Volkert v.d.G. in Apeldoorn

11-06-2014 12:19 165 berichten
Wie kan het me uitleggen?

Zit met radio 1 op de achtergrond te werken en hoor nu al de hele ochtend hijgerige berichten over de nieuwe woonplaats van Volkert van der G.. Apeldoorn dus.

Waarom is dit nieuws?

En waarom vinden mensen het eng dat Volkert in hun woonplaats woont?
Oh, heb al 1 verklaring gevonden op Telegraaf; grote woede dat Volkert een huis heeft gekregen terwijl anderen 9 jaar op de wachtlijst staan voor een huisje.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet eng, en heb hem nog geen een keer gezien hier, weten wel waar hij woont. Maar ik vind het geen gek idee, er lopen hier wel meer ex geditineerden.

En daarbij vind ik dat ook hij recht heeft op een leven. Er is hier in de tijd dat hij vrij is ook nog niet iets ernstigs gebeurd!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Het zal bijdragen tot een beter leven voor een ex gedetineerde een eigen huis/woning. Dus ook voor de maatschappij.

Maar sommige dingen zijn wel wrang hup een huis.
Ja, de man moet ergens wonen en als zijn ex en kinderen nog in Harderwijk wonen, snap ik de keuze voor Apeldoorn wel, ergens. Maarre.... in elke stad wonen moordenaars/ex-gedetineerden, hoor, dus snap de woede niet zo. Dat de Telegraaf een stomzinnige stemmingmakende krant is, is al eeuwen duidelijk. Laten gaan, niet meegaan, in die massa hysterie.
quote:MilaDila schreef op 11 juni 2014 @ 12:22:

Oh, heb al 1 verklaring gevonden op Telegraaf; grote woede dat Volkert een huis heeft gekregen terwijl anderen 9 jaar op de wachtlijst staan voor een huisje.

Oh ja, dat gelul. Misschien stond ie gewoon op de wachtlijst, wat weten we ervan? Of is het gewoon beleid dat gedetineerden een huis toegewezen krijgen omdat ze anders op straat staan of weet ik veel, er zal vast een goede reden voor zijn en heus geen kadootje.

Die man heeft zijn straf uitgezeten, maar dat is nooit genoeg voor sommige mensen.
Ik vind het schandelijk en hufterig van die burgemeester en de pers dat dit nationaal nieuws is gemaakt. Er leven in iedere stad vrijgelaten moordenaars en er is geen haan die er naar kraait en op hem moet zo nodig klopjacht worden gemaakt. Ik walg ervan.
Ik heb niks met Van der G, in tegendeel, ik gunde hem veel langer zitten, maar dat bekendmaken van de verblijfplaats dient volgens mij alleen de media in komkommertijd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee, die man laten zwerven en totaal uitstoten uit de maatschappij, dát helpt

En die wachtlijsten : er zijn zoveel mensen met urgentie. Daarbij krijg je heus wel sneller dan 9 jaar een woning, alleen ligt dat aan je eisen. En die mensen wónen al ergens, die zijn niet dakloos.

Misplaatste woede en misplaatste onrust. Wie weet is je buurman wel een psychopaat of pedofiel of wat dan ook, en is hij alleen nog nooit gepakt. Weet jij veel...

En ik kan me voorstellen dat ze het centrum uitkiezen en niet een wijk met flats of een volksbuurt. Centrum is toch iets anoniemer en dus veiliger voor hem. Minder kans op rellen enzo.
Ik snap ook niet zo goed waarom dit openbaar gemaakt moet worden. Nu gaat de burgemeester eerst praten met de buurtbewoners. Waarom? Volkert is mijns inziens geen gevaar voor de samenleving. Echter nu bekend is waar hij woont, kan hij beter weer verhuizen. Hij is zijn leven daar niet meer zeker. Misschien zijn de buurbewoners bang voor het gespuis wat nu op de woning van Volkert af komt?
Zou er anders ook niet van gediend zijn als zo'n gore moordenaar in mijn omgeving zou komen wonen. Dat ze 'm lekker tussen 4 muren (of beter nog 6 planken) opgesloten laten zitten!
quote:Cateautje schreef op 11 juni 2014 @ 12:28:

Ik vind het schandelijk en hufterig van die burgemeester en de pers dat dit nationaal nieuws is gemaakt. Er leven in iedere stad vrijgelaten moordenaars en er is geen haan die er naar kraait en op hem moet zo nodig klopjacht worden gemaakt. Ik walg ervan.Ja, dat is me dus ook niet duidelijk, waarom dit nu naar buiten wordt gebracht.
Waarom is hij geen gevaar voor de samenleving? Hij heeft gemoord omdat iemands mening 'm niet aan staat. Als je openlijk voor je PVV mening uitkomt loop je in principe dus gevaar bij die psychopaat.
Daarbij hebben we een systeem en dat systeem zorgt ervoor dat mensen na bepaalde tijd vrijkomen. Dan kun je niet opeens in een specifiek geval gaan piepen dat het systeem anders moet. Levenslange straf gebaseerd op onderbuikgevoelens van telegraaflezers lijkt me ook geen basis.
Volkert zelf als buurman lijkt me niet eng. Wat de kennis over zijn nieuwe woonplaats bij anderen teweeg brengt lijkt me wel eng.

Je wilt tenslotte geen lynchmob voor je deur.

Met de moderne communicatiemiddelen is het lastig een woonplaats geheim te houden, maar het zou beter zijn als iemand na zijn straf te hebben uitgezeten in stilte opnieuw kon beginnen.

Ik vind overigens dat de media zichzelf beperkingen moeten opleggen in het vestigen van extra aandacht op dit soort nieuws.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Onze oude burgemeester had echt niet zo gereageerd ik ken hem persoonlijk, toen ik klein was woonde ik in hetzelfde dorpje, en kwam ik hem tegen met het wandelen meestal, een hele hartelijke man, en nog steeds. De nieuwe is een bromtor.
quote:elninjoo schreef op 11 juni 2014 @ 12:31:

Zou er anders ook niet van gediend zijn als zo'n gore moordenaar in mijn omgeving zou komen wonen. Dat ze 'm lekker tussen 4 muren (of beter nog 6 planken) opgesloten laten zitten!

Jij zou hem leven laten begraven bedoel je?

Hoe weet jij trouwens zo zeker of er niet een moordenaar in je omgeving woont? Normaal gesproken wordt dat niet verteld hoor. Beetje naïef ben je wel he?
quote:MilaDila schreef op 11 juni 2014 @ 12:22:

Hij heeft 12 jaar vastgezeten. Wie zegt dat hij (of zijn partner) niet al die tijd ingeschreven heeft gestaan bij verschillende woningbouwverenigingen?

En nee, ik zou het niet eng vinden. Overal wonen mensen met een crimineel verleden of heden, alleen weten we het vaak niet. Deze man wordt constant in de gaten gehouden, onder andere door electronisch toezicht.
Ach Elninjoo, als we afgaan op onderbuikgevoelens dan denk ik dat we voor jou wel een paar jaar opsluiting in een kinderdagverblijf kunnen regelen

Dus laten we dat buiten beschouwing laten. Er lopen wel ergere mensen rond dan van der G, en daar hoor je niemand over.
Volkert heeft hier al eerder gewoond hoor hij heeft hier een vrouw en n kind.
quote:Liv_1 schreef op 11 juni 2014 @ 12:33:

[...]

Jij zou hem leven laten begraven bedoel je?

Hoe weet jij trouwens zo zeker of er niet een moordenaar in je omgeving woont? Normaal gesproken wordt dat niet verteld hoor. Beetje naïef ben je wel he?In elk geval geen politieke moordenaar.
Jeetje Elninjoo... Hoe naïef...
Nou ja.. dat dus..
Ik zou banger zijn voor alle gekken die niet 24/7 onder toezicht staan. Snap de ophef niet zo.
Wil die vrouw nog wel wat met m te maken hebben?
quote:Cateautje schreef op 11 juni 2014 @ 12:28:

Ik vind het schandelijk en hufterig van die burgemeester en de pers dat dit nationaal nieuws is gemaakt. Er leven in iedere stad vrijgelaten moordenaars en er is geen haan die er naar kraait en op hem moet zo nodig klopjacht worden gemaakt. Ik walg ervan.+1
Nou ja.. dat dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven