Vermist Anne Faber

01-10-2017 14:08 3012 berichten
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(

Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.

Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.

Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.

Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.

Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
11-10-2017 20:06
Bij Editie NL was een item over wat te doen als een verdachte niet praat.
Er was een deskundige die daarover vragen beantwoordde.
Hij zei: 'Het kan zijn dat iemand voorgoed blijft zwijgen. Daar kun je dan niets mee. Je kunt iemand moeilijk tot bloedens toe slaan om een verklaring los te krijgen'.

Toen dacht ik ook: 'Ehm, waaróm eigenlijk niet...'.

Ik vind het zo eng allemaal.
's Nachts droom ik ervan.
Afschuwelijke toestand.
Ik krijg nachtmerries van het idee dat verdachten gemarteld zouden mogen worden.
amarna wijzigde dit bericht op 11-10-2017 20:22
2.34% gewijzigd
Tornacense schreef:
11-10-2017 20:20
Tuurlijk kan het best.

Maar wat is het resultaat?
Dat hij praat? Waarschijnlijk niet.
Dat hij zelf een klacht indient voor "slagen en verwondingen"? Waarschijnlijk wel.
En dan mag jij of de rechtstaat Nederland er nog extra voor gaan betalen ook.
Of mensen gaan dingen bekennen die ze helemaal niet hebben gedaan. Kan ook nog.
Oudblond schreef:
11-10-2017 19:45
Geen kinderen? Zo'n gewetenskwestie is niet in rasters te plaatsen. En oordelen is makkelijk vanaf de zijlijn.
Ja hoor, al 25 jaar. Maar iemand die zoiets gedaan heeft gaat ver over een grens, dan kan het honderd keer je kind zijn .
Martelen is natuurlijk verwerpelijk, maar ik snap de emotie wel. Laten we vooral niet vergeten dat het een emotie is.
greenbean schreef:
11-10-2017 20:08
Kan inderdaad best wel hoor.

Alles kan.
Ware het niet dat verklaringen van verdachten nog onbetrouwbaarder worden en ook niet meer gebruikt kunnen worden in een rechtzaak.

Maar het is mogelijk hoor. O_o
Ik vind dit gesuggereer naar geweld en marteling écht niet goed. De enige die geweld mag gebruiken is een slachtoffer, op het moment dat zij (of hij) aangevallen wordt.
Dat we ons boos en machteloos voelen over deze zaak is geen reden, vind ik, om hierin, zelfs niet online, 'los te gaan'.
Het creëert een voedingsbodem voor eigenrichting.
Wat als één of ander gek het in zijn of haar hoofd haalt zijn moeder aan te vallen, na allerlei suggesties die over haar gedaan worden ?
nounou
orleander schreef:
11-10-2017 20:18
Omdat er soms ook onschuldige mensen opgepakt worden.
Ik weet het, het was ook meer een retorische vraag eigenlijk.
Zo frustrerend dat er situaties zijn waarin iemand schuldig is maar zich mag beroepen op z'n zwijgrecht, en ze daarom weinig tegen diegene kunnen beginnen (bij onvoldoende bewijs).
Lady*Voldemort schreef:
11-10-2017 20:25
Martelen is natuurlijk verwerpelijk, maar ik snap de emotie wel. Laten we vooral niet vergeten dat het een emotie is.

Zo bedoelde ik mijn bericht inderdaad.
Lotte35 schreef:
11-10-2017 21:35

Zo frustrerend dat er situaties zijn waarin iemand schuldig
is maar zich mag beroepen op z'n zwijgrecht, en ze daarom weinig tegen diegene
Dit is een merkwaardige opmerking.

Bij een verhoor is iemand verdacht dus kunnen jij en ik niet beoordelen of hij / zij schuldig is.
Zich "mag" beroepen op zijn zwijgrecht, ik zie geen alternatief als iemand niet wil meewerken.
Tot praten dwingen lukt niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
11-10-2017 21:47
Dit is een merkwaardige opmerking.

Bij een verhoor is iemand verdacht dus kunnen jij en ik niet beoordelen of hij / zij schuldig is.
Zich "mag" beroepen op zijn zwijgrecht, ik zie geen alternatief als iemand niet wil meewerken.
Tot praten dwingen lukt niet.

Dat weet ik.
Ik beoordeel niemand.
Ik bedoel dat er situaties bestaan waarin dit wel aan de hand is.
Lotte35 schreef:
11-10-2017 20:06
Bij Editie NL was een item over wat te doen als een verdachte niet praat.
Er was een deskundige die daarover vragen beantwoordde.
Hij zei: 'Het kan zijn dat iemand voorgoed blijft zwijgen. Daar kun je dan niets mee. Je kunt iemand moeilijk tot bloedens toe slaan om een verklaring los te krijgen'.

Toen dacht ik ook: 'Ehm, waaróm eigenlijk niet...'.
Omdat je dan ook onschuldige mensen dingen kunt laten verklaren die ze niet hebben gedaan?

Ah: Mosterd.
francieneke schreef:
11-10-2017 20:17
Als ouder houd je van je kind. Je kunt er niet mee stoppen, dat gaat niet. Ook al is je kind een monster. Je herinnert je hem of haar als baby, als kind. Je blijft je als ouder afvragen wat je fout hebt gedaan, hoe je het had kunnen voorkomen. Je blijft houden van je kind. Dat stopt nooit.

Ik denk van tijd tot tijd soms opeens aan de moeder van Joran van der Sloot. Wat een hel.

En nu denk ik aan de ouders van Anne. Wat een hel.
Helemaal mee eens.
Hier gingen mijn gedachten ook naar de moeder van Joran van der Sloot die een tijdje niets meer met hem te maken wilde hebben. Verklaarde dat het haar zoon niet meer was en ze hem nooit meer wilde zien.

Een paar jaar later heeft ze hem toch weer opgezocht in de gevangenis in Peru, ze schrijven weer met elkaar.

Het is me zo bijgebleven omdat ze de verslaggever die haar vroeg waarom ze toch weer contact met hem had amper aan durfde te kijken.
Ze schaamde zich zo vreselijk voor haar eigen vlees en bloed en dat raakte me.
Je moeten schamen en aangevallen worden op het feit dat je je eigen kind niet "ontkind" zoals iemand hier opperde.
Daarnaast was haar man en vader van J. vd Sloot vrij jong overleden. Wat had ik te doen met die vrouw. Haar man ook kwijt en toen gingen de geruchten dat haar man meegeholpen had het slachtoffer te laten verdwijnen nog niet eens.

Ik heb geen idee wat ik zou doen als mijn hypothetische kind een psychopaat blijkt te zijn die meisjes verkracht of vermoord. Of beiden.
Op dit moment kan ik het me gelukkig niet voorstellen.

Wil toch nog zeggen dat een verdachte soms tegen alle schijn in niet de dader blijkt te zijn, heb er bizarre voorbeelden van gezien zwart op wit. Incl. nerveus zwijgende of ontkennende verdachten die er echt niets mee te maken hadden.
Tunnelvisie is gevaarlijk denk aan Marianne Vaatstra. Iedereen wist het zeker: een asielzoeker, bewijs te over en helderzienden waren het allemaal eens.

Tot het een oudere blanke buurtgenoot bleek te zijn.

Stel dat de verdachte van de moord op Marianne Vaatstra die plots vlak na de moord naar het buitenland afgereisde asielzoeker die uitgeleverd is aan Nederland voor verder verhoor was gemarteld en had bekend.. Dan had een onschuldige vastgezeten tot op de dag van vandaag. En was de dader ermee weggekomen!!!!!!!

Net als de zgn Twee van Putten die ook zaken bekenden die onmogelijk waren maar ze waren al veroordeeld voor het eerste verhoor begon..

Wie weet kickt die verdachte erop dat hij zgn de macht heeft om een eind te maken aan de onzekerheid.
Maar doet het niet, om nog meer psychisch leed toe te brengen. Zie Joran vd Sloot die loog ook non-stop. Alleen wat letterlijk op camera staat geeft hij toe.
Geen medelijden met haar ouders. Als je niets te vertellen hebt maar triomfantelijk roept dat je niks gaat vertellen heb je wel de volle aandacht.

En toch heb ik medelijden met de moeder en vader en verdere familie van iedere psychopaat die hem hebben zien knoeien met een fruithapje ooit.. :(
Het zal je kind maar wezen zeg dat wel.
https://www.mamaplaats.nl/blog/lieve-anne-faber :heart:
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
o_o
tampontouwtje schreef:
12-10-2017 01:36
o_o
+1.
Vind het zwaar ongepast. Deze blogger heeft haar kind immers nog.
tampontouwtje schreef:
12-10-2017 01:36
o_o
Nou deze uitdrukking had ik ook even op mijn gezicht staan.
sassa_82 schreef:
12-10-2017 01:40
Nou deze uitdrukking had ik ook even op mijn gezicht staan.
Over het verdriet van een ander bejubelt worden om je schrijfkunst. Krijg er een vieze smaak van. Van de blog dus.
Bij dit soort zaken vraag je je toch altijd af: hoe kómt iemand zo? Las toevallig net een triest verhaal op de pagina van Michael P.'s oom (de broer van Michael's moeder), over hoe hij zelf als kind door zijn moeder (Michael's oma) gedwongen werd seks te hebben met allerlei mannen. Tja, waarom verbaast me dit nou niks. Vaak komt seksueel misbruik niet zomaar uit de lucht vallen, maar zit het al generaties lang in de familie. Zowel het slachtoffer- als het daderschap.
noesa wijzigde dit bericht op 12-10-2017 03:09
4.52% gewijzigd
Tarlin schreef:
12-10-2017 01:42
Over het verdriet van een ander bejubelt worden om je schrijfkunst. Krijg er een vieze smaak van. Van de blog dus.
Nou idd zeg bah.
Tarlin schreef:
12-10-2017 01:40
+1.
Vind het zwaar ongepast. Deze blogger heeft haar kind immers nog.
Ja idd. Bizar. En steeds haar naam noemen, om het over haar eigen kind te hebben die gewoon veilig thuis is. Wtf.
Stomme blog, en onder aan schrijft ze ook nog de wereld is verrot aan haar jonge pasgeboren dochter, denk ik waarom zet je dan een kind op de wereld muts?
Filth schreef:
12-10-2017 01:50
Stomme blog, en onder aan schrijft ze ook nog de wereld is verrot aan haar jonge pasgeboren dochter, denk ik waarom zet je dan een kind op de wereld muts?
Nou, inderdaad! Maar pas over 25 jaar komt de dochter daar pas achter hè.
Het is nog vreselijk slecht geschreven ook.
Tarlin schreef:
12-10-2017 01:53
Nou, inderdaad! Maar pas over 25 jaar komt de dochter daar pas achter hè.
Echt hé. Sommige mensen... o_o
Filth schreef:
12-10-2017 01:50
Wat een enorm schaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven