Vier kinderen overleden na aanrijding met trein

20-09-2018 09:51 962 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit bericht en heb er serieus buikpijn van. Dit is de grootste nachtmerrie waarin je kan belanden. Ik trek mij dit soort berichten altijd enorm aan. Ik weet niet wat ik met dit topic wil, maar ik ben hier echt van slag van.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2578885 ... n-bakfiets
Alle reacties Link kopieren
Friesland Lease, een grote afnemer van de Stint, is op zoek naar een nieuwe partner voor reparatie en onderhoud.

https://www.lc.nl/friesland/Friesland-L ... 36849.html

Terecht dat rechter verbod handhaaft. Hoe vervelend ook voor kinderdagverblijven die nu veel meer kosten maken.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
31-10-2018 19:58
Jaja enorrrum kut voor de meneer van het Stintbedrijf. Maar openlijk hierover verontwaardigd te gaan lopen mekkeren echt donder op dan heb je de empathie van een verlept bosviooltje. Want al raakt ie compleet in de schulden bij wijze van, dan nog weegt dat qua leed écht niet op tegen het trauma van de ouders en het treinpersoneel en de leidster en wie er dan ook maar direct betrokken bij waren. Ik vind het behoorlijk kansloos wat deze kerel nu laat zien. Tuurlijk hij mag sip in een hoekje gaan zitten. Maar doe dit niet publiekelijk in de media. Want met een beetje gezond verstand (zie het verhaal over segway goedkeuring vs iets veiligs op de markt zetten voor kinderen wat Handigmetgeld hier in mijn ogen echt perfect heeft uitgelegd) zou je je diep schamen dat je zo'n ding zonder failsafe mechanisme op de markt zet. Ik zie het inderdaad als misbruik maken van de categorie waarin dit voertuig is geplaatst. Net zoals ik laatst ergens op TV zag dat er met certificaten voor van die luchtkussens overal naar mazen wordt gezocht zodat het gewoon op de markt mag ipv ook maar een seconde echt te testen of die kinderen die erop spelen niet hartstikke gewond kunnen raken/overlijden.
Jij gaat er dus van uit dat de stint de schuldige is. Nou ik niet.
Geef jij ook Ferrari de schuld als iemand zich zonder rijbewijs zich hartstikke dood rijd in zo'n auto? Tuurlijk niet. Dan zeg je ook chauffeurs schuld had ie maar een rijbewijs moeten hebben en rustig moeten rijden.
Je kunt de stint maker niet beschuldigen van fouten door bestuurder en of overheid.
Ik deel de mening van Nina.
Alle reacties Link kopieren
En nogmaals, ik ben géén stint liefhebber. Ze zijn te groot en te snel en de bestuurders sjeezen je zo van de weg af. Ervaring, ik had er veel in de buurt in mijn vorige huis.
Ik deel de mening van horror clown. Irriteer me ook aan die man. Zijn houding vind ik echt ongepast. Vanaf het begin al.
Waar de slachtoffers doorheen gaan hoor je niemand meer over.
Alle reacties Link kopieren
Volgens Friesland lease zijn er miljoenen ritjes gemaakt met de Stint. Waarvan de meeste probleemloos. Veel hangt ook af van de vaardigheden van de bestuurder. Dat de oorzaak nu goed wordt onderzocht is terecht. De geboden alternatieven geven weer andere problemen waardoor gevaarlijke situaties ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk gevaarlijk ding die stint, blijkt nu. Wat moeten de ouders van de overleden kinderen nu wel denken. Als de overheid zijn werk goed had gedaan hadden zij hun kinderen nu nog.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik vind wel dat de eigenaar als een crimineel neergezet wordt terwijl hij heeft gedaan naar wat er van hem verwacht werd en het met de beste intenties deed, bizar.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
13-12-2018 20:04
Vreselijk gevaarlijk ding die stint, blijkt nu. Wat moeten de ouders van de overleden kinderen nu wel denken. Als de overheid zijn werk goed had gedaan hadden zij hun kinderen nu nog.
We kunnen in ieder geval concluderen dat de overheid het nooit goed doet:
- als ze regels hadden gemaakt voor stints e.d. dan was er geklaagd over te veel regels
- nu er geen, of niet voldoende, regels waren is het de schuld van de overheid
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
13-12-2018 20:04
Vreselijk gevaarlijk ding die stint, blijkt nu. Wat moeten de ouders van de overleden kinderen nu wel denken. Als de overheid zijn werk goed had gedaan hadden zij hun kinderen nu nog.
Dit is wel heel kort door de bocht
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
13-12-2018 20:04
Vreselijk gevaarlijk ding die stint, blijkt nu. Wat moeten de ouders van de overleden kinderen nu wel denken. Als de overheid zijn werk goed had gedaan hadden zij hun kinderen nu nog.
Het rapport zegt nergens dat er een defect zat in DEZE Stint
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
TNO heeft de Stint in zijn algemeenheid onderzocht en de conclusies liegen er niet om. Voor mij geen verrassing (ik ken de normen waar TNO nu mee heeft vergeleken uit mijn werk). Maar idd zegt het niks over de feitelijke ongevalstoedracht . Dat mag de onderzoekscommissie voor veiligheid en transport uitzoeken en daar mogen wij nog een paar maanden op wachten.


Het zegt WEL dat de Stint in zijn huidige vorm onveilig is en nooit had mogen worden toegelaten. Volkomen terecht dat de minister het verbod handhaaft.

Je kan nu al wel stellen dat ergens bij de overheid (de RDW en/of het ministerie plus de Tweede Kamer) op schandalige wijze is geblunderd. De ISO norm waar TNO mee heeft gewerkt (en die door alle autofabrikanten wordt gevolgd) is totaal niet ter sprake gekomen bij de eerdere goedkeuring door de RDW.

Wat mij betreft kan je de maker van de Stint niet eens zoveel verwijten. Hoe had hij moeten weten als de overheid zijn eigen regels niet eens kan schrijven? Als ik een omgebouwde auto (bijv. met een andere motor) wil laten goedkeuren, of een auto uit amerika wil importeren is het een enorme burocratie, maar een totaal (in deze branche) beginnende ondernemer krijgt carte blanche met een bolderkar die in elkaar is gezet met speelgoedcomponenten. Die ontwikkelaar is natuurlijk een industrieel ontwerper. Totaal geen kennis van besturingstechniek. Dus die is waarschijnlijk oprecht verbluft.

Men heeft bij de eerste uitzondering op de regels gekeken naar de Segway. Overigens wel een product dat in heel veel landen is toegelaten en dat beoorlijk robuust in elkaar zit (en ook net zoveel kost als een Stint in veel hogere volumes). Maar een Segway is nog geen Stint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven