Eenzaam

28-10-2020 15:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is Desiree, ik ben 23 jaar oud. Ik heb nooit echt vrienden gehad, wat ik heel erg mis. Door het ideaalbeeld wat ik krijg van films, en internet heb ik hoge verwachtingen. Eenzaamheid is niet fijn, ik probeer het wel, maar naar een aantal gesprekken loopt het dood, of komt het vooral vanuit mijn kant.

Nu is mijn vraag. Zijn er hier mensen die in hetzelfde schuitje zitten, en eventueel een app kunnen opstarten?
Alle reacties Link kopieren
waarom digitaal de oplossing zoeken voor iets waar het probleem in de digitale wereld ligt?

eenzaamheid, mensen ontmoeten en vrienden / kennissen maken leer je vooral in de echte wereld. Wanneer je meer mensen ontmoet kom je zo heel af en toe iemand tegen bij wie er iets meer ontstaat. En zo groeit een vriendschap langzaam
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je even geloept Desiree. Of moet ik je Tiffany noemen? Geen idee, maar schijnbaar vlot het niet echt met de contacten, gezien je toch al meermaals een oproepje hebt gedaan.

Mijn advies: ga sporten in de sportschool, probeer aan te haken bij een badmintonvereniging o.i.d. want online ga je het zeker niet vinden.
Vrouw, 23 jaar; onder normale omstandigheden moet dat een makkie zijn als je zelf redelijk open staat qua sociaal gedrag. Voor het vinden van een partner dan.
Voor vriendinnen kan je misschien toch eens lid worden van een sport-, muziek-, carnavalsvereniging of wat dan ook.

Waar probeer je nu contacten te leggen?
Alle reacties Link kopieren
Bij jullie is er geen corona?
Geloof niet alles wat je denkt.
La-Gamine schreef:
28-10-2020 16:34
Bij jullie is er geen corona?
Haar problemen met vrienden/vriendinnen maken zijn al pre-corona.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een lastige. Probeer eens te lezen of een (online) cursus te doen over sociale vaardigheden, contacten leggen enzo.

Ik denk ook dat je jezelf moet leren kennen, wie ben je, wat vind je leuk, wat verwacht je van sociale contacten, maar ook, wat heb je te bieden?

Wanneer vind je het zelf leuk om met iemand om te gaan, ben jij zelf diegene?

Dat soort vragen. Eenzaamheid is klote! En je bent niet de enige. Tips als bij een clubje heb je natuurlijk ook allang bedacht. Het gaat meer over de aansluiting vinden bij anderen, connectie ervaren, en daarvoor moet je jezelf kennen, en iets gemeenschappelijks hebben. En ik denk vanuit die motivatie, kun je contacten maken. Niet met als doel contact te maken, maar die dan voortkomen uit hetgeen je zelf blij van wordt en je vanzelf mensen leert kennen die daar ook blij van worden.

Zoiets.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
28-10-2020 16:38
Haar problemen met vrienden/vriendinnen maken zijn al pre-corona.

Dan is je opmerking extra bot.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Door de valse verwachtingen uit films etc heb ik ook een tijd gehad dat ik mijn vriendschappen 'niet goed genoeg' vond. Ik heb dit nu een stuk minder maar sta alsnog open voor de app! Ik ben zelf ook 23.
Alle reacties Link kopieren
@donutmetchocolade. Hoe heb jij dat voor jezelf kunnen oplossen?
Alle reacties Link kopieren
Nou dat kwam vooral door een gesprek met een vriendin die zei dat ik hele onrealistische verwachtingen had. Toen kwam ik erachter dat ik inderdaad het beeld van vriendschap had wat ze in films laten zien. Daardoor werd ik wel even met beide benen op de grond gezet. Er zijn verschillende soorten vriendschappen en met de ene ga je anders om dan de ander. En vooral dat een 'perfecte' vriendschap niet bestaat.
Ik herken het gevoel wel een beetje. Ik heb wel vriendinnen, maar niet veel. Ik ben 26 en eigenlijk pas sinds kort heb ik het 'geaccepteerd'. Nu vind ik het juist écht heel fijn. Met die paar vriendinnen spreek ik nu vaker af, waardoor de banden sterker zijn geworden. Ik heb gemerkt dat ik dit veel waardevoller vind dan 'veel' vriendinnen hebben. Ik besef nu ook dat ik niet eens tijd heb voor meer vriendinnen waarmee ik net zo vaak zou afspreken.
Alle reacties Link kopieren
@donutmetchocolade. Hier herken ik me ook in ja. Mag ik je een pb doen?
Alle reacties Link kopieren
Sure!
Alle reacties Link kopieren
La-Gamine schreef:
28-10-2020 16:41
Dan is je opmerking extra bot.

Ik vind van niet hoor. Het valt mij op dat TO heel selectief is in het reageren op bepaalde antwoorden. De suggesties om deel te nemen aan een sport- of carnavalsvereniging worden bijvoorbeeld niet beantwoord, terwijl TO echt de leeftijd heeft om hier nog makkelijk in te blenden. Misschien kan TO wel heel moeilijk omgaan met kritiek, ik noem maar wat.
hey! vervelend! je mag me zeker een PB sturen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven