Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bezoek partner

22-04-2020 19:51 26 berichten
Hallo!
Na bijna 6 weken elkaar niet te zien zien we nu dat een bezoek aan je partner toegelaten is.
Morgen zou ik voor de eerste keer terug naar mijn partner gaan.
Maar het is mij onduidelijk hoe je kan bewijzen dat je effectief naar je partner gaat..
Zijn er hier al mensen tegengehouden die naar hun partner binnen belgie gingen? Moet je dan iets kunnen voorleggen?

Dank bij voorbaat! 😁😁😁
Wat zegt het Belgische rivm/ overheid hierover? Dat kun je toch gewoon uitzoeken?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver woont je partner?
leeg
Hopen dat je geen controle krijgt of pas op de terugweg?

Want geen idee hoe je dat bewijst als je dus niet getrouwd of samenwonend bent.

Eventueel eens de helpdesk bellen?
https://www.info-coronavirus.be/nl/
Grensverkeer is niet zomaar mogelijk hoor... In België mag je ook nog steeds niet zomaar op bezoek bij mensen (en dat nog tot 3 mei).

Edit: te snel, je mag in BE wel op bezoek bij je partner, sorry! Maar dat maakt grensverkeer nog steeds niet makkelijker...
Zo staat het hier (be) in de krant

Bij de grenscontrole kan er gemeld worden dat het een verplaatsing is om zijn of haar partner of minderjarig kind te bezoeken. Net zoals bij mantelzorg of co-ouderschap kan de politie naar een ondersteunende toelichting of stavingsstuk vragen. Er worden hiervoor door de overheid echter geen bijzondere documenten afgeleverd
Heb je iets met zijn naam bij jou liggen? Vraag anders een scan van zijn id die je print
gizzmo-returns schreef:
22-04-2020 19:55
Wat zegt het Belgische rivm/ overheid hierover? Dat kun je toch gewoon uitzoeken?
Volgens het belgisch staatsblad en verschillende artikels (waar ik screeshots van genomen heb) is bezoek aan partner of natuurlijke kinderen toegelaten. Maar heb al gehoord van mensen dat ze teruggestuurd worden, voor de ene ahent is het meteen oke en is niks van bewijs nodig en van de andere worden ze meteen terug gestuurd
Helena_z schreef:
22-04-2020 19:56
Hoe ver woont je partner?
80km 😞
Axanavb schreef:
22-04-2020 20:03
Volgens het belgisch staatsblad en verschillende artikels (waar ik screeshots van genomen heb) is bezoek aan partner of natuurlijke kinderen toegelaten. Maar heb al gehoord van mensen dat ze teruggestuurd worden, voor de ene ahent is het meteen oke en is niks van bewijs nodig en van de andere worden ze meteen terug gestuurd
Blijkbaar is het weer à la Belge (half) geregeld en moet je gewoon geluk hebben :-).

En eventueel een paar keer proberen tot er een andere agent staat.
Axanavb schreef:
22-04-2020 20:04
80km 😞
Dan kan je dus onderweg - buiten de grens om - ook nog controle krijgen in België.

Ik zou toch ook kijken of een kopie van zijn ID-kaart / paspoort mogelijk is.
Axanavb schreef:
22-04-2020 20:03
Maar wil je hier van ons dan horen?
chentolove schreef:
22-04-2020 20:01

Bij de grenscontrole kan er gemeld worden dat het een verplaatsing is om zijn of haar partner of minderjarig kind te bezoeken. Net zoals bij mantelzorg of co-ouderschap kan de politie naar een ondersteunende toelichting of stavingsstuk vragen. Er worden hiervoor door de overheid echter geen bijzondere documenten afgeleverd
Ja dat is uit een artikel waardoor ik eindelijk mijn stoute schoenen durf aan te trekken, maar ik moet de grens niet over, ik ben van kant van gent en hij van ieper, maar als je de grens daarvoor over mag mag het binnen belgie dan toch ook??
gizzmo-returns schreef:
22-04-2020 20:05
Maar wil je hier van ons dan horen?
Degene die teruggestuurd werden moedten de grens wel over, ik vroeg me af of er mensen hier ervaring hadden met controles die niet over de grens gaan, met dit als reden voor de verplaatsing, want met alle respect maar duidelijk is het eigenlijk niet
Axanavb schreef:
22-04-2020 20:06
Ja dat is uit een artikel waardoor ik eindelijk mijn stoute schoenen durf aan te trekken, maar ik moet de grens niet over, ik ben van kant van gent en hij van ieper, maar als je de grens daarvoor over mag mag het binnen belgie dan toch ook??
In West-Vlaanderen zou ik controles incalculeren.
Ik denk datdat er niet bij staat omdat dat al mocht volgens sommige bronnen (was inderdaad onduidelijkheid over !)

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200329_04905865
chentolove schreef:
22-04-2020 20:09
Ik denk datdat er niet bij staat omdat dat al mocht volgens sommige bronnen (was inderdaad onduidelijkheid over !)

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200329_04905865
Ja maar inderdaad.. wat is een vaste relatie.. we zijn allebei 25 dus puber kan je dat niet noemen denk ik haha 😁
chentolove schreef:
22-04-2020 20:01

Dat verbaast me! Er zijn hele discussies gaande over hoe het zal moeten nu de scholen terug op gaan. Achja, des te beter voor TO!
Axanavb schreef:
22-04-2020 20:06
Je kunt een vakantiehuisje in Nederland huren en dan met een smoes de grens over. Of je gaat lopend of fietsend. In de tijd van de smokkel van boter waren er ook genoeg sluipwegen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Na bijna 6 weken elkaar niet te zien zien we nu dat een bezoek aan je partner toegelaten is.

Als dat geen neuken wordt :proud:
Handig als je dat navraagt bij de Belgische autoriteiten? Of zeg ik nu iets heel geks?
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
22-04-2020 20:37
Handig als je dat navraagt bij de Belgische autoriteiten? Of zeg ik nu iets heel geks?
Die weten het vaak ook nauwelijks :-D.

Minister A zegt X, minister B zegt Y.
En dan is er nog staatssecretaris C die Z twittert.

En de helpdesk weet meestal dus zelf niet wat te antwoorden omdat er dus geen éénduidige visie is.
Of die visie pas ontstaat nadat er al 3 verschillende visies in de kranten en online hebben gestaan.

Only in Belgium :-D.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
22-04-2020 20:37
Politie bellen dan? Ik hoorde gewoon dat het afhankelijk is welke agent je hebt en hoe goedgemutst die is.. mss kon ik daarom iets extra voorzien qua bewijs als zekerheid
De helpdesk, is hier boven gepost ! Ik zou dan een foto van zijn id meenemen en melden dat je gebeld hebt als ze moeilijk doen. Komt wel goed
Axanavb schreef:
22-04-2020 20:40
Politie bellen dan? Ik hoorde gewoon dat het afhankelijk is welke agent je hebt en hoe goedgemutst die is.. mss kon ik daarom iets extra voorzien qua bewijs als zekerheid
Krantenartikel én kopie ID-kaart van je partner?

En hopen dat je een welgeluimde agent treft als je tegengehouden wordt op de heenweg.

Want soms hangt het ook nog van politiezone tot politiezone af én van welke info wel en nog niet verspreid is geraakt.
(Agenten lezen niet altijd elke dag de krant :-).)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven