Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik gaat niet kijkuh naar de persco btw
Ik doe nog lekeer een roseetje :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal weer “spannend” volgens Mark.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat, ik hoop en duim op lichtpuntjes voor jou :hug:
Eerste stap in het openingsplan is gezet, holladijeee :jump: :jump: :jump: :jump:
Alle reacties Link kopieren
Nou nou mensuh, wat een feest....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
20-04-2021 16:27
Yessssss ik ben aangenomen :cheer2: Ik wilde deze functie zo graag en het is gelukt.

Zo nu een borrel iemand?
Wow, wat een geweldig nieuws, Ladylola!!
Gefeliciteerd! :yes: :puh: :proud: :cheers: :cheer: :cheer2: B-) :applause: :thumbsup:

Wanneer begin je in die functie?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
20-04-2021 19:03
Meerkat, ik hoop en duim op lichtpuntjes voor jou :hug:
Ik ook. Meerkat, val je onder 'horeca' of heb je meer aan versoepelen bij 'evenementen' of 'markten'?


Ik vind het zelf fijn dat we weer 2 personen mogen ontvangen en kunnen lunchen op een terras. Kunnen winkelen zonder afspraak vind ik ook een prettige versoepeling.

Hoop eigenijk nog dat de binnensporten binnenkort weer mogen. Daar verlangen onze tieners zo enorm naar.
Alle reacties Link kopieren
TostiMetKaas schreef:
20-04-2021 19:23
Eerste stap in het openingsplan is gezet, holladijeee :jump: :jump: :jump: :jump:
Met potlood geschreven
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
20-04-2021 19:41
Met potlood geschreven
Heel lichtjes 😑
Al een account? Log dan hier in.
noglangnietjarig schreef:
20-04-2021 19:03
Meerkat, ik hoop en duim op lichtpuntjes voor jou :hug:

Ah wat lief van je, dank je wel! Helaas, nog weinig moois. Om mijn werk weer helemaal normaal te kunnen doen, moet die anderhalve meter eraf. En De Jonge zei nu heel duidelijk: op zijn vroegst na de zomer, maar waarschijnlijk zelfs later.

Hoop wel dat dan in ieder geval die TOZO langer blijft dan 1 juli. Want ik heb dat na die datum nog keihard nodig. Maar daarover is nog steeds geen nieuws.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
20-04-2021 19:42
Heel lichtjes 😑
En met een pallet gummen ernaast.
...
Alle reacties Link kopieren
Meerkat, onwijs k*t dat jij hiermee nog steeds niet geholpen bent :hug:
...
Hetismogelijk schreef:
20-04-2021 19:40
Ik ook. Meerkat, val je onder 'horeca' of heb je meer aan versoepelen bij 'evenementen' of 'markten'?


Ik kan het ook eigenlijk wel gewoon hardop zeggen schrijven hier. Veel weten het toch wel, zo tussen de regels door. Ik ben full time bruidsfotograaf. En tja... met twee op een terras is leuk maar niet genoeg. En horeca open is ook leuk, maar ook niet genoeg. Veel van mijn stellen willen gewoon een feest. Dus die anderhalve meter is key.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
20-04-2021 19:31
Wow, wat een geweldig nieuws, Ladylola!!
Gefeliciteerd! :yes: :puh: :proud: :cheers: :cheer: :cheer2: B-) :applause: :thumbsup:

Wanneer begin je in die functie?
Per 1 mei al.
Ja ben echt heel blij dit gaat echt een te gekke uitdaging worden, en zoveel meer doorgroei mogelijkheden.
LadyLola schreef:
20-04-2021 19:41
Met potlood geschreven
Ja, mijn reactie was half sarcastisch. Bedacht me later misschien iets te positief voor dit topic. :-$
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
20-04-2021 19:44
Ik kan het ook eigenlijk wel gewoon hardop zeggen schrijven hier. Veel weten het toch wel, zo tussen de regels door. Ik ben full time bruidsfotograaf. En tja... met twee op een terras is leuk maar niet genoeg. En horeca open is ook leuk, maar ook niet genoeg. Veel van mijn stellen willen gewoon een feest. Dus die anderhalve meter is key.
Ah ja, dat begrijp ik. Ben zelf al jaren getrouwd, maar mocht dat niet zo zijn, zou ik het nu eerlijk gezegd ook uitstellen. Als het goed is trouw je niet zo vaak en dan wil je het toch maar je eigen wensen kunnen invullen. Maar voor jou is het nu wel erg kut. Hoop dat het snel beter wordt en je anders in elk geval een tegemoetkoming krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
20-04-2021 19:43
Ah wat lief van je, dank je wel! Helaas, nog weinig moois. Om mijn werk weer helemaal normaal te kunnen doen, moet die anderhalve meter eraf. En De Jonge zei nu heel duidelijk: op zijn vroegst na de zomer, maar waarschijnlijk zelfs later.

Hoop wel dat dan in ieder geval die TOZO langer blijft dan 1 juli. Want ik heb dat na die datum nog keihard nodig. Maar daarover is nog steeds geen nieuws.
Ja dat hoop ik ook voor oa jullie branche :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
20-04-2021 19:54
Ah ja, dat begrijp ik. Ben zelf al jaren getrouwd, maar mocht dat niet zo zijn, zou ik het nu eerlijk gezegd ook uitstellen. Als het goed is trouw je niet zo vaak en dan wil je het toch maar je eigen wensen kunnen invullen. Maar voor jou is het nu wel erg kut. Hoop dat het snel beter wordt en je anders in elk geval een tegemoetkoming krijgt.
Ik had er waarschijnlijk mogelijk een dubbel feest van gemaakt :-D.

1 keer kleinschalig op 't geplande moment.
1 keer het échte grotere feest.


Helaas voor Meerkat ben ik wel getrouwd met een zo-goed-als-gratis hobby-fotografe.



Een collega heeft zijn huwelijk 2 keer uitgesteld.
De 3de keer was ie 't zat en is maar gewoon klein getrouwd.

't Feest met 200 personen hopen ze "ooit" een keer te organiseren.



Moest ik geld als water hebben en de corona-regels het toelaten, ik zou dus 2 keer een fotograaf inhuren :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Hoera!
Het ziet er nu toch naar uit dat er op 21 april een kans is dat er op 28 april voorzichtig gedacht kan worden aan 6 mei als mogelijke datum om te overwegen op 13 mei maatregelen voor te stellen zodat op 20 mei voorbereidingen getroffen kunnen worden teneinde op 27 mei te vergaderen over eventuele versoepelingsmededelingen op 5 juni die dan op 12 juni bekrachtigd zouden kunnen worden, zodat ze op 1 september voorlopig kunnen ingaan.
Dit alles natuurlijk wel onder voorbehoud.

(bron: het betere jatwerk)
...
Calamitycat schreef:
20-04-2021 22:07
Hoera!
Het ziet er nu toch naar uit dat er op 21 april een kans is dat er op 28 april voorzichtig gedacht kan worden aan 6 mei als mogelijke datum om te overwegen op 13 mei maatregelen voor te stellen zodat op 20 mei voorbereidingen getroffen kunnen worden teneinde op 27 mei te vergaderen over eventuele versoepelingsmededelingen op 5 juni die dan op 12 juni bekrachtigd zouden kunnen worden, zodat ze op 1 september voorlopig kunnen ingaan.
Dit alles natuurlijk wel onder voorbehoud.

(bron: het betere jatwerk)

:rofl:

Ik doe nog een wijntje. :nut:
Alle reacties Link kopieren
Ook zo achterlijk: verpleeghuizen versoepelen nog nauwelijks ondanks dat er een hoge vaccinatie graad is.

Verpleeghuizen versoepelen nauwelijks maatregelen, grote zorgen om welzijn ouderen

https://www.ad.nl/binnenland/verpleeghu ... ~ae6568c5/
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
21-04-2021 08:54
Ook zo achterlijk: verpleeghuizen versoepelen nog nauwelijks ondanks dat er een hoge vaccinatie graad is.

Verpleeghuizen versoepelen nauwelijks maatregelen, grote zorgen om welzijn ouderen

https://www.ad.nl/binnenland/verpleeghu ... ~ae6568c5/
Ja echt belachelijk. Mss wachten ze tot de tweede prik?

Ik heb voor dit weekend nog een hoop winkelafspraken gemaakt, want er zullen wel weer hele lange rijen ontstaan voor de winkels als die afspraken niet meer hoeven.
Weet nog wel dat er elke keer zo'n lange rij stond bij de Action dat ik maar weer weg liep.

Voor de winkeliers zelf is het wel heel fijn want 1 op de 5 afspraken kwam niet opdagen.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
20-04-2021 22:07
Hoera!
Het ziet er nu toch naar uit dat er op 21 april een kans is dat er op 28 april voorzichtig gedacht kan worden aan 6 mei als mogelijke datum om te overwegen op 13 mei maatregelen voor te stellen zodat op 20 mei voorbereidingen getroffen kunnen worden teneinde op 27 mei te vergaderen over eventuele versoepelingsmededelingen op 5 juni die dan op 12 juni bekrachtigd zouden kunnen worden, zodat ze op 1 september voorlopig kunnen ingaan.
Dit alles natuurlijk wel onder voorbehoud.

(bron: het betere jatwerk)
2021? Of 2025?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
https://www.gva.be/cnt/dmf20210421_9546 ... H_a3J3HyMA


Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen als ik op een terras in Antwerpen zit of op een terras in Breda?

Behalve misschien het BTW-percentage?

Waarom moet ik voor Breda eerst 5 dagen in quarantaine?


In de veronderstelling dat ik geen week blijf, 's ochtends thuis vertrek, in Breda ga shoppen - of bootje ga varen op 't Grevelingen - en 's avonds terug naar huis ga.


(Vervang Breda rustig door Maastricht, Sluis, Bergen op Zoom, Goes, ...)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ze wilen zo min mogelijk reisbewegingen, WIssewis.
Zeker tussen verschillende landen.
Terwijl de risiconiveau's soortgelijk zijn.

Joh, al die maatregelen berusten op schattingen en vooronderstellingen, he, bijv die aantallen op een terras zijn ook weer zo uit de lucht gegrepen: waarom als je een groot terras hebt, in de buitenlucht, max 50 personen?
En ook die tijden, waarom denken ze toch dat de risico's toenemen als het wat later wordt?

Denken ze dat mensen minder lang blijven zitten als ze alleen maar borrelen en niks eten?
"Mijn" eetcafé had vorige keer met andere terrasmaatregelen 2 shifts en als je die laatste boekte kon je dan blijven zitten tot de eindtijd.
Bij de 1e shift moest je na het eten weg.

Je kon alleen boeken als je iets ging eten, ze wilde liever geen borrelaars (behalve als het niet volgeboekt was): ze moeten toch iéts verdienen he?

Ik denk dat ze zometeen willen dat je minstens een borrelplank of bittergarnituur erbij neemt.

Persoonlijk zit ik niet te springen om dit soort halfbakken openen van de horeca.
Lijkt me ook geen goed plan als hierdoor mensen eerder naar terras gaan dan ze anders zouden doen en dus ook eerder aan bier en wijn gaan (zonder erbij te eten ook nog), gewoon omdat het (eindelijk) kán.

Slecht doordacht imo.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven