Vernielingen na plaatsing WK Marokko .

13-11-2017 13:12 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
In veel steden brak de pleuris uit nadat Marokko zich geplaatst had voor het WK voetbal. Ik vraag me dan ook met grote zorgen af wat er dan wel niet gaat gebeuren wanneer ze onverhoopt uit het toernooi geknikkerd worden. Beleven we dan een soort Joegoslavische burgeroorlog of iets zoals in Libie en dat ze daarvandaan bij gebrek aan eigen oorlog hun moslimbroeders im Mokum-West-Side komen helpen ? Moeten we Amsterdam gaan verlaten als een soort vluchteling ? ik zag de collectieve agressie in Brussel en dacht écht dat ze een belangrijke wedstrijd verloren hadden in plaats van gewonnen. Gelukkig hebben ze in Amsterdam de oplossing gevonden. Ze mogen allemaal gaan kijken in een sporthal op een groot scherm op betonnen stoelen en banken en bier uit plastiek bekertjes. Wat ze nog niet weten is dat ze worden opgesloten en dat ze de sleutel in de gracht flikkeren.........
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2017 13:59
dat is de 2e keer dat je bij probeert te raken, vanwaar?? Heb ik je een keer iets misdaan?
Misschien omdat ik niet goed bij ben........En dan moet je soms een beetje bij raken, anders raak je achterop.....vergeet ik het nou in cursief te zetten ?
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Goh en die kaaskoppen vernielen helemaal nooit #ek88 #woonbotenamsterdam
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
13-11-2017 14:21
Goh en die kaaskoppen vernielen helemaal nooit #ek88 #woonbotenamsterdam

Reageer nou eens inhoudelijk op een topic. Marokkanen slopen een halve buurt, gooien stenen en flessen naar agenten, steken auto’s in de brand en jouw reactie hierop is “ja maar in 1988 hebben de kaaskoppen dat ook gedaan!”.

Snap je nou zelf werkelijk niet hoe dom zo’n post overkomt? En je haat richting de blanke Nederlander druipt er van af.
Een paar jaar geleden hebben een aantal Ajax supporters het Leidseplein volledig gesloopt, na een winnende wedstrijd.

Maar dat waren natuurlijk geen Marokkanen, dus acceptable, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het oprecht leuk voor Marokko dat ze zich wel geplaatst hebben. Als elke groepswedstrijd ontaardt in een veldslag ben ik toch wat minder enthousiast. Er zijn 22 agenten gewond geraakt! Dat is toch onacceptabel? Ik ben het absoluut niet eens met de insteek van de openingspost, maar damn mensen, vinden jullie dit echt normaal? Kun je verwijzen naar het EK van dertig jaar geleden, naar het achterlijke gedrag van Feyenoord-hooligans, maar dit is toch ook gewoon achterlijk, grensoverschrijdend gedrag?

Jaren geleden is hier in onze gemeente 's avonds de stad op slot gegaan omdat het Turkse elftal een wedstrijd had gewonnen. Bij een eerdere winst scheurden ze door de binnenstad, vuurwerk gooien uit de auto, niet normaal, levensgevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
13-11-2017 14:29
Reageer nou eens inhoudelijk op een topic. Marokkanen slopen een halve buurt, gooien stenen en flessen naar agenten, steken auto’s in de brand en jouw reactie hierop is “ja maar in 1988 hebben de kaaskoppen dat ook gedaan!”.

Snap je nou zelf werkelijk niet hoe dom zo’n post overkomt? En je haat richting de blanke Nederlander druipt er van af.
haat tegen te blanken nederlanders, goh, en ik maar denken dat ik met mijn blauwe ogen, blond haren, en 10 generaties kaaskoppenbloed toch echt een blanke hollander was.

En ja, ook "wij" maken veel kapot tijdens EK's en WK's. Zowel binnen de stadions als daar buiten. Overal op de wereld. En dat is niet goed, ongeacht wie dit doet.

Voetbal mag van mij gewoon afgeschaft worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
13-11-2017 14:30
Een paar jaar geleden hebben een aantal Ajax supporters het Leidseplein volledig gesloopt, na een winnende wedstrijd.

Maar dat waren natuurlijk geen Marokkanen, dus acceptable, toch?
Hoe kóm je erbij dat dat acceptabel is?? Die gasten worden opgespoord en moeten voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
13-11-2017 14:30
Een paar jaar geleden hebben een aantal Ajax supporters het Leidseplein volledig gesloopt, na een winnende wedstrijd.

Maar dat waren natuurlijk geen Marokkanen, dus acceptable, toch?
vooropgesteld, dat van geen enkele groep supporters mag worden getolereerd dat ze de boel vernielen.
Ik begrijp alleen niet, waarom door TO er zo´n anti-Marokkanen stemming van maakt. Alsof Marokkanen de enige voetbalsupporters zijn, die er een teringzooi van maken
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2017 14:41
vooropgesteld, dat van geen enkele groep supporters mag worden getolereerd dat ze de boel vernielen.
Ik begrijp alleen niet, waarom door TO er zo´n anti-Marokkanen stemming van maakt. Alsof Marokkanen de enige voetbalsupporters zijn, die er een teringzooi van maken
Wellicht is het pijnpunt ook een beetje dat ze dus niet in Marokko de boel op stelten zetten, maar in Frankrijk, Nederland en Belgie.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-11-2017 13:47
Ik kan me nog herinneren dat de binnenstad van Rotterdam in 1999 voor een groot deel aan puin lag, omdat Feijenoord gewonnen had. (vooral het beeld van een man met een klein jongetje op de arm, die moest vluchten voor de relschoppers staat me nog helder voor de geest, ik had toen zelf net een baby)

Kennelijk maakt het bij sommige voetbalsupporters niet uit of er gewonnen of verloren wordt, beide is een reden tot vandalisme.

Dit.

Dat heeft echt niks met Marokkanen te maken hoor.
Met "voetbalsupporters".
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Het waren geen smurfen die alles kort en klein sloegen. Ik was alleen bang dat de rellen een beetje anti-westers waren. Dat de motieven van dit soort mensen een andere oorzaak hebben dan het 'normale' hooliganisme waar we normaal gesproken last van hebben wel of niet onder invloed van veel alcohol en /of drugs.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
13-11-2017 14:56
Het waren geen smurfen die alles kort en klein sloegen. Ik was alleen bang dat de rellen een beetje anti-westers waren. Dat de motieven van dit soort mensen een andere oorzaak hebben dan het 'normale' hooliganisme waar we normaal gesproken last van hebben wel of niet onder invloed van veel alcohol en /of drugs.
Nee dus.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
13-11-2017 14:41
Hoe kóm je erbij dat dat acceptabel is?? Die gasten worden opgespoord en moeten voorkomen.
.
Is ook niet acceptabel, maar de Filosoof stelt een beetje dat het een Marokkaans probleem is. Dat is het niet. Het is een 'voetbalsupporters' probleem. (en daarbij supporter dus tussen aanhalingstekens, want echte fans maken niets kapot, die genieten van voetbal en vieren feest zonder dat de halve stad na afloop gerenoveerd moet worden)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
13-11-2017 14:56
Het waren geen smurfen die alles kort en klein sloegen. Ik was alleen bang dat de rellen een beetje anti-westers waren. Dat de motieven van dit soort mensen een andere oorzaak hebben dan het 'normale' hooliganisme waar we normaal gesproken last van hebben wel of niet onder invloed van veel alcohol en /of drugs.
.
Dus jij bent bang dat het specifiek Marokkaans is. Bij andere rellen heb je ergens onder een steen gelegen, dat je dit niet meer weet? Want als Marokkanen iets vernielen zijn ze gelijk moslim én anti-westers? Waren de Feijenoordfans anti-Rotterdam? Waren de supporters van Ajax tegen het Leidseplein?

Het zijn vandalisten en die maken dingen kapot. Dat is kut, maar niet gelijk een Moslim- of Anti-westen-reactie. Zo kun je het natuurlijk wel in het nieuws brengen, opkloppen alsof het puur iets van de Marokkanen is en weer een reden hebben om met het vingertje te wijzen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-11-2017 15:12
.
Is ook niet acceptabel, maar de Filosoof stelt een beetje dat het een Marokkaans probleem is. Dat is het niet. Het is een 'voetbalsupporters' probleem. (en daarbij supporter dus tussen aanhalingstekens, want echte fans maken niets kapot, die genieten van voetbal en vieren feest zonder dat de halve stad na afloop gerenoveerd moet worden)
Ja eens, maar er moet ook niet worden gedaan of club"supporters" overal mee weg komen. Die worden gewoon opgespoord en voor het gerecht gesleept. En ik mag hopen deze hooligans ook.
KroegFilosoof schreef:
13-11-2017 14:56
Het waren geen smurfen die alles kort en klein sloegen. Ik was alleen bang dat de rellen een beetje anti-westers waren. Dat de motieven van dit soort mensen een andere oorzaak hebben dan het 'normale' hooliganisme waar we normaal gesproken last van hebben wel of niet onder invloed van veel alcohol en /of drugs.
Je bent geen filosoof. Je bent een complotdenker
De pleuris breekt ook uit als Club Brugge in België weer es tegen Antwerp speelt en daar ineens een stel Nederlandse hooligans (ADO Den Haag en Willem II onder andere - niet voor het eerst) opduikt.

Da's gewoon eigen aan voetbal.
Dreamer schreef:
13-11-2017 15:12
.
Is ook niet acceptabel, maar de Filosoof stelt een beetje dat het een Marokkaans probleem is. Dat is het niet. Het is een 'voetbalsupporters' probleem. (en daarbij supporter dus tussen aanhalingstekens, want echte fans maken niets kapot, die genieten van voetbal en vieren feest zonder dat de halve stad na afloop gerenoveerd moet worden)

Dit gaat niet over hooligans, dit gaat over ‘normale’ voetbalsupporters. Uiteraard heeft dit alles te maken Marokkaans (mentaliteits-)probleem. De afkeer tegen de politie, de vechtpartijen. Het houdt niet op.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-11-2017 15:15
.Dus jij bent bang dat het specifiek Marokkaans is. Bij andere rellen heb je ergens onder een steen gelegen, dat je dit niet meer weet?

Wat ik wel weet is dat dit nog nooit gebeurd is wanneer een elftal zich alleen nog maar heeft gekwalificeert. Ze zijn geen kampioen of nog helemaal niks. Dus kan ik mij afvragen wat er gebeurt als er misschien écht iets gewonnen of verloren wordt. Want niemand zag dit van gisteravond ook aankomen namelijk.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
13-11-2017 15:22
Wat ik wel weet is dat dit nog nooit gebeurd is wanneer een elftal zich alleen nog maar heeft gekwalificeert. Ze zijn geen kampioen of nog helemaal niks. Dus kan ik mij afvragen wat er gebeurt als er misschien écht iets gewonnen of verloren wordt. Want niemand zag dit van gisteravond ook aankomen namelijk.
Engelse en Franse supporters slaan elkaar al het ziekenhuis in, nog voor een wedstrijd
Toen Feyenoord fans in Rome vernielingen verrichten, was het nog voor de wedstrijd

dus hoe rot ook, dit is echt niet bijzonder
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2017 15:26
dus hoe rot ook, dit is echt niet bijzonder

Ook niet het feit dat het in meerdere Europese steden gelijkertijd gebeurde ?
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
13-11-2017 15:29
Ook niet het feit dat het in meerdere Europese steden gelijkertijd gebeurde ?
ik praat trouwens niks goed he.

Maar ja, dat het in verschillende steden gebeurde is wel logisch. Overal waar supporters van het Marokkaanse elftal wonen
Alle reacties Link kopieren
Sirius schreef:
13-11-2017 14:16
Is er niet, afkicken van allerlei stofjes maakt mensen geagiteerd, kinderlijk, ze willen opvallen. Aandacht, veel aandacht. Dan is het heerlijk als je bijdehand kan doen op een forum en hopen dat je iemand raakt. Best zielig maar onschuldig verder. Niet voeren, dan gaat het elders foerageren in mooie lettertjes en veel kijk mij eens een dekselse kerel zijn. Terwijl het ws een dame op leeftijd is.. :A:
Ja, dat zou goed kunnen. ' .ellinek' als avatar vind ik ook wel apart. Maar goed, dat zegt iemand die Dionysos als avatar heeft :angel:
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
13-11-2017 15:45
Maar goed, dat zegt iemand die Dionysos als avatar heeft :angel:
:rofl:
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
13-11-2017 14:49
Wellicht is het pijnpunt ook een beetje dat ze dus niet in Marokko de boel op stelten zetten, maar in Frankrijk, Nederland en Belgie.
.
Omdat ze Frans, Nederlands en Belgisch zijn en daar ook wonen. Feijenoordsupporters vernielden dan weer Rome, waar ze niet wonen en PSV-supporters misdroegen zich in Spanje (of Portugal.. )

En is stom, het is belachelijk en er moet tegen opgetreden worden, maar het is gewoon niet een specifiek Marokkaans probleem. Ook niet dat ze geen respect hebben voor de politie. Hooligans van allerlei nationaliteiten hebben dit soort gedrag laten zien.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven