Verplichte alcoholvrije bruiloft vandaag in Rotterdam

06-05-2010 11:19 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
ROTTERDAM - Zelfs op een besloten bruiloftsfeest in Rotterdam mag donderdag geen alcohol worden geschonken.

Dan wordt namelijk de bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord gespeeld. De bruid en bruidegom hadden het restaurant al maanden geleden gereserveerd, meldt RTV Rijnmond. Het gaat om een besloten feest, maar de twintig aanwezigen mogen geen druppel alcohol drinken.

Er is nog wel overleg geweest met de gemeente, maar naar verluidt wil die geen uitzondering maken.

Bron: www.telegraaf.nl
Alles voor de voetbal he......
Dan maar een bekeuring. Ik zou dat aan mijn laars lappen die dag.
Wauw, is dat echt of is het Telegraaf-echt? Als dat echt is, zou ik dat toch niet zo leuk vinden op mijn bruiloft.
Lekker dan.

Zelfs geen druppel champagne?

Zou ik toch nog voor een last-minute openlucht feest buiten de Rotterdamse grenzen gaan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Het was vanmorgen ook al op het journaal (ok, rtl 4). Vind het wel sneu eigenlijk...
Ook lullig voor het restaurant, trouwens.

Die kunnen dan veel minder drankomzet tegemoet zien als verwacht voor dat feest.

(Of lullig voor het paar, als zij een prijs per persoon hadden afgesproken die uitging van het idee dat er wél alcohol geschonken zou worden. Dan betalen zij ineens best veel voor drie frisjes en een kop koffie per persoon).
Ik vraag me ook af wat de gedachte erachter is.

Een besloten feest, wordt gezegd.

En mensen mogen tijdens een feestje in hun eigen huis wel gewoon alcohol drinken, neem ik aan?

Dus alleen omdat het in een horeca-gelegenheid is, die besloten is voor de bruiloftsgasten, mag het niet?
Ik vind het belachelijk dat een bruiloft hier onder moet lijden! Voor die paar eikels die zich niet kunnen gedragen? Doe ff normaal zeg...
.
Ik zou hier ook echt goed pissig om worden als vandaag mijn bruiloft zou zijn met groot feest!

Mogen ze dit zomaar verbieden?

Wat een inkomsten lopen uberhaupt alle horecagelegenheden mis op zo'n dag zeg. En daar wordt natuurlijk geen cent van vergoed.
Geloof ik niet. Is weer een sensatieverhaal van de Telegraaf.

Edit : Ik zie nu : 20 aanwezigen? Nou dat zal een knalfeest worden!
Wordt een goedkope bruiloft dan
Vodka in flessen Spa Blauw schenken. Merkt niemand.
Het is niet te hopen dat ze hebben afgekocht. Ik vind het belachelijk, je kunt natuurlijk ook een leuk feestje hebben zonder alcohol. Maar men moet dat zelf kiezen.
Jeetje, triest hoor. Voor voetbal moet zoals gewoonlijk alles wijken...
.
Belachelijk, maar is het ook niet zo'n bericht als met koninginnedag dat niemand in de steden waar de koningin zou komen een hoofddeksel mochten dragen?

Ik zou gewoon de drank in je tas doen. Een bruiloft, DE dag van je leven, dat mag je toch vieren met een glaasje champagne. En hoe willen ze dat controleren? Gaan ze bij het besloten feest zitten?

Volgens mij een bullshit bericht, en zo niet een bullshit regel. Je kan ook overdrijven, voor de voetbalfans ala, maar voor bruiloftgasten in een restaurant, die zijn gek.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
tuurlijk kun je een leuk feestje hebben zonder alcohol. Maar zelfs ik vond het leuk om op mijn trouwdag een wijntje te drinken. En een beetje champagne. En ik drink normaal gesproken zelden.
Heb vanavond ook een bruiloft in R'dam en voor zover ik weet wordt daar gewoon alcohol geschonken hoor....
Wat zuur. Ik zou gewoon stiekem een doos met koude flessen champagne meenemen. Ammehoela met die overdreven doorgeslagen regels.

Echt bezopen.
Bij de action koop je voor heel weinig van die schattige heupflacons. Iedereen z'n eigen drank mee, en het dan vermommen als huwelijkscadeautje
quote:Nijntje schreef op 06 mei 2010 @ 11:39:

Echt bezopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven