Op zoek naar God?
woensdag 15 juni 2011 om 10:00
woensdag 15 juni 2011 om 10:46
Ik ben lid van een Katholieke kerk hier in Tilburg. Ik heb meer behoefte aan vragen over het dagelijkse leven. Hoe we ons leven het best kunnen leven en hoe we met bepaalde dingen om kunnen gaan. Ik vind de kerk waar ik bij zit iets te zwaar. De diensten spreken mij soms wel aan, maar vaak kan ik het niet goed volgen. Helaas zitten er voornamelijk ouderen en haast geen mensen van mijn leeftijd in de kerk (32 jaar). Vandaar dat ik met dit idee kom. Nu kunnen we dingen bespreken waar we dagelijks mee te maken hebben en hoe de bijbel daar over spreekt. Ik heb het boek Rondgang door de Bijbel. Makkelijk te lezen en goed te bespreken.
Dus ja...ik ben gelovig, maar heb nog zat vragen.
Zin om te komen?
Dus ja...ik ben gelovig, maar heb nog zat vragen.
Zin om te komen?
woensdag 15 juni 2011 om 11:10
Ik woon ook niet in de buurt maar weet dat er in iedere gemeente Alpha cursussen zijn. Volgens mij worden die wel vanuit de hervormde kerk gegeven dus wat dat betreft is dat niet jou ding maar er bestaan volgens mij ook echt dat soort dingen in de katholieke kerk.
Hier in Amsterdam iig wel. Vraag het eens bij je kerk. Of er praatgroepen zijn voor jongere mensen.
Succes!
Hier in Amsterdam iig wel. Vraag het eens bij je kerk. Of er praatgroepen zijn voor jongere mensen.
Succes!
woensdag 15 juni 2011 om 11:24
Hier een link van een gemeente die Alphacursussen organiseert. Maar ook Bijbelkringen. Misschien is dit wat voor je TO?
http://www.ontmoetingskerktilburg.nl/
Als ik je verhaal zo lees zou een kerk met huiskringen wel wat voor je zijn. Huiskringen doen eigenlijk precies wat jij zoekt. Praten over hoe je het geloof een plaats kunt geven in het dagelijks leven, en meeleven met elkaar, dus gewoon een stukje contact. Ik kan alleen in Tilburg zo gauw geen kerk vinden die met huiskringen werkt. Hier in het westen gebeurt dat wel veel, maar daar heb je natuurlijk niks aan. Maar misschien is een Alphacursus wel een goed beginpunt, wie weet waar je via via nog terecht kan komen.
http://www.ontmoetingskerktilburg.nl/
Als ik je verhaal zo lees zou een kerk met huiskringen wel wat voor je zijn. Huiskringen doen eigenlijk precies wat jij zoekt. Praten over hoe je het geloof een plaats kunt geven in het dagelijks leven, en meeleven met elkaar, dus gewoon een stukje contact. Ik kan alleen in Tilburg zo gauw geen kerk vinden die met huiskringen werkt. Hier in het westen gebeurt dat wel veel, maar daar heb je natuurlijk niks aan. Maar misschien is een Alphacursus wel een goed beginpunt, wie weet waar je via via nog terecht kan komen.
anoniem_125306 wijzigde dit bericht op 15-06-2011 11:29
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd