Het voel niet goed als ik er over nadenk
donderdag 26 juni 2025 om 18:06
hoi,
Ik ben de laatste tijd enorm aan het piekeren over iets dat gebeurde toen ik 8/9 jaar oud was.
Ik zat op de basisschool en we kregen een inval leerkracht.
Hij bleek de vader te zijn van een meisje bij mij uit de straat waar ik wekelijks over de vloer kwam.
Dat meisje was meervoudig gehandicapt en ik was daar om haar een beetje af te iijden en te laten lachen.
Ouders waren gescheiden dus hadden beide eigen woning.
Ik weet niet meer precies hoe het begonnen was, maar de leraar had ook een hond en hij nam mij regelmatig mee in zijn auto (vanuit school vaak) om samen de hond uit te laten.
Samen met hem mee geweest naar speciaal paardrijles voor gehandicapte kinderen en dan liepen we ook samen buiten de hond uit te laten.
Ik weet nog dat ik een aantal keertjes bij hem thuis was geweest en 1 moment schrok ik wel en ik weet nog steeds niet wat ik daar van moet maken.
Hij was naar de wc geweest en was naar de badkamer gelopen en de deur stond op een kier open... ik als 8 jarige wilde hem laten schrikken en trok de deur open en riep "boe"
Ik zag hem staan voor de wasbak met zijn broek omlaag (zag niet wat hij precies deed) maar hij zag mij en begon een beetje geschrokken te lachen.
Ik gooide de deur ook meteen dicht.
Waar ik veel aan denk is dat moment, maar ook het feit dat hij me gewoon meenam onder schooltijd (lunchpauze) en na school om samen die hond uit te laten.
Ik kan me verder niks "raars" herinneren.. ook niet hoe het geëindigd is.
Als iemand dit nu bij mijn kind zou doen had ie een probleem gehad... dit had toch ook nooit gemogen lijkt mij, want als ik naar zijn dochter ging was het altijd bij die moeder en nooit bij hem.. ik kende hem eigenlijk alleen van school.
Ik merk dat het spookt in mijn hoofd.
Ik ben de laatste tijd enorm aan het piekeren over iets dat gebeurde toen ik 8/9 jaar oud was.
Ik zat op de basisschool en we kregen een inval leerkracht.
Hij bleek de vader te zijn van een meisje bij mij uit de straat waar ik wekelijks over de vloer kwam.
Dat meisje was meervoudig gehandicapt en ik was daar om haar een beetje af te iijden en te laten lachen.
Ouders waren gescheiden dus hadden beide eigen woning.
Ik weet niet meer precies hoe het begonnen was, maar de leraar had ook een hond en hij nam mij regelmatig mee in zijn auto (vanuit school vaak) om samen de hond uit te laten.
Samen met hem mee geweest naar speciaal paardrijles voor gehandicapte kinderen en dan liepen we ook samen buiten de hond uit te laten.
Ik weet nog dat ik een aantal keertjes bij hem thuis was geweest en 1 moment schrok ik wel en ik weet nog steeds niet wat ik daar van moet maken.
Hij was naar de wc geweest en was naar de badkamer gelopen en de deur stond op een kier open... ik als 8 jarige wilde hem laten schrikken en trok de deur open en riep "boe"
Ik zag hem staan voor de wasbak met zijn broek omlaag (zag niet wat hij precies deed) maar hij zag mij en begon een beetje geschrokken te lachen.
Ik gooide de deur ook meteen dicht.
Waar ik veel aan denk is dat moment, maar ook het feit dat hij me gewoon meenam onder schooltijd (lunchpauze) en na school om samen die hond uit te laten.
Ik kan me verder niks "raars" herinneren.. ook niet hoe het geëindigd is.
Als iemand dit nu bij mijn kind zou doen had ie een probleem gehad... dit had toch ook nooit gemogen lijkt mij, want als ik naar zijn dochter ging was het altijd bij die moeder en nooit bij hem.. ik kende hem eigenlijk alleen van school.
Ik merk dat het spookt in mijn hoofd.
donderdag 26 juni 2025 om 23:55
Ik snap het verhaal niet goed geloof ik. Het is de vader van een meisje dat je kent.
Jij trekt een deur open terwijl hij op de badkamer is.
En jullie laten de hond uit in de lunchpauze.
Wat heeft die man nou verkeerd gedaan dan? Het feit dat jullie samen de hond uit laten? Dat hij überhaupt met jou optrekt? Dat hij de badkamer niet op slot had gedaan?
Jij trekt een deur open terwijl hij op de badkamer is.
En jullie laten de hond uit in de lunchpauze.
Wat heeft die man nou verkeerd gedaan dan? Het feit dat jullie samen de hond uit laten? Dat hij überhaupt met jou optrekt? Dat hij de badkamer niet op slot had gedaan?
vrijdag 27 juni 2025 om 07:19
Een man die hygiëne serieus neemt, aardig is, en vergeet de badkamer af te sluiten als er iemand van buiten het gezin in huis is.
Kan het zijn dat er meer speelt? Of dat je er in je hoofd meer van maakt?
Kan het zijn dat er meer speelt? Of dat je er in je hoofd meer van maakt?
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
vrijdag 27 juni 2025 om 07:38
Ik denk dat jij zijn schaamte hebt opgepikt, omdat hij met zijn broek naar beneden bij de wastafel stond. Ik moet er ook echt aan denken om de deur van het toilet of de badkamer op slot te doen als er vriendjes van mijn zoon komen spelen. Je baalt er van als zoiets gebeurt. Jij hebt zijn schaamte en ongemak denk ik gevoeld.
vrijdag 27 juni 2025 om 13:08
Vivalafete25 schreef: ↑27-06-2025 12:53Even het beestje bij de naam noemen: ben je met terugwerkende kracht bang dat hij zich aan het aftrekken was?
Dat weet ik niet... En dat roep ik ook niet.. het is het gevoel van alles bij elkaar.
Het meenemen van een 8 jarige in de auto van school.. Ja hij was de vader van een vriendinnetje, maar in die context heb ik hem nooit meegemaakt omdat de ouders gescheiden waren.
Hij was mijn leraar.
Het feit dat ik me verder geen gekke dingen herinner is een goed teken, maar als iemand bv mijn jongste dochter mee zou nemen zou ik dat niet fijn vinden.. hoe goed dat dan ook bedoeld is.. er zijn ook dingen die een NO GO zijn voor leerkrachten.
mijn broer werk op een basisschool.. geen haar op zijn hoofd die er aan denkt om zo met 1 van zijn leerlingen om te gaan.
Het feit dat ik hem zo in die badkamer zag.. vind ik een ding.. zal misschien een foutje zijn, maar als je een kind in huis meeneemt die niet van jou is dan zorg je ervoor dat die dat soort dingen niet ziet.
De reden dat ik er zo bij nadenk is omdat er veel in mijn leven is gebeurd.. Ik ben op mijn hoede.. ik heb op de middelbare een leerkracht gehad die wel aan mij zat in het zwembad
vrijdag 27 juni 2025 om 13:14
Maar er is toch heel veel veranderd?
Toen ik op de lagere school zat aten de leraren tussen de middag nog thuis. Dan liepen de 'overblijfkinderen' soms gezellig mee in plaats van dat we bij de overblijf juf bleven. Zo hebben we ook wel eens bij meester en zijn vrouw pannekoeken gegeten tussen de middag. Dat zou nu totaal niet kunnen, maar toen ging dat zomaar zo.
Toen ik op de lagere school zat aten de leraren tussen de middag nog thuis. Dan liepen de 'overblijfkinderen' soms gezellig mee in plaats van dat we bij de overblijf juf bleven. Zo hebben we ook wel eens bij meester en zijn vrouw pannekoeken gegeten tussen de middag. Dat zou nu totaal niet kunnen, maar toen ging dat zomaar zo.
vrijdag 27 juni 2025 om 13:14
Wat maakt het dat je nu op je hoede bent?Xazandria schreef: ↑27-06-2025 13:08Dat weet ik niet... En dat roep ik ook niet.. het is het gevoel van alles bij elkaar.
Het meenemen van een 8 jarige in de auto van school.. Ja hij was de vader van een vriendinnetje, maar in die context heb ik hem nooit meegemaakt omdat de ouders gescheiden waren.
Hij was mijn leraar.
Het feit dat ik me verder geen gekke dingen herinner is een goed teken, maar als iemand bv mijn jongste dochter mee zou nemen zou ik dat niet fijn vinden.. hoe goed dat dan ook bedoeld is.. er zijn ook dingen die een NO GO zijn voor leerkrachten.
mijn broer werk op een basisschool.. geen haar op zijn hoofd die er aan denkt om zo met 1 van zijn leerlingen om te gaan.
Het feit dat ik hem zo in die badkamer zag.. vind ik een ding.. zal misschien een foutje zijn, maar als je een kind in huis meeneemt die niet van jou is dan zorg je ervoor dat die dat soort dingen niet ziet.
De reden dat ik er zo bij nadenk is omdat er veel in mijn leven is gebeurd.. Ik ben op mijn hoede.. ik heb op de middelbare een leerkracht gehad die wel aan mij zat in het zwembad
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
vrijdag 27 juni 2025 om 13:17
Ik ben als kind ook een paar keer bij een leerkracht thuis geweest om daar te eten.ldp schreef: ↑27-06-2025 13:14Maar er is toch heel veel veranderd?
Wat ik me afvraag, wat wil je hier nu nog mee? Waar zou je bij geholpen zijn?
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
vrijdag 27 juni 2025 om 13:22
mijn thuissituatie was prima, ik heb verder een goede jeugd gehadNellieVermicelli schreef: ↑27-06-2025 13:13Hoe was je thuissituatie? Kan het zijn dat hij zich over je ontfermde omdat het bij jou thuis niet zo leuk was?
vrijdag 27 juni 2025 om 13:27
mijn thuissituatie was prima, ik heb verder een goede jeugd gehadNellieVermicelli schreef: ↑27-06-2025 13:13Hoe was je thuissituatie? Kan het zijn dat hij zich over je ontfermde omdat het bij jou thuis niet zo leuk was?
vrijdag 27 juni 2025 om 13:33
Klopt.. tijden zijn veranderd.. maar dan heb jij het over de leerkracht en zijn vrouw.. je was niet alleen met hem in de auto en huis.ldp schreef: ↑27-06-2025 13:14Maar er is toch heel veel veranderd?
Toen ik op de lagere school zat aten de leraren tussen de middag nog thuis. Dan liepen de 'overblijfkinderen' soms gezellig mee in plaats van dat we bij de overblijf juf bleven. Zo hebben we ook wel eens bij meester en zijn vrouw pannenkoeken gegeten tussen de middag. Dat zou nu totaal niet kunnen, maar toen ging dat zomaar zo.
Het kan zijn hoor dat ik het groter maak dan dat het is, maar het voelt gewoon gek.. ik ben op mijn hoede omdat seksueel geweld (ik zeg NIET dat dit in dit geval aan de orde was)meermalen in mijn leven is geweest... mijn oudste dochter vorig jaar nog in aanraking geweest met pedofiel in de buurt.
Ik ga hier verder ook niks in ondernemen in mijn situatie, maar wilde mijn gevoel ergens delen
vrijdag 27 juni 2025 om 14:04
Als er verder niks gebeurd is met deze leraar, zou ik het echt proberen los te laten. Je maakt het groter dan het is. Je wil er verder ook niks mee doen. Dus waarom zou je jezelf dat blijven afvragen?Xazandria schreef: ↑27-06-2025 13:33Klopt.. tijden zijn veranderd.. maar dan heb jij het over de leerkracht en zijn vrouw.. je was niet alleen met hem in de auto en huis.
Het kan zijn hoor dat ik het groter maak dan dat het is, maar het voelt gewoon gek.. ik ben op mijn hoede omdat seksueel geweld (ik zeg NIET dat dit in dit geval aan de orde was)meermalen in mijn leven is geweest... mijn oudste dochter vorig jaar nog in aanraking geweest met pedofiel in de buurt.
Ik ga hier verder ook niks in ondernemen in mijn situatie, maar wilde mijn gevoel ergens delen
vrijdag 27 juni 2025 om 14:08
Xazandria schreef: ↑27-06-2025 13:08Dat weet ik niet... En dat roep ik ook niet.. het is het gevoel van alles bij elkaar.
Hij was mijn leraar.
En als het een vrouw was?
TAFKAPML
vrijdag 27 juni 2025 om 14:10
Ik zeg ook niet dat er iets is gebeurd.. en ik praat hem helemaal niks aan, want ik heb geen contact met hem.Vergeetmenietje70 schreef: ↑27-06-2025 14:07Ik lees nergens in je verhaal dat er iets is gebeurd wat niet door de beugel kan. Het lijkt wel alsof je hem alsnog iets wil aanpraten. Ik vind het erg bijzonder.
Ik heb hem er ook nooit over aangesproken er over.
Je kunt het dus heel bijzonder vinden, maar hij heeft nergens last van en ben ook niet van plan om hem ergens van te beschuldigen.
vrijdag 27 juni 2025 om 14:12
Ik weet niet of het zo raar is om een leerling mee te nemen in de auto of om de hond samen uit te laten, aangezien jij behalve een leerling ook een vriendinnetje van zijn dochter was. Dan lopen de dingen door elkaar en kan hij jou gezien hebben als het vriendinnetje van zijn dochter, niet als leerling, en ouders nemen wel vaker vriendinnetjes en vriendjes van hun kinderen op sleeptouw. Jij ging mee naar de paardrijles van je vriendinnetje, dan is het niet raar dat hij jou tijdens die les meeneemt om de hond uit te laten. Het alternatief was geweest dat je een uur in je eentje op een houtje had zitten bijten. Aardig bedoeld, denk ik, niet met slechte intenties.
vrijdag 27 juni 2025 om 14:13
Oké helder.
Feit blijft dat het vroegah anders ging. Er is niks gebeurd ook. Raar om zo in het verleden te peuren zonder echte aanleiding.
TAFKAPML
vrijdag 27 juni 2025 om 14:14
Wel als het zo afgesproken is, toch? Ik neem aan dat jouw ouders wisten dat je na school bij het vriendinnetje ging spelen? En dat je op de een of andere manier bij haar huis moest komen?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in