Wijdbeens zitten

26-09-2018 13:30 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 20 jarige Russische activiste ergert zich aan wijdbeens zittende mannen. Ik citeer een klein stukje uit het bericht:

Ze vindt wijdbeens zitten een typisch voorbeeld van (seksuele) agressie van mannen. Volgens haar maakt wijdbeens zitten wel heel erg duidelijk welk lichaamsdeel het mannelijk gedrag stuurt.

Om daar een eind aan te maken gooit zij bleekmiddel in het kruis van mannen die wijdbeens zitten. 70 mannen zijn de pineut


Activiste geeft wijdbeens zittende mannen in Rusland volle laag http://a.msn.com/01/nl-nl/AAAET2J?ocid=se

Ik erger mij veel meer aan deze agressieve-actie, (en vooral als zij bleekmiddel gebruikt) dan aan mannen die nietsvermoedend wijdbeens een boek/tablet/telefoon lezen.
Ergeren jullie je aan wijdbeens zittende mensen?
LOEP ME MAAR aub.
Fragolisa schreef:
26-09-2018 13:40
Nou ja zeg.
Ik heb liever dat ze gaat strijden voor de vrijheid dat vrouwen óók wijdbeens mogen zitten!
Wie zegt dat vrouwen dit niet mogen?

Ik vind het asociaal je daar mee weinig ruimte laat voor anderen in het ov. Maar er is niemand die zegt dat een vrouw dit niet zou mogen
pipootje schreef:
27-09-2018 08:20
Echt? Ik heb dit echt nog NOOIT gezien.
Ligt er misschien ook aan hoe vaak je in het ov zit en waar? Ik kom het wel degelijk tegen hoor.
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
27-09-2018 09:24
Ligt er misschien ook aan hoe vaak je in het ov zit en waar? Ik kom het wel degelijk tegen hoor.
Ik kom het ook tegen, met name in vliegtuigen. Gaan zitten, benen wijd, armen helemaal over het kleine armsteuntje, en dan binnen 1 sec doen alsof ze slapen. Erger me er kapot aan want ik kom dan echt ruimte te kort. Ik duw meestal terug. Soms helpt dat. Soms ‘slaapt’ het gewoon door. Soms zeg ik er iets van. Dan schuiven ze een halve cm terug. Laatst een ‘oh I’m sorry but you’ve such a lovely slim figure, not like me, I need space, eh?’. Nou meneer knieen bij elkaar helpt gewoon hoor. En anders dan koop je maar twee stoelen, eh.

Bleekmiddel natuurlijk debiel, maar ik vind het wel echt een vervelend issue op plekken waar weinig ruimte is. Dus ja, knieen bij elkaar.
bluebirdie schreef:
27-09-2018 09:23
Wie zegt dat vrouwen dit niet mogen?

Ik vind het asociaal je daar mee weinig ruimte laat voor anderen in het ov. Maar er is niemand die zegt dat een vrouw dit niet zou mogen
Ik kreeg als kind altijd te horen "ga eens zitten als een dame".

Als je mensen tot last bent omdat je te veel ruimte inneemt, is het natuurlijk een ander verhaal.

Deze mevrouw heeft geen last van de ingenomen ruimte, maar van het feit dat mannen hun kruis niet tussen hun benen geklemd houden, omdat het geen keurige heren zijn. Dat staat me tegen.
https://youtu.be/cG3K5346Uag
bluebirdie schreef:
27-09-2018 09:24
Ligt er misschien ook aan hoe vaak je in het ov zit en waar? Ik kom het wel degelijk tegen hoor.
Ik zit regelmatig in het ov, maar niet in de randstad. Hier zijn de mensen gelukkig niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zitten mannen eigenlijk zo wijdbeens?, ik heb het ook wel eens gedaan maar dat zit toch voor geen meter!!
Alle reacties Link kopieren

:-D Duidelijk. :mrgreen: Dank voor dit filmpje. :biggrin:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
27-09-2018 12:45
Waarom zitten mannen eigenlijk zo wijdbeens?, ik heb het ook wel eens gedaan maar dat zit toch voor geen meter!!
Zie het filmpje. :mrgreen: :mrgreen:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
27-09-2018 10:02
Ik kreeg als kind altijd te horen "ga eens zitten als een dame".

Als je mensen tot last bent omdat je te veel ruimte inneemt, is het natuurlijk een ander verhaal.

Deze mevrouw heeft geen last van de ingenomen ruimte, maar van het feit dat mannen hun kruis niet tussen hun benen geklemd houden, omdat het geen keurige heren zijn. Dat staat me tegen.
Paar jaar terug hoorde ik mijn man het tegen onze dochter zeggen. Heb daar meteen wat van gezegd. Dat ik het stom vind dat jongens het met een broek aan wel mogen en meisjes met een broek aan niet (met een jurk vind ik het dan nog wat anders).

Overigens zegt mijn bekkenbodemtherapeut dat wijdbeens zitten beter is voor je bekken. En voor mij klopt dat, minder pijn dan stijf tegen elkaar, laat staan over elkaar.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Compleet niet bestaand fenomeen dat manspreading. Ja er zitten mensen die te veel plaats in nemen, man en vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, vooral de timing van die meid vind ik getuigen van willen provoceren zonder werkelijk iets te willen veranderen.
Ze peert 'm zodra ze haar flesje geleegd heeft :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een heldin :proud:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
27-09-2018 18:45
Ik vind het een heldin :proud:
Waarom dan?
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
27-09-2018 18:45
Ik vind het een heldin :proud:

Ik vind het een vandaal. Met water had ze ook haar punt kunnen maken. Maar dan nog heeft zij niet het recht iemand nat te gooien, net zoals de breedzittende man niet het recht heeft om zijn benen tegen de benen van iemand anders te douwen. Op het filmpje zag ik dat niet. Sommige mannen zaten zelfs alleen. Al deze mannen zitten nietsvermoedend in de metro. Al deze mannen vallen haar niet lastig. Je ziet de dames die naast de aangevallen-mannen zitten zelfs schrikken van de actie en afkeurend kijken.
LOEP ME MAAR aub.
Restera schreef:
27-09-2018 18:45
Ik vind het een heldin :proud:

Het hele filmpje is duidelijk fake/vooropgezet. Ik denk dat we rustig kunnen aannemen dat er geen nobele motieven mee spelen. Niet meer dan aandachtgeilheid dus. Wat is daar heldhaftig aan?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook iemand die het soms doet, puur voor comfort. Het verschilt ook per broek; bij een spijkerbroek doe ik het eerder dan bij een pantalon.

Als iemand naast mij het doet dan zet ik mijn been heel demonstratief op het midden. Als de andere man dan zijn benen weid wil doen, dan zit hij dus continu tegen mijn been aangeplakt. Aangezien mannen dat vaak heel ongemakkelijk vinden houden ze daarna wel een paar cm afstand. Nu moet ik zeggen dat in sommige vervoersmiddelen de beenruimte wel zo krap is dat je haast niet anders kan.

Mag ik er trouwens een andere ergernis tegenaan gooien? Mensen, voornamelijk meisjes, die continu op hun telefoon pielen en daarbij hun armen zo houden dat ik steeds hun puntige elleboog in mijn zij krijg :-x
Alle reacties Link kopieren
Een experiment, met een bril met een camera : het verschil in reacties op een vrouw en op een man die wijdbeens zitten in de metro van New York https://www.huffingtonpost.com/2015/01/ ... 22576.html
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven