Vindicat studentjes slopen restaurant

10-09-2017 20:53 719 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vindicat studenten gingen gezellig sushi eten en slopen en passant het etablissement.

Als het Marokkanen waren geweest was Internet welhaast geëxplodeerd onder de boze commentaren. Er zou een spoeddebat in de Kamer zijn aangevraagd en de actualiteitenprogramma's en talkshows zouden er dagenlang door beheerst worden.

Maar ja, het waren nu witte studentjes met rijke ouders. Het waren jochies die later arts, advocaat, rechter of CEO worden. Hier kwam de politie alleen eventjes langs om te praten.

Oh ja, een paar dagen eerder hebben ze de kleedkamers en het clubhuis van een rugbyclub volgescheten. De gemeente was genoodzaakt om een schoonmaakbedrijf in te huren en vier schoonmakers waren een hele dag bezig om de studentenstront van de muren te krabben.

Misschien moeten we in hun societeitsgebouw eens een gezellig feestje houden.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2919 ... c16dd42b9c

https://www.sikkom.nl/clubhuis-en-kleed ... -vindicat/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-09-2017 11:50
Vroeger werden er tenminste kerels gemaakt. :)
Mijn man heeft in dienst al zijn vrije dagen opgespaard en toen zijn kloffie ingeleverd, en verdomde het om nog een keer terug te komen. Hij had het uitgezeten, klaar. Gratis zijn vrachtwagenrijbewijs is het enige positieve geweest
Ooohhhhhhhhhhhhhh jou man zat in het verzet :-o
'Do ist der Bahnhof!'

Je zat er ook niet om het leuk te vinden maar om te zorgen dat een koude oorlog geen "warme" oorlog werd.
Maar dat terzijde.................
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
francieneke schreef:
17-09-2017 07:28
Die zullen er zeker zijn, maar voor de meesten van buiten het corps geldt dat niet hoor! In mijn studententijd ging ik met allerlei verschillende mensen om: jaargenoten, medebewoners, mensen uit de sportschool waar ik werkte, maar ook vrienden en vriendinnen die ik via via tegen was gekomen en net zo goed mensen die niet studeerden. Nou kende ik zuipschuiten en blowtypes, maar dat was toch niet te vergelijken met wat mijn "collega's" van het corps ervan bakten. Ik wist veel van het corps omdat een vriendin van mij zich ook binnen die kringen bewoog. Ze was geen lid, maar ze viel nou eenmaal op ballen. De zuipers en blowers kwamen meer uit het wat linkse milieu, die waren vriendelijk en rustig en een aantal van hen is nog steeds zo, die leven nog hetzelfde ook al zijn ze van middelbare leeftijd. Maar ook toen weinig "zomaar geneuk", geen geschreeuw en gelal, geen nachtelijke uitspattingen.
De meeste mensen die ik kende waren heel keurig. Die hadden al een vaste relatie en die gingen nauwelijks meer uit.
Je bent volgens mij niet heel jong, maar naïef ben je wel. En je bezit niet zoveel mensenkennis ondanks je beroep.
De linksstemmers zijn net zo 'eng' als de extreem rechtsstemmers, dat blijkt wel. En de misplaatste arrogantie ben je ook niet vies van. Je zou zo bij het corps passen :)
Tip: bezoek eens wat plaatsen en mensen buiten Groningen. Het wordt tijd om eens te zien hoe het echte leven eruit ziet.
sinnombre schreef:
17-09-2017 20:14
Je bent volgens mij niet heel jong, maar naïef ben je wel. En je bezit niet zoveel mensenkennis ondanks je beroep.
De linksstemmers zijn net zo 'eng' als de extreem rechtsstemmers, dat blijkt wel. En de misplaatste arrogantie ben je ook niet vies van. Je zou zo bij het corps passen :)
Tip: bezoek eens wat plaatsen en mensen buiten Groningen. Het wordt tijd om eens te zien hoe het echte leven eruit ziet.


En ik BEN niet eens een Groningse! In weekenden en korte vakanties zit ik vaak in Haarlem, Amsterdam of een andere stad in het wilde westen!
Moar dan weer fijn noar Grunn', want doar heb ik wortel schoot'n.
't Is alleen zo jammer dat Vindicat hier nog zit.... :-(
Alle reacties Link kopieren
In de jaren '80 neukte ik flink in het rond als puber, maar volgens mij heeft daar nooit een student bij gezeten. Misschien neukten die niet? Ik was natuurlijk maar een Mavo-klant.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
francieneke schreef:
17-09-2017 20:25
En ik BEN niet eens een Groningse! In weekenden en korte vakanties zit ik vaak in Haarlem, Amsterdam of een andere stad in het wilde westen!
Moar dan weer fijn noar Grunn', want doar heb ik wortel schoot'n.
't Is alleen zo jammer dat Vindicat hier nog zit.... :-(
Ach joh, stel je toch niet zo aan.
Alsof dat jouw leven zo beïnvloedt dat je er niet meer prettig zou kunnen wonen ! Zo ja, dan adviseer ik je te praten met een psycholoog. Het klinkt echt niet gezond jouw afkeer van Vindicat en je bijbehorende gedrag.
sinnombre schreef:
18-09-2017 17:59
Ach joh, stel je toch niet zo aan.
Alsof dat jouw leven zo beïnvloedt dat je er niet meer prettig zou kunnen wonen ! Zo ja, dan adviseer ik je te praten met een psycholoog. Het klinkt echt niet gezond jouw afkeer van Vindicat en je bijbehorende gedrag.



Ik heb het mijn huisarts meteen voorgelegd en hij adviseerde gedwongen opname bij de PAAZ-afdeling van het UMCG.
En nu ben ik zo bang dat ik daar corpsballen tegenkom... :cry:
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
20-09-2017 12:43
Ik heb het mijn huisarts meteen voorgelegd en hij adviseerde gedwongen opname bij de PAAZ-afdeling van het UMCG.
En nu ben ik zo bang dat ik daar corpsballen tegenkom... :cry:
Ha ha ha Afbeelding
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Gaat het er nou nog steeds over?
Mien god, get a grip!
Alle reacties Link kopieren
Ook Vindicat leden zelf raken in de knoop door die achterlijke cultuur:
https://www.volkskrant.nl/binnenland/me ... ~a4535909/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
feow schreef:
17-09-2017 12:06
Wat is er in hemelsnaam mis met "zomaar geneuk" als alle partijen dat willen?

Ik kom uit Groningen en ken Vindicat niet anders dan alles een vrij zielig groepje wat al brallend doet alsof het ze niet uitmaakt dat niemand ze serieus kan en wil nemen. Ik zou me echt schamen als een van mijn kinderen dat nodig zou hebben om zich te vermaken.
Net als Minerva in Leiden. Ik ken hele normale, leuke mensen die erbij zitten, maar eigenlijk vind ik die club maar genant. Ik ken het als een clubje dat zichzelf heel wat vindt terwijl wat stellen ze eigenlijk voor?
Alle reacties Link kopieren
Volgen die vindicatleden veelal dezelfde studie of is het van alles wat? Zijn dit de doktoren van morgen? :|
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Je mag zelfs als hbo-scholier bij vindicat.

Ik heb net de boekjes van Mussengang deel 1,2,3 en 5 teruggevonden. Realistisch, maar wel gedateerd. Nog geen sprake van een megalomaan Forum, maar wel plannen om het Zuiderpark te slopen voor hoogbouw. Leuk om de woeste plannen van projectontwikkelaars van 25 jaar geleden terug te lezen.

Het corpsleven zit echter weinig verandering bij. Alleen zal "de jeugd van tegenwoordig" zich niets voor kunnen stellen bij twaalfdejaars studenten mét riante studiefinanciering.
;-)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
francieneke schreef:
20-09-2017 12:43
Ik heb het mijn huisarts meteen voorgelegd en hij adviseerde gedwongen opname bij de PAAZ-afdeling van het UMCG.
En nu ben ik zo bang dat ik daar corpsballen tegenkom... :cry:
Je bedoelt die ‘corpsballen’ in het UMCG die levens redden door orgaantransplantaties uit te voeren?FYI: het UMCG is het beste ziekenhuis in Nederland als het gaat om longtransplantaties. Ja, in dat team zitten ‘corpsballen’.
Die opname is vast grappig bedoeld door jou, maar het zou geen verkeerde stap zijn...
kopjekoffie70 schreef:
16-11-2017 20:52
Volgen die vindicatleden veelal dezelfde studie of is het van alles wat? Zijn dit de doktoren van morgen? :|
Die "ballen" studeren meestal rechten, geneeskunde, bedrijfskunde of iets van economie. Op economie na zitten die andere drie studies zeker weten in Groningen...
Alle reacties Link kopieren
Faculteit Economie en Bedrijfskunde heet het in Groningen.


https://www.oogtv.nl/2017/11/rug-is-de- ... versiteit/


De RUG is de beste brede klassieke universiteit van het land. Dat blijkt uit de Keuzegids Universiteiten 2018. Die is bedoeld om de keuze voor aankomende eerstejaars voor een bepaalde universiteit makkelijker te maken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
10-09-2017 21:11
Ik kick nergens op. Het corps heeft in Groningen een slechte reputatie en dat hebben ze helemaal aan zichzelf te danken. Gezien het feit dat er geld naar deze clubs gaat, lijkt het me handig dat hun wangedrag bespreekbaar gemaakt wordt. Ik zie Cleopatra of Bernlef nog niet een restaurant slopen.
Ik heb ook werkelijk nog nooit iets positiefs over dit soort corpsen gehoord.

Zijn van die laffaardjes die in een groep een grote bek hebben, maar als een klein muisje voorbij rennen wanneer er een groep hangjeugd staat.
Alle reacties Link kopieren
Die pisvlek van een Wouter B. heeft wel mooi effe "240 uur taakstraf in zijn mik" voor het staan op het hoofd van een aspirant lid....240 uur beste mensen....nou ik ben benieuwd....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik vond het interview met Stijn Derks, rector van VIndicat in de Volkskrant heel ok trouwens. Hoewel hij ook wel wat sociaal wenselijke antwoorden leek te geven.

www.dvhn.nl/groningen/Video-Rector-Stij ... 81386.html


Ik vind nog steeds studentenverenigingen niet perse toxic, ik zie mooie saamhorigheid en innige vriendschappen om mij heen.
Hard feesten, hard studeren is het credo. Als je er studie-wise met de pet naar gooit maar wel hard feest ben je gewoon een loser.
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 09:24
5.94% gewijzigd
kopjekoffie70 schreef:
16-11-2017 20:52
Volgen die vindicatleden veelal dezelfde studie of is het van alles wat? Zijn dit de doktoren van morgen? :|
Is van alles eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sociaal wenselijke antwoorden zijn dus oké als het gaat om tokkiegedrag en strafbare feitenvan de zogenaamde hoogopgeleiden begrijp ik? :facepalm:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Yggdrasil- schreef:
23-11-2017 20:37
Ik vond het interview met Stijn Derks, rector van VIndicat in de Volkskrant heel ok trouwens. Hoewel hij ook wel wat sociaal wenselijke antwoorden leek te geven.

www.dvhn.nl/groningen/Video-Rector-Stij ... 81386.html

Mijn dochter heeft bij het transplantatieteam gezeten trouwens.

Ik vind nog steeds studentenverenigingen niet perse toxic, ik zie mooie saamhorigheid en innige vriendschappen om mij heen.
Hard feesten, hard studeren is het credo. Als je er studie-wise met de pet naar gooit maar wel hard feest ben je gewoon een loser.
Welnee Yggdrasil, je dochter zat niet bij dat team. Ik weet exact wie daarbij zat en zit in Groningen. Dat is niet je dochter.
Wellicht bedoel je dat ze als studentenbaan bij de ‘beldienst’ zat van Eurotransplant, maar meer dan dat is het niet geweest. Het transplantatieteam is het zéker niet. Zou ze willen...
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
23-11-2017 20:37
Ik vond het interview met Stijn Derks, rector van VIndicat in de Volkskrant heel ok trouwens. Hoewel hij ook wel wat sociaal wenselijke antwoorden leek te geven.

www.dvhn.nl/groningen/Video-Rector-Stij ... 81386.html


Echt?
,,Ondanks dat het enorm vervelend was voor alle slachtoffers denk ik dat het goed is dat deze incidenten zich hebben voorgedaan.”


Denkt hij echt dat ze zulke ernstige incidenten nodig hadden om te leren dat je niet op het hoofd van iemand mag staan?
Alle reacties Link kopieren
Wouter B. had al eerder een fittie gehad met het slachtoffer en zag nu zijn kans schoon om wraak te nemen. Hij beweert ‘dat enig geweld in zo’n context nu eenmaal acceptabel is’ , (ondanks het feit dat fysiek contact verboden is volgens de statuten van Vindicat) en hij dat hij dat letsel niet heeft veroorzaakt. Het was meer een soort toneelstuk.

Klinkt alsof de knul er echt van heeft geleerd hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wouter B. is gewoon een crimineel die onder de vleugels van een beschermend en geldhebbend millieu zijn gang kan gaan... oh nee sorry, het is een mooie saamhorigheid met louter innige vriendschappen.....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
24-11-2017 09:02
Echt?
,,Ondanks dat het enorm vervelend was voor alle slachtoffers denk ik dat het goed is dat deze incidenten zich hebben voorgedaan.”


Denkt hij echt dat ze zulke ernstige incidenten nodig hadden om te leren dat je niet op het hoofd van iemand mag staan?
Persoonlijk zou ik hersenletsel ook niet omschrijven als 'vervelend'.

De reacties van dader, advocaat en Vindicat zelf doen me vermoeden dat ze nog steeds vinden dat ze niks fout gedaan hebben en dat het er allemaal bij hoort.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven