Zwarte Pieten steunen boerenacties.

10-07-2020 11:23 452 berichten
Alle reacties Link kopieren
I :heart: it.

https://www.dvhn.nl/drenthe/De-boeren-k ... 22866.html

In Friesland blokkeerden de boeren net als zaterdag de A32 en A7 ter hoogte van Heerenveen. Het verkeer stond in beide richtingen stil. In de file doken ook Zwarte Pieten op, die snoep uitdeelden aan automobilisten.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Perkele schreef:
10-07-2020 22:59
Nou nee niet echt hypocriet. Als de boeren alleen voor Nederland zouden produceren, dan zouden we geen stikstof probleem hebben. Nederland heeft 1,7 miljoen veekoeien, 12,5 miljoen varkens, 105.184.440 kippen. Dus doen alsof 'alles voor de Nederlander is en we zo ontzettend blij moeten zijn met de boeren' is dikke onzin. Exportland nummer 1 is de Verenigde Staten, met 330 miljoen inwoners en ons kikkerlandje is exportland 2.

Het loopt de spuigaten uit dus. Het zou alleen maar gunstig zijn als vele agrarische bedrijven werden opgedoekt, want het is schandalig slecht voor de volksgezondheid. Je moet voor de grap eens op google scholar zoeken naar de vele onderzoeken die correlaties vinden tussen kanker en de uitstoot van de vee industrie of de connectie die nu wordt gelegd tussen luchtvervuiling en Corona epicentra. Daar word je echt niet blij van.

Dus laten we eens even weer met de beide beentjes op de grond staan, want al dat vee is écht niet voor ons alleen.
Tja en als deze bedrijven worden opgedoekt komen er huizen. Toch ook niet prettig een heel volgepropt NL.
Madelein schreef:
10-07-2020 20:49
en de mannetjeskuikens? ooit van het begrip "eendagskuikens" gehoord?

sowieso is het niet normaal voor kippen om elke dag een ei te leggen
jawel
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-07-2020 23:11
jawel
in de vrije natuur niet,

de doorgefokte exemplaren in gevangenschap inmiddels wel ja
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
10-07-2020 23:02
Tja en als deze bedrijven worden opgedoekt komen er huizen. Toch ook niet prettig een heel volgepropt NL.
Woningen zijn ook daadwerkelijk nodig. Megastallen en dode monoculturen dragen helemaal niks bij. Of dacht je dat weilanden tot natuur behoren.

Ook interessant, de link tussen wonen in het buitengebied en o.a. Parkinsons. Dat 'lekker achteraf tussen de weilanden wonen' is zeer schadelijk.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
10-07-2020 23:21
Woningen zijn ook daadwerkelijk nodig. Megastallen en dode monoculturen dragen helemaal niks bij. Of dacht je dat weilanden tot natuur behoren.

Ook interessant, de link tussen wonen in het buitengebied en o.a. Parkinsons. Dat 'lekker achteraf tussen de weilanden wonen' is zeer schadelijk.
Weilanden zijn belangrijk voor diverse vogels en andere dieren dus ja.
Madelein schreef:
10-07-2020 23:12
in de vrije natuur niet,

de doorgefokte exemplaren in gevangenschap inmiddels wel ja
je weet niet waar je het over hebt
miekemv schreef:
10-07-2020 23:23
Weilanden zijn belangrijk voor diverse vogels en andere dieren dus ja.
de boeren hebben de weidevogels kapot gemaakt met hun monocultuur. Nu ze subsidie krijgen om natuurlijkere beplanting aan te leggen gaat het beter. De boer luistert namelijk alleen als hij subsidie krijgt
Tomos schreef:
10-07-2020 22:50
Wat een hypocrisie !
We maken ons allemaal schuldig aan het misbruik van de protestboeren
Jammer dat zij steeds maar weer de Zwarte Piet toegeschoven krijgen.
Iedere Viva Forummer gebruikt alleen de knor van het varken nog niet. Verder zit het in al jouw en mijn gebruiksvoorwerpen . Oftewel ; Jouw en mijn huis is 1 ontploft varken !! het zit in je briefpapieren geld , je tv , je mobiel . Ja zelfs je vibrator :P . Denk daar maar eens goed over na en slaap verder lekker door . Truste !!
We worden allemaal besodemieterd!! En er zijn heel veel veranderingen nodig!!

Vers” vlees uit supermarkt vaak ouder dan 2 jaar en meerdere keren ingevroren

De Consumentenbond heeft in samenwerking met de Nederlandse warenautoriteit een onderzoek ingesteld naar verschillende soorten vlees uit supermarkten. De resultaten zijn schokkend en zelfs slechter dan het onderzoek dat 4 jaar geleden is gedaan. Onder druk van de lage prijzen is de kwaliteit alleen maar slechter geworden. Daarnaast bleek dat vlees uit de meeste supermarkten meerdere malen was ingevroren. Vlees van aanbiedingen bleek soms bijna 3 jaar oud te zijn, de uiterste wettelijke grens, waarbij vlees nog als “Vers” mag worden verkocht.

Er is veel onderzoek gedaan. Daaruit is gebleken dat vlees vaak wordt verhandeld. Soms worden partijen vlees door meerdere landen versleept. Een voorbeeld is het vlees van de AH waarvan het meeste uit Noord-Afrika komt. Hier worden koeien geslacht, en vervolgens ingevroren voor transport naar Engeland. Daar wordt de hele koe ontdooid om opgesneden te worden in grote stukken en weer ingevroren. Vervolgens weer ontdooid om het vlees tot zijn uiteindelijke vorm te verwerken (biefstuk, entrecote, gehakt, enz.) Uiteindelijk wordt het, je raadt het al, weer ingevroren voor transport naar de winkel. Daar wordt het vlees weer ontdooid voordat het in het koelvak belandt. Iemand de tel bijgehouden? “Het vlees kan dan al 2 jaar oud zijn”

Vers betekent “ontdooit en niet ouder dan 3 jaar”
Volgens Albert Heijn is het vlees dat zij verkopen wèl vers. Wat vers betekent kon echter niet verklaard worden. “Uit het onderzoek is gebleken dat vlees van de meeste supermarkten al vaker is ingevroren en vaak al meer dan 2 jaar oud is”. aldus Emmy Uittewaal. “We worden met zijn allen bedonderd. Vers betekent gewoon dat vlees niet meer bevroren is en niet ouder dan 3 jaar!”

Goedkoop actie vlees zit veelal aan de uiterste bewaartijd van 3 jaar en komt meestal uit de grootschalige vleesindustrie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-07-2020 00:05
je weet niet waar je het over hebt
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap ... en-leggen/

https://www.enjoytheveganmovement.nl/bl ... iendelijk/

https://www.vegatopia.com/smf/index.php?topic=12565.0
Lucieanders schreef:
11-07-2020 08:39
We worden allemaal besodemieterd!! En er zijn heel veel veranderingen nodig!!

Vers” vlees uit supermarkt vaak ouder dan 2 jaar en meerdere keren ingevroren

De Consumentenbond heeft in samenwerking met de Nederlandse warenautoriteit een onderzoek ingesteld naar verschillende soorten vlees uit supermarkten. De resultaten zijn schokkend en zelfs slechter dan het onderzoek dat 4 jaar geleden is gedaan. Onder druk van de lage prijzen is de kwaliteit alleen maar slechter geworden. Daarnaast bleek dat vlees uit de meeste supermarkten meerdere malen was ingevroren. Vlees van aanbiedingen bleek soms bijna 3 jaar oud te zijn, de uiterste wettelijke grens, waarbij vlees nog als “Vers” mag worden verkocht.

Er is veel onderzoek gedaan. Daaruit is gebleken dat vlees vaak wordt verhandeld. Soms worden partijen vlees door meerdere landen versleept. Een voorbeeld is het vlees van de AH waarvan het meeste uit Noord-Afrika komt. Hier worden koeien geslacht, en vervolgens ingevroren voor transport naar Engeland. Daar wordt de hele koe ontdooid om opgesneden te worden in grote stukken en weer ingevroren. Vervolgens weer ontdooid om het vlees tot zijn uiteindelijke vorm te verwerken (biefstuk, entrecote, gehakt, enz.) Uiteindelijk wordt het, je raadt het al, weer ingevroren voor transport naar de winkel. Daar wordt het vlees weer ontdooid voordat het in het koelvak belandt. Iemand de tel bijgehouden? “Het vlees kan dan al 2 jaar oud zijn”

Vers betekent “ontdooit en niet ouder dan 3 jaar”
Volgens Albert Heijn is het vlees dat zij verkopen wèl vers. Wat vers betekent kon echter niet verklaard worden. “Uit het onderzoek is gebleken dat vlees van de meeste supermarkten al vaker is ingevroren en vaak al meer dan 2 jaar oud is”. aldus Emmy Uittewaal. “We worden met zijn allen bedonderd. Vers betekent gewoon dat vlees niet meer bevroren is en niet ouder dan 3 jaar!”

Goedkoop actie vlees zit veelal aan de uiterste bewaartijd van 3 jaar en komt meestal uit de grootschalige vleesindustrie.
Wat is de bron en datum?
miekemv schreef:
11-07-2020 10:56
Wat is de bron en datum?
De Consumentenbond heeft in samenwerking met de Nederlandse warenautoriteit een onderzoek ingesteld naar verschillende soorten vlees uit supermarkten. De resultaten zijn schokkend en zelfs slechter dan het onderzoek dat 4 jaar geleden is gedaan. Onder druk van de lage prijzen is de kwaliteit alleen maar slechter geworden. Daarnaast bleek dat vlees uit de meeste supermarkten meerdere malen was ingevroren. Vlees van aanbiedingen bleek soms bijna 3 jaar oud te zijn, de uiterste wettelijke grens, waarbij vlees nog als “Vers” mag worden verkocht.
En dan nog niet vergeten dat Nederland het enige land in Europa is waar nog 50% zout water mag toegevoegd worden aan vlees. Als je in België gehakt koop en ik bak het moet ik er boter bij doen of het bakt aan. Als ik in Nederland gehakt koop en ik bak het moet ik er een pan water van afgieten.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
10-07-2020 20:18
Effe serieus dat FDF begint toch echt wel een doodeng clubje te worden.
Dat was het al, die nertsen man spoort niet
Spuugzat ben ik die schreeuwende minderheid en dan weer mensen die er een topic over openen omdat ze zo fantastisch zijn.

Niemand die een medeburger dwarsboomt is fantastisch, helemaal niemand.
Stelletje losers. Dat hele no farmers no food, ze bedoelen geen food in met name het buitenland.
ardni wijzigde dit bericht op 11-07-2020 11:24
42.44% gewijzigd
Lucieanders schreef:
11-07-2020 11:12
De Consumentenbond heeft in samenwerking met de Nederlandse warenautoriteit een onderzoek ingesteld naar verschillende soorten vlees uit supermarkten. De resultaten zijn schokkend en zelfs slechter dan het onderzoek dat 4 jaar geleden is gedaan. Onder druk van de lage prijzen is de kwaliteit alleen maar slechter geworden. Daarnaast bleek dat vlees uit de meeste supermarkten meerdere malen was ingevroren. Vlees van aanbiedingen bleek soms bijna 3 jaar oud te zijn, de uiterste wettelijke grens, waarbij vlees nog als “Vers” mag worden verkocht.
Graag bron en datum.
Alle reacties Link kopieren
Lucieanders schreef:
11-07-2020 11:16
En dan nog niet vergeten dat Nederland het enige land in Europa is waar nog 50% zout water mag toegevoegd worden aan vlees. Als je in België gehakt koop en ik bak het moet ik er boter bij doen of het bakt aan. Als ik in Nederland gehakt koop en ik bak het moet ik er een pan water van afgieten.
Ga naar een (biologische eventueel)slager, koop daar duurder maar kwalitatief beter vlees.Bestel je vlees eventueel De Koekoek.
Wellicht duur, maar je hoeft ook niet dagelijks vlees te eten.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
11-07-2020 11:20
Dat was het al, die nertsen man spoort niet
Spuugzat ben ik die schreeuwende minderheid en dan weer mensen die er een topic over openen omdat ze zo fantastisch zijn.

Niemand die een medeburger dwarsboomt is fantastisch, helemaal niemand.
Stelletje losers. Dat hele no farmers no food, ze bedoelen geen food in met name het buitenland.
sowieso heeft nertsen fokken niets met eten te maken en is het overgrote deel voor het buitenland.

BRON: https://nos.nl/artikel/2336855-nertsenf ... aarom.html
madelein wijzigde dit bericht op 11-07-2020 11:32
Reden: bron erbij geplakt
9.09% gewijzigd
miekemv schreef:
11-07-2020 11:23
Graag bron en datum.
De Consumentenbond en de Nederlandse warenautoriteit. En deze ook: https://www.consumentenbond.nl/acties/voedselfraude.
Alle reacties Link kopieren
Madelein schreef:
11-07-2020 11:31
sowieso heeft nertsen fokken niets met eten te maken en is het overgrote deel voor het buitenland.

BRON: https://nos.nl/artikel/2336855-nertsenf ... aarom.html
Eens, ik heb overigens niks tegen de nertsenfokkerij in de EU.
Ik vind het zeer spijtig dat het niet langer toegestaan is,, want bont komt straks uit landen waar de dierenrechten een stuk slechter zijn, als ze er al zijn. Ik heb wel wat tegen deze meneer. Ik weet wat voor man het is.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
11-07-2020 11:37
Eens, ik heb overigens niks tegen de nertsenfokkerij in de EU.
Ik vind het zeer spijtig dat het niet langer toegestaan is,, want bont komt straks uit landen waar de dierenrechten een stuk slechter zijn, als ze er al zijn. Ik heb wel wat tegen deze meneer. Ik weet wat voor man het is.
op zich is dat probleem ook 'eenvoudig' op te lossen, gewoon geen bont meer dragen.

maar dat is schijnbaar heel moeilijk voor sommige mensen
Alle reacties Link kopieren
Madelein schreef:
11-07-2020 11:38
op zich is dat probleem ook 'eenvoudig' op te lossen, gewoon geen bont meer dragen.

maar dat is schijnbaar heel moeilijk voor sommige mensen
Ik heb geen verstand van bont, maar bepaalde jeugdigen schijnen het fantastisch te vinden.
Ook ik heb een jas met een bontkraag en dat is echt een goede outdoorjas, met nepbont.
Zo moeilijk is het niet.
Lucieanders schreef:
11-07-2020 11:32
De Consumentenbond en de Nederlandse warenautoriteit. En deze ook: https://www.consumentenbond.nl/acties/voedselfraude.
Dit rapport zegt alleen iets over lamsvlees waarbij in 27 van de 156 gevallen sprake was van fraude.

Ik eet zelf geen lamsvlees maar dit heeft natuurlijk niets te maken met boeren.
miekemv schreef:
11-07-2020 12:05
Dit rapport zegt alleen iets over lamsvlees waarbij in 27 van de 156 gevallen sprake was van fraude.

Ik eet zelf geen lamsvlees maar dit heeft natuurlijk niets te maken met boeren.
Tuurlijk wel. Ze doen alles voor subsidies. En als we niet zouden exporteren, maar alleen voor Nederland vlees en eieren en dergelijke zouden produceren, dan is misschien de helft dierenleed nodig. En dan kunnen de dieren wel naar buiten en kunnen we ze een fatsoenlijk leven bieden, zonder hormonen, verminkingen, afnemen van kalfjes etc. etc.
Lucieanders schreef:
11-07-2020 12:27
Tuurlijk wel. Ze doen alles voor subsidies. En als we niet zouden exporteren, maar alleen voor Nederland vlees en eieren en dergelijke zouden produceren, dan is misschien de helft dierenleed nodig. En dan kunnen de dieren wel naar buiten en kunnen we ze een fatsoenlijk leven bieden, zonder hormonen, verminkingen, afnemen van kalfjes etc. etc.
Zo te zien is het nepnieuws:

https://www.gelehesjes-nederland.nl/inf ... an-2-jaar/

(lees de eerste reactie onder het artikel)

Op de site van de consumentenbond kon ik er in de gauwigheid niets over terugvinden.

De vleesindustrie ter discussie stellen is goed, maar laten we dat wel doen op grond van betrouwbare informatie.
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
11-07-2020 12:30
Zo te zien is het nepnieuws:

https://www.gelehesjes-nederland.nl/inf ... an-2-jaar/

(lees de eerste reactie onder het artikel)

Op de site van de consumentenbond kon ik er in de gauwigheid niets over terugvinden.

De vleesindustrie ter discussie stellen is goed, maar laten we dat wel doen op grond van betrouwbare informatie.
Dit was jaren geleden al bekend hoor, volgens mij geen nepnieuws.
Astromeria schreef:
11-07-2020 12:30
Zo te zien is het nepnieuws:

https://www.gelehesjes-nederland.nl/inf ... an-2-jaar/

(lees de eerste reactie onder het artikel)

Op de site van de consumentenbond kon ik er in de gauwigheid niets over terugvinden.

De vleesindustrie ter discussie stellen is goed, maar laten we dat wel doen op grond van betrouwbare informatie.
: https://www.consumentenbond.nl/acties/voedselfraude. Komt gewoon van hun site.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven