Coronavirus COVID-19 alle pijlers

2 maart winkels/horeca open? Ga jij erheen?

22-02-2021 19:04 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds meer ondernemers in de horeca- en winkelbranche zijn klaar met de maatregelen en er lijkt een actie voorbereid te worden om met zijn allen tegelijk open te gaan op 2 maart.

Wat vind jij daarvan en ben je van plan om die dag dan een niet-essentiële winkel of horeca-etablissement te bezoeken?

Als de ondernemers op twee maart hun deuren openen vind ik dat:

Totaal aantal stemmen: 413

Onverantwoord. En ik ga er dan ook niet heen (45%)
Onverantwoord. Maar ja, ik heb nieuwe schoenen nodig dus ik ga er wel heen. (2%)
Mij maakt het niet uit (9%)
Fantastisch. Maar ik ga er zelf niet heen. (15%)
Fantastisch. Ik ga mijn spaarrekening alvast plunderen voor die dag. (24%)
Ik moet die dag werken in de horeca/niet essentiële winkel (1%)
Anders, namelijk: (4%)
.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, wat egoistisch...

En dan heb ik het over de mensen die WEL zouden gaan
Nee, natuurlijk ga ik er niet naartoe die dag. Net zoals ik niet zou gaan wanneer ze wel officieel open mogen. Ik begrijp sowieso niet zo goed wat mensen nou zoooo bijzonder vinden aan een kop koffie drinken op een terrasje.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
22-02-2021 19:38
Nee, natuurlijk ga ik er niet naartoe die dag. Net zoals ik niet zou gaan wanneer ze wel officieel open mogen. Ik begrijp sowieso niet zo goed wat mensen nou zoooo bijzonder vinden aan een kop koffie drinken op een terrasje.
:facepalm:
heeft lekker veel te maken met de initiële vraag ook, dit.
Nothing happens for a reason
smulrol schreef:
22-02-2021 19:35
Van mij mag winkelsluiting opgeheven worden, maar ik ga niet kopen bij een winkel die eenzijdig besluit om de wet te overtreden.
Ja dit. Als het mag dan sta ik als eerste voor de deur maar niet als er nog geen groen licht is vanuit de overheid.
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
22-02-2021 19:16
Waarom zou dat niet gaan gebeuren? Als ze met zijn allen tegelijk opengaan valt dat niet te handhaven. Net als met het vuurwerkverbod afgelopen jaarwisseling.
Dat is toch heel wat anders? Bovendien was het toen ook niet zo dat iedereen massaal vuurwerk ging afsteken.
Ik geloof er niks van dat het gaat gebeuren. Volgens mij zou ergens eind januari ook de horeca massaal opengaan. Ging ook niet door.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
22-02-2021 19:38
Nee, natuurlijk ga ik er niet naartoe die dag. Net zoals ik niet zou gaan wanneer ze wel officieel open mogen. Ik begrijp sowieso niet zo goed wat mensen nou zoooo bijzonder vinden aan een kop koffie drinken op een terrasje.
Vanmiddag ook nog iemand gesproken die in een uur tijd 2 keer heeft benoemd hoe ellendig het is dat alles 3 weken wordt verlengt want ze mist de ''uitstapjes''
Het is voor de ondernemers kut, maar ik snap echt niet dat mensen de Hema als uitstapje zien. En ik zit heus wel eens op een terras, maar van mij hoeft dat niet echt persé en ik mis het dus ook niet
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
22-02-2021 19:35
Van mij mag winkelsluiting opgeheven worden, maar ik ga niet kopen bij een winkel die eenzijdig besluit om de wet te overtreden.

Eens. Sterker nog, als een winkel of terras waar ik voorheen kwam besluit illegaal open te gaan is dat voor mij een reden om die voortaan te mijden.
Ondernemers die op deze manier denken het kabinet en de samenleving onder druk te zetten krijgen geen cent meer van me.
Ik vind het zeer onverantwoord en dom.
nounou
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
22-02-2021 19:45
Vanmiddag ook nog iemand gesproken die in een uur tijd 2 keer heeft benoemd hoe ellendig het is dat alles 3 weken wordt verlengt want ze mist de ''uitstapjes''
Het is voor de ondernemers kut, maar ik snap echt niet dat mensen de Hema als uitstapje zien. En ik zit heus wel eens op een terras, maar van mij hoeft dat niet echt persé en ik mis het dus ook niet
Kan je flauw doen over zogenaamd niet begrijpen dat mensen de HEMA als uitstapje zien, maar je snapt natuurlijk best dat het om andere dingen gaat. Om gezellig met een paar vrienden uit eten te gaan of een biertje te drinken, bijvoorbeeld. Dat jij het niet mist zegt niets over anderen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-02-2021 19:47
Eens. Sterker nog, als een winkel of terras waar ik voorheen kwam besluit illegaal open te gaan is dat voor mij een reden om die voortaan te mijden.
Ondernemers die op deze manier denken het kabinet en de samenleving onder druk te zetten krijgen geen cent meer van me.
Ik vind het zeer onverantwoord en dom.
Ze proberen te overleven zodat er straks nog winkels/horeca bestaan om naar toe te gaan.
Of zie je de winkelstraat liever vol met alleen maar winkelgiganten?
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
22-02-2021 19:55
Ze proberen te overleven zodat er straks nog winkels/horeca bestaan om naar toe te gaan.
Of zie je de winkelstraat liever vol met alleen maar winkelgiganten?
Het is niet anders
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
granny71 wijzigde dit bericht op 22-02-2021 19:58
98.92% gewijzigd
Ik vind het lastig. Ik denk dat het zeker verantwoord kan. Met de maatregelen, tijdsplanning etc kun je veel doen.

Ik steun het...ik gun ze omzet, banen noem maar op. Ik heb een hele hoop gedachten om ze te steunen maar uiten doe ik het niet..ik denk dat ik wel zou gaan. Steunen!
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
22-02-2021 19:57
Het is niet anders
Jij hebt duidelijk geen eigen winkel/horecazaak.
Duidelijk je baan niet.verloren door corona en duidelijk ook geen greintje empathie.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
22-02-2021 19:35
Van mij mag winkelsluiting opgeheven worden, maar ik ga niet kopen bij een winkel die eenzijdig besluit om de wet te overtreden.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
22-02-2021 19:58
Ik vind het lastig. Ik denk dat het zeker verantwoord kan. Met de maatregelen, tijdsplanning etc kun je veel doen.

Ik steun het...ik gun ze omzet, banen noem maar op. Ik heb een hele hoop gedachten om ze te steunen maar uiten doe ik het niet..ik denk dat ik wel zou gaan. Steunen!
Jaaa! Want zij steunen mij ook? Ik houd mij aan de maatregelen om een reden. Als zij zich daar niet aan houden steunen zij hun medemens ook niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er begrip voor in ieder geval. Niet essentiële winkels zou ik inderdaad bezoeken als ze open zouden gaan.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
22-02-2021 19:55
Ze proberen te overleven zodat er straks nog winkels/horeca bestaan om naar toe te gaan.
Of zie je de winkelstraat liever vol met alleen maar winkelgiganten?
...of beter gezegd leeg op een enkele winkelgigant na, en dat verder alles alleen nog maar online te vinden is. En geen horeca meer.

Nou ja misschien kunnen ze dan die voormalige winkelpanden dan ombouwen tot woningen voor starters :P
.
Saivash schreef:
22-02-2021 19:57
Het is niet anders
Het is niet anders? Jij hebt het mooi voor elkaar denk ik?
Ik ook, maar ik zie schrijnende gevallen om mij heen..dat gun ik niemand.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat is dit toch een lastig dilemma, ik ga dagelijks naar de supermarkt en druk dat het er is...zoveel ondernemers nu die hebben geinvesteerd in het coronaproof maken van hun zaak en daar nooit de vruchten van hebben kunnen plukken. Van mij mag alles open, reken maar dat de meeste ondernemers de juiste maatregelen hebben genomen om het hun klanten/gasten zo coronoproof te laten ondergaan.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
22-02-2021 20:00
Jij hebt duidelijk geen eigen winkel/horecazaak.
Duidelijk je baan niet.verloren door corona en duidelijk ook geen greintje empathie.
Mijn man heeft zijn baan bij de KLM verloren aan het begin van de corona crisis...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
22-02-2021 20:01
Oh wat is dit toch een lastig dilemma, ik ga dagelijks naar de supermarkt en druk dat het er is...zoveel ondernemers nu die hebben geinvesteerd in het coronaproof maken van hun zaak en daar nooit de vruchten van hebben kunnen plukken.
Winkels zijn toch pas in december gesloten?
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
22-02-2021 20:00
Jaaa! Want zij steunen mij ook? Ik houd mij aan de maatregelen om een reden. Als zij zich daar niet aan houden steunen zij hun medemens ook niet...
Heel veel (met name horeca)ondernemers hebben afgelopen zomer geïnvesteerd in het coronaproof maken van hun pand.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het naar school gaan van mijn nu diep ongelukkige pubers belangrijker dan de HEMA open.

Ik vind het openstellen van het hbo voor mijn jongvolwassen kind belangrijker dan uit eten.

Ik vind stoppen met thuiswerken en weer lekker naar kantoor fijner dan nieuwe kleren kopen.
...
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
22-02-2021 20:02
Mijn man heeft zijn baan bij de KLM verloren aan het begin van de corona crisis...
Net als zoveel mensen.
Maar je man heeft geen huurkosten van een winkel/restaurant, geen personeelskosten.
Geen mensen die afhankelijk zijn van hem voor hun inkomen.
Je man heeft niet enorm veel investeringen gedaan om veilig open te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet. Maar ik begrijp wel dat ze willen. Ik vind het ook allemaal wat oneerlijk. De fietsenwinkel is open, de Primera is open, maar een kledingwinkel bijv niet. Vind kleding essentiëler dan een fiets of cadeaukaartje.
Snap sowieso niet zo veel van de regels. Langer de avondklok zodat de kappers open kunnen? 🤔 Totaal idioot. Maar goed. Dat is een andere discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven