Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok

13-01-2021 10:31 3257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af waarom mensen zo tegen een avondklok zijn. Wat voor beperkingen hebben mensen dan? Ik kan mij voorstellen dat je dan bijvoorbeeld savonds niet meer de hond kan uitlaten. Maar wat nog meer?

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of er een avondklok komt. Door de lockdown ben ik altijd thuis savonds omdat alles toch dicht is. Voor mij zou het dan geen impact hebben. Ik ben benieuwd voor wie dat wel zo is. Ik ga er van uit dat er een uitzondering komt voor mensen met een crusiaal beroep, die moeten natuurlijk naar hun werk kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, die jongeren krijgen aan alle kanten te horen hoe zwaar ze het hebben, hoe sneu het voor ze is, etc etc. En de wereld draait in zo’n brein al helemaal om hen. Dus dan krijg je types die denken ‘voor mij geldt dit niet’.

Ik dacht laatst, kunnen we al die zielige jongeren niet een maand of anderhalf in quarantaine doen op een feesteiland zodat ze zich uit kunnen leven onder elkaar en geen andere mensen aansteken. (En een tv crew erbij voor de jongeren thuis, of het Lord of the Flies tafereel dat je dan krijgt)
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
24-01-2021 07:58
Ik ben er weer bang voor. Veel vertrouwen in het terugdraaien van alle maatregelen heb ik niet echt meer. Het wordt altijd verlengd.
Hier ben ik ook bang voor hoop echt niet dat de avond klok tot de zomer duurt dan kun je na je werk en eten nog avond wandelen wat ik graag doe in de lente en zomer...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-01-2021 00:23
Mee eens dat bedrijven die wél profiteren van de pandemie/lockdown gewoon lekker moeten kunnen binnen lopen. Maar ik snap dan weer niet dat een kapper z'n pensioen moet opeten terwijl een bedrijf als booking.com miljoenen staatssteun mag vangen terwijl de aandeelhouders er geen cent op achteruit gaan.





Nederland ging van het ene op het andere moment in een lockdown en het kabinet was bang dat we van een gezondheidscrisis in een economische crisis zouden belanden daarom is in korte tijd de NOW 1 regeling ingesteld die goed gewerkt heeft.

En om snel te kunnen handelen hebben ze er voor gekozen om iedereen daar gebruik van te laten maken zonder discussie en ingewikkelde berekeningen vooraf daarom kon Booking.com goed voor 5.000 arbeidsplaatsen gebruik maken van deze regeling.
Het alternatief was een stroperige regeling met berekeningen vooraf en ondernemers die personeel massaal op straat gingen zetten of failliet gaan.

Overigens heeft Booking.com afgezien van verdere regelingen omdat de voorwaarden strenger zijn geworden.
https://www.volkskrant.nl/economie/book ... ~bfcaa050/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt mogelijk verlengd maar het is ook de eerste maatregel die weer geschrapt wordt. Dit is eind maart sowieso wel weer voorbij met de svondklok.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met Urk? Zitten daar zware metalen in het drinkwater of zo? Heel bizar want volgens mij is dit ook de gemeente met de meeste kerkgangers. God ziet alles!
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
24-01-2021 07:59
Dit topic heeft al 3241 berichten? Ik wist niet dat dat kon.



Zonndagmorgen lekker rustig.
Ik zal een nieuwe aanmaken voordat hij op de helft van de dag dicht gaat als het net gezellig is :mrgreen:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat was het héérlijk stil vannacht! Normaal hebben we hier altijd veel verkeer en langsfietsende jongeren, maar nu dus helemaal niks. Ik vind de reden waarom we de avondklok hebben niet fijn en de oorlogsconnotatie ook niet, maar jemig, deze stilte is wel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven