levens advies

26-07-2019 21:19 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Pietje.

Ik ben 18 jaar oud en een buitenbeentje. Graag zou ik wat meer vrienden willen maken, maar ik weet niet zo goed hoe. Hebben jullie tips voor mij?
anoniem_388607 wijzigde dit bericht op 26-07-2019 22:37
96.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
heb het aangepast
Dat is een hele goede aanpassing. :)

Je zou jezelf aan kunnen sluiten bij clubs en verenigingen, zoals een biljartclub, als je dat leuk lijkt of een sportclub waar in teamverband wordt gesport.

Heb je hobby's? Misschien dat je via je liefhebberijen aansluiting kunt vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem dat ik heb is meer het starten.

Ik ben vaak opzoek gegaan naar tips maar meestal vind ik ga iets doen zoals sporten, werken, festivals of doe iets met de vrienden die je minder goed kent om hun beter te leren kennen. Maar ik ben meer opzoek naar iets nieuws. En nog belangrijker hoe ik dit kan starten. Het is makkelijk om dingen te doen in het leven. Het is moeilijk om dingen te starten in het leven,
Overigens, Robin Williams was ook een buitenbeentje. Het ligt er maar aan hoe zwaar je daar dus aan tilt.
pietjezm schreef:
26-07-2019 22:44
Het probleem dat ik heb is meer het starten.

Ik ben vaak opzoek gegaan naar tips maar meestal vind ik ga iets doen zoals sporten, werken, festivals of doe iets met de vrienden die je minder goed kent om hun beter te leren kennen. Maar ik ben meer opzoek naar iets nieuws. En nog belangrijker hoe ik dit kan starten. Het is makkelijk om dingen te doen in het leven. Het is moeilijk om dingen te starten in het leven,
Nee hoor, starten is ook gewoon doen!

Iets zoeken wat je leuk lijkt en erop af. Heel eenvoudig.
Alle reacties Link kopieren
pietjezm schreef:
26-07-2019 22:44
Het probleem dat ik heb is meer het starten.

Ik ben vaak opzoek gegaan naar tips maar meestal vind ik ga iets doen zoals sporten, werken, festivals of doe iets met de vrienden die je minder goed kent om hun beter te leren kennen. Maar ik ben meer opzoek naar iets nieuws. En nog belangrijker hoe ik dit kan starten. Het is makkelijk om dingen te doen in het leven. Het is moeilijk om dingen te starten in het leven,
Zit op badminton dat is de enige sport die een beetje kan maar dat is niet echt een team sport voor de rest ben ik niet echt heel goed in sport terwijl ik het wel leuk vind om te doen.

Hobbies is natuurlijk game maar die zitten allemaal thuis het is een beetje moeilijk om digitaal mensen te leren kennen die toevallig ook nog eens in de buurt wonen.
Alle reacties Link kopieren
Willen die game vrienden er ook niet eens een keer tussen uit?
Misschien een keertje een voorstel doen?
Alle reacties Link kopieren
Atletiek is misschien leuk, samen rondjes rennen op de baan en ongedwongen toch samen sporten en ondertussen leer je de rest wel kennen.
Om te beginnen met een andere sport hoef je daar niet goed in te zijn, als beginneling kan je alles leren. Om goed te worden heb je tijd nodig en inzet. Je bent toch ook niet geboren als kampioen badmintonner?
Alle reacties Link kopieren
pietjezm schreef:
26-07-2019 22:20
heb het weg gehaald want alles zijn onzin reactie had eerlijk gezegd gehoopt op wat goed advies maar dat is blijkbaar wat eenzame mensen krijgen die zich uiten. Hij stelt zich aan.

Ik had serieus gereageerd, maar je leesvaardigheid is blijkbaar net zo slecht als je schrijfvaardigheid.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Je kunt bijvoorbeeld ook naar fitness gaan, een beetje spierballen kweken. Het is bekend dat je in een leuke fitnesstent gemakkelijk contacten opdoet omdat iedereen met hetzelfde doel bezig is.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook sporten zonder er goed in te zijn. Dat doe ik al mijn hele leven :P
Er zijn genoeg mensen die een teamsport doen vanwege het team en minder vanwege de sport.

Als je ook bordspellen e.d. wil spelen kan je op zoek naar een clubje in je buurt.
MMXVIII schreef:
26-07-2019 23:20
Je kan ook sporten zonder er goed in te zijn. Dat doe ik al mijn hele leven :P
Er zijn genoeg mensen die een teamsport doen vanwege het team en minder vanwege de sport.

Als je ook bordspellen e.d. wil spelen kan je op zoek naar een clubje in je buurt.
De teams die meestal verliezen in een toernooi zijn meestal de gezelligste.
Of doe iets met NMLK (nieuwe mensen leren kennen). Dat is een organisatie die zich richt op het opdoen van nieuwe contacten.

https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl
Alle reacties Link kopieren
Hallo Pietje,
De scouting, is dat geen goed idee? Dat is echt een club waar je mag zijn wie je bent.

Succes!! Je eenzaam voelen is niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Nu je jezelf zo tegenvalt kan je het net zo goed anderen wat meer naar de zin maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel veel gaan studeren; als jij respect afdwingt door je prestaties dan krijg je vanzelf veel vrienden die afkomen op je succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-07-2019 22:44
Overigens, Robin Williams was ook een buitenbeentje. Het ligt er maar aan hoe zwaar je daar dus aan tilt.

Eens. Ik denk dat dit ook een beetje aan de leeftijd ligt. Toen ik 18 was, was ik ook eenzaam en een buitenbeentje en dat vond ik toen heel erg. Vooral als je nog op school zit, ligt dat er ook wat dikker boven op voor mijn gevoel. Ik ben nu 15 jaar verder en voel me hier niet meer onzeker over. Het zit niet in mij om vrienden te maken op een sportclub, ik vind dat lastig in een groep. Ik heb een aantal goede vriendinnen en verder heb ik gewoon geaccepteerd dat het zo is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ie Robin Williams kent.. die jongen is 18..
Alle reacties Link kopieren
Zit je nog op school of heb je een baan?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Pietje ik zag in het zwembad bij de patatkraam een leuk clubje jongeren samen werken in een zomer baantje, kun je niet zoiets doen?
Ik zou als buitenbeentje niet in een disco gaan werk en maar gewoon als patatbakker in een zomersetting is denk ik heel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven