Coronavirus COVID-19 alle pijlers

2 maart winkels/horeca open? Ga jij erheen?

22-02-2021 19:04 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds meer ondernemers in de horeca- en winkelbranche zijn klaar met de maatregelen en er lijkt een actie voorbereid te worden om met zijn allen tegelijk open te gaan op 2 maart.

Wat vind jij daarvan en ben je van plan om die dag dan een niet-essentiële winkel of horeca-etablissement te bezoeken?

Als de ondernemers op twee maart hun deuren openen vind ik dat:

Totaal aantal stemmen: 413

Onverantwoord. En ik ga er dan ook niet heen (45%)
Onverantwoord. Maar ja, ik heb nieuwe schoenen nodig dus ik ga er wel heen. (2%)
Mij maakt het niet uit (9%)
Fantastisch. Maar ik ga er zelf niet heen. (15%)
Fantastisch. Ik ga mijn spaarrekening alvast plunderen voor die dag. (24%)
Ik moet die dag werken in de horeca/niet essentiële winkel (1%)
Anders, namelijk: (4%)
.
Onverstandig
Alle reacties Link kopieren
To trapt af:
Wat mij betreft vind ik de 'overdekte natte horeca' nog wel wat ver gaan om te openen. Dat kunnen wel plaatsen zijn waar mensen makkelijk besmet kunnen worden.

En ik vind het heel jammer dat het op deze manier moet (uit protest).

Maar ik zou die dag -als het mooi weer is- zeker wel een terrasje pakken. En eindelijk weer eens langs de kringloop gaan. Het is genoeg geweest zo voor de ondernemers.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga pas weer naar winkels, horeca en de kapper wanneer dat weer mag en niet eerder. Ik vind het onverstandig dus.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik ga erheen hoor! Winkels doen me niet zoveel, maar even lekker een kop koffie halen of ergens eten, yeah!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een onzinpoll, want het gaat gewoon niet gebeuren.
Dat gezegd hebbende, zou ik er geen problemen mee hebben om een niet-essentiele winkel te bezoeken. Als ik naar het Kruidvat ga, kan ik ook wel naar mijn favoriete boetiekje of naar mijn boekhandel (uiteraard rekening houdend met de geldende maatregelen).
Nothing happens for a reason
Onverantwoord ik ga niet heen
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ze de eigenaren beboeten. En de klanten ook.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
22-02-2021 19:13
Ik vind het een onzinpoll, want het gaat gewoon niet gebeuren.
Dat gezegd hebbende, zou ik er geen problemen mee hebben om een niet-essentiele winkel te bezoeken. Als ik naar het Kruidvat ga, kan ik ook wel naar mijn favoriete boetiekje of naar mijn boekhandel (uiteraard rekening houdend met de geldende maatregelen).
Waarom zou dat niet gaan gebeuren? Als ze met zijn allen tegelijk opengaan valt dat niet te handhaven. Net als met het vuurwerkverbod afgelopen jaarwisseling.
.
Alle reacties Link kopieren
De rek is er uit, ik ga, mits ik geen boete krijg
Alle reacties Link kopieren
Nee, absoluut niet.
De horeca opzoeken nog niet, maar zodra het weer mag wil ik wel graag weer eens naar de kapper en een pyjama (in een fysieke winkel) uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik las vandaag dat de kans groter is dat ik bij een sportevenement aanwezig mag zijn dan dat ik weer naar een winkel mag. Ik ben de logica absoluut kwijt en zou gaan, ja.
Alle reacties Link kopieren
Niet per se onverantwoord want ik geloof niet dat winkels bijdragen aan besmettingen maar het laatste wat ik nu zou willen is dat we massaal de maatregelen gaan tegenwerken.
Dus ik zou het niet doen omdat ik het niet vind kunnen in de huidige situatie.
Qua horeca vind ik het ook nog eens onverantwoord.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
22-02-2021 19:18
De horeca opzoeken nog niet, maar zodra het weer mag wil ik wel graag weer eens naar de kapper en een pyjama (in een fysieke winkel) uitzoeken.
Ja als het weer mag, niet als winkels het uit zichzelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat dom
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik de eerste week dat "alles" weer open mag, juist niet ga.

Laat anderen maar even gek worden; mijn zoon zijn nieuwe sokken en mijn nieuwe badmat (alles gaat stuk) kunnen nog wel een weekje overleven.
Dan trekt zoon zijn sokken maar een dag extra aan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Starkid schreef:
22-02-2021 19:18
Ik las vandaag dat de kans groter is dat ik bij een sportevenement aanwezig mag zijn dan dat ik weer naar een winkel mag. Ik ben de logica absoluut kwijt en zou gaan, ja.
Ik neem aan dat degene die tegen de opening van de winkels zijn ook niet naar een sportevenement of een theatervoorstelling gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk wel uit naar een kappersbezoek maar ‘mijn’ jammer gaat eerst iedereen bellen die nog een afspraak had staan dus ik vrees dat ik nog wel twee weken extra kan wachten.
Ach, dan heb ik iets om naar uit te kijken.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
22-02-2021 19:23
Jezus wat dom
Dom om open te gaan? Terwijl je een half jaar geleden geïnvesteerd hebt in allerlei maatregelen om je pand coronaproof te maken voor bezoekers? je nauwelijks tegemoetkoming krijgt en je inmiddels je huis aan het 'opeten' bent, omdat je zaak tevens levenswerk al maanden dicht zit en al je spaargeld er inmiddels doorheen is? Ik ben geen ondernemer in die branche maar ik snap het wel. Ja je riskeert een boete maar gesloten blijven kost nog veel meer.
.
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
22-02-2021 19:16
Waarom zou dat niet gaan gebeuren? Als ze met zijn allen tegelijk opengaan valt dat niet te handhaven. Net als met het vuurwerkverbod afgelopen jaarwisseling.
Precies dit

Ik zal er zeker heen gaan. Lekker even winkelen en ergens gaan lunchen

Ik ben ook vrij die dag, ook al heb ik niks nodig, ik zou gaan om ze te steunen
pearle wijzigde dit bericht op 22-02-2021 19:34
11.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zeker wel, het heeft nu lang genoeg geduurd.
Blijft dalijk niks meer overeind, en dan nog maar niet te hebben over de nasleep.
Genoeg ondernemers die hun hoofd amper boven water kunnen houden, en die steun is ook een lachertje.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag winkelsluiting opgeheven worden, maar ik ga niet kopen bij een winkel die eenzijdig besluit om de wet te overtreden.
smulrol schreef:
22-02-2021 19:35
Van mij mag winkelsluiting opgeheven worden, maar ik ga niet kopen bij een winkel die eenzijdig besluit om de wet te overtreden.

Dit inderdaad.

Ik vraag me af als winkeliers en horeca dit gaat doen: komt er dan weer een tegenreactie van mensen die de staat aanklagen als ze dit laten gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
22-02-2021 19:35
Van mij mag winkelsluiting opgeheven worden, maar ik ga niet kopen bij een winkel die eenzijdig besluit om de wet te overtreden.
Dit dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven