Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Als de avond begint je klanten weg moeten sturen. Het is gewoon ondernemertje pesten.
Alle reacties Link kopieren
En nu ligt de productie van het Janssen vaccin ook nog stil, door gebrekkige hygiëne in de fabriek
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
21-04-2021 22:40
En nu ligt de productie van het Janssen vaccin ook nog stil, door gebrekkige hygiëne in de fabriek
Van 1 fabriek in de usa. India en Leiden gaan door.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
21-04-2021 22:48
Van 1 fabriek in de usa. India en Leiden gaan door.
Oké
Alle reacties Link kopieren
Doordat ze nu (bij relatief) hoge cijfers meerdere versoepelingen tegelijk doen, is zometeen weer niet meetbaar waar evt nadelige effecten aan de danken zijn.

Ik vermoed dat die terrassen deels open niet veel verschil zullen maken, wel dat met het voorspelde weer er een run kan komen op winkelgebieden/steden.
De combi met dat je dan een koffie kunt drinken tijdens/na het winkelen en weer naar de wc kan hier en daar zal drukte uitlokken.

Er is nu volgens mij ook geen reserveringsverplichting, zoals vorig jaar?
Dan denken mensen spontaan een terrasje te kunnen pakken, wat nog maar de vraag is als het idd storm loopt.

Ik ben zelf wel een terrasjesmens, maar vriendin die een eetcafé heeft hier gokt vooral op klanten die ook eten, en zit eigenlijk niet te wachten op mensen die op 1 kop koffie of een wijntje uren blijven zitten, daar is niks aan te verdienen.

Mensen gaan door die lage temperaturen denk ik niet zo hard naar zee of recreatiegebieden, en er zal onderhand behoefte zijn aan winkelen in fysieke winkels.

Ik denk dat thuisbezoek van 1 naar 2 bezoekers niet veel gaat uitmaken, omdat (veel?) mensen zich daar toch al niet aan hielden.

En met dit weer de avondklok weg zal wel enig (nadelig?) effect hebben, omdat ze nu langere tijd met dat bezoek kunnen doorbrengen, als je -al dan niet thuis- werkt was die tijd beperkt, maar nu kunnen het lange avonden worden.
En dat allemaal binnen.
Het weer werkt niet bepaald mee.. :|

Mensen met andere werktijden of geen werk konden overdag natuurlijk in theorie al de hele dag tot avondklok visite hebben..

Ik denk dat bij redelijk zonnig weer en terras open tot 18 u dat mensen wel naar buiten lokt omdat het dan best lekker is en het effect oa kan zijn dat mensen het tijdstip van bier of wijn dan zullen vervroegen, alleen al omdat het kán/mag, na zo'n lange tijd niet.
En alles geconcentreerd in die paar uur per dag, ben benieuwd.


:popcorn:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
21-04-2021 22:48
Van 1 fabriek in de usa. India en Leiden gaan door.
India wil niet exporteren.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
23-04-2021 11:48
India wil niet exporteren.
Die hebben ze daar zelf hard nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even klaar met die 60plussers die het vaccin weigeren omdat ze bang zijn voor de zeer zeldzame bijwerkingen en trombose. Dit nav het artikel op nieuwssites dat veel dossissen AZ moest worden weggegooit omdat veel niet kwamen opdagen.

We gooien om deze groep te beschermen en te redden de hele maatschappij op slot met alle gevolgen van dien. En dan weigeren ze het vaccin? Maar wel blijven doorroken en pijnstillers slikken alsof het snoepjes zijn (een deel van hen).

Is dit de dank aan de jongere generaties die het hele circus straks linksom of rechtsom moeten betalen?

Maar dan wel janken als ze een bed in het ziekenhuis nodig hebben als ze besmet raken, vaccinweigerende boomers, echt.

Zelfs mijn ouders twijfelen of ze de prik willen halen, wegens allerlei vreemde gedachten en onreele angsten mbt nieuwe vaccins. Ze kunnen Pfizer krijgen. Ze moeten het zelf weten, toch maakt het mij boos.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
23-04-2021 21:50
Ik ben even klaar met die 60plussers die het vaccin weigeren omdat ze bang zijn voor de zeer zeldzame bijwerkingen en trombose. Dit nav het artikel op nieuwssites dat veel dossissen AZ moest worden weggegooit omdat veel niet kwamen opdagen.

We gooien om deze groep te beschermen en te redden de hele maatschappij op slot met alle gevolgen van dien. En dan weigeren ze het vaccin? Maar wel blijven doorroken en pijnstillers slikken alsof het snoepjes zijn (een deel van hen).

Is dit de dank aan de jongere generaties die het hele circus straks linksom of rechtsom moeten betalen?

Maar dan wel janken als ze een bed in het ziekenhuis nodig hebben als ze besmet raken, vaccinweigerende boomers, echt.

Zelfs mijn ouders twijfelen of ze de prik willen halen, wegens allerlei vreemde gedachten en onreele angsten mbt nieuwe vaccins. Ze kunnen Pfizer krijgen. Ze moeten het zelf weten, toch maakt het mij boos.
Gooien we nu de maatschappij op slot om deze groep?
Dan wordt t dus een gebed zonder eind.
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
23-04-2021 21:50
Ik ben even klaar met die 60plussers die het vaccin weigeren omdat ze bang zijn voor de zeer zeldzame bijwerkingen en trombose. Dit nav het artikel op nieuwssites dat veel dossissen AZ moest worden weggegooit omdat veel niet kwamen opdagen.

We gooien om deze groep te beschermen en te redden de hele maatschappij op slot met alle gevolgen van dien. En dan weigeren ze het vaccin? Maar wel blijven doorroken en pijnstillers slikken alsof het snoepjes zijn (een deel van hen).

Is dit de dank aan de jongere generaties die het hele circus straks linksom of rechtsom moeten betalen?

Maar dan wel janken als ze een bed in het ziekenhuis nodig hebben als ze besmet raken, vaccinweigerende boomers, echt.

Zelfs mijn ouders twijfelen of ze de prik willen halen, wegens allerlei vreemde gedachten en onreele angsten mbt nieuwe vaccins. Ze kunnen Pfizer krijgen. Ze moeten het zelf weten, toch maakt het mij boos
.
Ik heb mijn vader afg week gebeld en gevraagd of hij de uitnodiging had gehad voor vaccinatie. Nee, niets gehad. Nou, dat was mij gelijk duidelijk hij de uitnodiging wel heeft gehad maar niet gaat.

En ook kijkend naar afg jaar wat ze feitelijk allemaal hebben gedaan. En hun vrienden idem.

Ondertussen wel zo bang als een wezel om Corona te krijgen. Ook nog in risicogroep.

Maar ik hou zoveel als mogelijk mn mond dicht. Omdat ik eigenlijk ook vind het mijn zaak niet is om daar iets van te zeggen en het ook wel weer begrijp.

Ik vind het sowieso erg dat je onderling als familie/vrienden zijnde je dit soort discussies krijgt of die niet krijgt omdat je bewust niets zegt maar het wel in je achterhoofd meespeelt.
Vind het ergens ook triest gewoon dat deze dingen aan de orde zijn, niets is meer 'normaal' in heel veel opzichten.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Duitsland, en hier gaan ze vanaf vannacht weer verstrengen, winkels weer dicht, maar 1 bezoeker zowel binnen als buiten en avondklok vanaf 22 uur. De aantallen besmettingen zijn hier ongeveer de helft van die in NL en België. Er wordt hier per Kreis gekeken, meer dan 100 besmettingen per 100.000 inwoners per 7 dagen, dan wordt er "aan de noodrem" getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Boura, de winkels waren open in Duitsland?

Sorry, ik volg het nieuws nauwelijks meer. Was en druk en was er ook zo zat van ik het niet meer wilde volgen.
Verkeerde topic

(snel weg)
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
24-04-2021 00:49
Verkeerde topic

(snel weg)
Wat wilde je zeggen dan?
noglangnietjarig schreef:
24-04-2021 00:57
Wat wilde je zeggen dan?
Iets over niet-vaccineren risicogroep en testsamenleving.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
24-04-2021 01:04
Iets over niet-vaccineren risicogroep en testsamenleving.
Ga je gang
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
23-04-2021 21:50
Ik ben even klaar met die 60plussers die het vaccin weigeren omdat ze bang zijn voor de zeer zeldzame bijwerkingen en trombose. Dit nav het artikel op nieuwssites dat veel dossissen AZ moest worden weggegooit omdat veel niet kwamen opdagen.

We gooien om deze groep te beschermen en te redden de hele maatschappij op slot met alle gevolgen van dien. En dan weigeren ze het vaccin? Maar wel blijven doorroken en pijnstillers slikken alsof het snoepjes zijn (een deel van hen).

Is dit de dank aan de jongere generaties die het hele circus straks linksom of rechtsom moeten betalen?

Maar dan wel janken als ze een bed in het ziekenhuis nodig hebben als ze besmet raken, vaccinweigerende boomers, echt.

Zelfs mijn ouders twijfelen of ze de prik willen halen, wegens allerlei vreemde gedachten en onreele angsten mbt nieuwe vaccins. Ze kunnen Pfizer krijgen. Ze moeten het zelf weten, toch maakt het mij boos.
Snel opengooien dus de maatschappij zodra 50+ Is geweest. Mensen hebben de kans gehad op vaccinatie. Willen ze niet? Pech gehad dan. Hun keus om risico te blijven lopen. Maar dan ook reguliere zorg laten doorgaan en strenger selecteren aan de poort.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dit ook dat je online veel zorgpersoneel hoort zeggen ja toe maar versoepel maar terwijl wij ons rot werken dat je dan denkt :facepalm:

Alsof er geen andere beroepen zijn waar je flink uren maakt en alsof er geen ondernemers zijn die tot aan de grond zitten..jij krijgt tenminste je loon en overuren denk ik dan !

Shoot me :flag:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Ik*ben*ik schreef:
24-04-2021 10:35
Hebben jullie dit ook dat je online veel zorgpersoneel hoort zeggen ja toe maar versoepel maar terwijl wij ons rot werken dat je dan denkt :facepalm:

Alsof er geen andere beroepen zijn waar je flink uren maakt en alsof er geen ondernemers zijn die tot aan de grond zitten..jij krijgt tenminste je loon en overuren denk ik dan !

Shoot me :flag:
In mijn beleving hebben ze zich altijd al rot gewerkt en daar is al jaren niks aan gedaan (aan die werkdruk)

Ik vind het zielig voor het coronavirus. Het krijgt werkelijk overal de schuld van.
Alle reacties Link kopieren
Ik*ben*ik schreef:
24-04-2021 10:35
Hebben jullie dit ook dat je online veel zorgpersoneel hoort zeggen ja toe maar versoepel maar terwijl wij ons rot werken dat je dan denkt :facepalm:

Alsof er geen andere beroepen zijn waar je flink uren maakt en alsof er geen ondernemers zijn die tot aan de grond zitten..jij krijgt tenminste je loon en overuren denk ik dan !

Shoot me :flag:
Nee. Dat denk ik niet. Ik vind het gebrek aan respect voor die zorgmedewerkers een :facepalm: waard. Je zal er maar werken en dit soort reacties lezen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
23-04-2021 21:50
Ik ben even klaar met die 60plussers die het vaccin weigeren omdat ze bang zijn voor de zeer zeldzame bijwerkingen en trombose. Dit nav het artikel op nieuwssites dat veel dossissen AZ moest worden weggegooit omdat veel niet kwamen opdagen.
Ik wil hem wel hebben hoor. Als het aan een 3-tal ministers lig sta ik namelijk na de meivakantie weer voor volle klassen zonder de mogelijkheid om afstand te houden.
Echt, ik wil mijn studenten echt wel weer naar school hebben. Maar dan wel graag verantwoord voor mijzelf en mijn oudere (55+ collega's)
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
24-04-2021 12:24
Nee. Dat denk ik niet. Ik vind het gebrek aan respect voor die zorgmedewerkers een :facepalm: waard. Je zal er maar werken en dit soort reacties lezen.
Misschien werk ik zelf wel in de zorg maar zal dat soort uitspraken niet doen alsof geen ándere belangrijke beroepen zijn waar mensen van moeten eten en dan boven het hoofd.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Holadijee, wij hebben meivakantie. Ik heb wat leuks bedacht, we gaan naar zee. Puberzoon: ik vind het goed, als we maar niet gaan wandelen. Is goed zoon mag jij in zee gaan zwemmen. Lekker verfrissend.
Ik kan gewoon verder ook niet zoveel bedenken! Sorry, deze moeder is door haar creativiteit heen.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik ook lastig: hoe kom je die 2 weken meivakantie door?
Er is niets te doen, niks open.
Wij overwogen een (mid)weekje weg te gaan, maar het weer werkt ook niet mee, veel te koud, in elk geval voor kamperen wat mij betreft. En het vooruitzicht is ook niet echt op een zonnig en warm(er) voorjaar.
En als er verder niets te doen is, niet kunnen zwemmen/activiteiten doen/pretpark-/museum open oid, komt dat bij ons erop neer dat mijn pubers de hele dag op hun telefoon hangen. Nou, dat kan thuis ook wel en hoef ik niet de hoofdprijs voor een huisje voor neer te tellen.

Maar ja, da’s ook niet echt gezellig vooruitzicht.
Oudste heeft wel een bijbaantje maar meer dan 4-6 uur per week is dat ook niet, en jongste nog te jong voor baantje dus hangen en gamen maar..... :nut:
Alle reacties Link kopieren
Precies Mamaonbekend. Het duurt te lang voor ze. De eerste vakanties vulden we met spelletjes, wandelen, film kijken, lezen en uiteraard ook gamen. En nu is het; alweer wandelen, alweer een spelletje, alweer film kijken?
Daarbij, in de winter waren het ook al veel binnenactiviteiten. We zijn zo toe aan buiten en warmer weer! Dan kunnen we picknicken, zwemmen in een meer, barbecuen enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven