Wij vrouwen?

20-09-2020 23:46 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor mijn gevoel 50 jaar terug in de tijd......

https://www.viva.nl/sex-en-liefde/vrouw ... begrijpen/


"15x dingen die wij vrouwen (wie? Ik??) fijn vinden maar mannen nóóit zullen begrijpen (die domme mannetjes toch...)
door Macy - op 20 september 2020 in SEKS & LIEFDE

Er zijn heel veel dingen die mannen van vrouwen niet begrijpen. Waarom we zo lang nodig hebben om ons klaar te maken of een goedemorgen-en-slaap-lekker-appje willen. Naar dezé 15 fijne dingen kijken wij vrouwen enorm uit.

En mannen snappen er helemaal niets van… mannen zijn blijkbaar heel dom en begrijpen weinig van ons koddige vrouwengedrag

Eindelijk je elastiekje uit mogen doen na een lange werkdag. Iedereen herkent het wel, je wilt er super classy en sassy uitzien met een mooie paardenstaart of een strak knotje op de werkvloer. Máár na een lange dag je haar los gooien voelt het als een échte verademing! (want álle échte vrouwen hebben uiteraard een zware bos lang haar en willen er sassy classy bijlopen, want vinden 'wij' belangrijk)

In je bed kruipen met glad geschoren benen. Wij vrouwen houden van het verzorgen van ons uiterlijk, (denk erom, als je je benen niet scheert ben je dus niet verzorgd.... We doen níets zo graag als onszelf verzorgen)en niks is fijner dan het genieten van je gladgeschoren benen in bed waar je ze heerlijk over elkaar kunt wrijven. (ik doe niet anders, jullie?)
Een good hairday hebben zonder dat je iets hoeft te doen. Wij vrouwen zijn in de ochtend altijd gestresst. Je moet je haar en je make-up doen, ook nog een outfit kiezen en eten. Hoe fijn is het dan wel niet, als je één keer opstaat met perfect haar? (oh god wat hebben we het toch druk met al deze moeilijke taakjes, daar hebben onze vrouwen-hersentjes het maar zwaar mee)

.....en zo gaat het nog een poosje door, te erg dit Viva!



Je bh uittrekken na een lange werkdag. Ahh! Wat een opluchting. De hele dag zorgt je bh ervoor dat alles op z’n plek blijft zitten, maar hoe heerlijk is het niet om aan het eind van de dag dat ding een slinger richting de wasmand te geven?
Je skinny jeans verruilen voor je pyjamabroek. Je herkent het vast wel, de hele dag zie je er perfect uit met je mooie skinny jeans, blouse en blazer. Maar aan het eind van de dag heb je het helemaal gehad met die strakke broek. Je kunt niet wachten totdat je in je super zijdezachte pyjamabroek mag springen.
In je ogen wrijven als je geen make-up op hebt. Overdag kunnen wij dit vaak niet, want we komen gelijk voor de dag als een pandabeer. Niet echt charmant. Hoe lekker is het dan wel niet dat we éindelijk in onze ogen mogen wrijven als onze make-up eraf is.
Nagellak van je nagels krabben. We steken zoveel tijd en energie in ons uiterlijk en tegelijkertijd verpesten we dat ook weer. Ik snap waarom mannen dan denken ‘jullie vrouwen zijn gek’, maar het is toch heerlijk om te doen, ladies?
Je puistje of mee-eter uitknijpen én het fijn vinden als die in één keer popt. Tja, het is gewoon een enorme opluchting als die ‘lelijke’ puist van ons gezicht af is.
Uren kunnen doorbrengen in een winkel. Ja, wij vrouwen houden nou eenmaal van winkelen. Dat is niks voor niks onze cardio! We willen de leukste en beste kledingstukken scoren en daar hebben we nou eenmaal dé tijd voor nodig.
Je helemaal zelfverzekerd voelen in je nieuwe outfit. ‘Heb je niet genoeg kleding?’ is wat mannen altijd vragen. En ons antwoord: Nee! Jij voelt je helemaal confident in je nieuwe outfit.
Altijd samen met anderen naar de wc gaan. Wij vrouwen hebben nou eenmaal veel te bespreken met elkaar en dan moet je elke minuut goed besteden.
Je net gescrubd hebben en de hele avond aan je huid willen zitten. Zeg eerlijk, niks is toch lekkerder dan een babyhuidje? Wil jij ook voelen?
Strak geëpileerde en geverfde wenkbrauwen hebben. Ohh, hoe fijn is het als al die ongewenste haartjes weg zijn en jij de volgende dag kunt shinen met je perfect eyebrows. Je voelt je op en top vrouw.
Eten en drinken met lippenstift op, en dan erachter komen dat het er nog steeds op zit. Wat goéeeeed!
Niet zeggen wat we écht bedoelen. ‘Veel plezier vanavond met je vrienden!’ staat synoniem aan ‘Vergeet me dat slaap lekker-appje niet te sturen, vlerk’."
elein schreef:
25-09-2020 08:53
Zowel de huidige als de komende generatie worden in bepaald opzicht juist weer meer in een keurslijf gedrukt. Meisjes zijn lief en houden van prinsessen en cupcakes en eenhoorns, en jongens zijn stoer en houden van robots, voetbal en dinosaurussen.

Afbeelding

Omdat anderen (helaas ook VIVA dus) nog steeds proberen die stereotypen erin te houden moet ik als ouder veel te vaak bewust het gesprek aangaan met mijn 6 jarige over deze onzin, om te voorkomen dat ze er in trapt. Dus het risico voor de hudige en volgende generatie om gewoon weer in dezelfde valkuilen te stappen is er wel degelijk.
Dat is echt van alle tijden, maar er is ook veel meer diversiteit daarin.

Mijn jongste dochter wil ook gewoon piloot worden. Dat was toen ik opgroeide echt iets wat alleen jongens wilden doen.

Hoe dan ook: ik zie wel dat er een flinke verandering gaande is. Alleen is dat niet van vandaag op morgen en verandering zal ook niet altijd gaan zoals je denkt of wil. Er zullen altijd wel verschillen blijven tussen mannen en vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
24-09-2020 14:11
Ik ken overigens ook stellen waar de man thuisblijft voor de kinderen en het huishouden alleen runt.

Zou die vrouw een loser zijn? Zou die man dom zijn dat hij zich in de rol heeft laten stoppen door zijn vrouw. Of maken zij gewoon andere keuzes?




Het ging er om dat iemand schreef dat de taken ongelijk verdeeld zijn in het huishouden (wat ook klopt) waarop ik dus reageerde.

Ik vind niemand een loser of een winnaar en het maakt niet uit hoe je de taken verdeeld maar als je een man trouwt die tijdens het samenwonen in de flat al niets deed verwacht dan niet dat hij later met kinderen in de eengezinswoning wel wat doet.

Dat bedoel ik met zelf verantwoordelijk voor je partner keuze.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
24-09-2020 19:12
Hm....... Ik las vandaag een stukje in de krant over twee vrouwen die een winkel hebben opgezet in Oldenzaal. Die krijgen nog steeds te horen dat zo'n zaak toch moeilijk te combineren valt met een gezin. Nog steeds..... Geen man die dat ooit te horen zal krijgen.

Het zit haast in de opvoeding bij vrouwen om min over zichzelf te denken. Het is ook cultureel bepaald. Vrouwen zijn dan ook onzekerder. En ze moesten niet proberen om in gelijke mate het zelfvertrouwen te hebben als mannen, want dan zijn ze arrogant of iets anders. En die stomme vrouwen doen er zelf ook aan mee.



Klopt

Als mijn vrouw (nu ex) koekjes bakt met de kinderen en het op FB zet krijgt ze 12 likes
Zet ik mezelf op FB koekjes bakkend met de 2 dochters krijg ik 100.000 likes en berichten "goh wat leuk dat je dat als vader doet"

Ik krijg regelmatig complimenten voor huis, tuin en keuken dingen die ik met de kinderen doe.
En eigenlijk alleen van vrouwen.
Vind het soms wat ongemakkelijk want mijn ex doet die zelfde dingen en krijgt nooit een compliment.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Uit een ander topic heb ik even dit gecopieerd:
dat is iets waar ik bij mijn vorige werkgever erg tegenaan liep, een groot bedrijf waar alle junioren gelijk op gingen, maar waarbij ik na elk beoordelingsgesprek naderhand weer terug moest om te zeggen dat ik recht had op hetzelfde als alle vergelijkbare mannelijke junioren.

Dit is toch erg?
iones schreef:
25-09-2020 18:20
Uit een ander topic heb ik even dit gecopieerd:
dat is iets waar ik bij mijn vorige werkgever erg tegenaan liep, een groot bedrijf waar alle junioren gelijk op gingen, maar waarbij ik na elk beoordelingsgesprek naderhand weer terug moest om te zeggen dat ik recht had op hetzelfde als alle vergelijkbare mannelijke junioren.

Dit is toch erg?
Het is zelfs heel raar en demotiverend.

Maar goed, er is geen data waaruit blijkt dat het structureel is. Sterker nog, een aantal jaar geleden bleek dat bij een leeftijdsgroep van 25-30 jaar (zoiets, het is lang geleden) vrouwen meer verdienden dan mannen. Al kwam dat dan wel vanwege de gemiddeld hogere opleiding, het suggereert tevens dat voor deze groep de vrouwelijke appels inmiddels hetzelfde betaald kregen dan de mannelijke appels.

Wat overigens ook wel een punt is en waar mijn vriendin zich enorm aan ergert, is dat vrouwen in de top elkaar eigenlijk zelden tot nooit helpen. Mannen staan altijd voor haar klaar, maar vrouwen niet. Terwijl mannen ook voor elkaar klaarstaan (old boys network heeft niet voor niets boys in de titel).

Voor de goede orde, ik geloof mijn vriendin dat dit zo is, hoor het vaker, maar ik heb er geen wetenschappelijke bron van bij de hand.
Alle reacties Link kopieren
Is er wel eens onderzoek gedaan waarom de Nederlandse vrouw kampioen deeltijdwerken is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven