Coronavirus COVID-19
alle pijlers
Bah, bah, bah, ik ben er zo ontzettend klaar mee.
dinsdag 2 februari 2021 om 19:54
Ik zal niet de enige zijn na de opbeurende persconferentie (not!) van zo even. Ik ben toch zo ongelooflijk klaar met die kut lockdown en nog veel erger klaar met die stomme Mark Rutte en die afschuwelijke Hugo de Jonge.
Zo, dat moest ik even kwijt.
Raas, tier, vloek, klaag en fulmineer hier ook even lekker van je af. Het lucht- een heel klein ieniemini beetje - op.
Zo, dat moest ik even kwijt.
Raas, tier, vloek, klaag en fulmineer hier ook even lekker van je af. Het lucht- een heel klein ieniemini beetje - op.
Am Yisrael Chai!
woensdag 3 februari 2021 om 09:08
Ga dat lekker in een ander topic ventileren. Er zijn er genoeg waar bovenstaand de toon is. Laat iedereen die het wil hier even lekker over zijn nek gaan.herfstappeltaart schreef: ↑03-02-2021 09:05Dit dus. Ik begrijp heel goed dat iedereen het moeilijk heeft: de mensen die kinderen thuisonderwijs moeten geven en zelf ook nog thuis moeten werken, het zorgpersoneel dat straks allemaal in een burn-out terecht komt, mensen die zwak zijn en nergens meer komen, pubers die zich te pletter vervelen, studenten die eenzaam op hun kamer zitten... Allemaal het volste begrip voor.
Maar dat eeuwige klagen in dit land vind ik stuitend.
Vooral het afgeven op medici, politici enz. Iedereen doet het fout en we zijn het allemaal zoooooo beu. We kunnen niet feesten boehoehoe, we mogen niet winkelen boehoehoe, we mogen na negenen de straat niet op boehoehoe.
Ja, natuurlijk zijn we het beu. Niemand heeft hierom gevraagd.
Maar zeuren helpt niet.
woensdag 3 februari 2021 om 09:09
Ik denk niet dat het zozeer over recht gaat, maar dat je hier een betere organisatie zou kunnen verwachten dan in minder ontwikkeld landen.abracadabra schreef: ↑03-02-2021 09:05Misschien een aparte gedachte... Maar iedereen op wereld (nou ja degene die dat willen) moet gevaccineerd worden. Waarom zouden wij als rijk en westers land meer recht hebben op de vaccins en waarom zou het bij ons sneller gaan?
woensdag 3 februari 2021 om 09:09
Hahahahahaha. Opzouten met je bakkie pleurrosadebree schreef: ↑03-02-2021 09:06Heerlijk! Mijn vriend is ook zo'n positivo en appte me vanmorgen: Nou, ik heb even opstartproblemen vandaag maar dat komt na 2 kopjes koffie wel weer goed hoor!
Ga. Toch. Weg. Met. Je. Koffie.
woensdag 3 februari 2021 om 09:11
Waarom dat per se moeten ventileren in een klaagtopic? Geopend voor mensen die wél af willen geven en zeuren.herfstappeltaart schreef: ↑03-02-2021 09:05Dit dus. Ik begrijp heel goed dat iedereen het moeilijk heeft: de mensen die kinderen thuisonderwijs moeten geven en zelf ook nog thuis moeten werken, het zorgpersoneel dat straks allemaal in een burn-out terecht komt, mensen die zwak zijn en nergens meer komen, pubers die zich te pletter vervelen, studenten die eenzaam op hun kamer zitten... Allemaal het volste begrip voor.
Vooral het afgeven op medici, politici enz. Iedereen doet het fout en we zijn het allemaal zoooooo beu. We kunnen niet feesten boehoehoe, we mogen niet winkelen boehoehoe, we mogen na negenen de straat niet op boehoehoe.
Maar zeuren helpt niet.
woensdag 3 februari 2021 om 09:13
Waarom stuurt jou kapper jou een bericht dat ze geen overheidssteun meer krijgt. Is het een vriendin van je of doet ze dat bij alle klanten? Om te bedelen of om stiekem toch te knippen?rosadebree schreef: ↑03-02-2021 07:35Ik kreeg net een berichtje van mijn kapster, die krijgen deze ronde gewoon GEEN overheidssteun meer. Hoezo is dat? Dat is toch totaal achterlijk? Ik snap wel dat er kappers zijn die gewoon 'illegaal' toch gaan knippen en zou eerlijk gezegd, als ze zou willen, mijn kapster ook gewoon thuis laten komen. Ik kan daar echt zo boos over worden. Je kan mensen toch niet zonder inkomen laten zitten?
woensdag 3 februari 2021 om 09:15
Madrid87 schreef: ↑03-02-2021 09:02Ja dit ook wel. Als je het niet zo zwaar hebt als ouders met kinderen die al weken thuis zitten of je nu je bedrijf failliet ziet gaan voel je je bijna bezwaard om te zeggen dat je het ook moeilijk hebt. Dat heb ik dus ook. Vergeleken bij heel veel mensen heb ik het nog super makkelijk, maar ook bij mij is de rek eruit en dat mag ik ook best zeggen vind ik. Meestal lukt het me best goed om toch positief te blijven maar soms lukt het ook niet. Tja, ik ben ook maar een mens.
Helemaal eens. Ik mag ook helemaal niet klagen, maar ik ben het zooooo zat. Ik mis het onbezorgd ergens heen gaan, ik mis uit eten, ik mis het afspreken met mensen, ik mis zelfs het sporten.
woensdag 3 februari 2021 om 09:17
Tief toch gewoon lekker op uit dit topic in plaats van hier anderen de les te komen lezen en te sneren. Echt. zout op, ga weg, tief op, pleur op.
Am Yisrael Chai!
herfstappeltaart schreef: ↑03-02-2021 09:05Dit dus. Ik begrijp heel goed dat iedereen het moeilijk heeft: de mensen die kinderen thuisonderwijs moeten geven en zelf ook nog thuis moeten werken, het zorgpersoneel dat straks allemaal in een burn-out terecht komt, mensen die zwak zijn en nergens meer komen, pubers die zich te pletter vervelen, studenten die eenzaam op hun kamer zitten... Allemaal het volste begrip voor.
Maar zeuren helpt niet.
Klagen helpt wel degelijk.
abracadabra schreef: ↑03-02-2021 09:13Waarom stuurt jou kapper jou een bericht dat ze geen overheidssteun meer krijgt. Is het een vriendin van je of doet ze dat bij alle klanten? Om te bedelen of om stiekem toch te knippen?
We kennen elkaar al jaren dus ik had haar geappt om te vragen of ze het nog een beetje trok. Ze bedelt niet en knipt ook niet stiekem.
woensdag 3 februari 2021 om 09:19
Dat zal allemaal ook wel, maar het is ook heel gezond om van je hart geen moordkuil te maken..Vera8 schreef: ↑03-02-2021 09:15Dit!
Ik baal ook. En dat terwijl ik nog niet eens zo heel veel reden tot klagen heb.
Misschien dat ik me daardoor ook niet goed in anderen kan verplaatsen,
Maar toch bedenk ik me regelmatig dat we met zijn allen eigenlijk net verwende kleuters lijken.
Zie ik op TV de ellende in de rest van de wereld en dan schaam ik me bijna voor mijn eigen ontevreden gevoel.
En ja, Mark Rutte en Consorten. Doen ze het goed? Doen ze het slecht? Ik durf het niet te zeggen. Ik weet alleen dat ze hun stinkende best doen en een verantwoordelijkheid zijn aangegaan die ik niet graag zou willen dragen. Ga er maar aan staan!
Ook staan de beste stuurlui altijd aan wal. Deze crisis vraagt om goede bestuurders en een goed beleid, dat is waar. Maar wat deze crisis echt zou oplossen is wanneer alle burgers hun eigen verantwoordelijkheid zouden nemen.
En zolang dat niet gebeurt moeten mensen zoals Rutte alle zeilen bijzetten en daar iedere keer weer de kritiek voor incasseren.
Denk dat Rutte er onderhand ook wel eens klaar mee is.
woensdag 3 februari 2021 om 09:19
Het heeft mij enorm opgelucht gisteren en totdat ze bij de buren begonnen met verbouwen heb ik heerlijk geslapen!
woensdag 3 februari 2021 om 09:21
Dit is een klaag topic. Bovenstaande kun je posten in zo een beetje alle andere topics op deze pijler. Krijg je heel veel medestanders en mag je Rutte aan het einde van de rit ook gewoon Mark noemen, net als die anderen.Vera8 schreef: ↑03-02-2021 09:15Dit!
Ik baal ook. En dat terwijl ik nog niet eens zo heel veel reden tot klagen heb.
Misschien dat ik me daardoor ook niet goed in anderen kan verplaatsen,
Maar toch bedenk ik me regelmatig dat we met zijn allen eigenlijk net verwende kleuters lijken.
Zie ik op TV de ellende in de rest van de wereld en dan schaam ik me bijna voor mijn eigen ontevreden gevoel.
En ja, Mark Rutte en Consorten. Doen ze het goed? Doen ze het slecht? Ik durf het niet te zeggen. Ik weet alleen dat ze hun stinkende best doen en een verantwoordelijkheid zijn aangegaan die ik niet graag zou willen dragen. Ga er maar aan staan!
Ook staan de beste stuurlui altijd aan wal. Deze crisis vraagt om goede bestuurders en een goed beleid, dat is waar. Maar wat deze crisis echt zou oplossen is wanneer alle burgers hun eigen verantwoordelijkheid zouden nemen.
En zolang dat niet gebeurt moeten mensen zoals Rutte alle zeilen bijzetten en daar iedere keer weer de kritiek voor incasseren.
Denk dat Rutte er onderhand ook wel eens klaar mee is.
Klagen over geklaag in een topic dat gaat over geklaag is ook nog een soff topic.
woensdag 3 februari 2021 om 09:21
Ik ben er ook zo klaar mee!
Nee ik heb het zeer zeker niet slecht, ik krijg gewoon mijn loon elke maand ik zit veilig in mijn eigen huis, maar toch ben ook ik er klaar mee!
Ik wil gewoon mijn leven terug, sporten, winkelen, lunchen, bakjes koffie, vrienden en vriendinnen, uit eten en zonder zorgen, zonder mondkapje boodschappen doen, Ik wil ik wil ik wil! Zo, dat is er uit!
Lucht best wel op want klagen mag je niet als je niet in de problemen bent gekomen hoor ik elke keer om me heen!
IK ben het zat!
Lekker!
Nee ik heb het zeer zeker niet slecht, ik krijg gewoon mijn loon elke maand ik zit veilig in mijn eigen huis, maar toch ben ook ik er klaar mee!
Ik wil gewoon mijn leven terug, sporten, winkelen, lunchen, bakjes koffie, vrienden en vriendinnen, uit eten en zonder zorgen, zonder mondkapje boodschappen doen, Ik wil ik wil ik wil! Zo, dat is er uit!
Lucht best wel op want klagen mag je niet als je niet in de problemen bent gekomen hoor ik elke keer om me heen!
IK ben het zat!
Lekker!
woensdag 3 februari 2021 om 09:22
Heb je haar ook weer.Muurbloem1985 schreef: ↑03-02-2021 09:21Vind je dit normaal taalgebruik, bij een klein beetje weerstand hoef je je niet als en kleuter te gedragen.
Omdat ij en ik, wij als land, als overheid, flink hebben meebetaald aan de ontwikkeling.abracadabra schreef: ↑03-02-2021 09:05Misschien een aparte gedachte... Maar iedereen op wereld (nou ja degene die dat willen) moet gevaccineerd worden. Waarom zouden wij als rijk en westers land meer recht hebben op de vaccins en waarom zou het bij ons sneller gaan?
Er veel is ingekocht. Ja, ook voor de armere landen.
Maar het kan toch niet zo zijn dat we de vaccins die we voor b.v. afrika hebben gekocht er eerder zijn dan die we voor ons eigen land hebven gekocht? Of is dat cru om zo te denken?
Bovendien verwacht ik van een rijk welvarend westers land, waar alles tot in de puntjes geregeld is, waar je zelfs geen schutting mag plaatsen zonder het aan te geven bij de gemeente en de hele buurt hier op heeft kunnen reageren, waar alles zo digitaal geregeld is dat je als oudere niet eens bij je spaargeld komt, omdat je, je bankzaken digitaal moet doen,
Van zo'n land verwacht ik een gedegen logistieke precisie. En niet achteraf gestuntel en nog steeds niks 0,0.
Daarom.
thanx wijzigde dit bericht op 03-02-2021 09:26
0.18% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Heb je haar ook weer.Muurbloem1985 schreef: ↑03-02-2021 09:21Vind je dit normaal taalgebruik, bij een klein beetje weerstand hoef je je niet als en kleuter te gedragen.
woensdag 3 februari 2021 om 09:24
Nou sorry maar ik vind sluwer nou niet perse beter. Eerder het tegenovergestelde. Ik heb liever geen sluwe premier maar een oprechte.Madrid87 schreef: ↑03-02-2021 08:51Ach, ik heb qua Rutte op zich weinig te klagen qua corona beleid maar de Jonge vind ik echt zwaar ongeschikt voor zijn functie. Die staat maar te brabbelen en zegt zoveel domme dingen. Die beloftes die hij doet zijn zo onhandig en vervolgens kan hij ze na een dag of wat weer intrekken. Zo zet hij niet alleen zichzelf en Rutte voor gek maar zorgt hij er ook voor dat het volk het vertrouwen in de aanpak verliest. De Jonge komt op mij totaal niet over als een slimme politicus. Hij roept maar wat. Rutte is wat handiger wat dat betreft. Sluwer.
En Rutte heeft bij mij helemaal afgedaan na zijn zogenaamde grapje dat hij na het vallen van het kabinet eigenlijk meer macht heeft. Het kabinet is gevallen door de toeslagenaffaire... doordat de overheid willens en wetens mensen de schulden om heeft geholpen. Dat is niet om te lachen en zeker geen instrument om meer macht in dit corona gedoe te krijgen...
Als De peilingen kloppen en hij straks weer premier wordt dan vraag ik me echt af hoe dan kan... wie stemt er nu op die zak hooi?
woensdag 3 februari 2021 om 09:24
Ik vind het niet normaal dat je zo'n[...]bent dat je zelfs mensen die er duidelijk doorheen zitten komt treiteren. Echt, waarom doe je dat? Ben je zo ongelukkig of heb je zo'n enorm ego dat je zelfs in topics als dit in het middelpunt van de belangstelling moet staan? Ben je zo'n treurige pester?Muurbloem1985 schreef: ↑03-02-2021 09:21Vind je dit normaal taalgebruik, bij een klein beetje weerstand hoef je je niet als en kleuter te gedragen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2021 15:10
Reden: schelden
Reden: schelden
3.62% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
woensdag 3 februari 2021 om 09:27
Dit! Bij mij ook. Kan die kop van die kerel niet meer zien. En dat lachje al helemaal niet.abracadabra schreef: ↑03-02-2021 09:24Nou sorry maar ik vind sluwer nou niet perse beter. Eerder het tegenovergestelde. Ik heb liever geen sluwe premier maar een oprechte.
En Rutte heeft bij mij helemaal afgedaan na zijn zogenaamde grapje dat hij na het vallen van het kabinet eigenlijk meer macht heeft. Het kabinet is gevallen door de toeslagenaffaire... doordat de overheid willens en wetens mensen de schulden om heeft geholpen. Dat is niet om te lachen en zeker geen instrument om meer macht in dit corona gedoe te krijgen...
Als De peilingen kloppen en hij straks weer premier wordt dan vraag ik me echt af hoe dan kan... wie stemt er nu op die zak hooi?
fashionvictim schreef: ↑03-02-2021 09:24Ik vind het niet normaal dat je zo'n [...] bent dat je zelfs mensen die er duidelijk doorheen zitten komt treiteren. Echt, waarom doe je dat? Ben je zo ongelukkig of heb je zo'n enorm ego dat je zelfs in topics als dit in het middelpunt van de belangstelling moet staan? Ben je zo'n treurige pester?
Van deze helemaal niet lieve opmerking moest ik echt heel hard lachen. Dat is het punt dat ik bereikt heb blijkbaar!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2021 15:11
Reden: quote aangepast
Reden: quote aangepast
3.21% gewijzigd
Echt wel dat zeuren helpt. En als je het irritant vind dan maak je lekker zelf een jubel topic aan.herfstappeltaart schreef: ↑03-02-2021 09:05Dit dus. Ik begrijp heel goed dat iedereen het moeilijk heeft: de mensen die kinderen thuisonderwijs moeten geven en zelf ook nog thuis moeten werken, het zorgpersoneel dat straks allemaal in een burn-out terecht komt, mensen die zwak zijn en nergens meer komen, pubers die zich te pletter vervelen, studenten die eenzaam op hun kamer zitten... Allemaal het volste begrip voor.
Maar zeuren helpt niet.