Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Als je het coronavirus al hebt, waar heb je het opgelopen?

05-04-2020 20:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even uit interesse. Blijkbaar zijn er redelijk wat forummers die al besmet zijn met het coronavirus.
Heb je enig idee waar je het hebt opgelopen? Op het werk in de zorg? Op het werk niet in de zorg? Binnen het gezin? Bij vrienden of familie? Als patiënt in een ziekenhuis? Op een evenement? In het buitenland? Of helemaal geen idee? Lijkt me wel interessant om hier een idee van te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heuh
Damned if I don’t
Die corona topics worden steeds gekker.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
05-04-2020 20:57
Die corona topics worden steeds gekker.
Vind je dat gek? Is toch wel interessant om te weten waar de mensen het wel of juist niet hebben opgelopen. Kwestie van te weten waar de grootste risico 's zitten.
Alle reacties Link kopieren
Zoon en ik hebben het denk ik al na carnaval gehad, griep met hoge koorts, maakten we nog grapjes over “ wij hebben die Chinese griep”, opgelopen met carnaval met 200 man in een volle tent,
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je in godsnaam weten waar je het hebt opgelopen?!
Damned if I don’t
Niet officieel bevestigd omdat ze niet meer testen maar alle symptomen aanwezig dus de huisarts gaf aan dat ik er vanuit kan gaan dat het corona is.
Maar waar opgelopen? 2 collega's hebben het gehad, mijn zoon werkt als vakkenvuller en is in Spanje op vakantie geweest. Schoondochter heeft geskied in Oostenrijk enen als bijbaan caissière en mijn man ging dagelijks met het ov maar zijn wel. Dus het kan overal vandaan gekomen zijn.
ViezeHond schreef:
05-04-2020 20:59
Hoe kun je in godsnaam weten waar je het hebt opgelopen?!
Naja, dat dus?
Je kunt hooguit een vermoeden hebben, maar daar blijft het dan ook bij zou ik denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar weken geleden met een vriendin geluncht die een paar dagen na de lunch ziek werd. Ze belde me toen, ze is docente, waarschijnlijk van een van haar studenten gekregen. Ik heb het gelukkig niet van haar overgenomen.
ViezeHond schreef:
05-04-2020 20:54
Heuh
Wtf heb jij voor sick onderschrift.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
05-04-2020 21:03
Wtf heb jij voor sick onderschrift.
Welnee, is pure romantiek.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
05-04-2020 21:03
Wtf heb jij voor sick onderschrift.
Deel van een songtekst van een goeie band.

Ontopic: ik heb geen corona (gehad) maar het lijkt me nogal lastig om te achterhalen waar iemand het precies heeft opgelopen.
anoniem_396797 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 21:12
28.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meprim schreef:
05-04-2020 21:10
Deel van een songtekst van een goeie band.
Hear.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Dat weet niet iedereen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gezien de mensen die niet van mij ziek zijn geworden en wanneer ik ziek ben geworden en rekening houdend met een gemiddelde incubatietijd, kan ik alleen maar denken aan het boodschappen- doen.
Maar na 3 weken herstel ik nu aardig.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
05-04-2020 20:58
Vind je dat gek? Is toch wel interessant om te weten waar de mensen het wel of juist niet hebben opgelopen. Kwestie van te weten waar de grootste risico 's zitten.
Door alle maatregelen zijn de risico's verplaatst.

Hoewel, das natuurlijk niet waar, maar omdat we buiten ons eigen gezin nog nauwelijks contact hebben vindt nu het overgrote deel van de besmettingen binnenshuis plaats.

Door al die maatregelen is het dan ook vrij oninteressant om te weten waar mensen het vorige maand opliepen, want die plekken zijn vrijwel allemaal gesloten inmiddels.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
05-04-2020 21:00
Niet officieel bevestigd omdat ze niet meer testen maar alle symptomen aanwezig dus de huisarts gaf aan dat ik er vanuit kan gaan dat het corona is.
Maar waar opgelopen? 2 collega's hebben het gehad, mijn zoon werkt als vakkenvuller en is in Spanje op vakantie geweest. Schoondochter heeft geskied in Oostenrijk enen als bijbaan caissière en mijn man ging dagelijks met het ov maar zijn wel. Dus het kan overal vandaan gekomen zijn.
Dat is echt onzin.

Als je klachten hebt moet je je gedragen alsof het Corona is, zodra je klachtenvrij bent moet je je weer gaan gedragen alsof je nog nooit Corona gehad hebt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
05-04-2020 21:41
Dat is echt onzin.

Als je klachten hebt moet je je gedragen alsof het Corona is, zodra je klachtenvrij bent moet je je weer gaan gedragen alsof je nog nooit Corona gehad hebt.
Mooi gezegd wel!
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
05-04-2020 21:50
Mooi gezegd wel!
Ja hè?! :A:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
ViezeHond schreef:
05-04-2020 20:59
Hoe kun je in godsnaam weten waar je het hebt opgelopen?!
In mijn geval was het overduidelijk, omdat er amper 20 besmettingen hier in de stad waren destijds. Ik heb het opgelopen door een besmette student in een groep die ik 2 weken lang hele dagen intensief les had gegeven. Die student kwam een aantal keer ziek naar de les en werd de week erna positief getest. Ik kreeg ongeveer een halve week later klachten en werd toen ook positief getest op Corona.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
05-04-2020 21:41
Dat is echt onzin.

Als je klachten hebt moet je je gedragen alsof het Corona is, zodra je klachtenvrij bent moet je je weer gaan gedragen alsof je nog nooit Corona gehad hebt.
Ze heeft het helemaal niet over hoe ze zich gedraagt. Ze zegt alleen wat de huisarts gezegd heeft.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
05-04-2020 22:00
Ze heeft het helemaal niet over hoe ze zich gedraagt. Ze zegt alleen wat de huisarts gezegd heeft.
Ja, en wat die huisarts gezegd heeft is onzin, maar ik snap wel dat huisartsen dat zeggen, want dan gaan mensen zich iig nog beter aan de richtlijnen houden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik heb het niet gehad. Maar als ik het krijg dan is het in de supermarkt. Verder kom ik nergens waar iemand anders ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal géén gekke vraag. Ik ga nu ook alleen naar de supermarkt en vraag mij constant is dit de dag dat ik besmet raak. Ik liep onder een balkon vandaag en iemand nieste een paar keer. Ik dacht ben ik.nu geraakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven