Woke, een bedreiging voor onze vrijheid?

09-03-2021 21:16 3008 berichten
Is de woke-cultuur een meerwaarde voor onze samenleving?
Steeds vaker merk ik dat mensen hun taal corrigeren om maar niemand voor het hoofd te stoten, steeds vaker merk ik dat mensen hun gebruiken aanpassen aan de behoeften van een kleine minderheid.
Hoe nuttig is dit?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210305_97745711

De link zit achter een betaalmuur, dus hier een fragment:

1. Als ik me gekwetst voel, dan heeft iemand iets fout gedaan

Het klinkt onschuldig, maar het is een steeds ­gevaarlijker uitgangspunt aan het worden in het woke-debat. Je mag hopen dat de meeste mensen door het leven gaan met de ambitie om anderen niet nodeloos te kwetsen. En wie zich gekwetst voelt, moet dat mogen zeggen. Maar dat is nog niet hetzelfde als in elk gekwetst gevoel meegaan. Menselijke interactie schuurt, wringt en trekt tegen. Meningen botsen, gevoeligheden verschillen. Dat kan lastig zijn en vermoeiend en frustrerend. Maar frictieloze communicatie, die bestaat simpelweg niet. Het ontspoort trouwens snel. Steeds vaker ­eisen woke-woordvoerders dat in interviews alleen de “juiste” vragen gesteld mogen worden, steeds vaker zijn er incidenten omdat er een beetje tegenwind komt. Als je dit principe extreem doordenkt, mag enkel de meest lichtgeraakte nog iets zeggen en moet de rest uit voorzorg zwijgen, tenzij om zich af en toe nog eens te excuseren.

Ander voorbeeld:

https://www.tijd.be/cultuur/literatuur/ ... 87577.html

Voor mij is heel dat woke-gebeuren een volgende stap in de slachtoffercultuur die we daarvoor hadden. Je mag vooral niets doen wat één van de teergevoelige zieltjes kan kwetsen.
Wat denken jullie?

Is de woke-cultuur een meerwaarde voor onze samenleving?

Totaal aantal stemmen: 542

Ja (22%)
Nee (73%)
Geen mening (6%)
Alle reacties Link kopieren
vork-lepel schreef:
03-08-2021 00:34
Hier nog een voorbeeld dat mijns inziens onder de woke-cultuur valt en dat ook veel te ver gaat.

In Duitsland is een tijdje geleden een kinderboek gepubliceerd over het coronavirus, om kinderen te helpen de pandemie te begrijpen. In dat boek staat dat het coronavirus uit China komt en zich vervolgens over de wereld verspreidde. De Chinese gemeenschap in Duitsland was hier vervolgens heel kwaad over; verschillende mensen hebben negatieve reviews achtergelaten op Amazon waarin wordt beweerd dat het boek racistisch en discriminerend is. Ook zou er gedreigd zijn met juridische stappen, en zouden er voorbereidingen zijn getroffen voor protesten tegen racisme en discriminatie. Daarnaast heeft het Chinese consulaat in Hamburg, naar aanleiding van dit boek, geklaagd bij de uitgever en tegelijkertijd Chinezen in Duitsland gewaarschuwd dat ze waakzaam moeten zijn voor dit soort haatvolle acties.

De uitgever heeft vervolgens excuses aangeboden, en niet-verkochte exemplaren zijn vernietigd. “If the phrases have hurt the feelings of any of our readers, we are very sorry”, aldus de uitgever. In de volgende uitgave zal deze zin gecorrigeerd worden.

Bronnen:

https://www.globaltimes.cn/page/202103/1217639.shtml (let op dat Global Times geen onafhankelijke nieuwsbron is maar onder toezicht staat van de CCP).

https://sg.news.yahoo.com/children-book ... 44661.html

Nou mensen, welkom in clownwereld, waar het racistisch en kwetsend is om te zeggen dat het coronavirus oorspronkelijk uit China komt.
Dit zou ik niet onder woke scharen, wel onder internationale handelspolitiek. Duitsland wil auto's verkopen in China en buigt daarom snel mee.
Los daarvan is de groeiende invloed van China wel iets om aandacht aan te besteden. Maar zolang geld verdienen boven alles gaat, wordt China geen strobreed in de weg gelegd. Het is nu eenmaal een hele grote afzetmarkt.

Overigens heeft woke wel heel veel overeenkonsten met de Culturele Revolutie, en dat is niet iets om vrolijk van te worden.

Zelf verbaas ik me er nog steeds over hoe zo'n zelfdestructieve ideologie zo snel in Nederland zich heeft kunnen verspreiden. Want hip is het.
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
03-08-2021 01:24
Dit zou ik niet onder woke scharen, wel onder internationale handelspolitiek. Duitsland wil auto's verkopen in China en buigt daarom snel mee.
Los daarvan is de groeiende invloed van China wel iets om aandacht aan te besteden. Maar zolang geld verdienen boven alles gaat, wordt China geen strobreed in de weg gelegd. Het is nu eenmaal een hele grote afzetmarkt.

Overigens heeft woke wel heel veel overeenkonsten met de Culturele Revolutie, en dat is niet iets om vrolijk van te worden.

Zelf verbaas ik me er nog steeds over hoe zo'n zelfdestructieve ideologie zo snel in Nederland zich heeft kunnen verspreiden. Want hip is het.
In Nederland is het hip om Americaans te doen. Veel Nederlanders weten meer over de Americaanse politiek dan over de Nederlandse. Ook gebruiken ze veel zinloze Engelse woorden. Universiteiten zijn ook vaak Engelstalig.
Vandaar dat ook de Americaanse gekkigheden als Alt-Rechts en Woke worden overgenomen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Dokje schreef:
03-08-2021 01:24
Dit zou ik niet onder woke scharen, wel onder internationale handelspolitiek. Duitsland wil auto's verkopen in China en buigt daarom snel mee.
Los daarvan is de groeiende invloed van China wel iets om aandacht aan te besteden. Maar zolang geld verdienen boven alles gaat, wordt China geen strobreed in de weg gelegd. Het is nu eenmaal een hele grote afzetmarkt.

Overigens heeft woke wel heel veel overeenkonsten met de Culturele Revolutie, en dat is niet iets om vrolijk van te worden.

Zelf verbaas ik me er nog steeds over hoe zo'n zelfdestructieve ideologie zo snel in Nederland zich heeft kunnen verspreiden. Want hip is het.
Bedankt voor je reactie; goede aanvulling & kritische blik.

-----------------

Vandaag zag ik deze column in de Volkskrant (gratis leesbaar). De eerste alinea's vond ik wat onduidelijk maar daarna werd het makkelijker:

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b8efa489/

Uit de column:
Maar wetenschap gaat over feiten, zei Harvard-onderzoeker Hoven, ‘en feit is dat er een biologisch verschil is: mannen produceren sperma, vrouwen eieren’. Haar collega-onderzoeker Laura Lewis reageerde: ‘Ik ben geschokt en gefrustreerd door de transfobie en kwetsende opmerkingen van een lid van mijn afdeling.’
Er is een belangrijke strijd te strijden, maar de emancipatie van kleur en alles anders dan hetero wordt zo een revolutie die zijn eigen kinderen opvreet. Radicale woke en gender-activisten vormen een agressieve taalpolitie die zuiverheid afdwingt.
Wanneer de woke dwingelandij vat krijgt op ook andere politieke partijen, zal links verder krimpen tot een quantité négligeable. Want deze cancelgekte drijft gematigde progressieven naar rechts. En weg zijn alle andere linkse idealen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week dit artikel in het AD over Lanthe die zegt non-binair te zijn.

https://www.ad.nl/binnenland/ianthe-25- ... ~aa12f828/

Als ik haar verhaal lees dan is volgens mij het overgrote deel van de mensheid non-binair. Volgens haar definitie zou ik het ook moeten zijn. Ze zegt dat ze non-binair is, omdat ze vroeger met poppen, maar ook graag met lego en knexx speelde. Een ander kenmerk is dat ze niet van make-up, jurkjes en hoge hakken houdt. Ze wil nu met “hen” aangesproken worden. Ik vind het een vorm van aandacht trekken. Het lijkt wel een soort massa-hysterie. Non-binair is voor mij complete onzin. Vrouwen kunnen anno 2021 gewoon mannen-dingen doen en mannen vrouwen-dingen. Vroeger was je gewoon een feministe en nu ben je dus ineens non-binair.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
04-08-2021 22:58
Afgelopen week dit artikel in het AD over Lanthe die zegt non-binair te zijn.

https://www.ad.nl/binnenland/ianthe-25- ... ~aa12f828/

Als ik haar verhaal lees dan is volgens mij het overgrote deel van de mensheid non-binair. Volgens haar definitie zou ik het ook moeten zijn. Ze zegt dat ze non-binair is, omdat ze vroeger met poppen, maar ook graag met lego en knexx speelde. Een ander kenmerk is dat ze niet van make-up, jurkjes en hoge hakken houdt. Ze wil nu met “hen” aangesproken worden. Ik vind het een vorm van aandacht trekken. Het lijkt wel een soort massa-hysterie. Non-binair is voor mij complete onzin. Vrouwen kunnen anno 2021 gewoon mannen-dingen doen en mannen vrouwen-dingen. Vroeger was je gewoon een feministe en nu ben je dus ineens non-binair.


Eens. Alsof je geen echte vrouw bent als je vroeger met lego speelde ipv barbies. Ik ben ook niet heel erg feminien in mijn doen en laten, maar ik ben toch echt vrouw. Het grappige is dat juist al dat woke gedoe mensen in hokjes duwt, het is het tegenovergestelde van ruimdenkendheid. Het is ontzettend bekrompen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag het liefste jurken, (die jaren '50 swing dresses vind ik prachtig) en speel nog steeds met mijn zakmes...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat word ik eigenlijk als ik straks niet meer menstrueer?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-08-2021 07:23
Wat word ik eigenlijk als ik straks niet meer menstrueer?

Een ex-vrouw natuurlijk gekkie :roll:
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
05-08-2021 07:26
Een ex-vrouw natuurlijk gekkie :roll:
Oh ja! :cheer:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-08-2021 07:30
Oh ja! :cheer:
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Oh god dan zou ik ook non binair of genderqueer zijn. Want ik loop zowel in swing dresses als jeans en sneakers en een trainings jack. Ik hou van star trek en actie films en ik val op mannen en vrouwen. Liep op de middelbare school met een stropdas en heb een typisch mannenberoep. 7 procent vrouwen in mijn functie. Toch heb ik een pestpokke hekel aan woke gelul.

Hoe iemand me aanspreekt boeit me niet want ik ben nog van de generatie dat ik geen podium nodig had en de special snowflake beweging er ook nog niet was.

Weet je wat het werkelijke probleem is ? De categorisatie in mannen en vrouwen dingen. Hoezo is my little pony alleen voor meisjes en roze ook? Hoezo is TimmerMAN en treinmachinist voor jongens. Hoezo zijn jongens korte broeken bij de HEMA tot de knie en kan je voor je 4 jarige meid alleen hotpants a la Daisy Duke kopen daar? Hoezo zijn voor kleine kinderen de meiden kleertjes al getailleerd en voor jongens baggy. Hoezo kan je de mintgroene rolschaatsen maar tot maat 42 kopen en de zwarte pas vanaf maat 40? Hoezo worden meisjes dingen sowieso nog als minderwaardig gezien en wordt er geroepen dat jongens homo zijn als ze gek erop zijn?

Dat is het probleem. Als interesses gewoon interesses waren losgekoppeld van een ouderwets idee dan waren al die aanspreekvormen en lastig gedoe niet nodig. Dan bleven alleen transgenders over die je ook nog steeds hem en haar kan noemen en bleven alleen de biologische non binairen over (denk aan hermafrodieten) en klaaaaaar.

Trouwens lachen . De lokale pizza /ijsboer hier zoekt een nieuwe bezorger. De tekst omvat onder andere de zin "ben jij woke en hou jij van aanpakken dan zijn wij op zoek naar jou" oftewel deze werkgever discrimineert op andersdenkenden nee je moet lid zijn van De Club. Echt ik krijg Scientology vibes ervan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat de pizzaboer dan wel consequent moet zijn en alleen aan woke mensen pizza/ijs moet serveren, kijken hoe lang dat duurt. Ik zou een andere pizza zaak zoeken, al moest ik ervoor omrijden.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
04-07-2021 15:58
idd beangstigend.... Beangstigend hoe erg bang mensen zijn dat ze aangesproken kunnen worden op racistische, fascistische en seksistische uitspraken en gedragingen. Wat was de wereld toch lekker overzichtelijk toen je nog gewoon vrouwen voor hoer uit mocht maken en ongevraagd betasten, je donkere mensen gewoon voor van alles en nog wat mocht uitmaken en je gezellig Joden kon vervolgen.

Arme jullie :there:
Vrouwen worden nog steeds betast en voor hoer uitgemaakt. Vooral in bepaalde wijken en steden komt dat nog steeds of steeds meer veelvuldig voor.
Tegenwoordig worden vooral blanke mannen voor van alles en nog wat uitgemaakt. En is er onder iedere bevolkingsgroep op deze wereld wel racisme tegen alles en iedereen wat anders is.
En ja wat betreft de joden, die ondervinden nog steeds wereldwijd haat, geweld en antisemitisme. Daar is de hele wereld al 2500 jaar keihard mee bezig. Moet je voor de grap eens met keppeltje op gaan lopen in een willekeurige stad in Europa. Of ga eens kijken hoe joodse Nederlandse kinderen hun schooltijd door mogen brengen!

Arme jij je snapt er niets van.
Alle reacties Link kopieren
Worstje schreef:
05-08-2021 12:08
Vrouwen worden nog steeds betast en voor hoer uitgemaakt. Vooral in bepaalde wijken en steden komt dat nog steeds of steeds meer veelvuldig voor.
Tegenwoordig worden vooral blanke mannen voor van alles en nog wat uitgemaakt. En is er onder iedere bevolkingsgroep op deze wereld wel racisme tegen alles en iedereen wat anders is.
En ja wat betreft de joden, die ondervinden nog steeds wereldwijd haat, geweld en antisemitisme. Daar is de hele wereld al 2500 jaar keihard mee bezig. Moet je voor de grap eens met keppeltje op gaan lopen in een willekeurige stad in Europa. Of ga eens kijken hoe joodse Nederlandse kinderen hun schooltijd door mogen brengen!

Arme jij je snapt er niets van.

Worstje, je moet een ding goed begrijpen. Je mag alleen boos, bang of verdietig zijn als je daarvoor toestemming gekregen hebt van de woke-gemeenschap.
Ik weet niet wie jij bent, maar stel dat er aan dat worstje van je een blanke man zit, of een Joodse, dan dien je gewoon in je strafhoekje te blijven , en je te schamen.

En over die vrouwen die bedreigd worden gaan we ook niet zeuren, dat zijn gewoon complimenten, en als het verder gaat dan een compliment is dat gewoon een verzetje.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-08-2021 07:23
Wat word ik eigenlijk als ik straks niet meer menstrueer?
Kamelendrijver
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
05-08-2021 12:14
Worstje, je moet een ding goed begrijpen. Je mag alleen boos, bang of verdietig zijn als je daarvoor toestemming gekregen hebt van de woke-gemeenschap.
Ik weet niet wie jij bent, maar stel dat er aan dat worstje van je een blanke man zit, of een Joodse, dan dien je gewoon in je strafhoekje te blijven , en je te schamen.

En over die vrouwen die bedreigd worden gaan we ook niet zeuren, dat zijn gewoon complimenten, en als het verder gaat dan een compliment is dat gewoon een verzetje.
Moonpoppy ik ben gewoon een vrouw die houd van worstjes. En wist op het moment van een account aanmaken ff niets beters te verzinnen 😉.
Een vrouw die houd van jurkjes, hoge hakken, make-up, baggy joggingpakken, gympen en make-up loos. Heb een bloed hekel aan shoppen. Maar ook een bloed hekel aan huilerige, verwende, zeurderige types die hele dagen aan het stampvoeten en wijzen zijn naar de rest van de wereld op social media. Maar vervolgens geen vinger uitsteken om dingen te verbeteren. Heb meer mannelijke vrienden dan vriendinnen. Ik hou van sterke mannen en vrouwen. Ben al jaren zelfstandig ondernemer. En bepaal daarmee mijn eigen inkomen. Doe heel veel vrijwilligers werk. Ben moeder van 3 jongens die alle 3 stofzuigertjes, poppen inclusief poppenwagen en keukentjes hadden als speelgoed. Waren vroeger dol op prinsessen jurken, hebben ze ook gewoon gehad. Ze zijn wel alle 3 uitgegroeid tot zeer mannelijke jongemannen. Ik doe af en toe gewoon gezellig met ze mee met boeren en scheten laten. Maar kan ook heel geïrriteerd raken als ik zie hoe ze thuis het toilet achter laten.
Ik ben in de overgang dus menstrueer bijna niet meer dus ben benieuwd in welk hokje andere mensen mij plaatsen. Niet dat ik me daar wat van aantrek overigens. Zolang ik mezelf maar in de spiegel aan kan kijken iedere dag. Ik doe niet aan hokjes of erbij willen horen.
En ik heb hetzelfde ‘probleem’ als dat jij hebt.
Ik kan niet liegen. Dus vraag je om mijn mening dan geef ik die ook.
Ik waardeer je reacties, je manier van op een respectvolle wijze een discussie kunnen voeren en je eerlijkheid. Ik hoop niet dat je je laat wegjagen door boze en onaardige mensen hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Bluelightshield schreef:
05-08-2021 13:08
Kamelendrijver
Okee. Gaat goed komen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Worstje schreef:
05-08-2021 12:08
Vrouwen worden nog steeds betast en voor hoer uitgemaakt. Vooral in bepaalde wijken en steden komt dat nog steeds of steeds meer veelvuldig voor.
Tegenwoordig worden vooral blanke mannen voor van alles en nog wat uitgemaakt. En is er onder iedere bevolkingsgroep op deze wereld wel racisme tegen alles en iedereen wat anders is.
En ja wat betreft de joden, die ondervinden nog steeds wereldwijd haat, geweld en antisemitisme. Daar is de hele wereld al 2500 jaar keihard mee bezig. Moet je voor de grap eens met keppeltje op gaan lopen in een willekeurige stad in Europa. Of ga eens kijken hoe joodse Nederlandse kinderen hun schooltijd door mogen brengen!

Arme jij je snapt er niets van.
lees mijn tekst nog maar een keer en ook de postings waar ik op reageer. het is duidelijk dat je niet snapt wat ik zeg. Praten we daarna verder.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
We zijn een triest volkje geworden.
Gewoon iets zeggen en je kwetst altijd wel iemand.

Mooi voorbeeld:

Laatst bij Blokhuis (80’s music) kwam de zanger van Bronski Beat aan het woord. Hij zei: “ Jarenlang hebben we gevochten voor homorechten en rechten voor de vrouw, door nu andere religies en culturen binnen te halen, brengen we dit weer om zeep. Ik ga dan denken ben ik een racist of niet tolerant?” -vrij geciteerd-

Dit is maar één van de vele overdenkingen (en irritaties mijnerzijds, zeker aangaande de racismekaart uitspelen) die hij niet alleen heeft.


-je hoeft elkaar niet opzettelijk te pesten, kleineren oid, maar ik weiger om mijn mening voor me te houden of me aan te passen, omdat iemand zich gekwetst voelt of vooroordelen heeft-
Fizz schreef:
04-08-2021 22:58
Ze wil nu met “hen” aangesproken worden.
hoe THE FUCK zou dit moeten werken in de praktijk? In het engels werkt het nog wel, soort van, maar in het Nederlands?

En wat als deze persoon in een groep zit, hoe weet je dan of je diegene specifiek bedoelt of de groep?

"Hij wilt eten/zij wilt eten"

"Zij willen eten" maar willen is meervoud, dus hoe werkt dit in de praktijk?

Lmao we moeten eerst de hele Nederlandse taal opnieuw uitvinden hiervoor
syntax18 schreef:
06-08-2021 14:21
hoe THE FUCK zou dit moeten werken in de praktijk? In het engels werkt het nog wel, soort van, maar in het Nederlands?

En wat als deze persoon in een groep zit, hoe weet je dan of je diegene specifiek bedoelt of de groep?

"Hij wilt eten/zij wilt eten"

"Zij willen eten" maar willen is meervoud, dus hoe werkt dit in de praktijk?

Lmao we moeten eerst de hele Nederlandse taal opnieuw uitvinden hiervoor
Ook in het Engels werkt het totaal niet. Mijn vriendin (Amerikaanse, dus native speaking) krijgt er echt jeuk van.

Als Nederlander heb je dat minder, maar dan hoor je weer veel beter in het Nederlands dat de zin niet loopt.

Kortom: tijd om iets beters uit te vinden dan wat er nu gebruikt wordt.
Worstje schreef:
05-08-2021 12:08
Vrouwen worden nog steeds betast en voor hoer uitgemaakt. Vooral in bepaalde wijken en steden komt dat nog steeds of steeds meer veelvuldig voor.
Tegenwoordig worden vooral blanke mannen voor van alles en nog wat uitgemaakt. En is er onder iedere bevolkingsgroep op deze wereld wel racisme tegen alles en iedereen wat anders is.
En ja wat betreft de joden, die ondervinden nog steeds wereldwijd haat, geweld en antisemitisme. Daar is de hele wereld al 2500 jaar keihard mee bezig. Moet je voor de grap eens met keppeltje op gaan lopen in een willekeurige stad in Europa. Of ga eens kijken hoe joodse Nederlandse kinderen hun schooltijd door mogen brengen!

Arme jij je snapt er niets van.
Religie is het eerste wat verboden zou moeten worden. De drie (Abrahamitische) woestijnreligies horen hier helemaal niet thuis. Dat zorgt voor de meeste ‘woke’ momentjes (doe dat maar achter je voordeur).
-Vrouwenonderdrukking
-Homohaat
-Haat naar ongelovigen

Europa had de noordse, Germaanse, Romeinse, Griekse en Keltische ‘religies’ - inmiddels - mythologieën genoemd.
Die zijn hardhandig de kop ingedrukt door onze liefhebbende christenen, op oude heidense relikwieën zijn kerken geplempt, zodat er niets heidens meer over was.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
06-08-2021 14:21
hoe THE FUCK zou dit moeten werken in de praktijk? In het engels werkt het nog wel, soort van, maar in het Nederlands?

En wat als deze persoon in een groep zit, hoe weet je dan of je diegene specifiek bedoelt of de groep?

"Hij wilt eten/zij wilt eten"

"Zij willen eten" maar willen is meervoud, dus hoe werkt dit in de praktijk?

Lmao we moeten eerst de hele Nederlandse taal opnieuw uitvinden hiervoor
"Het"?

Vaak zijn mensen al blij als je de moeite neemt om hen bij hun nieuwe naam te noemen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
WandaVision schreef:
05-08-2021 08:16
Weet je wat het werkelijke probleem is ? De categorisatie in mannen en vrouwen dingen. Hoezo is my little pony alleen voor meisjes en roze ook? Hoezo is TimmerMAN en treinmachinist voor jongens. Hoezo zijn jongens korte broeken bij de HEMA tot de knie en kan je voor je 4 jarige meid alleen hotpants a la Daisy Duke kopen daar? Hoezo zijn voor kleine kinderen de meiden kleertjes al getailleerd en voor jongens baggy. Hoezo kan je de mintgroene rolschaatsen maar tot maat 42 kopen en de zwarte pas vanaf maat 40? Hoezo worden meisjes dingen sowieso nog als minderwaardig gezien en wordt er geroepen dat jongens homo zijn als ze gek erop zijn?
Als kind wilde ik stoere broeken dragen, net als een vriendinnetje van mij droeg. Deze broeken kon ik nergens vinden bij de meisjesafdeling. Ik vroeg mijn vriendin bij welke winkel ze haar broeken kocht. Ze bleek gewoon jongensbroeken te kopen. Eigenlijk helemaal niet raar, maar voor mij als jong meisje een stap te ver. Ik was wel jaloers dat zij dit wel durfde.
Alle reacties Link kopieren
Van de week kreeg ik een geboortekaartje. In mijn hoofd schoot de gedachte dat het in deze tijd handig is om je kind een unisex naam te geven zoals Robin. Op die manier kan een kind makkelijker experimenteren met het willen zijn van het andere geslacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven