‘We are here’ krakers zetten ondernemer uit eigen pand

19-08-2019 21:53 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.at5.nl/artikelen/196225/ond ... re-krakers

Het lijkt wel satire, maar in Amsterdam kan het. Een groep van 40 krakers (voornamelijk uitgeprocedeerde asielzoekers) zetten een ondernemer uit zijn eigen pand en dreigen zelfs de politie te bellen als hij daar niet meteen gehoor aan geeft.

Ondertussen is het hele pand vervuild en kan deze man zijn bedrijf niet runnen..

Wat gaat Femke Halsema hier aan doen?
Alle reacties Link kopieren
sistasista schreef:
20-08-2019 22:34
Toppunt vind ik de christelijke en katholieke kerken die illegale moslims opvangen en steunen. Geen wonder dat de kerken hier leeglopen. Soep en brood uitdelen allah (???) maar uitgeprocedeerde asielzoekers onderdak verschaffen en steunen met een hongerstaking? Totaal de weg kwijt hier in Nederland. Ik ben voor opvang van oorlogsslachtoffers maar tegen de gelukszoekers die misbruik maken van die term. Daarmee verpesten ze het ook voor de echte vluchtelingen en dat vind ik zeer kwalijk.
Armeniërs worden soms opgevangen in kerken. Het gaat dan vrijwel altijd om christenen.

Armenië is overigens het eerste land dat het christendom als staatsgodsdienst aan nam.

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b970b411/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
20-08-2019 17:18
Ze moeten wel vertrekken maar ze vertrekken vaak niet. En dan worden ze alsnog gewoon opgevangen. Niet in een azc, maar wel in een gezinsopvanglokatie of de zogenaamde bed, bad en brood opvang. Ik weet niet hoe die in andere steden is, maar hier hebben we twee lokaties, een of twee personen per kamer, leefgeld, medische kosten en studiekosten worden betaald, uitgebreide netwerken zodat de jongens nog minstens 50 euro per dag bij kunnen verdienen. En sommigen wonen daar toch alweer vier of vijf jaar.
Ik snap daar dus helemaal niks van. Waarom worden deze mensen niet op het vliegtuig gezet naar het land van herkomst? Dat is uiteindelijk toch veel goedkoper dan bovenstaande?
...
Djessy, zoals ik al eerder zei kunnen ze vaak niet uitgezet worden wegens gebrek aan paspoort of laissez-passer (een tijdelijk reisdocument). Ze kunnen die vaak wel bij hun ambassade krijgen maar weigeren mee te werken.
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
21-08-2019 20:29
Djessy, zoals ik al eerder zei kunnen ze vaak niet uitgezet worden wegens gebrek aan paspoort of laissez-passer (een tijdelijk reisdocument). Ze kunnen die vaak wel bij hun ambassade krijgen maar weigeren mee te werken.
En dan lost Nederland het wel weer op?
Wat heeft het voor zin om het hele circus te doorlopen als je uiteindelijk toch niet uitgezet wordt, zolang je maar hard genoeg je kont tegen de krib gooit?
Alle reacties Link kopieren
Die landen van herkomst willen graag dat wij de kansenpareltjes houden die ze zelf niet willen hebben...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
minnimouse schreef:
21-08-2019 20:31
En dan lost Nederland het wel weer op?
Wat heeft het voor zin om het hele circus te doorlopen als je uiteindelijk toch niet uitgezet wordt, zolang je maar hard genoeg je kont tegen de krib gooit?
Ja dat weet ik ook niet. Ik vind het ook krom.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is nu waar ze nu weer heengaan, en wat voor ellende ze daar weer gaan veroorzaken
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
21-08-2019 20:29
Djessy, zoals ik al eerder zei kunnen ze vaak niet uitgezet worden wegens gebrek aan paspoort of laissez-passer (een tijdelijk reisdocument). Ze kunnen die vaak wel bij hun ambassade krijgen maar weigeren mee te werken.
Oh, jouw antwoord heb ik dan gemist. Dank je.
...
Alle reacties Link kopieren
Maar ja, lekker op het vliegtuig zetten zonder reisdocument, hup linea recta naar het land waarvan hij/zij zegt vandaan te komen en dan zoeken ze daar maar uit wat ze er mee doen.
...
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
21-08-2019 18:47
Goed nieuws. Die smeerlappen zijn het pand uitgezet :cheer:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3575436 ... pand-gezet
De politie heeft ze eruit gezet onder het mom van brandgevaarlijk pand. Ik geloof niet dat dat de werkelijke reden was, want ik denk dat het alles te maken heeft met de Facebookoproep om daar vrijdag te komen protesteren, zodat de krakers zouden vertrekken. Een grote menigte mensen, waaronder waarschijnlijk heel veel oververhitte Turken, in bedwang houden kost veel mankracht. Een stel krakers eruit zetten is dan heel wat minder werk.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
20-08-2019 09:43
oplossing voor?
in elk land heb je illegalen. Illegaal verblijf is in Nederland beneden gemiddeld en daalt al een aantal jaar sinds de vluchtelingencrisis in 2015. ik heb nu geen zin om alle cijfers voor je op te graven maar google is your friend.
Het is niet nodig om mensen die al kansloos zijn in een gevangenis te gooien. hoe zie je dat voor je? mensen met jonge kinderen? gewoon met kind en al in een kooi opsluiten zoals in Amerika? of gewoon de kids afpakken en de ouders in de gevang gooien en sleutels weg mieteren? denk toch even na.
De meeste illegalen kunnen terug maar werken niet mee aan hun terugkeer.
Veel landen nemen geen onderdanen terug die gedwongen worden uitgezet.

Uitgeprocedeerden moet je gewoon vastzetten tot ze wel meewerken aan terugkeer.
Vreemdelingen detentie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
21-08-2019 20:55
Maar ja, lekker op het vliegtuig zetten zonder reisdocument, hup linea recta naar het land waarvan hij/zij zegt vandaan te komen en dan zoeken ze daar maar uit wat ze er mee doen.

Kan niet dan laten die landen het vliegtuig niet landen.
Het is heel simpel, veel Afrikaanse landen willen die mensen niet terug dus hebben ze als officieel beleid dat ze niet meewerken aan gedwongen uitzettingen.

Die Afrikanen weten dat, mikken hun paspoort weg en weigeren op de ambassade een nieuwe aan te vragen.
Ze hangen heerlijk in Nederland rond en eens per X aantal jaar doen ze weer een asielaanvraag.

Italië zit met 600.000 illegalen opgescheept

Afbeelding

Uitzetten lukt gewoon niet.
Overigens ligt het Nederlandse cijfer iets hoger dan in het artikel namelijk rond de 44%

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ik niet snap is waarom ze de aanvraag aannemen van vluchtelingen die geen paspoort hebben. Iemand die geen paspoort heeft of zich op een andere manier niet kan legitimeren die kan hier geen aanvraag doen. Klaar!
vivaratje schreef:
22-08-2019 01:35
Maar wat ik niet snap is waarom ze de aanvraag aannemen van vluchtelingen die geen paspoort hebben. Iemand die geen paspoort heeft of zich op een andere manier niet kan legitimeren die kan hier geen aanvraag doen. Klaar!
Inderdaad. Zo simpel als het maar kan zijn.
vivaratje schreef:
22-08-2019 01:35
Maar wat ik niet snap is waarom ze de aanvraag aannemen van vluchtelingen die geen paspoort hebben. Iemand die geen paspoort heeft of zich op een andere manier niet kan legitimeren die kan hier geen aanvraag doen. Klaar!
Blijven ze dan niet net zo goed illegaal in Nederland hangen?
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
22-08-2019 07:36
Blijven ze dan niet net zo goed illegaal in Nederland hangen?
Precies

Het probleem is dat ook echte vluchtelingen niet altijd een paspoort hebben.
Denk bijvoorbeeld aan Eritreeërs een land waar je niet "even" een paspoort kan aanvragen.

De asielprocedures zijn overigens wel streng, de vluchteling zal moeten aantonen waar hij / zij vandaan komt.

Maar kijk naar een land als Marokko
Die nemen - na een conflict over uitkeringen - geen mensen terug die gedwongen worden uitgezet
https://www.nu.nl/politiek/4224325/maro ... ingen.html

Dus een Marokkaan vraagt hier asiel aan, gaat een procedure in van een paar maanden, zorgt uiteraard dat hij geen paspoort meer heeft en weigert mee te werken aan vertrek.

Opsluiten mag maar heel beperkt dus worden ze los gelaten en gaan ze van AZC naar AZC zwerven.
En niemand doet ze wat, ze kunnen ongestoord roven en rellen, tegen de tijd dat hun zaak voor moet komen (meestal na een jaar ) hobbelen ze de grens met België over en roepen daar "asiel" waarna de procedure weer begint.

Dat houden ze jaren vol.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-08-2019 08:38
Precies

Het probleem is dat ook echte vluchtelingen niet altijd een paspoort hebben.
Denk bijvoorbeeld aan Eritreeërs een land waar je niet "even" een paspoort kan aanvragen.

De asielprocedures zijn overigens wel streng, de vluchteling zal moeten aantonen waar hij / zij vandaan komt.

Maar kijk naar een land als Marokko
Die nemen - na een conflict over uitkeringen - geen mensen terug die gedwongen worden uitgezet
https://www.nu.nl/politiek/4224325/maro ... ingen.html

Dus een Marokkaan vraagt hier asiel aan, gaat een procedure in van een paar maanden, zorgt uiteraard dat hij geen paspoort meer heeft en weigert mee te werken aan vertrek.

Opsluiten mag maar heel beperkt dus worden ze los gelaten en gaan ze van AZC naar AZC zwerven.
En niemand doet ze wat, ze kunnen ongestoord roven en rellen, tegen de tijd dat hun zaak voor moet komen (meestal na een jaar ) hobbelen ze de grens met België over en roepen daar "asiel" waarna de procedure weer begint.

Dat houden ze jaren vol.
En wie betaalt er voor hun onderhoud? dure telefoons, drank, kleding, zorg, wie O wie
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
22-08-2019 11:19
En wie betaalt er voor hun onderhoud? dure telefoons, drank, kleding, zorg, wie O wie
Jij en ik
Misschien niet hun telefoon maar wel zorg, bed, bad, brood en kinderopvang als ze die krijgen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Kijk die muts het dan goedpraten. Ze konden het niet schoonmaken want er was geen afwasmiddel. :bonk:

https://www.dumpert.nl/mediabase/774229 ... ruimd.html
RikM schreef:
22-08-2019 13:24
Kijk die muts het dan goedpraten. Ze konden het niet schoonmaken want er was geen afwasmiddel. :bonk:

https://www.dumpert.nl/mediabase/774229 ... ruimd.html

Dat soort geitewollensokken types helpen graag dat gajes en houden het in stand, praten alles goed van dat tuig
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-08-2019 13:24
Kijk die muts het dan goedpraten. Ze konden het niet schoonmaken want er was geen afwasmiddel. :bonk:

https://www.dumpert.nl/mediabase/774229 ... ruimd.html
Mee eens aan de andere kant wijst de eigenaar ook bergen puin aan waarvan het zeer onwaarschijnlijk is dat het veroorzaakt is door de krakers, kijk een kraker gaat geen 1.5 meter hoge stapel bouwmateriaal naar binnen slepen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven