Coronavirus COVID-19 alle pijlers

AstraZeneca

01-04-2021 04:26 791 berichten
Beste allemaal,
Als zorgmedewerker(verpleegkundige) twijfelde ik eigenlijk nooit over het vaccin. Ik had alle redenen om het wel te doen en eigenlijk geen enkele reden om het niet te doen. In april start op mijn werkplek de tweede vaccinatieronde (ik mocht in de eerste vaccinatieronde niet omdat ik toen covid had).

Echter inmiddels wel echt grote twijfels er over, waarbij ik echt neig naar niet nemen.
De eerste ronde was met Pfizer. Nu de tweede ronde is met AstraZeneca, en daar ben ik niet zo van.
Ik heb meerdere artikelen gelezen waarbij er tientallen gevallen zijn van trombose in de hersenen. In Duitsland vaccineren ze zelfs mensen onder de 60 niet meer ermee.

Dit is voor mij een reden om het mogelijk (nog) niet te doen. Ik ben moeder en wil geen risico lopen op tromboses.
Echter ben ik zelf wel "pro vaccin", om de redenen die wellicht iedereen heeft die voor vaccineren is.
Ik vind het wel echt een risico, en enorm eng, waardoor ik nu echt twijfel. :-|
Alle reacties Link kopieren
Er worden nu zoveel andere vaccins geleverd, vooral Pfizer, dat we AZ niet eens meer nodig hebben.
bisto schreef:
25-04-2021 09:39
Er worden nog steeds te weinig AZ vaccins geleverd. Deze en komende week zijn en wordt maar weer een derde geleverd van wat is afgesproken. Daardoor kan komende week Gelderland niet beleverd worden voor de groep 60-61-62. Utrecht krijgt daarom eerst omdat die provincie kleiner is.
Waar kan je deze informatie vinden? Weet je hoe het zit met Zuid-Holland voor de 60, 61 en 62-jarigen? Op de site van de SNPG staat nog steeds bij Gelderland en Zuid-Holland dat er deze week (17) besteld kan worden.... En Utrecht moet al een tijdje aan het prikken zijn voor deze groep...
Alle reacties Link kopieren
Mensen uit 1961 worden volgens mij geprikt bij de GGD met Pfizer en kunnen nu een afspraak maken.
Emma95 schreef:
28-04-2021 15:31
Mensen uit 1961 worden volgens mij geprikt bij de GGD met Pfizer en kunnen nu een afspraak maken.
Mij gaat het om mensen uit 1958, 1959 en 1960.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
28-04-2021 15:24
Waar kan je deze informatie vinden? Weet je hoe het zit met Zuid-Holland voor de 60, 61 en 62-jarigen? Op de site van de SNPG staat nog steeds bij Gelderland en Zuid-Holland dat er deze week (17) besteld kan worden.... En Utrecht moet al een tijdje aan het prikken zijn voor deze groep...
Utrecht krijgt deze week geleverd voor de zestigers die nog niet gevaccineerd zijn, Flevoland kon maandag bestellen en Gelderland en Zuid-Holland kunnen volgende week bestellen.
bisto schreef:
28-04-2021 18:32
Utrecht krijgt deze week geleverd voor de zestigers die nog niet gevaccineerd zijn, Flevoland kon maandag bestellen en Gelderland en Zuid-Holland kunnen volgende week bestellen.
Oké!!! Bedankt! Maar hoe weet je dat? Waar kan ik dat vinden?
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
28-04-2021 15:31
Mensen uit 1961 worden volgens mij geprikt bij de GGD met Pfizer en kunnen nu een afspraak maken.
Wat dacht je. Ik probeer het hier nog even. Begrip vragen voor het weigeren van een vaccin die 100% beschermt tegen zh opname?
Aangezien je toch info niet op waarde schat.

https://www.hln.be/buitenland/israel-on ... ~a1d6c4fd/
Reficul schreef:
28-04-2021 18:56
Wat dacht je. Ik probeer het hier nog even. Begrip vragen voor het weigeren van een vaccin die 100% beschermt tegen zh opname?
Het klopt gewoon wat ze zegt! 1961= Pfizer en 1958, 1959 en 1960 zit met smart te wachten op Astra leveringen (in Zuid-Holland).
Heel krom maar mensen van 59 jaar kunnen al gevaccineerd worden en iemand van 62 jaar zit maar te wachten!
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
28-04-2021 18:59
Het klopt gewoon wat ze zegt! 1961= Pfizer en 1958, 1959 en 1960 zit met smart te wachten op Astra leveringen (in Zuid-Holland).
Heel krom maar mensen van 59 jaar kunnen al gevaccineerd worden en iemand van 62 jaar zit maar te wachten!
Het gaat haar niet om az maar om pfizer
Reficul schreef:
28-04-2021 19:02
Het gaat haar niet om az maar om pfizer
oké, dat weet ik niet. Ik dacht dat ze mij antwoord gaf...
Alle reacties Link kopieren
Ja, je kunt het gewoon zien bij coronatest.nl
En dan vaccineren kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans trouwens dat je meteen mag komen bij de huisarts als je 61/62 bent.
Ik ken zelfs mensen die door de huisarts gebeld zijn. Ze hebben heel veel AZ over.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba, ik gaf jou ook antwoord.
Emma95 schreef:
28-04-2021 19:08
Grote kans trouwens dat je meteen mag komen bij de huisarts als je 61/62 bent.
Ik ken zelfs mensen die door de huisarts gebeld zijn. Ze hebben heel veel AZ over.
Nee hier beslist niet helaas. Was het maar waar!
Emma95 schreef:
28-04-2021 19:10
Lacuba, ik gaf jou ook antwoord.
Ja, alleen niet op mijn vraag :)
Ging over 1958, 1959 en 1960..... Wanneer de huisartsen in Zuid-Holland eindelijk weer kunnen bestellen. Dus wanneer er weer leveringen AZ binnen komen. Huisartsen (allemaal in de omgeving) gebeld maar ze weten het niet en hebben niets over. Zelfs in Rotterdam niet. Ik hoopte dat Bisto een antwoord had.
Alle reacties Link kopieren
Kun je ergens zien hoe de vaccinaties per provincie gaan? Ik begrijp dat niet alle provincies gelijk lopen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik dus ook niet. Pfizer levert heel veel en keurig op tijd.
Waarom schakelen ze daar niet op over. Gaat een stuk sneller en er zit veel minder tijd tussen de eerste en tweede prik. Dus eerder klaar.
mevrouwiglesias schreef:
28-04-2021 19:16
Kun je ergens zien hoe de vaccinaties per provincie gaan? Ik begrijp dat niet alle provincies gelijk lopen.
SNPG.nl
Emma95 schreef:
28-04-2021 19:17
Dat snap ik dus ook niet. Pfizer levert heel veel en keurig op tijd.
Waarom schakelen ze daar niet op over. Gaat een stuk sneller en er zit veel minder tijd tussen de eerste en tweede prik. Dus eerder klaar.
Voor mij ook onbegrijpelijk. Wil dolgraag Astra maar niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
28-04-2021 19:16
Kun je ergens zien hoe de vaccinaties per provincie gaan? Ik begrijp dat niet alle provincies gelijk lopen.
Dat was afhankelijk van de grootte van de leveringen van AstraZeneca. De provincies werden beleverd afhankelijk van het aantal inwoners zodat het ongeveer in overeenstemming was met de levering en de hele provincie in één keer beleverd kon worden.
Daarna kan men verder de tweede vaccinaties van AstraZeneca gaan leveren.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
28-04-2021 19:08
Grote kans trouwens dat je meteen mag komen bij de huisarts als je 61/62 bent.
Ik ken zelfs mensen die door de huisarts gebeld zijn. Ze hebben heel veel AZ over.
Man (61) en ik (62) dus. En vrienden van ons uit andere gemeentes in de omgeving van Rdam ook.
Alle reacties Link kopieren
In de genoemde provincies hebben ze dus AZ over.
(Algemeen Dagblad)

In zes provincies kans om te kiezen tussen vaccin AstraZeneca en Pfizer
Mensen geboren in 1955, 1954 en 1953 en wonend in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Noord-Holland en Zeeland kunnen mogelijk kiezen uit de coronavaccins van Pfizer en AstraZeneca. Dat is voor het eerst en voor het laatst, aldus het RIVM.

Binnenlandredactie 19-04-21, 19:43
De mogelijkheid ontstaat doordat huisartsen in deze regio’s structureel te veel AstraZeneca kregen geleverd. Er is dus kans dat ze over hebben. Ze mogen het vaccin nu toedienen aan mensen die ouder zijn dan de mensen die al AstraZeneca hebben gehad. Maar deze mensen mogen ook wachten tot ze het vaccin van Pfizer kunnen krijgen van de GGD.
bisto schreef:
28-04-2021 19:32
Dat was afhankelijk van de grootte van de leveringen van AstraZeneca. De provincies werden beleverd afhankelijk van het aantal inwoners zodat het ongeveer in overeenstemming was met de levering en de hele provincie in één keer beleverd kon worden.
Daarna kan men verder de tweede vaccinaties van AstraZeneca gaan leveren.
Maar is er ook een site waar je de aantallen bínnengekomen leveringen kan zien? Dus niet de te verwachte leveringen maar die er al zijn. Recent bijgewerkt...
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
28-04-2021 19:18
Voor mij ook onbegrijpelijk. Wil dolgraag Astra maar niet wachten!
Van Pfizer is nu ook nog niet genoeg om iedereen van een prik te voorzien. Voorlopig is alles wat geleverd wordt nodig om iedereen tot 18 voor juli tenminste één keer te vaccineren. Daarom vond ik dat interview van Van Delden ook zo voorbarig. Als Janssen bijvoorbeeld niet genoeg kan leveren is AstraZeneca een welkome aanvulling. De Jonge vraagt niet voor niets advies aan de Gezondheidsraad om het vaccin alsnog aan 60- te kunnen geven. Het idee dat bij veel mensen leeft, is dat Pfizer veel beter zou beschermen tegen Covid maar dat verschil is niet zo groot als men denkt. Uit een Schotse studie blijkt dat AstraZeneca na de eerste prik net zo goed beschermt als Pfizer.
Emma95 schreef:
28-04-2021 19:42
In de genoemde provincies hebben ze dus AZ over.
(Algemeen Dagblad)

In zes provincies kans om te kiezen tussen vaccin AstraZeneca en Pfizer
Mensen geboren in 1955, 1954 en 1953 en wonend in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Noord-Holland en Zeeland kunnen mogelijk kiezen uit de coronavaccins van Pfizer en AstraZeneca. Dat is voor het eerst en voor het laatst, aldus het RIVM.

Binnenlandredactie 19-04-21, 19:43
De mogelijkheid ontstaat doordat huisartsen in deze regio’s structureel te veel AstraZeneca kregen geleverd. Er is dus kans dat ze over hebben. Ze mogen het vaccin nu toedienen aan mensen die ouder zijn dan de mensen die al AstraZeneca hebben gehad. Maar deze mensen mogen ook wachten tot ze het vaccin van Pfizer kunnen krijgen van de GGD.
ik wil best naar een andere provincie rijden voor m'n Astra-vaccin... Maar hoe pak ik dat aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven