Vrouwenmars Loosdrecht

03-05-2026 15:02 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag allemaal,

Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.

Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.

Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
rosanna08 schreef:
06-05-2026 18:07
dat is best op te lossen, namelijk door overal kleine opvangplekken te creëren en die mensen iets te doen te geven.
Met allemaal kleine plekken kunnen de problemen in Ter Apel en Budel ook opgelost worden, maar dat willen we niet, want dan moeten we
gaan erkennen dat er geen asielcrisis is, maar een opvangcrisis en dat past niet in het plaatje van partijen als de PVV.
Ja dat zou natuurlijk een super mooi plan zijn! Maar huisvesting is voor iedereen een groot probleem. Ik weet niet wie de ‘we’ zijn die dat niet willen, maar ik zie nu ook niet welke plekken dat dan zouden moeten zijn? En wat te doen geven, zou natuurlijk geweldig zijn, maar wat zou jij je daar concreet bij voorstellen?
rafaella schreef:
07-05-2026 11:54
Ja dat zou natuurlijk een super mooi plan zijn! Maar huisvesting is voor iedereen een groot probleem. Ik weet niet wie de ‘we’ zijn die dat niet willen, maar ik zie nu ook niet welke plekken dat dan zouden moeten zijn? En wat te doen geven, zou natuurlijk geweldig zijn, maar wat zou jij je daar concreet bij voorstellen?
In bijna iedere gemeente staan panden leeg die prima gebruikt kunnen worden voor kleinschalige opvang. Daarmee haal je de druk weg bij Ter Apel en Budel.
Mensen gelijk Nederlands laten leren zodat ze hun weg kunnen vinden
bij iedereen kijken wat hun achtergrond was in hun vaderland qua werk en studie en kijken waar dit aansluit bij Nederlandse vacatures en waar mensen nog bijgespijkerd moeten worden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind het heel triest allemaal.
Al die protesten zijn puur om de meest zieke kreten de wereld in te slingeren en de boel te vernielen.
Het gaat echt niet om veiligheid voor vrouwen.

Ik ben actief binnen de lokale politiek voor een partij die met name landelijk bekend staat als 'die partij voor buitenlanders'.
Onlangs plaatsten we na een beëdiging een bericht op ons social media kanaal, met een foto van een deel van onze fractie.
Tientallen reacties vol haat.
Echt geen idee waar die allemaal vandaan kwamen, waren geen mensen uit onze woonplaats, maar het was echt heel gestoord.
Ik heb er op mijn eigen pagina een bericht over geplaatst en dan zeggen mensen 'ahjoh trek je er niks van aan' maar ik hoor al 20 jaar de meest achterlijke, grove en zieke opmerkingen enkel en alleen omdat ik een buitenlandse man heb en nu dus omdat ik me ook in de politiek meng.
Ik lig er niet huilend wakker van maar het gaat gewoon te ver en moet blijkbaar allemaal gewoon kunnen.

Ik ben als vrouw met een buitenlandse partner (en ex partner) wel wat gewend maar het is opvallend dat het altijd de mannen die schreeuwen over het gevaar van asielzoekers zijn die mij tegelijkertijd groepsverkrachtingen en onthoofding toewensen en de meest nare dingen zeggen over mijn 'bastaardkind'.

Sinds mijn inzet voor vluchtelingen (weeskinderen in eigen regio btw) ben ik een moslimhoer en moet ik verkracht worden door dat moslimtuig, 'maar dat vind ze nog lekker ook'
En dat volk loopt allemaal met zwarte mutsen op en Nederlandse vlaggen te zwaaien en te bleren over 'onze normen en waarden'.

De vrouwen die zich voor dit soort treurnis lenen moeten zich ook kapot schamen.
Eerst dacht ik dat mensen gewoon onwetend zijn maar dat is dus ook gewoon een keuze.
Kuzu heel herkenbaar maar hier precies omgekeerd. Al waren de opmerkingen naar man altijd subtieler. Naar mij niet. Ik heb daarom geen Facebook, insta, x, en meer niet meer. Af en toe kijk ik op mijn man zijn telefoon en ben dan een dag naar. Dus ik houd het maar bij het nieuws en Viva.
Ik vind die rouwstoet in Loosdrecht wel echt een nieuw dieptepunt
Stressed is just desserts spelled backwards

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven