Vermist Anne Faber
zondag 1 oktober 2017 om 14:08
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(
Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.
Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.
Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.
Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.
Hopelijk is er niks gebeurt.
Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.
Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.
Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.
Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.
Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
donderdag 5 oktober 2017 om 23:37
Goed gezegd.Cuques schreef: ↑05-10-2017 22:53Het voegt niets toe en is al honderd keer gezegd, maar dit verhaal grijpt me zo aan! Ik kijk de hele tijd of er al iets bekend is, en met het verstrijken van de dagen wordt de kans op een goed bericht kleiner. Wat een enorme pech als je op een verkeerde plek een verkeerd persoon treft (als dat zo is gebeurd). Ongelofelijk dat er mensen zijn die zoiets doen (in het algemeen), maar die zijn volgens mij echt anders bedraad, daar kun je je nauwelijks in verplaatsen. Anderzijds wel weer mooi om te zien hoeveel onbekenden er oprecht meeleven. Beide kanten van de mensheid.
Ik zat me nog af te vragen hoe de dader zich nu voelt. Ok in dit geval kunnen we nog niet met zekerheid van een dader spreken maar in het verleden waren er gevallen waarin dagenlang naar iemand gezocht werd die later slachtoffer van een misdrijf bleek.
Wat gaat er dan om in zo'n dader? Volgt hij handenwringend en met zweet op het voorhoofd het nieuws of geniet hij van alle commotie die hij veroorzaakt? Ik vrees bijna het laatste
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
donderdag 5 oktober 2017 om 23:42
Ja, kan ik me wel wat bij voorstellen.ieneminnie schreef: ↑05-10-2017 23:15Ik denk dat ze geen risico willen lopen dat er veel toeschouwers zijn als de vijver wordt leeggepompt.
donderdag 5 oktober 2017 om 23:50
Daar is geen antwoord op te geven.kopjekoffie70 schreef: ↑05-10-2017 23:37Goed gezegd.
Ik zat me nog af te vragen hoe de dader zich nu voelt. Ok in dit geval kunnen we nog niet met zekerheid van een dader spreken maar in het verleden waren er gevallen waarin dagenlang naar iemand gezocht werd die later slachtoffer van een misdrijf bleek.
Wat gaat er dan om in zo'n dader? Volgt hij handenwringend en met zweet op het voorhoofd het nieuws of geniet hij van alle commotie die hij veroorzaakt? Ik vrees bijna het laatste![]()
Er is niet een type dader.
Stel het gaat om een lustmoord, dan zal de dader niet blij zijn met de commotie, hoe meer commotie / publiciteit des te groter de kans op getuigen en pakkans.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 6 oktober 2017 om 00:24
vrijdag 6 oktober 2017 om 00:56
Dat complete verhaal is uit iemands veel te dikke duim gezogen ...Mutsje78 schreef: ↑05-10-2017 22:09Ik ben bang dat een of andere losgeslagen engert wat uitgespookt heeft. Het daar harstikke bebost en ten tijde van het slechte weer erg rustig. Medio mei/juni werd de regio Amersfoort/Soest/Bilthoven opgeschrikt door berichten dat meisjes en jonge vrouwen werden lastig gevallen door een engert in een klein zwart autootje die ze mee wilden nemen. Het werd ook eerst in verband gebracht met Romy en Savannah. Heeft zich even gedeisd gehouden en nu toegeslagen?
vrijdag 6 oktober 2017 om 01:02
Ik denk dat geen enkele dader graag gepakt word. Behalve seriemoordenaars die het als een spel zien. En die doen meestal ook alles eraan om de politie te slim af te zijn. Als dit meisje is gevonden heeft de dader niet echt veel moeite gedaan om het lijk weg te moffelen. In de vijver is iig één van de eerste plekken waar ik zou gaan zoeken. Ik denk dat hij in paniek was en hij zal nu ook wel tig kleuren schijten.kopjekoffie70 schreef: ↑05-10-2017 23:37Goed gezegd.
Wat gaat er dan om in zo'n dader? Volgt hij handenwringend en met zweet op het voorhoofd het nieuws of geniet hij van alle commotie die hij veroorzaakt? Ik vrees bijna het laatste![]()
Mensen die een lustmoord plegen zijn de grootstse misbaksels, wie zet zijn vrijheid op het spel voor seks, dan ben je geen mens maar een dier die zijn instincten niet kan bedwingen.
Zelfs dieren zijn volgens mij niet zo wreed.
vrijdag 6 oktober 2017 om 01:20
Ken dat park of stuk bos niet, echter mocht er sprake zijn dat er een dader is dan vraag ik me af hoe hij zonder vrees voor getuigen iets vreselijks zou hebben gedaan.Bblientje schreef: ↑06-10-2017 01:02Ik denk dat geen enkele dader graag gepakt word. Behalve seriemoordenaars die het als een spel zien. En die doen meestal ook alles eraan om de politie te slim af te zijn. Als dit meisje is gevonden heeft de dader niet echt veel moeite gedaan om het lijk weg te moffelen. In de vijver is iig één van de eerste plekken waar ik zou gaan zoeken. Ik denk dat hij in paniek was en hij zal nu ook wel tig kleuren schijten.
Mensen die een lustmoord plegen zijn de grootstse misbaksels, wie zet zijn vrijheid op het spel voor seks, dan ben je geen mens maar een dier die zijn instincten niet kan bedwingen.
Zelfs dieren zijn volgens mij niet zo wreed.
Op de beelden en omschrijvingen ziet de plek er open uit en een gebied waar veel mensen met honden lopen.
Weer of geen weer.
De tijd dat Anne's telefoon geen signaal meer gaf rond 2000 uur? is de tijd dat velen met hun hond lopen.
vrijdag 6 oktober 2017 om 01:33
Waarom is men in de berichtgeving zo ontzettend voorzichig met het trekken van conclusies over bijvoorbeeld de jas en de fiets?
zie: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/zoek ... -gaat-door
Alle kenmerken van de gevonden fiets komen overeen: zwarte opoe fiets, rekje voorop, rode sticker achterop.
En ik neem aan dat men kan zien dat de gevonden fiets daar pas sinds kort ligt.
Idem met de kleding: dat moet allemaal onderzocht worden...kan nog een aantal dagen duren....
Weet iemand wat de reden is van het feit dat men niet zegt dat dit "vermoedelijk de fiets is van",
maar dat men bijv. zegt dat de "eerder gevonden kleding mogelijk...". Waarom zoveel extra voorzichtigheid?
Alle kenmerken van de gevonden fiets komen overeen: zwarte opoe fiets, rekje voorop, rode sticker achterop.
Idem met de kleding: dat moet allemaal onderzocht worden...kan nog een aantal dagen duren....
Weet iemand wat de reden is van het feit dat men niet zegt dat dit "vermoedelijk de fiets is van",
maar dat men bijv. zegt dat de "eerder gevonden kleding mogelijk...". Waarom zoveel extra voorzichtigheid?
gebruna wijzigde dit bericht op 06-10-2017 01:41
1.07% gewijzigd
vrijdag 6 oktober 2017 om 01:48
Er schijnen veel afgelegen paden/weggetjes te zijn volgens een reaguurder die de omgeving goed kent.Donna1971 schreef: ↑06-10-2017 01:20Ken dat park of stuk bos niet, echter mocht er sprake zijn dat er een dader is dan vraag ik me af hoe hij zonder vrees voor getuigen iets vreselijks zou hebben gedaan.
Op de beelden en omschrijvingen ziet de plek er open uit en een gebied waar veel mensen met honden lopen.
Weer of geen weer.
De tijd dat Anne's telefoon geen signaal meer gaf rond 2000 uur? is de tijd dat velen met hun hond lopen.
vrijdag 6 oktober 2017 om 02:03
Ja, gek.Gebruna schreef: ↑06-10-2017 01:33Waarom is men in de berichtgeving zo ontzettend voorzichig met het trekken van conclusies over bijvoorbeeld de jas en de fiets?
Alsof men het zolang mogelijk in spanning wil houden met nieuwe berichtgevingen. Triest.
vrijdag 6 oktober 2017 om 02:39
Oke, echter mocht er een dader zijn dan heeft hij de fiets wel ongezien? tot nu in de vijver gedaan.
Nog wakker ervan.
Wat heb ik te doen met de naasten van Anne.
vrijdag 6 oktober 2017 om 05:59
Dat is altijd zo in dit soort zaken en heeft te maken o.a met eerst zekerstelling( de kans is minimaal maar t zou fiets van een ander kunnen zijn) familie inlichten, en ook met eventueel vervolgonderzoek. Meteen 100% er voor gaan dat het van haar is kan voor tunnelvisie in het onderzoek zorgen (oh de jas hebben we dus die jas die daar ligt hoeven we niet naar te kijken). Geloof me het laatste waar politie nu mee bezig is is hoe spannend het voor de gemiddelde Nederlander is.Gebruna schreef: ↑06-10-2017 01:33Waarom is men in de berichtgeving zo ontzettend voorzichig met het trekken van conclusies over bijvoorbeeld de jas en de fiets?
Ik vind t beschamend hoe de pers van minuut tot minuut alles live berichten. Stel ze vindeb haar dan horen de ouders dit te horen van een familierechercheur en niet via ad live ofzo.
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:42
Wat een onzin. Alsof de politie zich bezig houdt met spanning.
Soms moeten ze het ook niet naar buiten brengen omdat er dader-kennis kan zijn die ze achter moeten houden.
En ze moeten inderdaad 101% zeker zijn voor ze familie inlichten en voor ze verder gaan in die richting.
vrijdag 6 oktober 2017 om 08:40
Wat een onzin. Heeft niks met het publiek in spanning houden te maken. De politie moet ten eerste zeker zijn dat het haar kleding is. En daarnaast hoe meer details er naar buiten komen hoe minder kaarten ze in handen hebben als er een dader gepakt is.
Ik lees dit steeds in topics en vind het echt vreemd dat niemand zelf bedenkt dat alle troeven uit handen geven onhandig is en wat nu als het niet haar kleding is? Moet je zien wat er dan gebeurt. Dan krijgen ze weer een bak ellende over zich heen. De politie (en pers) kunnen het in de ogen van 'leken' het nooit goed doen. Beetje zoals de mods hier.
kia wijzigde dit bericht op 06-10-2017 09:08
0.65% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 6 oktober 2017 om 08:40
Is dat bekend dan? Dat er daar allemaal mensen stonden te kijken?
Ik woon er vlakbij en ben er net langs gereden, vanuit de auto is de vijver gewoon te zien, geen schermen. Er staat een rij camera's op de vijver gericht.
Ik had zelf gedacht en gehoopt dat er vanaf de weg en het fietspad niets te zien zou zijn. Aan de overkant van de weg is een school, zou fijn zijn als die kinderen allemaal niks zien. Net als de mensen die in de huizen naast de vijver wonen.
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:08
Dan gooi je je fiets in een vijver en trekt je jas (op een andere plek)uit om vervolgens van de aardbodem te verdwijnen? En daarnaast wees volgens mij niks op dat Anne zomaar zou verdwijnen. Lijkt mij (misschien helaas, want zo'n creep dit erachter zit lijkt me helemaal vreselijk) veel minder waarschijnlijk.
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:10
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:44
Er werd ook al eerder ergens gezegd: waarom weten we dit niet? Waarom is dit en dit nog niet duidelijk? etc.
Het gaat er niet om dat alle Nederlanders maar alle informatie moeten hebben zodat ze lekker zelf rechercheur kunnen spelen. De politie heeft alle informatie nodig en alleen datgene wat 100% zeker is en niet nodig is voor daderkennis òf datgene wat nodig is voor burgertips (bijv. de waarschijnlijk fietsroute) mag naar buiten te komen.
Het gaat er niet om dat alle Nederlanders maar alle informatie moeten hebben zodat ze lekker zelf rechercheur kunnen spelen. De politie heeft alle informatie nodig en alleen datgene wat 100% zeker is en niet nodig is voor daderkennis òf datgene wat nodig is voor burgertips (bijv. de waarschijnlijk fietsroute) mag naar buiten te komen.