Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, ik ben er zo ontzettend klaar mee.

02-02-2021 19:54 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal niet de enige zijn na de opbeurende persconferentie (not!) van zo even. Ik ben toch zo ongelooflijk klaar met die kut lockdown en nog veel erger klaar met die stomme Mark Rutte en die afschuwelijke Hugo de Jonge.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Raas, tier, vloek, klaag en fulmineer hier ook even lekker van je af. Het lucht- een heel klein ieniemini beetje - op.
Am Yisrael Chai!
Mogen we hier gewoon even klagen? Ik begrijp het heel goed als je geen zin hebt om geklaag en gezeur en gescheld te lezen, maar kom hier dan gewoon niet. Ga in een van de andere 1000 coronatopics schrijven.
herfstappeltaart schreef:
03-02-2021 09:08
Zo eens!
Ik dacht dat jij wegging hier?
Nothing happens for a reason
Deze is ook lekker bezig trouwens

https://twitter.com/boelensl/status/135 ... 49441?s=21

Die kan ik ook niet meer zien.
Ik mis familie en vrienden. De verjaardagen, het plannen van een gezellige borrel met elkaar. Gewoon de sociale contacten dus :"-(
Mijn oudste dochter zal hoogst waarschijnlijk voor de 2e maal haar verjaardag niet kunnen vieren. Onze trouwdag vieren, mogen we ook voor de 2e maal aan onze eigen keukentafel doen. Gezellie met kaarslicht en thuisbezorgd.nl. Dolletjes zeg! :loveys:
Gelukkig heb ik mijn dagelijkse uitje naar de supermarkt nog. Mondkapje op en los met die winkelwagen. Heerlijk! :thumbsup:
Schoonmoeder werd vorige week 80 jaar. Het dak eraf met 1 man visite!
Wat een fijne tijd is dit toch! :cheer2:
En weer een 3e golf in aantocht, dus hoop doet de landman leven!
Misschien zijn we er ergens in 2030, na golf 1 t/m 68 een keer vanaf.
Yep, ik heb er zin an! :facepalm:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2021 15:11
Reden: schelden
99.22% gewijzigd
Maar joepie ik heb twee uitjes in het vooruitzicht: vandaag logopedie met oudste, morgen huisarts met de jongste :cheer2: :bonk:
herfstappeltaart schreef:
03-02-2021 08:24

Maar ik zal ophoepelen hier, dan kunnen jullie lekker verder klagen.
Friendly reminder
*Sally* schreef:
03-02-2021 09:31
Maar joepie ik heb twee uitjes in het vooruitzicht: vandaag logopedie met oudste, morgen huisarts met de jongste :cheer2: :bonk:
Ik mag gezellig naar de Rabobank! Even bedenken welke kleding ik aan ga doen. :cheer2:
*Sally* schreef:
03-02-2021 09:28
Mogen we hier gewoon even klagen? Ik begrijp het heel goed als je geen zin hebt om geklaag en gezeur en gescheld te lezen, maar kom hier dan gewoon niet. Ga in een van de andere 1000 coronatopics schrijven.
Precies. Klagen helpt. Klagen zorgt ervoor dat je niet random mensen op hun bek gaat slaan, jezelf niet voor een trein gooit of van een dak springt, je niet afreageert op je kinderen of partner die er ook helemaal niks aan kunnen doen en jezelf niet volledig de afgrond in werkt omdat je vindt dat je alles maar moet blijven dragen.

Wees blij dat we hier met zijn allen onschuldig op het Vivaforum klagen.
Am Yisrael Chai!
*Sally* schreef:
Wat een heerlijk vooruitzicht.. :lol:
Rijkdom!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2021 15:12
Reden: quote en reactie verwijderd
98.21% gewijzigd
Muurbloem1985 schreef:
03-02-2021 09:30
Ach gos, toch dat grote ego dus. Zielig hoor. Nou meid, glad to be of service. Kan jij vandaag ook weer zeggen dat je iemand lekker de waarheid hebt gezegd. Net goed.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2021 15:13
Reden: quote verwijderd
18.35% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Jezusmina wat ben ik zat van deze pestzooi waar we in zitten. Ik heb me echt maanden rustig gehouden, maar nu wil ik echt iets helemaal in elkaar trappen. (6)
Er is echt NIETS positiefs, alleen ellende ellende ellende. Hier in mijn omgeving hoor ik alleen maar over mensen die kanker hebben, vorig jaar was het al net zo. Voor deze uitbehandelde mensen is het toch gruwelijk! Heb je nog maar kort te leven, KUN je niet meer leven zoals je nog graag zou willen. Bovendien kots ik ook van al die mensen die gladde Rutte en glibber Hugo blijven verdedigen. Er gaat hier genoeg mis, zeker wat vaccineren betreft. En al die bereidwilligheid om de maatregelen na te leven? Over een maand slaat de vlam echt in de pan vrees ik. Dit duurt veel te lang, mede omdat alles zo verdomd laat op gang komt. En nu hoor ik dat er verdomme ook nog een winterperiode aankomt. Dat kan er ook nog wel bij. Kloten. :@
*Sally* schreef:
:hyper:

Ik ga misschien straks even naar Kruidvat
Vandaag begint de dag weer als offday. Ik ga verlof opnemen. Geen zak zin in werk en gedoe en ik ben moe.
In deze tijden is het belangrijk om heel goed naar je gevoel te luisteren, wil je er niet aan onderdoor gaan ( uiteindelijk).
Straks is alles weer normaler, en dan moet je eerst een jaar herstellen van een burnout ( of bore out).
Ik vrees dat als we weer dingen mogem we er niet eens de fut voor hebben😆
Muurbloem1985 schreef:
03-02-2021 09:21
Vind je dit normaal taalgebruik, bij een klein beetje weerstand hoef je je niet als en kleuter te gedragen.
Ik snap dit echt niet. Het is een klaagtopic, dat staat ook duidelijk in de inleiding. Het vervult duidelijk een functie voor mensen die om wat voor reden dan ook er doorheen zitten.

Waarom komen mensen zoals jij dan speciaal reageren om te zeggen dat jullie níet klagen? Moeten jullie even jullie morele superioriteit tentoonspreiden, of denken jullie echt dat wij ons daardoor beter gaan voelen?

Hoe dan ook, laat ons even lekker zeg. Open dan een topic met als titel 'Tel hier je zegeningen', dat voorziet vast ook in behoefte. MAAR NIET HIER!!!!
*Sally* schreef:
Ja dat is geweldig! Je kunt het huis uit en ziet een heeeeele nieuwe omgeving en gezichten! Daar verheug je je enorm op natuurlijk.😜
meisje22 schreef:
03-02-2021 09:34
:hyper:

Ik ga misschien straks even naar Kruidvat

En ik morgen met de kids naar de tandarts! Highlight!
fashionvictim schreef:
03-02-2021 09:32
Precies. Klagen helpt. Klagen zorgt ervoor dat je niet random mensen op hun bek gaat slaan, jezelf niet voor een trein gooit of van een dak springt, je niet afreageert op je kinderen of partner die er ook helemaal niks aan kunnen doen en jezelf niet volledig de afgrond in werkt omdat je vindt dat je alles maar moet blijven dragen.

Wees blij dat we hier met zijn allen onschuldig op het Vivaforum klagen.
Yup. Ik ben doorgaans optimistisch en positief maar soms is lekker schoppen en zeiken gewoon nodig.

Ik mag binnenkort gewoon naar de kaakchirurg, ik tel de dagen af. Eens kijken of ik nog in een broek pas.
Julus schreef:
03-02-2021 09:35
Vandaag begint de dag weer als offday. Ik ga verlof opnemen. Geen zak zin in werk en gedoe en ik ben moe.
In deze tijden is het belangrijk om heel goed naar je gevoel te luisteren, wil je er niet aan onderdoor gaan ( uiteindelijk).
Straks is alles weer normaler, en dan moet je eerst een jaar herstellen van een burnout ( of bore out).
Ik vrees dat als we weer dingen mogem we er niet eens de fut voor hebben😆
Ik ben gelukkig vrij vandaag. Maar ik bedacht me inderdaad ook vanochtend dat als ik niet uitkijk ik straks een dikke burn-out heb als de maatregelen versoepeld worden. Sterker, volgens mij heb ik die al maar werk leidt in ieder geval nog wat af dus ik heb de puf niet om op mijn werk aan te geven dat het niet meer gaat. Volgens mij levert dat in deze omstandigheden meer gedoe op dan dat toch maar die laptop aanslingeren en toch maar doorworstelen kost, dus ik kies dan maar werken als minst kwade.
Am Yisrael Chai!
Aneso schreef:
03-02-2021 09:32
Ik mag gezellig naar de Rabobank! Even bedenken welke kleding ik aan ga doen. :cheer2:
Ik zou zeker 3 setjes uitproberen. Ga in gala, pak lekker uit voor deze feestelijke gebeurtenis!
Muurbloem1985 schreef:
03-02-2021 09:30
Meteen gaan schelden misschien moet je een keer in de spiegel kijken met je agressieve toon zielig hoopje mens.
Goed zo! Laat het er maar uit. Alles beter dan oude vrouwtjes slaan of onschuldige paarden molesteren.
Vera8 schreef:
03-02-2021 09:15
Dit!

Ik baal ook. En dat terwijl ik nog niet eens zo heel veel reden tot klagen heb.

Misschien dat ik me daardoor ook niet goed in anderen kan verplaatsen,

Maar toch bedenk ik me regelmatig dat we met zijn allen eigenlijk net verwende kleuters lijken.

Zie ik op TV de ellende in de rest van de wereld en dan schaam ik me bijna voor mijn eigen ontevreden gevoel.

En ja, Mark Rutte en Consorten. Doen ze het goed? Doen ze het slecht? Ik durf het niet te zeggen. Ik weet alleen dat ze hun stinkende best doen en een verantwoordelijkheid zijn aangegaan die ik niet graag zou willen dragen. Ga er maar aan staan!

Ook staan de beste stuurlui altijd aan wal. Deze crisis vraagt om goede bestuurders en een goed beleid, dat is waar. Maar wat deze crisis echt zou oplossen is wanneer alle burgers hun eigen verantwoordelijkheid zouden nemen.
En zolang dat niet gebeurt moeten mensen zoals Rutte alle zeilen bijzetten en daar iedere keer weer de kritiek voor incasseren.

Denk dat Rutte er onderhand ook wel eens klaar mee is.

Helemaal eens.
Duchesnea schreef:
03-02-2021 09:09
Ik denk niet dat het zozeer over recht gaat, maar dat je hier een betere organisatie zou kunnen verwachten dan in minder ontwikkeld landen.
Ja misschien wel. Maar straks worden hier gezonde mensen onder de 40 gevaccineerd als ze aan de beurt zijn terwikl er in minder ontwikkelde landen risicogroepen nog niet eens ingeënt kunnen worden want de EU heeft veel vaccins weggekocht en de armere landen komen weer als laatste.

De farmaceuten zijn alleen maar op geld uit. Dat zie je nu ook weer in de onderhandelingen. Ze doen het niet voor de gezondheid van de wereldburger en mede daardoor heb ik echt gewoon geen vertrouwen in de vaccins. Het zijn geen non profit organisaties die een pandemie op willen lossen maar mensen die dit als kans zien om heel veel geld te verdienen. Hoe maalt niet uit. Dit vaccin dat alleen is goedgekeurd in noodgevallen (deze pandemie) bij volwassenen... Ik vind hem doodeng. En niet omdat ik denk dat bill gates er een chip in heefr gestopt. Maar omdat ik denk dat het als goudmijn wordt gezien en daardoor snel snel ontwikkeld is. En ik heb nu al veel mensen gehoord die echt best wel ziek werden van het vaccin...

In het verleden zijn er heel veel dingen misgegaan met vaccins zoals die van e Mexicaanse griep. Ik vertrouw zo een uit de grond gestampt vaccin niet.

Gelukkig ben ik nog lang niet aan de buurt en als het zo doorgaat duurt dat nog eeuwen...
Straks weer naar mijn werk! Misschien is de concierge er zelfs nog om een praatje te maken :cheer2: nooit gedacht dat ik daar nog eens zo'n aardigheid aan zou krijgen.
De supermarkt ben ik helaas al geweest.. :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven