Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok deel 2

24-01-2021 08:34 1183 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan hier verder over de avondklok.
Vind je het een goed idee of niet?

Hoe werkt het bij jou in de praktijk?
Blijven je buren braaf binnen?

Ter info de avondklokken in de omringende landen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
In Haarlem is het ook ernstig.
Het schijnt dat sommigen in Rotterdam schieten met pistolen.
21.26 Zeeland: zes arrestaties

De politie in Zeeland heeft maandag in Goes en Kattendijke in totaal zes mensen aangehouden in een onderzoek naar het aanzetten tot rellen op social media.

In Goes werden vier jongemannen in de leeftijd van 18, 19 (2x) en 21 jaar, allen afkomstig uit Goes, gearresteerd.

In Kattendijke werden twee mannen van 21 en 54 jaar aangehouden. De 21-jarige wordt ervan verdacht te hebben opgeroepen tot rellen. Toen de politie bij hem aanbelde, deed de 54-jarige man de deur open. Hij bedreigde de agenten met een jachtgeweer.

De agenten richtten hun pistolen op de man en sommeerden hem om het wapen te laten vallen. Aanvankelijk weigerde hij mee te werken. Uiteindelijk wisten de agenten het wapen van de man af te pakken. Het bleek te gaan om een luchtdrukgeweer. In de woning zijn ook wapens gevonden.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
25-01-2021 18:33
Klopt mijn vriend is na zijn dagdienst ook voor die oproepen vanavond ingezet. Ik ben wat gewend, maar weet nu al dat ik niet kan slapen tot hij thuis is. Nu heeft hij veel ervaring, maar dit is wel echt buitensporig geweld. ik maak me zorgen, hou dit voor me, hij moet focus houden, maar ik heb geen rust.
Jeetje! Ik snap dat je bezorgd bent. Dat hij maar gauw weer heelhuids thuis komt. Ik denk aan je :redrose: .
Hier in mijn Gooische dorp houdt iedereen zich aan de regels Het is muisstil in de straten...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Leuk zo'n avondklok.. iedereen wordt ingezet.. Het is drukker dan ooit..

Waar zijn we mee bezig met die maatregelen.. Het moet blijkbaar steeds heftiger en polariserender..

Volgens mij helpt dit geen mens.. Virus bedwignt het niet echt,..
Virus is al op een normaal niveau. wat je kunt verwachten. tijdens de winter.

Steeds maar meer chaos creëren..
waar zijn we toch mee bezig
Alle reacties Link kopieren
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8053877_9ca09a9b

Dit zijn tenminste heerlijke beelden.
Dit is dus het nut van die ‘Romeo’s’ ze staan tussen de relschoppers die vast iets van plan zijn en die sukkels hebben geen idee dat er undercover politie agenten tussen staan en dan... hoppa aanhouden die handel!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die blij zijn met de avondklok. Nog geen reden om met zn allen naar buiten te gaan om politie te bekogelen met stenen, vuurwerk, wapens en andermans bezittingen te slopen. Wat wil je er precies mee bereiken, dat het kabinet gaat zeggen: 'oh nou dan doen we die avondklok toch maar niet'.
Oppakken die handel, alles laten betalen.
Harde kern Willem II houdt op meerdere plekken de wacht in Tilburg: 'Dit is onze stad en die laten we niet vernielen’
https://www.bd.nl/dossier-rellen-avondk ... ~a439ab9b/ (premium artikel achter betaalmuur)
Okee ze overtreden de regels van de avondklok maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen.

Hier is het vooralsnog rustig, zie geen kip op straat.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
25-01-2021 21:36
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die blij zijn met de avondklok. Nog geen reden om met zn allen naar buiten te gaan om politie te bekogelen met stenen, vuurwerk, wapens en andermans bezittingen te slopen. Wat wil je er precies mee bereiken, dat het kabinet gaat zeggen: 'oh nou dan doen we die avondklok toch maar niet'.
Laten zien dat je het er oneens mee bent?

En dat je na 11 maanden Corona ook nood hebt aan afleiding.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
In Amsterdam is het ook mis helaas. Ik hoop dat ze het snel de kop in kunnen drukken. Keihard aanpakken, die laffe smerige kut-asootjes.
https://www.at5.nl/artikelen/206919/liv ... -grijpt-in
Alle reacties Link kopieren
Ik walg van al die leeghoofdige, sneue, bestaansloze qlote "jongeren". Voor de tweede of derde keer. Wat bezielt deze mensen?? Op Rotterdam-Zuid. Waar komt deze agressie vandaan? De hele dag in hun lege bestaan op hun mobieltjes. Ouders, waarom is het zo moeiijk je eigen gespuis binnen te houden????
thing1 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 21:46
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet wel van de filmpjes waarbij ik nu gelukkig zie dat politie echt een stuk harder optreed! Ineens staan die relschoppertjes in een rij langs de muur aan en worden gefouilleerd en aangehouden, dan zijn ze niet meer zo stoer.

Sukkels
.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
25-01-2021 21:37
Laten zien dat je het er oneens mee bent?

En dat je na 11 maanden Corona ook nood hebt aan afleiding.

Want dat kan alleen door je te misdragen?
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
25-01-2021 21:34
Leuk zo'n avondklok.. iedereen wordt ingezet.. Het is drukker dan ooit..

Waar zijn we mee bezig met die maatregelen.. Het moet blijkbaar steeds heftiger en polariserender..

Volgens mij helpt dit geen mens.. Virus bedwignt het niet echt,..
Virus is al op een normaal niveau. wat je kunt verwachten. tijdens de winter.

Steeds maar meer chaos creëren..
waar zijn we toch mee bezig

We waren het toch al eens dat deze rellen niks met de avondklok te maken hebben? Dacht ik in elk geval, dat jij ook aangaf dat het geweld enzo niks met demonstreren te maken had.

Dit is rellen om het rellen.
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
25-01-2021 21:40
Ik walg van al die leeghoofdige, sneue, bestaansloze qlote "jongeren". Voor de tweede of derde keer. Wat bezielt deze mensen?? Op Rotterdam-Zuid. Waar komt deze agressie vandaab? De hele dag in hun lege bestaan op hun mobieltjes. Ouders, waarom is het zo moielijk je eigen gespuis binnen te houden????
Ik denk dat veel mensen niet kunnen opvoeden.
Wissewis schreef:
25-01-2021 21:37
Laten zien dat je het er oneens mee bent?

En dat je na 11 maanden Corona ook nood hebt aan afleiding.
Ja, als de volkoren tijgerbroden op zijn bij de Jumbo pis ik ook altijd de hele broodafdeling onder. Daarna gooi ik met de voorverpakte kaas en sla ik de kassière op haar muil. Tsja, ik ben het er niet mee eens, dus dat laat ik merken.
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
25-01-2021 21:30
Jeetje! Ik snap dat je bezorgd bent. Dat hij maar gauw weer heelhuids thuis komt. Ik denk aan je :redrose: .
Hier in mijn Gooische dorp houdt iedereen zich aan de regels Het is muisstil in de straten...
Lief van je, dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
25-01-2021 21:34
Leuk zo'n avondklok.. iedereen wordt ingezet.. Het is drukker dan ooit..

Waar zijn we mee bezig met die maatregelen.. Het moet blijkbaar steeds heftiger en polariserender..

Volgens mij helpt dit geen mens.. Virus bedwignt het niet echt,..
Virus is al op een normaal niveau. wat je kunt verwachten. tijdens de winter.

Steeds maar meer chaos creëren..
waar zijn we toch mee bezig
De chaos wordt veroorzaakt door de relschoppers.
En niets waar zijn we mee bezig met de maatregelen, beter vraag je je af waar dat schorem mee bezig is.

Het grootste deel van de Nederlanders houdt zich keurig aan die avondklok. Een klein deel vindt dat zij boven de wet staan en vernielen en plunderen. Dat is simpelweg crimineel en schofterig gedrag. Deze losgeslagen bende protesteert helemaal niet tegen de avondklok, die rellen om het rellen. En ze geven geen ene moer om dat virus en de gevolgen voor o.a. de middenstand anders deden ze niet wat ze nu aan het doen zijn.
Het is gewoon allemaal van de knotse!
isa__88 schreef:
25-01-2021 21:40
Ik geniet wel van de filmpjes waarbij ik nu gelukkig zie dat politie echt een stuk harder optreed! Ineens staan die relschoppertjes in een rij langs de muur aan en worden gefouilleerd en aangehouden, dan zijn ze niet meer zo stoer.

Sukkels
Ja dat zijn de leukste filmpjes. :whip: Oppakken, boete en een leuk strafblad de rest van je leven. Succes met je toekomst! :bye:
Alle reacties Link kopieren
Het leukste filmpje vond ik die van de kansloze kansenparel die zichzelf half knock-out tegen een muur rende in Geleen en nog een paar klappen op zijn rug na kreeg.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Al meerdere winkels geplunderd. De Mediamarkt kwamen ze niet in.
Man man man. Ze hebben steeds meer shotjes nodig voor hun kick.
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er naar uit dat ondanks alle oproepen op social media, het bij ons toch rustig is gebleven. Gelukkig.

Maar de beelden wat je nu voorbij ziet komen in o.a Rotterdam en Geleen! Het maakt me zooo ontzettend kwaad!!!
lemoos2 schreef:
25-01-2021 21:51
Het leukste filmpje vond ik die van de kansloze kansenparel die zichzelf half knock-out tegen een muur rende in Geleen en nog een paar klappen op zijn rug na kreeg.
Sneuleuter!
VGM1980 schreef:
25-01-2021 21:36
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die blij zijn met de avondklok. Nog geen reden om met zn allen naar buiten te gaan om politie te bekogelen met stenen, vuurwerk, wapens en andermans bezittingen te slopen. Wat wil je er precies mee bereiken, dat het kabinet gaat zeggen: 'oh nou dan doen we die avondklok toch maar niet'.
Klopt. totaal geen reden voor geweld.. Dat nooit..
Maar die maatregelen helpen niet echt.. Er komt steeds meer bij,

Politiek verzint even iets en dan moet iedereen zich er maar aan houden.
Maar eigenlijk is het allemaal te gek voor woorden, dat je wordt verboden om buiten te komen na een bepaald tijdstip.

Als normaal denkend mens is dit te gek voor woorden. Iemand die net als jij dezelfde rechten heeft, misschien om de hoek van jou is geboren niks meer niks minder jou ineens gaat zeggen dat jij niet jij meer mag zijn op een bepaalde tijdstip. Ja je mag thuis zijn.. Alleen thuis mag je zijn. En als je geen thuis hebt. pech.. Je moet gewoon niet bewegen na 9 uur.. als je geen huis hebt besta je maar niet..

Dat wordt even bepaald..
Als je een huis hebt,. blijf in je huis. en anders krijg je een boete.Die gedachte kan ik gewoon niet plaatsen.
Tenzij letterlijk je huis uit gaan betekent dat je iemand vermoord. of mensen dood neer vallen. Maar zelfs als gezond persoon zegt iemand dat je niet naar buiten mag..

Principieel slaat het natuurlijk nergens op. Enige uitleg is ook ver te zoeken.. Ja de timboektoe mutatie kan er aan komen dus . jij als gezond persoon mag de straat niet op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven