Op zoek naar God?

15-06-2011 09:47 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er 1x per week (of om de week) samen komen om te praten over het geloof?

Ik zelf zou wel meer willen weten over Jezus en er van gedachten over willen wisselen.

Ik hoor graag van je.

Ps het is in Tilburg
Is er geen kerk met praatgroepen in de buurt waar je dat kunt doen?

En als je hier iemand zoekt is het wel handig om je regio er bij te vermelden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Inderdaad. Even vergeten te vermelden. Het gaat om Tilburg. Dat doen we dan eens per week bij mij thuis.

Groetjes
quote:taratje1 schreef op 15 juni 2011 @ 09:47:

Wie wil er 1x per week (of om de week) samen komen om te praten over het geloof?

Ik zelf zou wel meer willen weten over Jezus en er van gedachten over willen wisselen.

Ik hoor graag van je.

Ps het is in TilburgKan hier toch, of is dat niet veilig..
Hoi Robelia,

Ja, dat zou ook kunnen, maar ik vindt het gezellig om samen te komen en dan van gedachten te wisselen. Glaasje wijn erbij en brood...erg toepasselijk..haha
quote:Glaasje wijn erbij en brood...erg toepasselijk..haha

Een kerkdienst dus

Hier hebben we ook een provisiekast:

Sinds internet bestaan er geen afstanden meer.

Bijbeltje erbij

Kunnen we het nog gezelliger maken
Nee, er zal ook zat op het internet te vinden zijn. Ik heb gewoon behoefte aan het samen zijn. Je bent van harte welkom als je zin/tijd hebt. Even kijken hoeveel mensen willen komen.

Groetjes.

Ps Ziet er smakelijk uit dat plaatje..hihi
quote:Ik heb gewoon behoefte aan het samen zijn. Je bent van harte welkom als je zin/tijd hebt.

Dat geld ook voor jou hoor.

Ik heb hier boeken van alle grote denkers uit de geschiedenis. Van Jezus tot Tagore, Boedha en Mohammed.
Ben je lid van een kerk of genootschap to? Of ben je nog zoekende.....?
Ik zou het best leuk vinden (zelf wel gelovig trouwens) maar woon totaal niet bij je in de buurt. Helaas
Ik ben lid van een Katholieke kerk hier in Tilburg. Ik heb meer behoefte aan vragen over het dagelijkse leven. Hoe we ons leven het best kunnen leven en hoe we met bepaalde dingen om kunnen gaan. Ik vind de kerk waar ik bij zit iets te zwaar. De diensten spreken mij soms wel aan, maar vaak kan ik het niet goed volgen. Helaas zitten er voornamelijk ouderen en haast geen mensen van mijn leeftijd in de kerk (32 jaar). Vandaar dat ik met dit idee kom. Nu kunnen we dingen bespreken waar we dagelijks mee te maken hebben en hoe de bijbel daar over spreekt. Ik heb het boek Rondgang door de Bijbel. Makkelijk te lezen en goed te bespreken.

Dus ja...ik ben gelovig, maar heb nog zat vragen.

Zin om te komen?
Hoi Hangmat,

Jammer. Misschien leuk om zoiets ook te organiseren, maar dan bij jou in de buurt. Zal vast behoefte naar zijn.

Groetjes
Ik vind het een heel leuk idee! Helaas woon ik te ver weg. Ik hoop dat het je lukt een groepje te vinden!!
Thanks.

Ik hoop het ook.
Waar wonen jullie dan hangmatje en cajean?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Vind het ook een leuk idee maar woon helemaal niet in de buurt.
Jammer. Misschien dat jullie die niet in de buurt wonen, wel in de buurt van elkaar wonen?
Ik woon ook niet in de buurt maar weet dat er in iedere gemeente Alpha cursussen zijn. Volgens mij worden die wel vanuit de hervormde kerk gegeven dus wat dat betreft is dat niet jou ding maar er bestaan volgens mij ook echt dat soort dingen in de katholieke kerk.

Hier in Amsterdam iig wel. Vraag het eens bij je kerk. Of er praatgroepen zijn voor jongere mensen.

Succes!
Dankje Neele01,

dat zal vast bij de Katholieke kerk ook zijn. Maar ik wil een opener en huiselijke sfeer. Ik hoop dat er wat mensen zijn die er wat in zien. Lijkt me heel erg leuk. Maar in ieder geval bedankt voor de tip.
Als iedereen die het jammer vind dat tilburg niet in de buurt is, neerzet in welke regio ze wel wonen? Misschien woont er wel iemand die het een goed idee vind in de buurt...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Hier een link van een gemeente die Alphacursussen organiseert. Maar ook Bijbelkringen. Misschien is dit wat voor je TO?

http://www.ontmoetingskerktilburg.nl/

Als ik je verhaal zo lees zou een kerk met huiskringen wel wat voor je zijn. Huiskringen doen eigenlijk precies wat jij zoekt. Praten over hoe je het geloof een plaats kunt geven in het dagelijks leven, en meeleven met elkaar, dus gewoon een stukje contact. Ik kan alleen in Tilburg zo gauw geen kerk vinden die met huiskringen werkt. Hier in het westen gebeurt dat wel veel, maar daar heb je natuurlijk niks aan. Maar misschien is een Alphacursus wel een goed beginpunt, wie weet waar je via via nog terecht kan komen.
anoniem_125306 wijzigde dit bericht op 15-06-2011 11:29
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Hoi Lechatnoir,

bedankt voor de tip. Ik ga is even op de site kijken.

Verder hoop ik dat er nog mensen zullen reageren op mijn oproepje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven