Dan krijg ik van het rijk (?) 7 miljard om te gebruiken aan een project waarmee ik dan uiteindelijk heel misschien kan aantonen hoe het was direct na de oerknal. Want dat is nuttig. Pfff.... ik noem het werkverschaffing.
Jij snapt niet hoe noodzakelijk wetenschappelijke experimenten, de uitkomst daarvan en de toepassingen op alles wat het dagelijks leven betreft, zijn, Lizzl...
Ik heb altijd al willen experimenteren met een zwart gat. Eindelijk gaat mijn wens in vervulling! ;-]
New Scientist heeft trouwens al een verslag van het eerste experiment dat meteen geslaagd is: het ding werkt gewoon vanaf de eerste keer en dàt mag wel een klein wondertje genoemd worden.
antwoord op de vraag of de wereld al vergaan is dankzij de LHC
X-D
Toetyfroety, da's gewoon haske lief van je.
geve schreef op 10 september 2008 @ 12:44:

Ik heb altijd al willen experimenteren met een zwart gat. Eindelijk gaat mijn wens in vervulling! ;-]
Bedoel je niet een bruine ster??? 8-P
Ligeia schreef op 10 september 2008 @ 10:55:

Kweenie hoor, tóch voel ik me anders vandaag... 8-P
Kook, ik heb barstende koppijn. De wereld kan nu ieder moment vergaan dus.
Zeg, we komen toch niet in jouw hoofd terecht hè, Eleonora? Of zitten we er al allemaal? In dat geval, please don't tilt your head, dear!... :rolling:
Hee, we zijn er nog. Nouja, op naar 2012 dan maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven