Vrouwen in deeltijdbaan het gelukkigst?

24-09-2007 13:30 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Vandaag in het nieuws: vrouwen zijn het gelukkigst wanneer ze een deeltijdbaan hebben, waarbij ze hun beroep kunnen combineren met hun gezinsleven. Deze vrouwen zijn gelukkiger dan vrouwen die een volle werkweek hebben en ze voelen zich ook beter dan huisvrouwen.

Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
traincha2 schreef op 14 november 2007 @ 22:09:

Omdat je niks anders in je leven hebt dan alleen maar je werk? Dan zou ik ook zeggen dat ik gelukkig was.
Erm..noem je dit een normaal antwoord?.... wie zegt dat ik naast mijn werk niets ander heb? juist dat weet jij niet! wat een verstand....

Avonden,weekenden?... genoeg tijd om leuke dingen te doen vrouw!
bettyboob schreef op 14 november 2007 @ 22:41:

[...]

Erm..noem je dit een normaal antwoord?.... wie zegt dat ik naast mijn werk niets ander heb? juist dat weet jij niet! wat een verstand....

Avonden,weekenden?... genoeg tijd om leuke dingen te doen vrouw!
Het was ironisch bedoeld.
traincha2 schreef op 14 november 2007 @ 22:45:

[...]

Het was ironisch bedoeld.
oh ja?.....hmmm heb ik wat gemist denk
traincha2 schreef op 14 november 2007 @ 22:40:

[...]

Wat een onzin zeg! Opvang en je huishouden regelen is helemaal geen drama mits je het samen goed georganiseerd hebt.

Vaak is het wel een drama,maak ik zelf vaak genoeg mee in mijn omgeving(wil niet zeggen dat het bij jou ook drama is...) En wat nou als je gaat scheiden? Dat is helemaal niet aan de orde dus waar hebben we het over en mocht het aan de orde zijn: dan zien wel wel weer.

Kun je toch gewoon een antwoord op geven? zeggen hoe jij dat eventueel voor je ziet? (vwb je laatste opmerking: ga ik verder niet op in. Dat je mijn opmerking achterlijk vindt soit. Kan ik mee leven).
Jammer traincha. De enige die hier krampachtig loopt te doen ben jij. Maar goed wat kun je verwachten van een moedertje met een sullig parttime baantje?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Wil het lukken Zuss? Wat insinueer jij nou?

Kijk jij zo tegen "moedertjes ( dat tjes is walgelijk) met een parttime baan aan? Wat vind jij sullig baantjes, madam? Vertel eens....?
Zuss schreef op 14 november 2007 @ 22:57:

Jammer traincha. De enige die hier krampachtig loopt te doen ben jij. Maar goed wat kun je verwachten van een moedertje met een sullig parttime baantje?
:rofl:
anoniem_53183 wijzigde dit bericht op 14-11-2007 23:26
Reden: en zoals gewoonlijk maakt Zuss zichzelf weer eens volstrekt belachelijk....
% gewijzigd
Ok Betty, hier wil ik wel serieus antwoord op geven. Ik werk 3 dagen. Ook al werk ik drie dagen, dat wil niet zeggen dat ik nu niet genoeg verdien om mij zelf en mijn 2 kindertjes te onderhouden. Dat aangevuld met kinderalimentatie - ik ga uiteraard niet voor mezelf eisen want ik werk immers - en de voordelen die je als alleenstaande hebt voor wat betreft kinderopvang - zou ik het makkelijk moeten kunnen redden. Mocht de nood echt aan de man zijn, dan zou ik altijd meer kunnen gaan werken, maar ik lig niet in een scheiding en mocht ik wel gescheiden zijn dan probeer ik het eerst op de manier zoals ik hierboven heb geschetst. Vwb kinderopvang: ma en vrij naar het kinderdagverblijf, dinsdag naar oma. Is dat ook weer opgelost.
Scorpion80 schreef op 14 november 2007 @ 23:03:

Wil het lukken Zuss? Wat insinueer jij nou?

Kijk jij zo tegen "moedertjes ( dat tjes is walgelijk) met een parttime baan aan? Wat vind jij sullig baantjes, madam? Vertel eens....?
Wie de bal kaatst....juist eerst lezen dan oordelen scorpio...
traincha2 schreef op 14 november 2007 @ 23:10:

[...]

Ok Betty, hier wil ik wel serieus antwoord op geven. Ik werk 3 dagen. Ook al werk ik drie dagen, dat wil niet zeggen dat ik nu niet genoeg verdien om mij zelf en mijn 2 kindertjes te onderhouden. Dat aangevuld met kinderalimentatie - ik ga uiteraard niet voor mezelf eisen want ik werk immers - en de voordelen die je als alleenstaande hebt voor wat betreft kinderopvang - zou ik het makkelijk moeten kunnen redden. Mocht de nood echt aan de man zijn, dan zou ik altijd meer kunnen gaan werken, maar ik lig niet in een scheiding en mocht ik wel gescheiden zijn dan probeer ik het eerst op de manier zoals ik hierboven heb geschetst. Vwb kinderopvang: ma en vrij naar het kinderdagverblijf, dinsdag naar oma. Is dat ook weer opgelost.
Hehe bedankt! dit klinkt wel acceptabel zou ik zeggen,en dat is het enige wat Zuss wou horen, even een reactie..

En waarom moet er toch altijd zo aanvallend gereageerd worden(bedoel ik in z'n algemeen)
Oh ben jij tegenwoordig spreekbuis van Zuss? Nou, ik vind het prima hoor en bovendien: ik had die opmerking toch niet richting haar geplaatst maar tegen jou? En had ik jou ook al niet gemeld dat mijn opmerking ironisch bedoeld was? Dat dat nou zo niet is overgekomen tja....kan gebeuren. De opmerking die Zuss dan vervolgens plaatst over dat ik een parttime moedertje ben met een sullig baantje is dan ook volledig voor haar rekening. Ik kan daar werkelijk geen moment wakker van liggen.
traincha2 schreef op 14 november 2007 @ 23:14:

Oh ben jij tegenwoordig spreekbuis van Zuss? Nou, ik vind het prima hoor.....
nee hoor,maar als zij/hij eerst even zou lezen weet ze waarom Zuss zo reageerd...
Nou ja dan is het acceptabel... (ahum)
kruispost...
En ik ben een zij
Dat zei ik eerder al...wat een verstand...

Jemig allemaal volwassen mensen,maar normaal een discussie aangaan is geloof ik uit den boze?!
Yep ik ben dom... dom om op dit soort opmerkingen te reageren. Dus slaap lekker en droom fijn
Scorpion80 schreef op 14 november 2007 @ 23:21:

Yep ik ben dom... dom om op dit soort opmerkingen te reageren. Dus slaap lekker en droom fijn
Same to you....en hopelijk sta je morgen weer vrolijk op, oh btw...nuttige bijdrage vanavond vrouw!
Negeren Scorpion. Dat is het beste.
traincha2 schreef op 14 november 2007 @ 23:22:

Negeren Scorpion. Dat is het beste.
Dit begrijp ik nou niet! eerder wil je normaal discusseren en dan komt er ene Scorpio voorbij..en hup het slaat weer om?!
Wat wil je nou? Waar wil je nu nog over discussieren? Over hoe ik het zou doen als ik gescheiden zou zijn? Dat heb ik hierboven al aangegeven.....
Normaal antwoord ofzo? i.p.v. zo aanvallend te reageren....
bettyboob schreef op 14 november 2007 @ 23:30:

Normaal antwoord ofzo? i.p.v. zo aanvallend te reageren....
Antwoord op wat? Ik kan me niet herinneren dat je me iets gevraagd hebt.
Anyway...ik ga mijn bed opzoeken en morgen heerlijk uitslapen en genieten van mijn vrij dag...... :-] een heerlijk vooruitzicht!

Slaap lekker! :zzz:
traincha2 schreef op 14 november 2007 @ 23:32:

[...]

Antwoord op wat? Ik kan me niet herinneren dat je me iets gevraagd hebt.
hihih je blijft leuk! negeren is het beste..toch? laat maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven