Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Fijn ciambella dat je toch info krijgt. Ik heb het helemaal gemist, maar wie van jouw bekenden zat er wellicht ook op?
quote:ciambella schreef op 17 juli 2014 @ 21:16:

Thanks iedereen voor de nummers, ze geven ook info aan niet familieleden gelukkig. Ik word teruggebeld door het ministerie. Ff in spanning afwachten dus.Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
quote:ciambella schreef op 17 juli 2014 @ 21:16:

Thanks iedereen voor de nummers, ze geven ook info aan niet familieleden gelukkig. Ik word teruggebeld door het ministerie. Ff in spanning afwachten dus.Sterkte met het wachten. Ik hoop dat je gerustgesteld wordt.
Stressed is just desserts spelled backwards
ikeaverslaafde ik heb geen idee hoe dat zit. Het is natuurlijk zo dat niet iedereen die heeft ingecheckt ook per se op het vliegtuig hoeft te zitten. En hoe ze die instappers registreren weet ik niet?
Sterkte Ciambella
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Pfff... Wat een drama voor de betrokkenen. En zo zinloos, zo nutteloos. 300 onschuldige mensen gedood door dat achterlijke gedoe in Oekraïne.

Gelukkig ken ik niemand op het vliegtuig. Eerlijk gezegd heb ik op NOS ook geen lichamen gezien. Hoewel ik al wel anderhalf uur aan de buis gekluisterd zit.

Ik ben ook erg bang voor de politieke gevolgen die dit zal hebben. Het is relatief dichtbij... Maar voor nu denk ik vooral aan de slachtoffers en nabestaanden. Heel onwerkelijk dit
Laten we vooral niet bang worden voordat we weten wat er nou precies gebeurd is.
Ik zag de lichamen overigens direct en de tv staat hier pas 1.5 uur aan. Maar het zijn niet normale lichamen, dus ik snap nog dat je het niet meteen zou herkennen.
Hmmm ik ben niet zo bang dat het uit de hand loopt op zich..
quote:ikeaverslaafde schreef op 17 juli 2014 @ 21:16:

Is het niet raar dat het niet meteen bekend is wie in het vliegtuig zaten? Ik bedoel, vliegmaatschappijen zullen die lijsten toch meteen paraat moeten hebben?

Ik snap wel dat ze het niet meteen bekendmaken, aangezien ze eerst met nabestaanden contact willen opnemen, maar toch raar dat ze in het nieuws niet meteen weten hoeveel Nederlanders, etc., er in het vliegtuig zaten?De maatschappij heeft die lijst hoor
quote:fashionvictim schreef op 17 juli 2014 @ 21:16:

Ik weet niet of dit al is gepost:

Uit een belronde blijkt dat er tot nu toe 71 Nederlanders aan boord waren van het toestel: 25 reizigers van D-reizen, 1 van Djoser, 4 van ATP, 30 van Vliegtickets.nl/WTC en 16 van Cheaptickets/Budgetair/Vliegwinkel.Heftig... Ik ben wel bang dat er nog veel Nederlandse slachtoffers bij gaan komen. Genoeg mensen boeken direct bij de luchtvaartmaatschappij zonder tussenkomst van een touroperator.
Waarom is het relevante informatie om (snel) te weten hoeveel mensen van welke nationaliteit er in het vliegtuig zaten?

@ciambella,dit terugbellen kan een tijd duren, dus (makkelijker gezegd dan gedaan) niet (meer) stressen als ze niet meteen terugbellen, dat zegt nog niks.
Sterkte Ciambella.
Buitenlandse zaken heeft nu ook een noodnummer

070-3487770
Op het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag is een speciaal telefoonnummer voor de dierbaren van de inzittenden van het gecrashte toestel van Malaysia Airlines opengesteld. Het is het noodnummer van de afdeling consulaire zaken. Het is 070-3487770. Dat heeft een woordvoerder van coördinerend minister Ivo Opstelten laten weten.
quote:matroesjka_ schreef op 17 juli 2014 @ 21:19:

Laten we vooral niet bang worden voordat we weten wat er nou precies gebeurd is.Daar heb je wel gelijk in.. Hopelijk krijgen we de echte waarheid boven tafel.
Afschuwelijk

Ik ben even gezapt naar RTL alwaar een verslaggever op Schiphol de microfoon onder de neus van een meneer duwt

En meneer, is 1 van de inzittenden familie?

De meneer: Haar zusje, en wijst op een jong meisje van een jaar of 10
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:despie schreef op 17 juli 2014 @ 21:22:

[...]

Daar heb je wel gelijk in.. Hopelijk krijgen we de echte waarheid boven tafel.Ik ben wel blij dat er Nederlandse onderzoekers bij de zwarte doos mogen
RTL wordt steeds smaaklozer.
quote:elein schreef op 17 juli 2014 @ 21:21:

Waarom is het relevante informatie om (snel) te weten hoeveel mensen van welke nationaliteit er in het vliegtuig zaten?

Nou, bijvoorbeeld als je iemand kent die misschien in dat vliegtuig zou kunnen zitten...
RTL
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:AnAppleADay schreef op 17 juli 2014 @ 21:12:

Maar zijn jullie niet bang dat dit een trigger gaat worden voor een Rusland vs. de Rest oorlog?Hopelijk heeft Oekraine het veroorzaakt en houdt het westen op met steun zodat Rusland dat stelletje onrustzaaiers weer kan inlijven.
quote:ikeaverslaafde schreef op 17 juli 2014 @ 21:23:

Nou, bijvoorbeeld als je iemand kent die misschien in dat vliegtuig zou kunnen zitten...Je kan vrijwel zeker zeggen dat er Nederlanders op een vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur zitten. Of dat er nou dat er nou 81, 2, of 26 zijn maakt dan toch niet uit?
quote:liubi schreef op 17 juli 2014 @ 21:21:

Hmmm ik ben niet zo bang dat het uit de hand loopt op zich..+1
quote:elninjoo schreef op 17 juli 2014 @ 21:25:

[...]

Hopelijk heeft Oekraine het veroorzaakt en houdt het westen op met steun zodat Rusland dat stelletje onrustzaaiers weer kan inlijven.Ik hoop vooral dat er geen regering achter zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven