Vermist Anne Faber

01-10-2017 14:08 3012 berichten
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(

Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.

Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.

Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.

Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.

Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
06-10-2017 02:03
Ja, gek.
Alsof men het zolang mogelijk in spanning wil houden met nieuwe berichtgevingen. Triest.

Triest dat je zo denkt.. Blijkbaar heb je geen flauw idee van hoe een politieonderzoek werkt. Er moet eerst onomstotelijk vaststaan dat het haar fiets is, als ze dat aannemen omdat de fiets erop lijkt dan kan dat tot tunnelvisie bij de politie leiden. Ook is het niet handig alle kennis openbaar te maken, een goede manier om een verdachte te pakken is door die persoon te betrappen op kennis die hij niet kon hebben als hij niet betrokken was. Het gebeurd vrij regelmatig dat daders op die manier gepakt worden. Leg maar eens uit hoe je weet dat voorwerp X naast een lichaam is gevonden als de media alleen gemeld heeft dat het voorwerp in het huis gevonden is bijvoorbeeld.

Die zwarte schermen zijn compleet logisch, als ze wel iets vinden dan moeten ze de tijd hebben om de familie eerst in te lichten. Het zou verschrikkelijk zijn als die mensen facebook openen en dan zien dat hun vriendin/dochter uit het water wordt gehaald omdat iemand dat online gegooid heeft. Mensen doen dat helaas. Toen een paar jaar geleden een man in Amsterdam onthoofd was heeft er ook iemand een filmpje van gemaakt en dat op sociale media gezet en zo heeft het de familie van die man bereikt. Dat moet je echt voorkomen als politie.

Ik word beroerd van de media die het nodig vindt hier liveblogs en meer van die onzin over te blijven produceren al is er niet echt iets te melden. Dat is echt scoren over de rug van dit meisje. Het gaat niet om haar en het feit dat ze vermist is, het gaat om de aandacht die het trekt en het extra aantal bezoekers voor hun websites. In Amsterdam is sinds 7 maart een 30 jarige vrouw vermist, vertrokken op de fiets en niet meer terug gekomen net als Anne. Maar daar hoor je amper iets over behalve af en toe een berichtje op de lokale nieuwszender. Het enige verschil tussen die twee is dat Anne een knappe frisse jonge meid is en de dame uit Amsterdam een verslaafde met dito uiterlijk en geestelijke problemen. Dat laatste roept minder medelijden bij mensen op dus is het lang niet zo boeiend daar een liveblog over te maken. In Anne herkennen mensen hun eigen dochter/zus/vriendin dus het grijpt ze aan want dat hoort zo een vrouw niet te overkomen, in een junk herkennen mensen zichzelf of hun naasten minder en hoort zoiets er misschien meer bij. Maar ook die laatste is iemands vriendin, dochter en zus, het is net zo goed heel erg voor die mensen die ook in onzekerheid zitten. Maar je hoort er niets over want ze is geen knappe jonge vrouw. En zo zijn er natuurlijk nog vele vermissingszaken waar je amper iets over hoort. In het Engels wordt dit "missing pretty girl syndrome" genoemd. Anne is de Nederlandse Natalee Holloway, ook in dat geval was en is er bizar veel aandacht voor de zaak ook al zijn er nog honderden andere vermist waar je nooit iets over hoort. De media zou zich kapot moeten schamen.

Ik hoop voor de familie en vrienden van Anne (en alle andere vermiste personen) dat ze snel antwoord krijgen. Deze onzekerheid is echt afschuwelijk.
anoniem_303817 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 09:55
0.02% gewijzigd
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
florita schreef:
06-10-2017 09:10
Ik vind het ook bijzonder hoe dit live geblogd wordt en dan de opmerking dat de politie de spanning erin lijkt te houden voor het publiek :facepalm: eh hallo, het leven is geen gtst. We zijn exht een soort mini-amerika geworden met die sensatie zucht.
Ik vind dit ook zo bizar. Stel er wordt een lichaam gevonden, dan moet er eerst nog een dna test komen voor zekerheid en daarna moet je familie persoonlijk ingelicht worden.

Maar blijkbaar wordt alles direct op twitter geslingerd en de familie mag via deze weg erachter komen tegelijkertijd met de rest van Nederland :(
Hvg2017 schreef:
06-10-2017 05:59
Dat is altijd zo in dit soort zaken en heeft te maken o.a met eerst zekerstelling( de kans is minimaal maar t zou fiets van een ander kunnen zijn) familie inlichten, en ook met eventueel vervolgonderzoek. Meteen 100% er voor gaan dat het van haar is kan voor tunnelvisie in het onderzoek zorgen (oh de jas hebben we dus die jas die daar ligt hoeven we niet naar te kijken). Geloof me het laatste waar politie nu mee bezig is is hoe spannend het voor de gemiddelde Nederlander is.

Ik vind t beschamend hoe de pers van minuut tot minuut alles live berichten. Stel ze vindeb haar dan horen de ouders dit te horen van een familierechercheur en niet via ad live ofzo.
Idd. Alleen maar eigenbelang vd pers.
Bblientje schreef:
06-10-2017 02:03
Ja, gek.
Alsof men het zolang mogelijk in spanning wil houden met nieuwe berichtgevingen. Triest.
'Triest' dat velen dit zien als een actiefilm en wachten op spannende details.
Waar zit je op te wachten? Waarom zou men jou moeten inlichten? Wat is jouw rol hierin? Wat heb je met dit meisje te maken dat je alles denkt te moeten weten?
Laat die mensen hun werk doen en ga jij je eigen leven leiden. Laat je niet zo meeslepen in andermans wereld waar je niets mee te maken hebt.
Gisteren op de club werd de suggestie gedaan, stel dat ze dit in scene heeft gezet ???
Op zo`n vreemd tijdstip aan een fietstocht beginnen in slecht weer, vriend die alarm slaat,terwijl je de fam dan nog niet hoort.
Telefoon die uit staat, welke weg heeft ze gereden, dan de jas, de fiets, kortom .............
Een relatieprobleem, levensprobleem ????

Moets ik aan denken vanochtend, toen ik hoorde dat de politie de vijver leeg gaat pompen,
sinnombre schreef:
06-10-2017 09:56
Waar zit je op te wachten? Waarom zou men jou moeten inlichten? Wat is jouw rol hierin? Wat heb je met dit meisje te maken dat je alles denkt te moeten weten?
Laat die mensen hun werk doen en ga jij je eigen leven leiden. Laat je niet zo meeslepen in andermans wereld waar je niets mee te maken hebt.
Nou, inderdaad, ik snap dat ook niet zo. Met de info die er nu is vind ik het al bizar genoeg allemaal.
Voor de familie en vriend wens ik alleen maar snelle duidelijkheid nu. Ze is al een week weg.
Wat een reactie Sinnombre.

Je zal het wel over jezelf hebben.
sinnombre schreef:
06-10-2017 09:56
Inderdaad. Nog voorbijgaand dat een gedegen onderzoek het allerbelangrijkste is in dit geval.
AnAppleADay schreef:
06-10-2017 09:44
Er werd ook al eerder ergens gezegd: waarom weten we dit niet? Waarom is dit en dit nog niet duidelijk? etc.
Het gaat er niet om dat alle Nederlanders maar alle informatie moeten hebben zodat ze lekker zelf rechercheur kunnen spelen. De politie heeft alle informatie nodig en alleen datgene wat 100% zeker is en niet nodig is voor daderkennis òf datgene wat nodig is voor burgertips (bijv. de waarschijnlijk fietsroute) mag naar buiten te komen.
Dat valt mij vaker op bij dit soort zaken; volslagen onbekenden menen maar recht te hebben op allerlei (privé) informatie. Heel raar en vreemd gedrag.
Bblientje schreef:
06-10-2017 10:03
Wat een reactie Sinnombre.

Je zal het wel over jezelf hebben.
Sinnombre heeft wel gelijk.
Het draait niet om jou of mij of dat Beppie van om de hoek in spanning zit. Het draait hier om een vermiste vrouw en een politie onderzoek met rechercheurs die echt wel weten wat ze moeten doen en die zeker niet bezig zijn met mensen die de ‘spanning niet meer aankunnen’ :facepalm:

Even normaal doen hoor.
josske schreef:
06-10-2017 10:01
Gisteren op de club werd de suggestie gedaan, stel dat ze dit in scene heeft gezet ???
Op zo`n vreemd tijdstip aan een fietstocht beginnen in slecht weer, vriend die alarm slaat,terwijl je de fam dan nog niet hoort.
Telefoon die uit staat, welke weg heeft ze gereden, dan de jas, de fiets, kortom .............

Moets ik aan denken vanochtend, toen ik hoorde dat de politie de vijver leeg gaat pompen,
:facepalm:
josske schreef:

Inderdaad. Heel logisch. Welke club was dat?
josske schreef:

Het was geen vreemd tijdstip voor een fietstocht en het was geen slecht weer. Op de rest ga ik maar niet in.
minnimouse schreef:
06-10-2017 10:12
Sinnombre heeft wel gelijk.
Het draait niet om jou of mij of dat Beppie van om de hoek in spanning zit. Het draait hier om een vermiste vrouw en een politie onderzoek met rechercheurs die echt wel weten wat ze moeten doen en die zeker niet bezig zijn met mensen die de ‘spanning niet meer aankunnen’ :facepalm:

Even normaal doen hoor.
De pers staat erom bekend dat ze naar willekeur bepaalde zaken uitvergroten en een groot media circus ervan maken.
Laat de politie idd hun werk doen en we horen het wel wat de ontknoping is om de paar uur een update waarin niks nieuws te melden valt heeft niemand wat aan.
Zenuwslopend voor de familie vooral.
hollebollegijs schreef:
05-10-2017 23:50
Daar is geen antwoord op te geven.
Er is niet een type dader.

Stel het gaat om een lustmoord, dan zal de dader niet blij zijn met de commotie, hoe meer commotie / publiciteit des te groter de kans op getuigen en pakkans.
Ik bedoelde met "genieten van commotie" niet zozeer dat hij gepakt wil worden maar waarschijnlijk past het bij de machtswellust en het narcisme dat hij niet eens echt verwacht dat hij gepakt wordt. Of misschien interesseert het hem niet eens zozeer.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

josske schreef:

Daar gaan we weer.. :facepalm:
Er komen nu tientallen ME-busjes aangereden ter plaatse (twitter).
Bblientje schreef:
06-10-2017 10:21
De pers staat erom bekend dat ze naar willekeur bepaalde zaken uitvergroten en een groot media circus ervan maken.
Laat de politie idd hun werk doen en we horen het wel wat de ontknoping is om de paar uur een update waarin niks nieuws te melden valt heeft niemand wat aan.
Net zei je nog dat je dacht dat ze ons expres in spanning hielden? Praat je nou gewoon met mensen mee?
josske schreef:

En je denkt niet dat de politie dat allemaal niet zo'n beetje als eerste heeft onderzocht?
Grobbekuiken schreef:
06-10-2017 10:37
En je denkt niet dat de politie dat allemaal niet zo'n beetje als eerste heeft onderzocht?

Ja, ongelooflijk hè! Wat een domheid.
Ze is niet in die vijver gevonden zegt net iemand...maar ik kan hetnergens officieel terugvinden.
Bblientje schreef:
06-10-2017 10:21

Dat is helemaal niet willekeurig zoals ik hierboven al uitleg. En de media geeft het volk gewoon wat ze willen en creëren in zekere zin ook die behoefde door het ons steeds maar voor te schotelen. Er zijn blijkbaar zat mensen die zich graag wentelen in de ellende van wildvreemde en zich het drama eigen maken door zich erin te verliezen. Kom op zeg, je schrijft zelf vannacht dat je nog wakker ligt om kwart over drie vanwege de vermissing van iemand waar je tot een week geleden nog nooit van gehoord had. Wekelijks raken er twee personen langdurig (langer dan een jaar) vermist in Nederland, nog veel meer de korter vermist zijn en er zijn in totaal zo een 1500 mensen langdurig vermist. Tenzij jij elke nacht wakker ligt om vermiste personen bewijst dit wel dat je je hierdoor behoorlijk laat meeslepen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Het houdt mij ook wel bezig. Dit is geen sensatiezucht, maar een oprecht meeleven. Ik kan me identificeren met het slachtoffer, doordat ik niet veel van haar verschil en de omgeving goed ken en daar zelf ook zovaak heb gefietst en hardgelopen. Ik denk dat daardoor deze zaak mij meer aangrijpt dan andere vermissingszaken. Het komt heel dichtbij en ik leef oprecht mee met de familie en de vrienden en vriend van Anne. Ik denk dat er veel meer mensen zijn als ik.

Ik vind het nogal negatief om te veronderstellen dat iedereen die deze zaak volgt uit zou zijn op sensatie. De meeste mensen zouden niets liever willen dat Anne is gaan schuilen in een garage die plots dichtviel of iets dergelijks en dat zij deze week levend wordt gevonden.
SweetChili schreef:
06-10-2017 10:57
Het houdt mij ook wel bezig. Dit is geen sensatiezucht, maar een oprecht meeleven. Ik kan me identificeren met het slachtoffer, doordat ik niet veel van haar verschil en de omgeving goed ken en daar zelf ook zovaak heb gefietst en hardgelopen. Ik denk dat daardoor deze zaak mij meer aangrijpt dan andere vermissingszaken. Het komt heel dichtbij en ik leef oprecht mee met de familie en de vrienden en vriend van Anne. Ik denk dat er veel meer mensen zijn als ik.

Ik vind het nogal negatief om te veronderstellen dat iedereen die deze zaak volgt uit zou zijn op sensatie. De meeste mensen zouden niets liever willen dat Anne is gaan schuilen in een garage die plots dichtviel of iets dergelijks en dat zij deze week levend wordt gevonden.
Denk niet dat dat het is. Wel al die opmerkingen waarin allerlei wilde scenario's worden geschetst en het vreemd vinden dat de politie niet het achterste van de tong laten zien.

Wat jij trouwens beschrijft had ik met die twee knulletjes een paar jaar geleden. Speelde zich allemaal hier in de nabije omgeving af. Zijn op schreeuwafstand van waar ik woon gevonden.
Mensen kwamen echt van heinde en verre aangereden, verstopten de hele boel, je kon bijna de stad niet meer uit. Echt volkomen waanzin!
anoniem_146139 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 11:08
5.41% gewijzigd
In de vijver is verder niets van Anne gevonden volgens de politie (twitter).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven