Zwarte Pieten steunen boerenacties.

10-07-2020 11:23 452 berichten
Alle reacties Link kopieren
I :heart: it.

https://www.dvhn.nl/drenthe/De-boeren-k ... 22866.html

In Friesland blokkeerden de boeren net als zaterdag de A32 en A7 ter hoogte van Heerenveen. Het verkeer stond in beide richtingen stil. In de file doken ook Zwarte Pieten op, die snoep uitdeelden aan automobilisten.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
10-07-2020 11:30
Laat Zwarte Piet met rust.

Laat de boeren hun werk doen.

Laat Den Haag in een door aardbevingen lek geraakte gierput zakken.

Ik sta volledig achter de boeren én Zwarte Pieten.
Ik ook, ik ook. Gelukkig bestaat er nog steeds demonstratie recht.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
10-07-2020 11:27
Idioten je zou maar een belangrijke afspraak hebben in het ziekenhuis of begrafenis etc,
En die zwarte pieten zijn ook relnichten.
Inderdaad!
Snoesje666 schreef:
10-07-2020 11:36
Sluit de grens bij Zwolle en laat Groningen, Friesland en Drenthe hun goddelijke eigen gang gaan.

We zijn hier klaar met het Haagse pluche.
Spreek voor jezelf zeg.
Nepalese33 schreef:
10-07-2020 11:44
Ik ook, ik ook. Gelukkig bestaat er nog steeds demonstratie recht.
Ook daar denkt de regering/rechter anders over.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
10-07-2020 11:38
Daar win je echt draagvlak mee, met het blokkeren van snelwegen. Zullen ze in Den Haag ook echt diep voelen.

Met deze collaboratie gaat dat graven van het eigen graf een stuk sneller.
Mooi gezegd.
Maareh... liggen de pepernoten nu al in de winkels dan?
Ik ben er wel klaar mee. Ik snap dat de boeren boos zijn, en steun ze daarin ook tot een bepaalde hoogte. Maar rot op met die zwarte piet en die wegblokkeringen.
Ik snap ook niet waarom hier weer zwarte piet bij betrokken moet worden...
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 11:49
1.06% gewijzigd
even de foto bekeken, die ander halve meter was niet geldig voor die zwarte pieten?
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
10-07-2020 11:34
Natuurlijk wel. Op de A7 werden die antizwartepietenindokkumdemonstreerders destijds klemgezet.

Klopt, en die klemzetters zijn veroordeeld. Ondertussen blijven die stomme boeren de snelwegen maar blokkeren. Ik heb daar privé heel veel last van gehad en ze hebben daarmee mijn sympathie volledig verspeeld. Beetje als kleuters gaan stampen, omdat ze hun zin niet krijgen. Kleuters met de macht van groot materieel. Bah
Later is nu
:jump:
*2020* schreef:
10-07-2020 11:47
Ook daar denkt de regering/rechter anders over.
Klopt maar het recht bestaat nog steeds en dat moeten we koesteren voor een ieder.
leolux schreef:
10-07-2020 11:49
Ik ben er wel klaar mee. Ik snap dat de boeren boos zijn, en steun ze daarin ook tot een bepaalde hoogte. Maar rot op met die zwarte piet en die wegblokkeringen.
Ik snap ook niet waarom hier weer zwarte piet bij betrokken moet worden...
Ze liggen beiden onder vuur in de huidige NL maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Bah, wat een smakeloze actie.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
10-07-2020 11:50
Klopt maar het recht bestaat nog steeds en dat moeten we koesteren voor een ieder.

Je hebt demonstreren en je hebt het leven volledig ontwrichten, door snelwegen te blokkeren. Dat mag níet. Dat was toen bij Dokkum al bekend, dat je geen snelwegen mag blokkern, maar die boeren blijven ermee wegkomen. Ik ben daar echt klaar mee. En ik was daar vooral in december al klaar mee, dus alles wat ze nu op dat vlak doen, maakt het erger.
Later is nu
redbulletje schreef:
10-07-2020 11:51
Ze liggen beiden onder vuur in de huidige NL maatschappij.
Volgens mij moeten ze ook dan ander halve meter afstand houden bekijk de foto's die ene zit bijna in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
10-07-2020 11:53
Je hebt demonstreren en je hebt het leven volledig ontwrichten, door snelwegen te blokkeren. Dat mag níet. Dat was toen bij Dokkum al bekend, dat je geen snelwegen mag blokkern, maar die boeren blijven ermee wegkomen. Ik ben daar echt klaar mee. En ik was daar vooral in december al klaar mee, dus alles wat ze nu op dat vlak doen, maakt het erger.
Inderdaad. Ik herinner me een klimaatdemonstratie waarbij demonstranten één straat in Amsterdam bezetten, toen was het hek van de dam want dat kon echt niet. Maar die boeren zetten hele snelwegen vast, walsen met hun machines overal door- en overheen en dat moet dan opeens kunnen? Ik dacht het niet.
redbulletje schreef:
10-07-2020 11:51
Ze liggen beiden onder vuur in de huidige NL maatschappij.

Ze liggen helemaal niet onder vuur in de huidige Nederlandse maatschappij (al doen de boeren wel erg hun best om onder vuur te komen). De meeste mensen interesseert het vrij weinig hoe zwarte piet eruit ziet. En de boeren hadden volgens mij veel sympathie, maar dat zijn ze aardig aan het verspelen.
Madeliefjees schreef:
10-07-2020 11:37
Hebben die gasten geen leven? Stelletje stakkers.
Stakkers? Die "stakkers" zorgen er wel voor dat jij te eten hebt terwijl jij met je luie r**t op de bank hangt!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er precies verkeerd aan zwarte piet?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit soort dingen de enorme kloof bloot legt tussen de randstad en het platteland. Mensen op het platteland, voelen een soort van machteloosheid tegen regelgeving die uit Den Haag komt, en tegen grachtengordelgeleuter zoals bij M. aan tafel.

In de meeste dorpen buiten de Randstad leven boeren lekker hun leven en komt er gewoon een zwartepiet van de stoomboot af. Die zwartepieten zijn in die dorpen geen issue. Boeren komen ook uit de dorpen, worden met regelgeving opgezadeld die niet uit de praktijk komt en mensen die zwartepiet geen racisme vinden, vinden elkaar op het snijvlak van onderdrukking door Den Haag. Tenminste, dat is denk ik het sentiment dat erachter zit.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
10-07-2020 11:57
Stakkers? Die "stakkers" zorgen er wel voor dat jij te eten hebt terwijl jij met je luie r**t op de bank hangt!

Nee, die stakkers blokkeren snelwegen.
Later is nu
Snoesje666 schreef:
10-07-2020 11:36
Sluit de grens bij Zwolle en laat Groningen, Friesland en Drenthe hun goddelijke eigen gang gaan.

We zijn hier klaar met het Haagse pluche.
Zeker weten? Dan ook zelf financieren he? Zonder de inkomsten van de rijkere provincies dus.
Dreamer schreef:
10-07-2020 12:00
Nee, die stakkers blokkeren snelwegen.
Jij denkt dat het vee vandaag niets te eten heeft gekregen en iet gemolken is?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
10-07-2020 11:57
Stakkers? Die "stakkers" zorgen er wel voor dat jij te eten hebt terwijl jij met je luie r**t op de bank hangt!
Kijk je wel eens goed naar de labels en bordjes in de supermarkt? Behalve melkproducten komt er bijna niks uit NL.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
10-07-2020 12:01
Jij denkt dat het vee vandaag niets te eten heeft gekregen en iet gemolken is?
We kunnen heel goed zonder veeboeren. Sterker nog: ze kunnen mij niet snel genoeg allemaal verdwijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven