Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Alcoholverbod permanent?

18-05-2021 20:05 72 berichten
Kan iemand me uitleggen waarom ik nog altijd geen flesje wijn in m'n kar kan leggen na 20 uur? Omzet gunnen aan de horeca kan de reden niet zijn. Die moeten immers ook om 20u dicht. Had eigenlijk wel verwacht dat met het opheffen van de avondklok, deze maatregel ook van de baan was.

Zouden 'ze' het gewoon vergeten zijn? Of een voorzichtige opmaat naar Scandinavische praktijken. Want volksgezondheid blablabla.

En nee hier geen alcoholist, maar iemand die meestal laat boodschappen gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Deze maatregel is niet gekoppeld aan de avondklok. Het bestond al voordat de avondklok in ging.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok dat ze voorlopig geen straatfeestjes willen in de stad.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Denk dat alles stap voor stap gaat. En dat het makkelijker is om een maatregel nog een week langer te laten duren (bij wijze van spreken) dan dat dit over een paar week weer ingezet moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Het had bij de invoering juist te maken met de sluiting van de horeca. Om te voorkomen dat er bier ingeslagen zou gaan worden om privé feestjes te gaan vieren. Juist nu de horeca nog vroeg dicht is dus alle reden om het nog even te houden.
Alle reacties Link kopieren
Om te voorkomen dat mensen samen ergens buiten rond gaan hangen met flessen alcohol erbij. Onder invloed van een drankje wordt de anderhalve meter al sneller vergeten.
Alle reacties Link kopieren
En wees gerust, al deze maatregelen vallen onder de tijdelijke covidwet. De tweede kamer moet deze wet elke drie maanden verlengen, anders vervalt deze sowieso. Dus als er straks geen probleem meer is in de ziekenhuizen verliezen ze vanzelf de meerderheid voor deze wet.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
18-05-2021 20:13
En wees gerust, al deze maatregelen vallen onder de tijdelijke covidwet. De tweede kamer moet deze wet elke drie maanden verlengen, anders vervalt deze sowieso. Dus als er straks geen probleem meer is in de ziekenhuizen verliezen ze vanzelf de meerderheid voor deze wet.
Geloof dat de huidige covidwet nog geldig is tot 1 juni.
Maar het zal me niets verbazen dat we er niets meer over horen en het ineens verlengd blijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nooit meer wijzigen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Koffiepot schreef:
18-05-2021 20:12
Om te voorkomen dat mensen samen ergens buiten rond gaan hangen met flessen alcohol erbij. Onder invloed van een drankje wordt de anderhalve meter al sneller vergeten.
Dat laatste kan ik me in een kroeg wel voorstellen, maar buiten? Trouwens wel sneu dat ze die doelgroep niet in staat achten om hun buiten gezelligheid met alcohol te plannen ...
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-05-2021 20:17
Gewoon nooit meer wijzigen.
Omdat iedereen die wel eens een glaasje drinkt gelijk een alcoholist is die dronken achter het stuur gaat zitten?
Wissewis schreef:
18-05-2021 20:10
Ik gok dat ze voorlopig geen straatfeestjes willen in de stad.
Geldt er een verbod om buiten alcohol te drinken dan?
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
18-05-2021 20:15
Geloof dat de huidige covidwet nog geldig is tot 1 juni.
Maar het zal me niets verbazen dat we er niets meer over horen en het ineens verlengd blijkt te zijn.
Het advies van de Raad van State is om deze nogmaals te verlengen. Maar dat betekent niet dat wij ook tot 1 september na 20.00 uur geen alcohol kunnen kopen.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
18-05-2021 20:15
Geloof dat de huidige covidwet nog geldig is tot 1 juni.
Maar het zal me niets verbazen dat we er niets meer over horen en het ineens verlengd blijkt te zijn.
Wat een onzin. Alsof het huidige of het volgende kabinet ook maar enig belang heeft bij het afremmen van de consumptie.
Madeliefjees schreef:
18-05-2021 20:17
Gewoon nooit meer wijzigen.
En je argument(en)?
Ja ik kwam er laatst ook achter dat die gekke maatregel nog geldt. De terrassen zijn weer open, je kan gewoon weer bij iemand op bezoek in de avond, laat mij dan ook gewoon weer de week boodschappen doen na 20u zonder dat ik me moet bedenken; oja, flesje wijn mag niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Millie-x schreef:
18-05-2021 20:20
Dat laatste kan ik me in een kroeg wel voorstellen, maar buiten? Trouwens wel sneu dat ze die doelgroep niet in staat achten om hun buiten gezelligheid met alcohol te plannen ...
Ik weet van de jumbo bezorgers dat ze nog nooit zoveel alcohol bestellingen hebben gehad als sinds het verbod.
Zo lang je je bestelling voor 20 uur laat bezorgen is er niets aan de hand.
Er is vast een dag in de week dat je even voor achten een boodschap kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
18-05-2021 20:23
Wat een onzin. Alsof het huidige of het volgende kabinet ook maar enig belang heeft bij het afremmen van de consumptie.
Had het over het geruisloos verlengen van de covidwet niet over het verkoopverbod van alcohol.
Millie-x schreef:
18-05-2021 20:23
Geldt er een verbod om buiten alcohol te drinken dan?
Ligt er vanaf waar buiten, dit ongeacht Corona maatregelen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -op-straat
gizzmo-returns schreef:
18-05-2021 20:25
Er is vast een dag in de week dat je even voor achten een boodschap kan doen.
Tuurlijk zou ik dat kunnen doen. Maar mag er dan een reden voor zijn? Anders dan "omdat het nou eenmaal de regel is".
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
18-05-2021 20:26
Had het over het geruisloos verlengen van de covidwet niet over het verkoopverbod van alcohol.
Ik ook. Niemand heeft er belang bij om die covidwet langer te laten duren dan strikt noodzakelijk.
Penelope_ schreef:
18-05-2021 20:24
Ja ik kwam er laatst ook achter dat die gekke maatregel nog geldt. De terrassen zijn weer open, je kan gewoon weer bij iemand op bezoek in de avond, laat mij dan ook gewoon weer de week boodschappen doen na 20u zonder dat ik me moet bedenken; oja, flesje wijn mag niet meer.
Volgens Gizzmo moet je dan gewoon je boodschappen moment beter plannen :idee:
Millie-x schreef:
18-05-2021 20:28
Tuurlijk zou ik dat kunnen doen. Maar mag er dan een reden voor zijn? Anders dan "omdat het nou eenmaal de regel is".
De reden is nog steeds de pandemie.

En wat hier boven al genoemd is mbt horeca die nog niet s avonds open is.
Millie-x schreef:
18-05-2021 20:31
Volgens Gizzmo moet je dan gewoon je boodschappen moment beter plannen :idee:
Ja maar het is toch gewoon zo?

Het is even nog niet anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven