‘We are here’ krakers zetten ondernemer uit eigen pand

19-08-2019 21:53 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.at5.nl/artikelen/196225/ond ... re-krakers

Het lijkt wel satire, maar in Amsterdam kan het. Een groep van 40 krakers (voornamelijk uitgeprocedeerde asielzoekers) zetten een ondernemer uit zijn eigen pand en dreigen zelfs de politie te bellen als hij daar niet meteen gehoor aan geeft.

Ondertussen is het hele pand vervuild en kan deze man zijn bedrijf niet runnen..

Wat gaat Femke Halsema hier aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Maar echt belachelijk dat krakers zo veel ruimte krijgen om de wet te overtreden. Ik kan me goed voorstellen dat pandeigenaren het heft in eigen hand nemen door middel van een knokploeg.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
20-08-2019 11:22
Dit moet dan net die ene Turk in Nederland zijn die niet 20 maten kan optrommelen om even dat tuig uit dat pand te verwijderen. :wtf:
Daar dacht ik ook al aan!
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
20-08-2019 09:43
oplossing voor?
in elk land heb je illegalen. Illegaal verblijf is in Nederland beneden gemiddeld en daalt al een aantal jaar sinds de vluchtelingencrisis in 2015. ik heb nu geen zin om alle cijfers voor je op te graven maar google is your friend.
Het is niet nodig om mensen die al kansloos zijn in een gevangenis te gooien. hoe zie je dat voor je? mensen met jonge kinderen? gewoon met kind en al in een kooi opsluiten zoals in Amerika? of gewoon de kids afpakken en de ouders in de gevang gooien en sleutels weg mieteren? denk toch even na.
De leden van die We are here-groep hebben niet eens kinderen. Als je niet buiten de muren van een gevangenis mag komen en je hebt alleen de keuze om terug te keren naar je land, dan zal de bereidwilligheid om aan uitzetting mee te werken ineens veel groter worden. In legio landen is het niet meer dan normaal dat je opgepakt wordt als je illegaal in een land verblijft.

Hoe kom je erbij dat het aantal illegalen in Nederland daalt? Niemand weet precies hoeveel er hier daadwerkelijk rondzwerven, want de meesten blijven onder de radar. Daarnaast zwerven ze vaak van land naar land vanwege de open grenzen. Er is bijvoorbeeld niet eens bekend hoeveel van de afgewezen asielzoekers daadwerkelijk Nederland verlaten.

En inderdaad heb je in heel veel landen illegalen en heel vaak leidt dat tot grote problemen. Kijk maar naar een land als Italië, waar meer dan 600.000 illegale Afrikanen rondtrekken. Een groot deel daarvan zal alles in het werk stellen om naar West-Europa door te reizen en het is ons geluk dat de buren van Italië de grenzen nog aardig controleren. Wat zouden wij hier aan moeten met honderduizenden kansloze Afrikanen waar niemand op zit te wachten?
fizz wijzigde dit bericht op 20-08-2019 15:16
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
20-08-2019 11:41
illegalen worden niet gepamperd en moeten voor zover ik weet ook gewoon vetrekken volgens het huidig beleid.
In Amsterdam worden er voorzieningen getroffen voor 24-uursopvang voor uitgeprocedeerde illegalen en ze krijgen ook nog eens gratis zorg en een zakcentje. Dat in een stad waar de gemiddelde modale werknemer niet eens meer aan een huur- of koopwoning kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
20-08-2019 11:41
illegalen worden niet gepamperd en moeten voor zover ik weet ook gewoon vetrekken volgens het huidig beleid.
Worden niet gepamperd zeg je? Waarom liggen ze hier dan nog en niet op een eilandje ergens heel ver weg met een hek om ze heen.
Of zijn het allemaal hardwerkende zelfvoorzienende inwoners.
nessemeisje schreef:
20-08-2019 12:47
Maar echt belachelijk dat krakers zo veel ruimte krijgen om de wet te overtreden. Ik kan me goed voorstellen dat pandeigenaren het heft in eigen hand nemen door middel van een knokploeg.
En dan de krakers die dreigen de politie te bellen. Het zou hilarisch zijn als het niet zo triest was.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
20-08-2019 14:42
De leden van die We are here-groep hebben niet eens kinderen. Als je niet buiten de muren van een gevangenis mag komen en je hebt alleen de keuze om terug te keren naar je land, dan zal de bereidwilligheid om aan uitzetting mee te werken ineens veel groter worden. In legio landen is het niet meer dan normaal dat je opgepakt wordt als je illegaal in een land verblijft.

Hoe kom je erbij dat het aantal illegalen in Nederland daalt? Niemand weet precies hoeveel er hier daadwerkelijk rondzwerven, want de meesten blijven onder de radar. Daarnaast zwerven ze vaak van land naar land vanwege de open grenzen. Er is bijvoorbeeld niet eens bekend hoeveel van de afgewezen asielzoekers daadwerkelijk Nederland verlaten.

En inderdaad heb je in heel veel landen illegalen en heel vaak leidt dat tot grote problemen. Kijk maar naar een land als Italië, waar meer dan 600.000 illegale Afrikanen rondtrekken. Een groot deel daarvan zal alles in het werk stellen om naar West-Europa door te reizen en het is nog ons geluk dat de buren van Italië de grenzen nog aardig de grenzen controleren. Wat zouden wij hier aan moeten met honderduizenden kansloze Afrikanen waar niemand op zit te wachten?
Ach Fizz dan werken wij toch een paar jaar langer. Komen zullen ze dat staat vast.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben zelfs kleine helpertjes om hun brieven te schrijven en de mazen in de wet op te zoeken. Grappig hoe die gasten altijd hun "rechten" weten, maar dat ze bij plichten het opeens allemaal niet meer snappen en kunnen.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
20-08-2019 14:53
Ze hebben zelfs kleine helpertjes om hun brieven te schrijven en de mazen in de wet op te zoeken. Grappig hoe die gasten altijd hun "rechten" weten, maar dat ze bij plichten het opeens allemaal niet meer snappen en kunnen.
Walgelijk gewoon, dat die enge Halsema nu burgermoeder is helpt er ook niet veel aan.
Alle reacties Link kopieren
Femke Halsema doet dit gewoon af als een kwajongensstreek.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ja Bitje dat geloof ik graag. Maar ik ben bevooroordeeld want heb die Halsema altijd een eng onsympathiek figuur gevonden. Praat met kaken op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
20-08-2019 14:53
Ze hebben zelfs kleine helpertjes om hun brieven te schrijven en de mazen in de wet op te zoeken. Grappig hoe die gasten altijd hun "rechten" weten, maar dat ze bij plichten het opeens allemaal niet meer snappen en kunnen.
Mijn man heeft dat ook een keer gehad, had net een ruimte gekocht. Kort erna zaten er krakers in, maar meteen een dikke advocaatsverklaring met al hun rechten op de deur bevestigd. Advocaat door de gemeenschap bekostigd uiteraard. En dan kan je niks meer. Na veel vijven en zessen ze eruit gekregen, maar een zooi dat ze er dan ook binnen korte tijd van maken, echt ongekend.
RikM schreef:
20-08-2019 11:22
Dit moet dan net die ene Turk in Nederland zijn die niet 20 maten kan optrommelen om even dat tuig uit dat pand te verwijderen. :wtf:
Dat zou hij wellicht wel kunnen organiseren maar dat (eigen gericht) is strafbaar. Net als een inbreker in je huis te lijf gaan. Alles lijdzaam ondergaan en flink aftikken voor een kort geding en de aangebrachte en geleden schade is alles wat hem rest. Totaal debiel dat dit kan in Nederland. Mede mogelijk gemaakt door totaal blind doorgeslagen ultra linkse goeddoeners die deze illegale criminelen pamperen en steunen in hun "rechten". Ooit zal het tegen ze keren en zal hun hoogmoed ten val komen.

En ik spreek uit ervaring , vanuit mijn vroegere werk en prive. Ik ga dit soort discussies niet meer aan. Want wat baten kaars en bril als de uil niet ziene wil?
Ik loop al te lang mee om te geloven dat zo’n beweging als We Are Here werkelijk zelfgeorganiseerd is, zoals te lezen is op hun website. Welke (internationale) hulporganisatie(s) ondersteunt deze mensen? En gaat dit in andere landen ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-08-2019 22:10
Kraken werd gezien als een goede manier om woningspeculatie aan te tonen.
Geen geld willen betalen voor een kamer en dan maar kraken en dat vervolgens overgieten met een ideeel sausje.
Kukita-Del-Barrio schreef:
20-08-2019 10:45
het is geen zielig kinderkaart trekken. maar het laat wel zien dat mensen zonder geldig verblijfvergunning in de gevangenis opsluiten meer ellende dan goeds oplevert. je moet aan alle mogelijk scenario's denken bij zulke drastische acties om te voorkomen dat het hier straks een Amerika 2.0. wordt.
nogmaals, er is helemaal geen groot probleem in NL v.w.b. illegaliteit.
maar zodra er wat in het nieuws komt over (een klein deel) problematische asielzoekers beginnen de onwetende mensen te gillen dat ALLE asielzoekers maar als beesten behandeld moeten worden want dat zal ze leren.
Voor illegalen met kinderen bestaan er gezinsopvanglokaties, die hoeven heus niet met kind en al naar de gevangenis.
Kukita-Del-Barrio schreef:
20-08-2019 11:41
illegalen worden niet gepamperd en moeten voor zover ik weet ook gewoon vetrekken volgens het huidig beleid.
Ze moeten wel vertrekken maar ze vertrekken vaak niet. En dan worden ze alsnog gewoon opgevangen. Niet in een azc, maar wel in een gezinsopvanglokatie of de zogenaamde bed, bad en brood opvang. Ik weet niet hoe die in andere steden is, maar hier hebben we twee lokaties, een of twee personen per kamer, leefgeld, medische kosten en studiekosten worden betaald, uitgebreide netwerken zodat de jongens nog minstens 50 euro per dag bij kunnen verdienen. En sommigen wonen daar toch alweer vier of vijf jaar.
Dat noem ik pamperen. Geen wonder dat ze niet willen vertrekken.
Rookgordijn1 schreef:
20-08-2019 17:18
Ze moeten wel vertrekken maar ze vertrekken vaak niet. En dan worden ze alsnog gewoon opgevangen. Niet in een azc, maar wel in een gezinsopvanglokatie of de zogenaamde bed, bad en brood opvang. Ik weet niet hoe die in andere steden is, maar hier hebben we twee lokaties, een of twee personen per kamer, leefgeld, medische kosten en studiekosten worden betaald, uitgebreide netwerken zodat de jongens nog minstens 50 euro per dag bij kunnen verdienen. En sommigen wonen daar toch alweer vier of vijf jaar.
En dan te bedenken dat er mensen zijn die door onvoorziene omstandigheden wel op straat komen. Met kinderen en al. Kinderen worden door jeugdzorg in pleeggezinnen geplaatst, ouders kloppen tevergeefs aan bij hulpinstanties die vaak tot aan de nok vol zitten met illegalen. Maar mensen in dat soort schrijnende omstandigheden worden veroordeeld. Want zo ver hoeft het niet te komen in Nederland met al die potjes en uitkeringen. Dat heb je dan aan jezelf te danken. Die situaties komen vaak niet in de media. Mensen schamen zich.

Laten we daar eens meer naar omkijken. Kijk eens om naar je naasten ipv die "arme" illegalen die met een dubbele agenda naar Europa zijn gekomen. Die lachen zich echt de ballen uit hun broek over zoveel naïviteit van de linkse goeddoeners die hun de mazen van de wet wijzen zodat ze zolang mogelijk kunnen profiteren op kostten van de belastingbetalersten kostte van hun eigen volk en nazaten

Ik krijg steeds meer een antipathie voor extreem links met Halsema voor op. In mijn ogen zijn ze totaal blind voor de gevolgen op lange termijn en praten ze voortdurend alles recht wat totaal krom is en leiden ze Nederland al Kumbaya zingend de afgrond in terwijl ze het paard van Troje binnenhalen. Voorbeelden hiervan zijn zelfs op dit topic te lezen. Verder ga ik maar op mijn handen zitten.
Alle reacties Link kopieren
sistasista schreef:
20-08-2019 20:53
En dan te bedenken dat er mensen zijn die door onvoorziene omstandigheden wel op straat komen. Met kinderen en al. Kinderen worden door jeugdzorg in pleeggezinnen geplaatst, ouders kloppen tevergeefs aan bij hulpinstanties die vaak tot aan de nok vol zitten met illegalen. Maar mensen in dat soort schrijnende omstandigheden worden veroordeeld. Want zo ver hoeft het niet te komen in Nederland met al die potjes en uitkeringen. Dat heb je dan aan jezelf te danken. Die situaties komen vaak niet in de media. Mensen schamen zich.

Laten we daar eens meer naar omkijken. Kijk eens om naar je naasten ipv die "arme" illegalen die met een dubbele agenda naar Europa zijn gekomen. Die lachen zich echt de ballen uit hun broek over zoveel naïviteit van de linkse goeddoeners die hun de mazen van de wet wijzen zodat ze zolang mogelijk kunnen profiteren op kostten van de belastingbetalersten kostte van hun eigen volk en nazaten

Ik krijg steeds meer een antipathie voor extreem links met Halsema voor op. In mijn ogen zijn ze totaal blind voor de gevolgen op lange termijn en praten ze voortdurend alles recht wat totaal krom is en leiden ze Nederland al Kumbaya zingend de afgrond in terwijl ze het paard van Troje binnenhalen. Voorbeelden hiervan zijn zelfs op dit topic te lezen. Verder ga ik maar op mijn handen zitten.
Helemaal eens met je post!
Alle reacties Link kopieren
sistasista schreef:
20-08-2019 20:53
En dan te bedenken dat er mensen zijn die door onvoorziene omstandigheden wel op straat komen. Met kinderen en al. Kinderen worden door jeugdzorg in pleeggezinnen geplaatst, ouders kloppen tevergeefs aan bij hulpinstanties die vaak tot aan de nok vol zitten met illegalen. Maar mensen in dat soort schrijnende omstandigheden worden veroordeeld. Want zo ver hoeft het niet te komen in Nederland met al die potjes en uitkeringen. Dat heb je dan aan jezelf te danken. Die situaties komen vaak niet in de media. Mensen schamen zich.

Laten we daar eens meer naar omkijken. Kijk eens om naar je naasten ipv die "arme" illegalen die met een dubbele agenda naar Europa zijn gekomen. Die lachen zich echt de ballen uit hun broek over zoveel naïviteit van de linkse goeddoeners die hun de mazen van de wet wijzen zodat ze zolang mogelijk kunnen profiteren op kostten van de belastingbetalersten kostte van hun eigen volk en nazaten

Ik krijg steeds meer een antipathie voor extreem links met Halsema voor op. In mijn ogen zijn ze totaal blind voor de gevolgen op lange termijn en praten ze voortdurend alles recht wat totaal krom is en leiden ze Nederland al Kumbaya zingend de afgrond in terwijl ze het paard van Troje binnenhalen. Voorbeelden hiervan zijn zelfs op dit topic te lezen.
Dit is zo waar dat het pijnlijk is om ye lezen.

Nederland is een land geworden waarbij lafheid, slappe houding en wegkijken worden toegedekt onder het mom van 'tolerantie'.
Alle reacties Link kopieren
sistasista schreef:
20-08-2019 20:53
En dan te bedenken dat er mensen zijn die door onvoorziene omstandigheden wel op straat komen. Met kinderen en al. Kinderen worden door jeugdzorg in pleeggezinnen geplaatst, ouders kloppen tevergeefs aan bij hulpinstanties die vaak tot aan de nok vol zitten met illegalen. Maar mensen in dat soort schrijnende omstandigheden worden veroordeeld. Want zo ver hoeft het niet te komen in Nederland met al die potjes en uitkeringen. Dat heb je dan aan jezelf te danken. Die situaties komen vaak niet in de media. Mensen schamen zich.


https://www.nji.nl/nl/Kennis/Dossier/St ... oedebeleid


Hoewel kinderen met werkende ouders minder kans hebben om in armoede op te groeien, gaat het in absolute aantallen om de meeste kinderen. Werken biedt geen garantie om uit de armoede te ontsnappen. De groep van gezinnen met werkende ouders valt vaak buiten het armoedebeleid en van inkomensafhankelijke regelingen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alleen vandaag al in het nieuws;

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... spartanntp

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... spartanntp

https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nie ... spartanntp

Maar dat heeft echt, echt niks te maken met asielzoekers en illegalen hoor. Net zoals woningnood niet, komt allemaal uit een andere pot.
Even bekeken uit mijn eigen fictieve pot;

Inkomen-vaste lasten; over 1000 euro om van te leven met 2 volwassenen en 2 kinderen. Verdeeld in 4 potjes. Boodschappen, vakantie, kleding en sparen. Komt neer op 250 euro per potje dus. Helemaal prima.

Dan trekken er ineens ongevraagd 2 jongens van 18 bij je in. Je potje boodschappen is te weinig, je doet 100 euro van je vakantie potje bij je boodschappenpotje. Potje kleding is ook te weinig voor 2 personen extra, je doet er 100 euro van je spaarpotje bij. Met een beetje schipperen redt je het net.

Dan komen er ongevraagd nog 6 personen bij. Personen die om economische redenen hun land verlaten hebben om gebruik te kunnen maken van jouw potjes. Met schipperen lukt het niet meer, je komt niet meer rond en eet noodgedwongen droog brood en skipt de tandarts.

Je gasten nemen heel je huis over, leggen hun voeten op je tafel en dwingen hun normen en waarden af. Je voelt je een vreemde in je eigen huis en de overheid staat aan hun kant. Alleen je "gasten" hebben nog rechten, jij hebt alleen nog plichten en als je in opstand komt ben je een racist.

Zo simplistisch vertaald ervaren heel veel mensen dit tegenwoordig. Daardoor wordt rechts meer en meer gevoed en hun stemmen steeds luider. Ik vind dit een zorgelijke, doch begrijpelijke ontwikkeling. Maak mensen monddood en hun stem zal uiteindelijk oorverdovend zijn. Leg mensen je wil op zonder ze te horen en ze zullen zich uiteindelijk massaal verenigen en met een ongekende kracht terug slaan.

De geschiedenis puilt uit van deze excessen. En linkse goeddoeners willen of kunnen maar niet begrijpen dat zij grotendeels bijdragen aan de komende afgrond van asielzoekers en hun eigen volk. Ze denken goed te doen maar zijn juist degenen die alles voor beidde partijen ten gronde richten.
En dat allemaal onder het mom van mensenrechten.

Zorg eerst goed voor jezelf. Dan pas kan je voor een ander zorgen. Hoe het nu gaat in Nederland is alsof je in Andersomland woont.
Overigens denk ik niet dat extreem-rechts op zal rukken. Ik denk dat Nederland doet waar de kracht en tegelijkertijd de zwakte ligt: polderen en geen standpunt innemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven